Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

La Cucharacha

Cucharacha,s Seizoen 2007

Recommended Posts

Mijn kas:

 

med_gallery_9937_1681_870096.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn stukje land:

 

med_gallery_9937_1681_202306.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We hopen hier dit jaar weer een leuk rokertje van af te halen :specool

 

De zaailingen zijn al opgepot dus ik kan al bijna niet IJsheiligen afwachten dus eerst maar onder tl ;)

De eerste foto is op 10 maart , de tweede op de 13de

 

med_gallery_9937_1681_553848.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

med_gallery_9937_1681_745668.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Als er vragen zijn dan hoor ik het wel...??

En anders gewoon veel plezier met mn verslagje.

 

La Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjeuzus...wat een land man! Lucky basterd haha.

Maar ziet er goed uit, wat voor soortjes zijn het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je ze ook toppen?

 

veel succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel succes, leuk kun je ook nog genieten van een wijntje bij je planten in de kas. hoe hoog is je kas? Het verband tussen 'stukje land' en 'kas' snap ik niet helemaal? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jopie

 

Durban PoisonxSkunk (hqs)

Hollands Hoop (hqs)

Hollands Hoopx Blueberry(Eigen Kruising)

Purlpe (Stekken)

PurplexBlueberry (Eigen)

Blueberry (hqs)

4-way (hqs)

4-wayxBlueberry (Eigen)

Maui Waui (hqs)

Himalaya Gold (Greenhouse)

Nieuw Dame Blanche (Dame Blanche)

Afghan(Dame Blanche)

Sneuwwitje(Dame Blanche)

Special(Dame Blanche)

Onbekende kruisingen(Dame Blanche)

Power plant(stekken/moeder)

NYCD (Sannie Breeders choice)

Killing Fields(Sannie seeds)

Shack#3 X SMM(Sannie seeds)

 

Binnenkort maar wat bij sannie,s shop bestellen :specool

@Nederbelg

 

Ja, binnenkort haal ik de topjes eruit

 

@Manubus

 

De kas is 4m breed 9m lang en ongeveer 2m hoog (de hoogte heb ik nooit precies gemeten)

En dat wijntje ruil ik liever in voor een ;) dikke :huh: BIGstick , ben namelijk niet zon liefhebber van de alcoholroes.

En het verband tussen het stukje land en de kas is dat ze beiden zullen worden benut voor de kweek.

 

Cucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eventjes foto,s gemaakt vandaag:

 

med_gallery_9937_1681_950417.jpg

 

 

med_gallery_9937_1681_442816.jpg

 

 

En ze wat water geven met wortelstimulator kunnen ze er weer een paar dagen tegenaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt veel indoor soorten ga je die verduisteren?

 

En ga je ze ook toppen om ze daarna te sexen?Lees daarvoor mijn topic.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dame Blanche

 

Ja de indoorsoorten gaan worden verduistert , ik zet ze in specie kuipen de 5 tot 10 mooisten , en die passen precies in een kruiwagen , op zo een manier kunnen ze binnen in een donker schuurtje worden gezet.

Tevens neem ik stekken van ieder in het geval ze zeer de moeite waard is..

 

En alle topics heb ik van je al doorgenomen , het sexen van zaailingen topic is zeer interessant..

Maar als je ze topt gaan ze dan hun voorbloei nog laten tonen of heeft het toppen geen effect op de voorbloei ??

En kun je ook de lager gelegen takken gebruiken om te sexen?

 

Ik zette ze eerst 12/12 en zodra ze hun geslacht toonden trok ik ze weer terug in de groei door er 24 uur licht op te zetten , of levert dit veel stress en dus de kans op herma,s op ?(heb ze nog nooit gehad , op een blueberry na maar die heeft thai voorouders en dus kans op hermafrodieten is groter)

 

Mvg Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag heb ik de plantjes getopt , op een paar na die nog niet groot genoeg waren..

 

med_gallery_9937_1681_207315.jpg

 

 

 

med_gallery_9937_1681_369403.jpg

 

 

 

Dit zijn de waarschijnlijke mannen:

 

med_gallery_9937_1681_540099.jpg

 

 

 

Dit de waarschijnlijke dames:

 

med_gallery_9937_1681_247556.jpg

 

 

 

Dit zijn de achterlopertjes en later geplantte zaden:

 

med_gallery_9937_1681_332448.jpg

 

 

 

Dezen zullen later de dezelfde behandeling ondergaan...

 

Het wordt langzamerhand druk onder de tl,s

 

med_gallery_9937_1681_635468.jpg

 

 

Binnenkort maar is naar de bouwmarkt weer 2 nieuwe balkjes halen :specool

 

La Cucharacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister even een paar Blueberry en de kruising BBxPurple zaden geplant....

Verdenk de meeste BB en de BB kruising ervan mannelijk te zijn dus beter dan nog maar een paar... :verrygood

 

med_gallery_9937_1681_235415.jpg

 

 

Boven op de PC gezet..

Zullen binnenkort wel uitkomen

 

med_gallery_9937_1681_735813.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood lammar kome die zomer... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zaden binnengekregen van Dame Blanche

:verrygood Nogmaals bedankt :innocent:

Meteen geplant en staan nu naast de Blueberry

 

med_gallery_9937_1681_768154.jpg

 

 

De Blueberry,s laten hun worteltjes al uitlopen dus :whistling

Tevens TL-balkjes gehaald i.v.m ruimtegebrek..,zo ff schroeven dus binnenkort wel weer een update

Share this post


Link to post
Share on other sites

'La Cucharacha'

@ Dame Blanche

 

Ja de indoorsoorten gaan worden verduistert , ik zet ze in specie kuipen de 5 tot 10 mooisten , en die passen precies in een kruiwagen , op zo een manier kunnen ze binnen in een donker schuurtje worden gezet.

Tevens neem ik stekken van ieder in het geval ze zeer de moeite waard is..

 

En alle topics heb ik van je al doorgenomen , het sexen van zaailingen topic is zeer interessant..

Maar als je ze topt gaan ze dan hun voorbloei nog laten tonen of heeft het toppen geen effect op de voorbloei ??

En kun je ook de lager gelegen takken gebruiken om te sexen?

 

Ik zette ze eerst 12/12 en zodra ze hun geslacht toonden trok ik ze weer terug in de groei door er 24 uur licht op te zetten , of levert dit veel stress en dus de kans op herma,s op ?(heb ze nog nooit gehad , op een blueberry na maar die heeft thai voorouders en dus kans op hermafrodieten is groter)

 

Mvg Cucharacha

________________________________________________________________________________

_________

 

Had dit niet gelezen,het toppen heeft geen effect op de voorbloei maar ik lees dat je zelf stekken maakt dan kun je inplaats van de beide toppen die je krijgt na het toppen,1 van deze toppen gebruiken voor het sexen en de ander om te wortelen. Dan heb je van iedere vrouw direct een kloon en vallen de gaten die de mannen maken weg.

 

In mijn topic laat ik van elke plant 2 sexen maar jij hebt ervaring dus is 1 genoeg voor het sexen.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik er wel 2 per plant doe voor de zekerheid..,ik heb genoeg zaadplanten om mn speciekuipen vol te krijgen.

De overige/overschot gaan gewoon in de grond om als moeder te dienen..,en van die in de kuipen trek ik wel een paar stekken voor het geval ze goede resultaten halen en ik weer is sta te kijken dat uit een zaadje toch elke keer weer een leuke verrassing komt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou alleen je TLs er véél dichter op zetten, je planten strekken aardig. Zeker bij de zaailingen, vlak onder de tl. De eerste uren licht zijn heel bepalend.

 

Succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het..

Maar aan gebrek aan beter heb ik gewoon een simpele constructie in mekaar gezet

Ik heb in die ruimte gipsplaat en die zitten vast aan balkjes..,ik zou het kunnen proberen om ze aan de balkjes te laten hangen :verrygood

Maar ik gok het er niet op...,beter iets gestrekte plantjes dan dooie plantjes toch?

En bovendien ik heb nog nooit nadelige gevolgen gehad buiten ze worden uiteindelijk toch bossen, binnen zal dat wel anders zijn..

 

iedergeval bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag naar het productiebedrijf geweest van Farmers house...,blijkt ie zowat in mn achtertuin te staan :verrygood

Aan die beste man een zak kippemestkorrels gevraagd en gekregen voor een tientje stuk.

Hier een voorbeeld van de zak , ik hoop dat het de goede is..,is organische bodemvoeding :

 

med_gallery_9937_1681_190314.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die heb je zeker van mij gejat (de zak niet de foto) :verrygood Ik heb precies dezelfde zakken en dit is de goede :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi zo...,

ik ben ook bij een growshop geweest en naar batmix gevraagd....:ken ik niet zegt ie

ik kon mn oren niet geloven....,je werkt nota bene in een growshop.

 

iedergeval wil ik de kippemestkorrels ook in speciekuipen verwerken:

 

1 speciekuip is 65l

50 liter universele potgrond

15 liter perliet

5 theekopjes mestkorrels

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Cucharacha

Heb je de man ook gezegd dat zij de beste organische mest ter wereld verkopen volgens mij.

 

Ik heb jarenlang met verse zitten klooien,want ik wist al langer dat hetHET was maar het probleem dat je nooit een homogeen mengsel kon krijgen.

Ik heb b.v. een met platglas drogerijtje gemaakt,heel moeizaam en maar wachten op de zon.

 

IK was dus ook heel blij dat dit is opgezet,fantastisch spul.Maar oppassen voor teveel maar jij mag wel 1 kopje meer geven op 65 ltr.(perliet is ook volume.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal er nog wel is langs gaan want ze hadden nog wel meer producten voor de tuin..

trouwens moet ik verder nog wat doen om de grond in de kuipen meer leven in te blazen anders dan goed mengen,water erbij en ff een maandje laten gaan??

 

iedergeval bedankt voor de mestkorreltip...,als het zo goed is als je beweert zal het de rest van me (kweek)leven klauwen met geld schelen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kuipen zijn afgelopen week klaar gemaakt..,ik heb in de achtertuin ook regenwormen gewipt en zo,n 20 wormen per kuip toegevoegd en de kuipen hebben nu tot zo,n beetje anderhalve maand tijd om tot leven te komen.

 

De kuipen:

 

med_gallery_9937_1681_759281.jpg

 

 

De NDB en Blueberry zaailingen gaan ook top...,ze gaan harstikke hard.

 

Zaailingen NDB en BB:

 

med_gallery_9937_1681_224471.jpg

 

 

En 3 dames ontdekt(nog geen mannen)..natuurlijk meteen een grotere pot gegeven.

En de rest is nog onduidelijk...of zelfs freaky zoals een vrouwelijke bloem zonder haartjes of een vrouwelijke bloem die een steeltje heeft als een mannelijke..ik zal ze wel stekken en zo achter hun ware geslacht komen.

iedergeval hebben ze met dit lekkere weer mooi in het zonnetje gestaan en s,avonds weer terug onder de tl,s.

 

Plantjes in de zon:

 

med_gallery_9937_1681_850265.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er zeer netjes uit

 

man man je hebt me ook wel een soortje he :(

 

:verrygood

 

wat is het plan gewoon wiet er af halen of ook een paar eigen kruisingen weer maken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opzet, gaat volgens mij prima goedkomen daar. Heb je die speciekuipen geverfd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...