Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

La Cucharacha

Cucharacha,s Seizoen 2007

Recommended Posts

@ hompii

 

Beide..ik wil er zowel wiet als zaad oogsten.

Dame Blanche gaf me het advies om in Groningen een oermoeder(kloon) te halen van de DB om zo zaad te winnen dus dat gaan we effe doen deze zomer en ik probeer om Blueberry en Purple te combineren.

Voor de rest probeer ik zoveel mogelijk soorten uit(als ze vrouwelijk zijn)..geven ze lekkere wiet dan doe ik ze daarna nog een keer maar dan verduister ik ze niet en laat ze gewoon gaan..

vorig jaar heb ik ook gewoon Blueberry op de natuurlijke cyclus van de zon laten afbloeien in de kas en die vertoonden pas in de laatste week(half oktober) toprot wat nog te verwaarlozen was ook..,en vorig jaar was het zo lang mooi weer dat ik er bijna aan zat te denken om een Haze variant neer te zetten..(misschien dit jaar lavender haze en NYCD van Sannie shop)

 

@ Tomas

 

De Speciekuipen heb ik met een potje kunstofprimer van de gamma geverfd..vorig jaar had ik opgemerkt nadat de planten geoogst waren en ik de kluit uit de pot trok dat alle wortels rondom 10 cm de pot in(is al gauw 10 a 20l op de 65l) gestorven waren door de hitte die zo,n zwarte pot aantrekt.

Dus als je ze verft dan behou ik dat en is dat DIKKE winst..en het kostte me 2 tientjes om te doen..

En dat alles goed komt is nog te bezien natuurlijk want ze komen uit zaad en dat is altijd weer een verrasing :verrygood

 

Iedergeval bedankt man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die hitte op je potten is hier vorig jaar ook al uitgebreid besproken. Ik was ook van plan om ze dit jaar wit te spuiten/verven, het zal inderdaad behoorlijk schelen!

 

Interessant van die blueberry trouwens, ik heb nog een aantal blueberry zaden van dutch passion, van welke breeder kwamen die van jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cucharacha

Ik zag de foto's en de koepelkas.Waarom heb je daar tegels in.?

 

Ik heb ook zo'n kas gehad en heb daarin verduisterd,geoogst en wat blad laten zitten en nog eens geoogst van dezelfde planten op het normale tijdstip.Afghan is daar erg geschikt voor wegens zijn gedrongen groei,want in jou kas krijg je wel dat de planten zich wat strekken.

 

Verder heb ik in de kas een kleine kas gemaakt die geheel gesloten was en in juni maakte ik klonen die na 6 dagen reeds wortel hadden.Zelfs een stengel van een blad kreeg wortel.

 

Jouw zaailingen zijn wel erg gerekt,lees mijn topic eens over het ontkiemen enz dan heb je het probleem opgelost van dat strekken, door dat vroegtijdig verspenen(let op krantmethode)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dame Blanche

 

De tegels liggen er omdat ik er geen plantten in de volle grond wil kweken want op die plek had/heb ik nogal last van onkruid...

Nu ligt er een worteldoek onder de tegels en de enige die het redt om er nog langs te komen is klimmende winde :verrygood

 

Tevens staan de plantten in specikuipen dus op de hetere dagen gaan ze gewoon naar buiten(achter de kas)...want vorig jaar mat/meette?(kom er even niet uit..haha) ik temperaturen van 40+(tijdens de hittegolven) in de kas en dat is natuurlijk nooit goed.

 

De Blueberry die ik gewoon als stek in 10 kuipen had vorig jaar hadden geen last van strekken...,ondanks dat ze 24/7 in de kas stonden en die hadden duidelijk sativa invloeden.

 

De volgende keer als ik zaai zal ik je peterselie manier toepassen...ik bedoel ik zal zoveel jaar ervaring niet in de wind slaan

maar zoals je zal weten zijn alle kwekers natuurlijk eigenwijs..(anders kom je nooit ergens achter zonder trial and error)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De peterselie en of krantmethode heb ik stap voor stap ontwikkeld.

Steeds als ik iets tegenkwam wat ik niet bevredigend vond dan dacht ik hoe kan ik dat anders doen.

 

De racefiets is ook niet ineens gemaakt(loopfiets)

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag lag een verassing in de bus...,met dank aan DB

Een zakje zaad..,das mooi,meteen maar ff een selectie maken:

 

med_gallery_9937_1681_19387.jpg

 

 

 

1 zakje voor mij en eentje voor een maat van mij...,kunnen we weer ff mee vooruit:

 

med_gallery_9937_1681_475352.jpg

 

 

 

Het gaat ook prima met de Blueberry en NDB zaailingen

Ik heb ze op een verhoginkje gezet na het lezen van het licht sticky/topic dat iedere centimeter scheelt onder TL en ze groeien nu iets meer gedrongen

 

BB en NDB zaailingen:

 

med_gallery_9937_1681_241487.jpg

 

 

 

Tevens heb ik weer 3 dames mogen ontdekken in de voorbloei en enkele mannen gekapt..,ze staan iedere dag buiten en komende week zullen ze wel hard gaan :(

 

Rest van de overgebleven planten en 6 dames in witte pot:

 

med_gallery_9937_1681_449148.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man gaat goed met je planten maar wat is er aan de hand met die plant die rechts vooraan staat ????

 

ik zie duidelijke verkleuring :( en is het blad aangegeten of ligt dat aan de joint die ik net uitdruk gheghe

 

succes verder nog :nerd

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat lijkt heeeeel erg op kou/ wind schade.

planten die binnen voor zijn gegroeit.... niet alleen wiet..... hebben aanpassings probleempjes

met dit weer. Ineens wind en soms heel veel wind en dan nog een beetje kou.

 

ik denk dat de blaadjes uitdrogen doordat ze ineens veel wind krijgen en dat niet gewend zijn.

heb er ook last van bij mijn brugmansia's

 

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok...ik dacht dat het te maken had dat ze als zaailing iets te rijk grondmensel tot beschikking kregen(roest).

Maar acclimatisatieproblemen is misschien wel een betere verklaring...iedergeval zal het wel goed komen met haar :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar een selectie van de Afghan zaadjes van DB heb ik besloten om er 20 te planten:

 

med_gallery_9937_1681_976689.jpg

 

 

Hiervan zijn er 19 opgekomen en die zijn meteen na opkomst in potjes gezet:

 

med_gallery_9937_1681_174848.jpg

 

 

Hier zullen zeker wel weer een paar heerlijke Afghan dames uitkomen :nerd

Teven heeft de buurman ons akkertje omgeploegd omdat vorig jaar onkruid niet te houden was...,later in de week wordt het gecultiveerd en daarna gaan we gaten graven op DB zijn manier

 

Beetje vage foto...:

 

med_gallery_9937_1681_474853.jpg

 

 

Laat de zomer maar komen!!!!!!!!! :( kunnen we over een paar maandjes lekker :)

Ook ga ik bij een maat van mij een kweekkast maken met 600watt voor zelfvoorziening maar dat wordt weer een ander topic.

 

De groeten

La Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige buurman heb je,zo te zien met een tractor.Helaas kan mijn tuin niet zo bewerkt worden met het oog op schapegaas dat belemmerd om te ploegen en dan te draaien.

 

De Afghan ga je er toch niet inzetten?

 

Dan kun je beter een paar NDB sexen en tot moeders promoveren.

Daarvoor is nog tijd genoeg omdat je beter wat kleinere en meer kunt hebben dan van die grote want je houtwal is ook niet zo heel hoog.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dame Blanche

 

Ja ik heb een zeer aardige buurman hij is boer en laat me ook dit jaar zijn maisvelden weer gebruiken voor de teelt..,hier een fotootje van vorig jaar:

 

 

med_gallery_9937_1681_2242204.jpg

 

 

Beetje geel dit jaar maar wat kippemest korrels strooien..maar de toppen waren niet groot maar hard als binnen k2!!!

 

Nee het akkertje/veldje worden purpletjes ingezet..de Afghan zullen dienen in de kast van mijn maat en in de kas en misschien wel als kloon in meerdere hokjes

De NDB waar ik overigens heel dankbaar voor ben :( gaan in kleine oplage van 2 a 5(ik heb 9stuks ontkiemd) getest worden en de mooiste kan als moeder dienen om zo weer de purple te vervangen als ze goed presteert...

En ik denk dat je je verkijkt op de hoogte van de houtwal of de oppervlakte van het akkertje want de houtwal is toch met boompjes van 3 a 4 meter...en no way dat ze daar overheengroeien was het maar zo(ik heb je toch wel is een foto van vorig seizoen gestuurd??)

 

Groet Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je had me nog geen foto gestuurd.

De opbrengst vande NDB kan bij lange na niet tippen aan dat van de Purple(welke wel?)

Bovendien is het een kweektechnisch een 50 % sativa/indica maar zijn gedrongenheid en bladvorm heeft meer indica in zich.

DB

 

Maar de kwaliteit compenseert veel.

Vorig seizoen hebben we als proef wat verkocht en men gaf 2 euro/gram

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lange tijd geleden dat ik wat heb geupdate...,dus bij deze

Er zijn heel wat planten gesneuveld omdat ze man waren of gewoonweg niet voldeden aan mijn ideaal, maar er zijn ook een paar overlevenden die het goed maken:

 

Blueberry:

 

med_gallery_9937_1681_387760.jpg

 

 

Maui Waui:

 

med_gallery_9937_1681_34362.jpg

 

 

Hollands Hoop:

 

med_gallery_9937_1681_388475.jpg

 

 

En een Powerplant moeder die mij geschonken is:

 

med_gallery_9937_1681_186979.jpg

 

 

Mannelijke Bluebberry (Grote) en Himalayan gold man(klein in witte pot):

 

med_gallery_9937_1681_859030.jpg

 

 

Nog een paar Himalayan gold vrouwen (in witte 20l emmers) een Maui vooraan en een HH-kruising achter:

 

med_gallery_9937_1681_468759.jpg

 

 

De Afghaantjes van Dame Blanche:

 

med_gallery_9937_1681_544583.jpg

 

 

En nog een paar Haze en Jamaican (brickweed/lambsbread) zaden/zaailingen:

 

med_gallery_9937_1681_123920.jpg

 

 

Het mooie weer heeft duidelijk goeie invloed gehad op mijn plantjes.....,nu de echte zomer nog!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Afghaantjes heb je snel omhoog gekregen want het zijn ook nog trage groeiers,hoe lang is het geleden dat het zaad ontkiemde?

 

Die gele blaadjes,heb je wel kippemestk. gebruikt?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Afghaantjes zijn omstreeks 10 april gezaaid en misschien zit er wel toch nog een beetje strek in..., en ik heb wel degelijk KMkorrels gebruikt in de kuipen ik denk dat de gele bladeren nog is van dat ze nog niet overgepot waren in de kuipen dit zal wel wegtrekken....ze staan er namelijk pas een weekje in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een paar foto,s gemaakt vandaag..,ze reageren zeer goed op hun nieuwe kuipjes:

 

med_gallery_9937_1681_736716.jpg

 

 

 

 

 

De Afghaantjes van DB:

 

med_gallery_9937_1681_788991.jpg

 

 

 

 

Dit is een door slakken half opgevroten Hollands Hoop langs de slootkant van de scheiding van het erf van de zelfde buurman die ook mijn landje heeft bewerkt

 

med_gallery_9937_1681_888926.jpg

 

 

 

 

Verder staan er ook 2 Holland hoop al op mijn landje en een kruising 4-way x Blueberry en later nog 2 Hollands hoop

Later zal ik ook nog 2 NDB achter mijn kas zetten en 1 op mijn landje en wat purple maar deze beiden gaan nu waarschijnlijk bloeien buiten dus die wachten geduldig onder een 400w lamp tot iets na ijsheiligen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie je het ontbreken van de afgeronde punt bij de Afghaantjes.

 

Klonen die hier in Groningen al jaren verkocht worden hebben dat n.l. wel en ik heb dan ook een discussie gevoerd wat nu hoort,rond of iets puntiger zoals die van mij.

 

Ik ben er bijna zeker van dat de eersten uit zaad die ik voor 15 jaar gezien heb ook scherppuntiger waren.

 

Het is denk ik niet zo belangrijk als de kwaliteit maar goed is,maar toch.....

Overigens mooie foto's van mooie planten en al zo vroeg.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

he cucharacha,

dat ziet er zekers erg mooi uit :o

ben benieuwd hoe die bij je zal gaan ,en die purple foto.........super! :nerd ;)

 

laters :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he cucharacha,

zag net je foto album :) tof shirt

idd echt masterlijke films ;) ,heb laatst via limewire alle cheech and chong films gedownload

:o ;) :smoke

dikke zak wiet erbij en lachen maar

 

laters :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

lambsbread zaailingen? Bloeit dat soortje niet extreem lang? Ik herinner me een topic erover, iemand zocht naar info/zaden over dat soort..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailing want ik heb er jammergenoeg nog maar eentje..de rest van die potjes is (gewoon) haze x skunk van hqs...

Binnenkort die jongen nog maar is vragen of hij nog wat tussen zijn ganja had zitten :nerd

Of het inderdaad DE Lambsbread weet ik/je nooit niet zeker maar het is iedergeval een uit jamaica geimpoteerde sativa en die schijnen nogal lange bloeitijden te hebben van toch gauw 16+ weken

Nietemin de moeite waard want misschien brengt ze toch die goddelijke high ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen dagen heb ik wat gaten gegaven op DB zijn manier maar dan zonder cocos...,want dat hebben we helaas niet

 

Dit is het resultaat:

 

med_gallery_9937_1681_801246.jpg

 

 

Tevens heb ik alvast een paar Hollands hoop geplaats:

 

med_gallery_9937_1681_987102.jpg

 

 

De middelste is een 4-wayXblueberry

 

med_gallery_9937_1681_489196.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...