Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

La Cucharacha

Cucharacha,s Seizoen 2007

Recommended Posts

Wat een heerlijke tuin heb jij!!!

 

Ga je volgen :verrygood

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

la chucharacha, hoeveel kippenmestkorrels heb je door de grond in je speciekuipen gegooit?

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx, :verrygood

 

Per kuip heb ik op 10L 1 Theekopje K.messtkorrels toegevoegd..,Maar ik denk dat de grote kuipen en veel perliet ook een goede uitwerking geven op de planten....een plant past zich altijd aan aan haar omgeving

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Priest

Ik las net dat je La Cucharacha vroeg hoeveel kippemestkorrels hij toegedient heeft.

 

Als je van plan bent om de dosering te verhogen dan moet ik dat afraden.

 

Ik heb de dosering opgezocht zonder EC en PH meting met planten als proefkonijn.

Als je meer gebruikt dan is de kans heel groot dat je heel vervelende verschijnselen krijgt.

Er is nog wel een kleine marge maar die heb ik ingebouwd voor de veiligheid.

 

Wil je verbeteringen in de grond invoeren dan moet je dat net als La Cucharacha zoeken in de structuur van je grondmengsel.

Extra perlite is altijd goed.

 

Wel heb ik een belangrijke grondsoort in mijn topic niet genoemd omdat er moeijijk aan is te komen.

Dat is KLEI!

 

Klei heeft door zijn gewldig groot opp. het vermogen om heel veel voeding op te slaan.

Wormenaarde is maar weinig waardevoller dan klei.

 

Het nadeel is dat het moeilijk is om homogeen in je grond te verdelen en het is ook nergens te koop denk ik.

 

@ La Cucharacha

Heb je vrijdag nog wat meegenomen van dezelfde soort als de plant van mij?

Ik zag je vriend nog wat rondscharrelen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee.., ik maak wel een paar stekken

We hebben alleen perliet,potjes en een koolstoffiltertje en een 600w lamp gehaald voor zijn kweekkast en die perliet is voor wat grond wat ik wou aanmaken en van mijn vriend zijn kweekkast komen vast nog wel wat fotootjes op het forum

 

Greetzz Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel heb ik een belangrijke grondsoort in mijn topic niet genoemd omdat er moeijijk aan is te komen.

Dat is KLEI!

Dat ligt eraan waar je woont natuurlijk, in de polder kweek je op klei :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@suffie 63

Alleen op klei is ook niet optimaal . Want de wietplant broeit beter op wat luchtiger bodem.

 

Natuurlijk is klei door zijn fijnheid in staat zeer veel voeding aan zijn opp te binden.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

De NDB moeder (stek):

Deze heb ik met DB geruild met een paar purples verder op in mijn topic..ze staat inmiddels al in de volle grond

 

med_gallery_9937_1681_631490.jpg

 

 

Ook hebben we ff 400 liter grond aangemaakt..210 l potgrond/80l cocopeat/110l perliet en 40 kopjes kippemest korrels(volgende keer ff klei regelen) ...ik heb namelijk altijd grond tekort dus ik dacht ik maak alvast genoeg goede grond aan...:

 

med_gallery_9937_1681_837085.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_731049.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_636917.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_390603.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_310193.jpg

 

 

Morgen komen foto,s van de planten die vandaag hun eerste week bloei erop hebben zitten en phoe wat groeien ze door...

 

Greetzz Cucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, Ook hebben we ff 400 liter grond aangemaakt..210 l potgrond/80l cocopeat/110l perliet en 40 kopjes kippemest korrels(volgende keer ff klei regelen) ...ik heb namelijk altijd grond tekort dus ik dacht ik maak alvast genoeg goede grond aan...:

 

Volgende x klei is goed maar hier nog een tip:je hebt de grond in vuilniszakken gedaan maar wil je de kwaliteit verbeteren dan kun je dat heel simpel doen door een paar cm grond uit die zakken in potten en die in je tuin te zetten en na enkele weken kun je deze grond weer terug in de zakken doen maar nu zijn is de grond POSITIEF BESMET met bodemleven.

 

Ook kun je de volgende keer af en toe een schep uit je tuin door het mengsel doen.

Ook kun je reeds gebruikte grond door je mengsel mengen 2 vliegen in 1 klap want oude wortels bevatten wortelschimmels die het voedselopnamevermogen(scrabble-woord)verhogen.

 

Wat de klei betrefd dan moet je niet hoger dan 10% gaan.

Klei toedienen kan moeilijk omdat het zo kleverig is,je kunt het goed op zwart landpouwplastic leggen in de zon en dan gedroogd met een hamer fijn slaan tot poeder

.DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok..,ik zal zometeen wel even van elke zak een pot neerzetten in de buutn tuin en er ff een klein schepje tuinaarde bij doen om zo een (beter) bodemleven te creeren...

Wat betreft de klei.., is dit rivier of zeeklei ?

Of heeft dit beide zijn voor en nadelen..,en waar haal je dit??(gewoon opspitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend plantje op die foto :bier

dat beloofd een knaller te gaan worden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die klei maakt niet uit of het rivierklei is of zeeklei.

 

Ik zal uitleggen waarom:Klei bestaat uit slijpsel van rotsen ,bergen enz dat wordt meegevoerd door de rivieren.

 

Elk korreltje zand hoe groot ook heeft de mogelijkheid om van alles als een vlies op zijn opp. te dragen,zo ook voedingsstoffen.

 

Doordat een zandkorrel vele malen groter is dan een kleikorrel is het logisch dat de totale opp. van een kleivolume-eenheid ook vele malen groter is dan een zelfde zandvolume-eenheid.

 

Vaak wordt er gezegd dat kleigrond vruchtbaarder is dan zandgrond.

Die bewering is in principe onjuist want het moet zijn.:Kleigrond KAN meer voeding vasthouden en is daardoor dan veel vruchtbaarder dan zandgrond.

 

Het is altijd beter als je WEET waarom iets is dan het klakkeloos te geloven.

DB

 

Nu kun je je vraag ook zelf beantwoorden.

 

@ Kezus

Je vind mijn creatie dus al mooi om te zien dan moet je hem maar eens proberen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kasoverzichtje wordt al aardig druk :verrygood :

 

med_gallery_9937_1681_922464.jpg

 

 

Tevens hebben sommige planten de eerste 8 dagen bloei achter de rug en enkele van hun gaan duidelijk al de bloei in...

 

Blueberry:

 

med_gallery_9937_1681_281825.jpg

 

 

Maui Waui:

 

med_gallery_9937_1681_943832.jpg

 

 

Hollands hoop:

 

med_gallery_9937_1681_877224.jpg

 

 

Himalaya Gold zusters en een BB:

 

med_gallery_9937_1681_707743.jpg

 

 

Powerplant(moeder):

 

med_gallery_9937_1681_678889.jpg

 

 

De bloei zit er al echt in bij de PPP(beetje vage foto):

 

med_gallery_9937_1681_49678.jpg

 

 

Dit is een Maui die tot het einde van seizoen blijft staan..,ze staat in 90l kuip:

 

med_gallery_9937_1681_524004.jpg

 

 

En dan deze Haze X Skunk zaailingen die een vreemd fenomeen vertonen..,dit fenomeen is mij niet bekend misschien iemand anders ????

 

med_gallery_9937_1681_243132.jpg

 

 

Ze gaan er niet dood aan en groeien er doorheen maar de andere zaailingen hebben dit niet...en aangezien ze allen de zelde grond en water voorziening delen :bier

 

Volgende keer weer meer foto,s .....en vragen of commentaar staan open he mensen !!!

 

:smoke

 

La Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee La cucharacha

 

Ziet er echt héél vet uit. Ik zou er veel voor over hebben eens lekker te komen tuinieren :bier :verrygood

 

 

Wat er met die plantjes aan de hand is weet ik niet. Kijk even bij growguide van wietforumsite, en kijk bij bladproblemen.

 

Verder nog 2 vragen: Hoe smaakt de himalaya gold?

Hoe bestrijd je ongedierte en slakken

 

 

Grt.

 

Nator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het probleem al gevonden NL ijzertekort en ik denk door de zeer snelle groei die de zaailingen vertonen...

Ook heb ik vandaag een paar mannelijke stekken gemaakt om stuifmeel te produceren..

Ik doe het door een propagator te vullen met zaai/stek grond en daar aluminiumfolie op te leggen en daar de stekken door heen te steken....NL zo:

 

med_gallery_9937_1681_859443.jpg

 

 

 

@Gantjanator

 

Hoe de Himalaya Gold smaakt....,geen idee heb haar nog nooit gerookt,maar dat kan ik je over 2 a 3 maandjes wel vertellen... :bier

En aan ongedierte doe ik in mijn kas niks tot dat er ooit een plaag mag uitbreken...,en die komt er niet omdat de natuurlijke roofdiertjes hiervoor er bij mij in de kas en tuin volop voorkomen...

Maar voor de planten in de volle grond zal ik aan het einde van het seizoen wel slakkenbestrijding toepassen op DB zijn manier------>Slakkenbestijding en voorkomen van schimmel

 

Greetzz Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

he cucharacha,

vreemd die zaailingen,misschien dat in een jongere staat de kleine blaadjes verbrandt zijn?

(drup water,zonlicht)

de verduisterde planjes gaan lekker zo te zien

 

laters :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wierieman

 

vreemd die zaailingen,misschien dat in een jongere staat de kleine blaadjes verbrandt zijn?

(drup water,zonlicht)

 

Even voor je eigen kennis: Dat kan niet

Dat is de grootste fabel van de groene wereld.

 

Voor de mensen die leuk vinden om te weten waarom zal ik het even onderbouwen:

 

"er wordt gezegd dat een drubbel op een blad als een lens werkt en daardoor het blad/ de plant verbrand"

 

Dit kan niet omdat een lens altijd het brandpunt onder de lens heeft maar nooit direct onder.

mee eens?

 

Als die waterdruppel dus als lens zou werken dan ligt het brandpunt niet op het blad maar daaronder en daaronder kan het geen schade meer doen omdat het blad het licht al tegen heeft gehouden.

 

Ik denk trouwens dat een waterdruppel die als lens werkt niet sterk genoeg is voor verbranding maar dat terzijde.

 

 

Watergeven kan altijd! het liefst s'ochtends zodat de plant de hele dag vocht op kan nemen maar als de plant midden op de dag slap gaat hangen gewoon een douche geven lekker afspoelen en aarde nat maken.

 

LET OP: Zwarte potten kunnen zo heet worden dat het water ook te heet word voor de wortels ... let hier dus wel op. zwarte potten dus ook gelieve geen water geven in de volle zon.

 

Greetz BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

kun je ookal zien of de ppp mannelijk of vrouwlijk is ?

die maui in de 90 l kuip die ziet er mooi uit mooi grapppig ziet er gewoon leuk uit :verrygood

war dient dat allumium folie voor over de grond ?

 

 

ik wou dat mijn plantjes erzo bij stonden :bier

 

ga zo door he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de bladeren te zie zijn je planten in uitstekende grond en voeding

Was je grond altijd al in die verhouding die je beschreef?

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hompii

 

Die Powerplantjes zijn van een moeder dus die is wel vrouwelijk lijkt mij :smoke

En dat aluminium folie is om stuifmeel op te vangen want die stekjes zijn van mannetjes die ik gewoon in de bloei zet ....,zijn trouwens Blueberry en Himalaya gold

 

ik wou dat mijn plantjes erzo bij stonden :smoke

 

Ik heb je topic gezien ja... :verrygood ,is niet echt florisant te noemn nee

De zomer moet nog beginnen dus...kan nog best goed komen

Toen ik begon zag het er ook zo uit maar in de loop der jaren wordt het steeds beter ;)

 

@DB

 

Nee deze die in de bloei gezet zijn staan in een mix van 50l welkoopgrond en 15l perliet en 5 kopjes Kmestkorrels plus wormen...

Het mooie groen sta ik zelf ook een beetje van te kijken hoor..ik denk dat het vele perliet met de Kmestkorrels plus de wormen en de grote potmaat allemaal factoren zijn die meespelen

 

1. het vele levert perliet een zeer luchtige grond op..,Hier houdt wiet wel van :D

2. Geeft de Kmestkorrels de grond meer organische waarde waar het bodemleven beter op draait

3. Houden de wormen de grond losser en leveren een bijdrage aan het bodemlven en leveren wormenmest

4 De grote potmaat stelt de plant in staat om een groot wortelgestel te maken en groei onder de grond is ook boven de grond heb ik opgemerkt afgelopen jaren...,een plant past zich echt aan de ruimte die je de wortels geeft bv. 2 identieke stekken 1 in een 20l pot en een in een 65l speciekuip 100% zeker dat de plant in de specie kuip je meer op gaat leveren dan degene in de 20l emmer

 

Maar nogmaals ik sta er zelf ook wel van te kijken....en dat houden we zo nog wel even vol :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF wat buitenkiekjes....

 

(oer)Ndb-kloontje:

 

med_gallery_9937_1681_234206.jpg

 

 

Ndb die verder op in dit topic door mijn hond was opgevroten herstelt zich goed:

 

med_gallery_9937_1681_259664.jpg

 

 

Holland Hope en een 4way X Blueberry:

 

med_gallery_9937_1681_943757.jpg

 

 

Hollands Hope:

 

med_gallery_9937_1681_555279.jpg

 

 

Purple zoekplaatje....binnenkort maar is er tussen door maaien :bier :

 

med_gallery_9937_1681_1041878.jpg

 

 

Greetzz Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je advies mag geven t.a.v. de NDB oermoederkloon dan kun je het beste net als met je purple wat stekjes laten overwinteren en tevens 1 stek laten bevruchten door je vroegst bloeiende man uit het zaad van de NDB.

 

Dan ben je er zeker van dat je vers zaad hebt dat gegarandeerd in september klaar is.

 

Binnenkort start ik met 10 van die NDB stekken als indoor kweek naast 86 normale indoorstekken.

Ik verwacht er veel van omdat ik weet welke genen ze draagt.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

dei kllon van de oermoeder van de NDB ziet er net zo mooi uit :bier

mooi klein bossig plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste lichting heeft 2 weken 12/12 achter de rug en de witte haren worden nu zichtbaar...

 

Blueberry :

 

med_gallery_9937_1681_679225.jpg

 

 

Hollands Hoop :

 

med_gallery_9937_1681_1334027.jpg

 

 

Maui :

 

med_gallery_9937_1681_733033.jpg

 

 

HH X BB :

 

med_gallery_9937_1681_641198.jpg

 

 

Powerplant :

 

med_gallery_9937_1681_116636.jpg

 

 

En tot slot een groepsfoto...,:

 

med_gallery_9937_1681_1160294.jpg

 

 

In het midden een Himalaya Gold die vandaag in de bloei gaat(Tweede lichting)

Over een weekje de volgende update van de eerste lichting...

 

Greetzz Cucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...