Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spock

Zo Daar Zijn We Weer.

Recommended Posts

Zo daar gaan we weer.

 

Naar een zeer drukke week toch maar weer begonnen aan het volgende topic, kan het niet laten :verrygood

 

Het was op mijn werk druk, maar we zijn in het bloeihok nog veel drukker geweest. met het oog op de zomer besloten om de afzuigers toch maar te vervangen het werdt me afgelopen zomer toch iets te warm naar mijn zin.

Het was totaal 1750m3 en dat is geworden 2250m3.

Angezien we toch bezig waren besloten om ook alle filters ook maar te vervangen, ze hadden er 3 rondes opzitten. Niet dat ik ze rook maar we waren toch bezig.

Ook hebben we de airsock maar anders opgehangen, tussen de lampen door en niet meer in de bak.

Ook hebben we een adjust a wing aangeschaft, aan de voorkant van de bak gehangen waarvan we toch vonden dat de topjes aan de zijkant niet echt lekker compact waren, ben erg benieuwd...

 

Female Seeds Northernlight, dat is het geworden deze keer.Nog nooit gehad wel het een en ander over gelezen en volgens mij kon het wel wat zijn.

Gisterenavond zijn ze de bak in gegaan, daarvoor hebben ze ongeveer 3 1/2 week kunnen voorgroeien in potjes van 7x7.

 

Echt mooi uniform vind ik ze niet, er zat een dag of 3 tussen de eerste die opkwam en de laatste. We hadden er 50 en daar zijn er 43 van de bak ingegaan.

Ondanks dat er wat verschil in opkomst zat(ontkiemen) zitten er een paar raare snuiters tussen.

Maarja te duur om weg te goien dus toch maar de bak ingegaan.

 

De rest van de info komt nog want we zijn het typen een beetje zat.

 

Het begin.

med_gallery_6404_1663_628398.jpg

 

 

Een overzichtje.

med_gallery_6404_1808_751322.jpg

 

 

Een rare snuiter, heeft zichzelf getopt.

med_gallery_6404_1808_56354.jpg

 

 

een normale snuiter.

med_gallery_6404_1808_1284360.jpg

 

 

De adjust a wing.

med_gallery_6404_1808_716592.jpg

 

 

2 van de nieuwe afzuigers.

med_gallery_6404_1808_349982.jpg

 

 

met de opgehangen airsock.

med_gallery_6404_1808_256207.jpg

 

 

En een klein experiment.

med_gallery_6404_1808_818769.jpg

 

 

 

Wordt vervolgd.

 

Spock.

 

Ps) ik weet het we moeten nog het een en ander afwerken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moooie opzet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee spock!

 

 

mooie snuiters heb je daar! :innocent: ben heel benieuwd; ik volg je! :verrygood

 

 

hoi! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik niet gereageerd ? :verrygood

 

Gaaf deze kweek! Ben ook wel benieuwd hoe goed femaleseeds nou werkelijk is!

Succes er mee! Ga ik volgen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Spock,

 

It is a "Logic" option to follow this topic.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi en netjes,je zal zeker heel wat voordeel halen nu dat je ventillatie in orde is,de airsock boven hangen is een prima idee,geeft de beste luchtspreiding in je hok,dat kleine experiment komt me verdacht bekend voor? :innocent:

In ieder geval het ziet er zeer netjes uit,ik hoop alleen dat de female seeds Northernlight bij jou niet zo veel pheno verschilletjes gaat opleveren als ik al eens heb gezien heb,maar je hebt toch een appart voorgroeihokje?Dan kan je toch altijd gaan werken op voorhand met regulier zaad?

Succes man :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx mensen voor de reactie`s :verrygood

 

@rataplan

Het experiment, bestaat uit een licht mix 65% en seramis 35% met schimmels, ingewaterd met water ph5.6

0.5ml grow

0.5ml bloom

0.3ml topmax

0.3ml guano

en een beetje bacto door het water.

Ik verwacht dat ik de eerste 1.5a2 weken geen water hoef te geven nu de plant nog zo klein is.

Als de plant volledig uitgegroeid is en volop bloeit is de verwachting dat er eens in de 6a7 dagen water gegeven moet worden.

 

Maarja we zullen wel zien, vond het wel eens de moeite waard om te proberen.Stel dat dit goed werkt lijkt het me wel wat om het eens in een gedeelte van de bak te proberen(lekker gemakkelijk).

Eens in de 6a7 dagen goed het koppie erbij met voeding geven en de ph afstellen en klaar is klara :innocent:

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@stumper

Thnx, gebeurd mij regelmatig :nerd

 

Ok, ff een korte update

bepaalde omstandigheden, die er niet toe doen zorgen er voor dat er weinig tijd is voor het forum, zodoende de late update.

Maar helaas voor jullie, we blijven terug komen :)

 

Tja waar moet ik beginnen, Het gaat goed en aan de andere kant ook weer niet. Ik zit opgezadeld met een paar kleine klote plantjes... :smoke

 

Omdat dit een indica plant is had ik besloten om deze 1 week lang minder in de groei te zetten dan de atmo 2 die Overwegend sativa is. Aangezien die gemiddeld 110 cm werd had ik de stille hoop dat deze gemiddeld een cm of 60a70 zouden worden.... :spliff: :P NIET DUS...

 

Ik heb dus een paar kleine stumpers in de bak staan van tussen de 20 en 30 cm, en dat naar 2 weken bloei,met nog ongeveer een weekje groei van de plant blijven ze naar mijn zin vèèèl te klein. Daar gaan me toppen van een cm of 30.. B)

 

Maar het goede nieuws is we hebben weer wat bij geleerd :( , Nee ik ben echt niet blij, maar ja het is niet anders.

 

Maarja, ze zien er in ieder geval wel goed uit, allemaal 9 vingers en lekker groen, goede internode opbouw en kern gezond.

 

Voor de liefhebber een paar pics.

Kleine dwerg...

med_gallery_6404_1897_723397.jpg

 

med_gallery_6404_1897_1166183.jpg

 

med_gallery_6404_1897_179034.jpg

 

 

Wordt vervolgdt..

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die kleine dwerg ziet er gezond uit !! mooie opzet hoor !! lekkker diep die aarde bak ... is dit ook een bio bak opzet ?? waar voed je ze mee ???

 

 

 

 

 

succes iig :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die nog wel even doorgroeien.. Het zijn immers geen stekken die al na een week 12/12 bloeiverschijnselen vertonen en dan nog maar weinig groeien..

Komt vast goed, 't staat er mooi bij :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 dagen 12/12

Zo de hoogste tijd voor een update.

 

@tomas

Thnx, helaas niet al te veel meer gegroeid.

@Happydude

Is allemaal te lezen in het verslag :)

 

Aangezien ik vond dat de bloei een beetje achterbleef ben ik ff opnieuw gaan rekenen, ze staan vandaag exact 21 dagen op 12/12.

Ze zijn al wel uitgegroeid, en zijn naar mijn zin veel te klein gebleven. de grootste is nu een 63 cm en de kleinste 33cm :D

Vèèèl te klein naar mijn zin, maar we moeten het er mee doen. voor 3 weken 12/12 valt de topvorming me vies tegen tot nu toe, ik heb dit soortje nog nooit gehad maar volgens mij blijven ze een beetje achter.

 

Voor de rest gaat het wel goed, en mag ik niet klagen. We moeten hoop ik nog een week of 6 dus komt mischien nog wel goed.

 

De voeding hebben we voor de verandering flink verhoogd en we ziten nu op het schema van bio-bizz met als extra de guano 1,2 ml/L

Ik denk dat dit wel op het randje zit want ik zag vanavond bij 1 plant denk ik het begin van en teveel.

tevens hebben ze 2 dagen geleden voor het laatst de co2 tabs gehad.

 

Voor de rest:

temp tussen de 18 lampen uit, en 28 lampen aan.

Temp van de grond 19.8

lv schommeld tussen de 40 en 60%

Die 60% mag nu nog wel. blijft dit zo, schakelen we over een week of 2 de ontvochtiger in.

Ze zuipen me arm, elke dag 6a7 L de m2.

PH voedings water 6.1 inmiddels, die van de grond op 3 plaatsen gemeten 2x kwam ik uit op 5,9 en 1x op 6.0 dus dat zit wel goed.

Temp van de water dat ze krijgen zit rond de 22 graden.

 

 

Hieronder 2 foto`s van de plant in de emmer met de seramis, krijgt de zelfde behandeling maar met een lagere ph(5,8)

Het is de plant links onderin, valt me op dat het blad een stuk donkerder is dan de rest, en de topvorming loopt gemiddeld iets voor.

En is tevens het kleinste plantje in het hok...

med_gallery_6404_1976_172574.jpg

 

med_gallery_6404_1976_1123992.jpg

 

Een overzicht, zoals je kan zien zijn sommige wat gestrekt in mij poging ze wat groter te krijgen.

Lampen bijna een weekje op 70cm gehad :blink:

med_gallery_6404_1976_321635.jpg

 

med_gallery_6404_1976_737491.jpg

 

Nee die stok is helaas niet tegen het omvallen, de plant was wat groter dan de rest en stond bijna recht onder de lamp, dus die buigen we een beetje bij.

med_gallery_6404_1976_309039.jpg

 

Zoals je kan zien hebben ze het wel naar hun zin, op 2 planten na allemaal 9 vingers en een stuk of 6 planten met 11 :innocent:

med_gallery_6404_1976_523577.jpg

 

 

Zo dat was het weer, vragen, op of aanmerkingen?

 

Wordt vervolgd.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtig hoe een bodemleven zich hier weer van zijn sterkste kant laat zien :blink: !Je hoksituatie is nu rond uit perfect te noemen,de airsock boven zal nu ook een perfecte luchtverdeling waarborgen,beste spock,je hebt nu alle potentieel om keer op keer topronde's te gaan draaien,je staat echt al heel ver op een relatieve korte tijd,eens je nu gaat starten met een sterke betrouwbare basis dan kan het haast niet meer stuk,ik zou dolgraag eens een ronde van je willen volgen met een voorspelbare stabiele zaadlijn,keuze te over,nu had je geen flauw idee hoe deze zaailingen gingen reageren op het groeiproces,nu weet je het maar jammer genoeg net iets te laat,toch verwacht ik nog wel een redelijke oogst,maar ik denk toch dat je ruim nog 9 tot zelfs10 weken mag rekenen :D

Petje af man!!! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er idd keurig uit man... Beetje laag misschien, maar ze staan er prachtig bij... :innocent:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ rataplan

Tja wat moet je daar nou van zeggen...

 

 

Het is idd het bodemleven wat zijn werk doet. Veel verstand hoef je niet van vrouwen te hebben, als je maar weet waar ze van houden.... :innocent:

 

Die stabiele zaadlijn is onderweg, er gaat 100x de bleu top van atmo de grond in straks.

En we hebben besloten dat daar 45 mooie vrouwen van de bak in mogen.

 

9 tot 10 weken :D

laten we het hopen, als ze met 8 weken uitgebloeit zijn komt het niet goed.

 

ps) mocht je straks een stabiele zaadlijn in de aanbieding hebben, wil ik er best wel een verslag van maken hoor :blink: :)

 

THNX.

 

@paffie

Jij ook weer bedankt, idd een beetje laag. ruilen? die van jouw hebben teminste een beetje een fatsoenlijke hoogte...

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

28 dagen 12/12

 

Wat kan men zich verkijken op zaailingen zeg...

Een week geleden waren ze naar mijn menig bijna uitgegroeid, ze groeide elke dag minder en minder en het kon niet anders dan dat de groei er bijna uit was..NIET DUS.

 

Ze hebben dus nog even en eindspurt gedaan, ik vond al dat ze zo weinig bloei vorming hadden.het mag duidelijk zijn dat ze zich in het algemeen bezig hielden met groeien in plaats van bloeien.

Ik heb vandaag in een week tijd voor het eerst de lampen niet hoger hoeven hangen, en laten we hopen dat ze nu bezig gaan met alleen bloeien.

De grootste is een 93 cm tot nu toe en de kleinste in de bak 50cm, dus ik ben toch nog aangenaam verast :lol: best wel een verschil maar dit zijn uitschieters. gemiddeld zijn ze een 70 cm.En uitschieters vind ik niet erg, met knakken en buigen kom je een heel eind.

Zoals het er nu uit ziet moeten ze nog wel een week of 5,ik heb ze nog nooit zo mooi groen gehad naar 4 weken bloei.

 

De nieuwe afzuigers doen redelijk hun werk, het is in het hok nog niet boven de 29 graden geweest maar er komt nog een kleine afuiger bij we konden best wel eens een zèèr warme zomer krijgen.

 

De voeding:

0.8ml grow

2.5ml bloom

2.0ml top max

2.0ml guano

Water ph 6.1 rond de 22 graden.

We zitten rond de 9L water per dag per m2 momenteel, als de tensio op 120a130 staat geven we water. Die is dan naar een 2a3 uur terug gelopen naar een 80mb en begind dan weer langzaam op te lopen.

 

Who wordt wel erg veel tekst zo :P

 

Wat foto`s.

med_gallery_6404_2021_308522.jpg

 

 

med_gallery_6404_2021_373996.jpg

 

 

med_gallery_6404_2021_1217434.jpg

 

 

med_gallery_6404_2021_196128.jpg

 

 

med_gallery_6404_2021_719086.jpg

 

 

Het kleinste plantje staat in de emmer, krijgt dezelfde behandeling maar voor mij een duidelijk bewijs dat ze minder aarde heeft om van te genietenen is maar 45cm.

med_gallery_6404_2021_637101.jpg

 

 

med_gallery_6404_2021_624836.jpg

 

 

En het nieuwe onderkomen voor de bleu top zaailingen, ze komen onder een 400W hpi+ een Philips Flower-Power 100 watt groeilamp.Dit voor de eerste 1 1/2 week, dan wordt de hpi vervangen voor een bloeilamp.

med_gallery_6404_2021_409309.jpg

 

 

med_gallery_6404_2021_678614.jpg

 

 

 

Zo dat was het weer.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 1 woord Prachtig!Mooi dat de zaailingen nog even zijn gaan doorgroeien,alles is echt tip top in orde,over hoogteverschillen hoef je je inderdaad pas gaan druk te maken eens de groei er uit is definitief,met buigen en knakken kan je de planten op een egale hoogte krijgen later, :lol: :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan.. :P Ziet er gelikt uit man...

 

En aan die stelen te zien gaan dat flinke jongens meiden worden... :lol:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...