Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

esther-27

Oké Heb Stekjes , En Nu?

Recommended Posts

helleu,

 

Als iedereen nou eens ophoud met dat gezeur over zoeken!

Als je gaat zoeken op dit forum, zie je al gauw door de enorme hoeveelheid info de essentiele info over het hoofd.

Als je dan snel wat wilt weten, is het wel zo makkelijk even een vraag te stellen en hopen dat er iemand zo aardig is om je een gericht antwoord op je vraag te geven.

Wat is daar mis mee? Daar is dit forum toch voor?

Help elkaar, en vindt je dat iemand wat onnodig vraagt reageer dan niet, dan blijven de topics ook lekker kort en leesbaar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht altijd dat blowers zo vriendelijk waren ???

 

 

 

 

vind sommige reacties anders behoorlijk arrogant !!!

 

 

 

 

 

met vriendelijke groet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

gheghe jammer ze hebben hier geen bloos smiley

 

:verrygood :innocent: :whistling :wOOt ;) :P

lijkt er toch aardig op of niet.???

 

 

 

maar op je balkon is het niet te doen hoor,ga je niet redde met vocht enz.

heb je geen ruimte van een 1m2 ergens over,dan ben je met het hout nog geen 150 euro`s kwijt.denk in totaal misschien 500/600.maar heb je zo goed als alles.

en dat dressoir is heel mooi maar moet je toch ook kunnen kweken(scroggen,toppen enz.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom altijd zo veel gemekker over GA NU EERST EENS ZOEKEN, je hoeft dit toch niet te lezen of te beantwoorden.

Deze dame heeft gewoon een paar stekjes op de vensterbank.

Ze doet het dus lang niet zo serieus als vele anderen hier (dat komt vast nog wel :whistling )

 

Het is eigenlijk nog wel een beetje te vroeg om ze in daglicht te zetten, de dagen zijn nog vrij kort maar waarschijnlijk heb je 's avonds in huis toch wel licht aan.

Dit is uiteraard niet het goede licht om lekker op te groeien maar wel om te voorkomen dat ze gaan bloeien.

Ik heb er zelf ook 1 al een paar weken in mn huiskamer staan, was eigenlijk al afgeschreven maar als ze blijven leven dan laat ik ze gewoon doen.

Zet desnoods 1 of ander schemerlampje bij de plantjes die je 's avonds aan zet.

Alle voorzieningen die normaal getroffen worden bij een kweek zorgen voor optimale (vaak beter als in de natuur) omstandigheden, Het is echter een hele sterke plant en overleeft dus met slechtere omstandigheden ook nog wel.

Houd gewoon lekker het voedings schema wat ze je voorgeschreven hebben aan, zorg dat de grond nooit kurkdroog is maar verzuip ze ook niet.

Als je ze tot het einde toe met daglicht op wil kweken dan zullen het in theorie bomen zijn tegen de tijd dat ze gaan bloeien (augustus ongeveer).

Je zal ze af en toe moeten toppen, aan het einde van de takken en de stam af en toe het groeispruitje aan het einde van de tak tussen je nagels afbreken, zo krijg je meer een struikje.

Besproei ze af en toe eens met gewoon kraanwater, zorg dat het sproeiwater en het euh...watergeefwater :innocent: niet te koud is maar lauw.

Ontdek je beestjes, doe water met een beetje spiritus en afwasmiddel in een plantenspuit en besproei ze vooral vanaf onderen goed nat.

Voorderest, geef ze veel liefde, praat tegen ze :Pn en dan zien we over een paar maanden wel een bouwverslagje want je krijgt de smaak vast en zeker te pakkken.

Vergeet voorlopig de pH en EC meters en temperatuur endergelijke, als je het leuk vind zal je het vanzelf steeds beter willen gaan doen en er meer over willen weten denk ik.

 

Als je teveel naar de profs gaat luisteren zakt de moed mischien in je schoenen omdat je dan denkt dat je met zoveel rekening moet houden en dat het zo moeilijk is, maar dat hoeft zeker in het begin allemaal niet.

 

Succes iig. , tenminste als je dit nog leest, hoop dat je niet verjaagd bent door al die nare reacties (die ik van blowers over het algemeen toch niet gewend ben maargoed.

 

succes

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je helemaal gelijk in maar door al dat lezen weet ik het niet meer.

op de ene pagina staat dat ik ze zo dicht mogelijk op de stekken moet hangen terwijl ik ergens anders lees dat ik ze hoog m oet ophangen en elke dag een stukje moet laten zakken. :verrygood

ja weet ik het op een gegeven moment ook niet meer, verder vind ik dat een hoop mensen een beetje lullig reageren, jongens doe eens normaal !!!! Jullie zijn ook ooit begonnen en weet zeker dat het bij jullie ook niet in één keer lukte dus geef mij ook een beetje de tijd om te kunnen lezen en info op doen.

En als ik een vraag stel kan daar dan ook normaal op reageren aub

 

IK BEN NET ZO GEVOELIG ALS MIJN PLANTJES !!!!!

 

kiss Esther

 

)~heb dat quote ou toch ook door)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het helpt als je laat blijken dat je echt wel hebt gezocht en gelezen, laat bijvoorbeeld weten waar je niet zeker over bent en waarom. De growguide is een goede referentie overigens. Er zijn vele wegen die naar rome leiden en kwekers zijn allemaal erg eigenwijs.

 

En helemaal waar, iedereen is eens begonnen en in het begin ziet dit forum er voor hen net zo onoverzichtelijk uit als voor jou, na verloop van tijd vind je je weg. Maar een van de redenen dat het zo onoverzichtelijk wordt is omdat veel beginners de "obvious" vragen stellen, dus als je zoekt kom je bij allerlei topics uit met verwijzing na verwijzing na verwijzing. Daarom vragen we leden om zich eerst zo veel mogelijk te orienteren voor ze een vraag stellen en hem zo concreet mogelijk te stellen, eventueel met verwijzing naar een topic.

 

Het staat iedereen vrij om te antwoorden op een topic. Ik vind ook dat als een lid niks te melden heeft op een vraag hij of zij er ook niet op hoeft te reageren. Zelfregulering ok, maar er kan overdreven worden :verrygood

 

TL mag dicht op een stek, HPS begin je wat hoger mee omdat de intensiteit en de warmte gelijk er op wat te veel is. Stekken moeten eerst aanslaan, zie de growguide: http://growguide.wietforum.nl/Stekken_sneller_laten_aanslaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Esther: lampen hoog hangen doe je met HPS lampen, omdat deze zo fel branden en de stekken moeten wennen aan zoveel licht. Tl's zijn veel vriendelijker en geven een stuk minder licht en hitte waardoor je deze een paar cm boven de planten moet hangen. Anders gaan ze op zoek naar meer licht en worden ze heel lang en sprieterig.

 

En ik zie dat je de juiste reply-knop hebt gevonden. :wOOt Laat je niet ontmoedigen door dit gedonder, dit herhaalt zich eens in de zoveel tijd hier bij indoor beginners. Je zal zien dat er na jou over een tijdje een ander weer de klos is Esther. :verrygood

 

Voor de andere leden die een hoop onnodige reacties hebben neergezet: neem Whazzups advies ter harte. En laat alleen die mensen reageren die ook echt willen antwoorden op Esthers vragen. Want het wordt nu wel een heel betweterig sfeertje zo. Het lijkt me dat jullie het ook niet zo leuk zouden vinden om alleen maar dat soort reacties te krijgen. :innocent:

 

Als iemand al een advies of antwoord heeft gegeven hoeft dat niet vijf keer herhaalt te worden. Dat doe je ook niet met andere vragen.

 

(EDIT: hehehehee, ik zie dat Whazzup net zo ijverig bezig was als ik, nu herhalen wij elkaar :whistling:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wOOt ;) Thanks Miss ,

 

Heb idd in de gaten dat er een hoop mensen met capsones hier rond surfen :verrygood :innocent: maar goed ik laat mij echt niet zo maar ontmoedigen :P

Maar goed je hebt aardige mensen en on-aardige, net zoals geduldige en ongeduldige, ik ga lekker mijn tl lampjes wat lager hanger en je advies goed opvolgen, dat is ook precies de reden waarom ik me hier op dit forum heb aangemeld. Om te leren, hoe wel ik nu weer het gevoel heb voor het cbr te staan om af te rijden

:whistling .........................................

 

 

 

Maarruh ben na 13 lessen in 1 keer geslaag en heb hem alweer 10 jaar :P

 

 

...blijf gewoon lekker tegen me plantjes praten en zingen!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaaaa sorry hoor, was niet m'n bedoeling om bijdehand te gaan lope doen ofzo.. Maar ik weet nog wel toen ik hier als groentje kwam...een hele tijd geleden. Toen heb ik eerst een week lang het hele forum doorgelezen, en toen wist ik meteen hoe alles ongeveer moest. Vind het nogal makkelijk om meteen alles te vragen.

Maargoed, als je je beledigd voelde, bij deze mijn excuses! En succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

anyway. :verrygood ..wat was er nouw? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee wijffie

 

je hebt het andwoort op je pm gekregen toch ??

 

mzzl harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi esther

 

Ook ik draai mijn eerste kweek, en ben het wel met ze eens dat je zonder een vraag te stellen en veel te lezen je als volledige noob toch tot een behoorlijk resultaat kunt behalen.

Maar even los van dit. Er zijn volgens mij een aantal regels.

Om te beginnen zou ik er nooit voor kiezen om een hok/kast op het balkon te plaatsen, kun je hem net zo goed bij de ingang van je flat plaatsen (de verlichting kan bij opening van de deur door iedereen worden waar genomen)

De kast zou ik in een vrije ruimte plaatsen waar je kinderen geen gebruik van maken, niet dat ze er niet achter komen de kast wordt binnen huis echt wel door ze ontdekt . Maar vriend(innet)jes valt dan niets op .

Als het voor eigen gebruik is zo ik een hok/kast plaatsen 1m2 bij 210 h hier in plaats je vier potten van 25l

en deze laat je 4 weken (als je een Indica hebt) voor groeien. Stekken zijn dan 50 cm in mijn opstelling.

De kast/hok kun je op maat laten zagen bij iedere bouwmarkt waar je je hout aanschaft.

Het materiaal kan betonplex,muliplex of Mdf zijn de laatste is veel goedkoper maar moet goed in de grond verf worden gezet.

Materiaal dikte bij de eerste twee, zelf dragende constructie 15 mm dik en bij MDF zo ik voor 18 mm gaan .

Als je dit hebt staan moet je al hebben na gedacht over de climaat beheersing, afzuiging Ruck RK125LS vier

standen. Filter 125mm 50/75cm lang bij de laatste plaats je de Ruck buiten het hok trillings vrij .Ventilator Honeywell Avantgrarde HT-800E,trillings vrij bevestigen. Lamp 600w met diep straal hamerslag. Lucht bevochtiger Salense mini mistmaker disc + floating ring + Mist regulator

Lucht toevoer kan gewoon pasief, gaten moeten zo groot zijn dat je een goede door stroming krijgt(vacuum moet zo licht mogelijk worden gehouden een paar % is voldoende

De uitblaas zo ik in een kleine ruimte ergens anders naar toe leiden met het oog op temp contr.

De grond: Biogreen 50/50 Fyto cocos/Fyto soil +wormhumus als toevoeging ongeveer 15% .(bij mij groeien hier ook wormen in ????)

Voeding: Biobizz

PH/EC : PH a50 euro is een ergenis, je blijft ijken. EC a50 euro is acceptabel.

Maar als je eenmaal de meng verhouding weet hoef je dit echt niet telkens te testen( samen stelling van het water is vrij constant, hier tenminste)

Wat de verzorging betreft dit zie je als je er gevoel voor hebt, anders is een tension meter misschien de oplossing.

Ik doe het zonder tension, anders laat je alles aan meters over en leer je het ook niet te zien.

Dit is hoe ik het doe en er zullen vele andere menigen/mogelijkheden zijn.

De planten staan nu 5 weken diameter=50cm hoogte= 65cm, je ziet dan echt prachtige grote planten in je hok/kast staan waar je veel plezier aan kunt beleven. Wat de opbrengst wordt? lekker belangrijk.

 

Hopelijk is het wat duidelijker

Succes Sphinky

Share this post


Link to post
Share on other sites

growtent 120cmx120cm

600watt lamp + vsa

500m³ softbox

500m² filtertje

Simpel thermostaatje voor de afzuiger

light mix

5x 45liter potten

5 stekken

 

Simpele voeding,aarde ,wat wortel stimulator,pk13/14

ph 6

ec van 1.0 elke week een tiende oplopen

tensiometer 80-120 aanhouden

 

Als je dit volgd,kweek je gewoon een redelijke oogst,kan vrijwel niet mislukken

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) :P Thanks Miss ,

 

Heb idd in de gaten dat er een hoop mensen met capsones hier rond surfen :verrygood :innocent: maar goed ik laat mij echt niet zo maar ontmoedigen :)

Maar goed je hebt aardige mensen en on-aardige, net zoals geduldige en ongeduldige, ik ga lekker mijn tl lampjes wat lager hanger en je advies goed opvolgen, dat is ook precies de reden waarom ik me hier op dit forum heb aangemeld. Om te leren, hoe wel ik nu weer het gevoel heb voor het cbr te staan om af te rijden

:wOOt .........................................

Maarruh ben na 13 lessen in 1 keer geslaag en heb hem alweer 10 jaar :P

...blijf gewoon lekker tegen me plantjes praten en zingen!!!!

 

Je doet in ieder geval je best :whistling , en laat je zeker niet ontmoedigen door bepaalde mensen :)

 

Als je wat langer lid bent gaat het vanzelf,ik liep zelf ook erg te stuntelen in het begin, zoals bijna iedereen hier. Alleen sommige schijnen dat te vergeten zijn.

 

Als je geduldig bent en het een en ander leest ,kom je vanzelf tot de ontdekking wat voor jou situatie de beste opzet zal zijn.

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn hier idd wat luitjes met een bek as een schuurdeur ,maar als je ze vraagt hoe oud ze zijn ( meestal niet nodig want je ziet het aan de schrijfstijl en de woordkeuzes) zijn ze 17 met 10 jaar kweekervaring!! :innocent:

Deze jongens weten het allemaal zoooooo goed .......................!! Zijn net een paar maandjes op het forum te vinden en gaan dan de nieuwtjes , wat ze zelf ook nog zijn , vertellen wat ze moeten doen en wat ze niet moeten doen!!

Alleen hier om vind ik het een goede zet van de heren admins dat ze nu toch gaan selecteren. :verrygood

 

 

Esther , zet em op!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

[schuurdeur open] En er zijn ook veel forumleden die zich na een jaar of langer meelezen pas aanmelden zodra ze iets te melden hebben. Je bezoekt ook geen Tolkien forum als je The Lord of the Rings niet gelezen hebt.

Ik vind het terecht dat sommigen gewezen worden op de zoekfunktie, vooral als het antwoord in 1 google sessie gewoon te vinden is op WF en dat heeft niks met "beginneling" te maken.

Mensen die niet de moeite nemen de beschikbare informatie door te nemen minachten de grondleggers van dit forum die de moeite hebben genomen vrijwel alle aspecten van het kweken uitvoerig en in de meeste gevallen met foto`s te documenteren. [/schuurdeur open]

Share this post


Link to post
Share on other sites

En daar hebben we de eersteeeeeeeeeeeee............. :verrygood

 

Ergens op wijzen ,oke!!Op een normale manier.................

Trouwens wel tof dat je weet dat je een schuurdeur hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En daar hebben we de eersteeeeeeeeeeeee............. :verrygood

 

Ergens op wijzen ,oke!!Op een normale manier.................

Trouwens wel tof dat je weet dat je een schuurdeur hebt.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ............................................

 

 

 

die vind ik heel erg goed!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nee , niet de enige !!!

 

 

 

ik ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

 

 

blij dat de stemming een beetje bij draait !!!

 

 

en idd , succes esther !!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

greetzzz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het komt wel goed met die plantjes.. zorg dat je ze effe goed veel licht geeft... als ze der mooi bij staan en veel wortels hebben, kunnen ze heel wat meer hebben, dan kan je ook rustig alles effe doornemen hier op het forum.

 

succes !!

 

Dude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...