Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rataplan

Kweek Met Eigen F1 Hybride Pp X Santa-maria + Stekken

Recommended Posts

@Blowmonkey:Ik heb nog 10 cm speling nu,nadien moeten ze geknakt worden :lol:

@MdeKweker,thanks,maar de stam is evenredig met de grootte van de plant.

Ondertussen heb ik vandaag 1 dame bestoven met Gibberelic Acid spray,ik heb een gelijkwaardige dame er naast staan,zelfde hoogte,ontwikkeling en pheno,ik ben benieuwd naar het verschil later,ook ga ik met dit productje eens binnenkort wat experimenteren op 1 bloemtop...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de Gibberelic Acid spray van No Mercy neem ik aan?

 

Ik zal het wel niet helemaal begrijpen, maar op hun site staat:

 

Voor de insiders: de overgang van de eerste naar de tweede internode bloei is het beste moment voor de behandeling.Spray de planten eenmalig als ze 22 tot 26 dagen in bloei staan. Ofwel 22 tot 26 dagen nadat de verlichting op 12 uur ingesteld werd.

 

Spreek dit elkaar niet een beetje tegen?

Die 2e internode bloei komt als je het goed voor elkaar hebt vanaf de 5e week bloei,(afhangkelijk van soort plant etc) of zie ik iets over het hoofd?

 

We zijn wel benieuwd naar de resultaten, er is erg weinig te lezen over het gebruik en de ervaringen van het produkt.

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correct het is Ga Spray,de gebruiksaanwijziging is inderdaad volledig verwarrend,daardoor heb ik veel tijd doorgebracht op site's waarbij ze met het product werken, hoe ze de Ga Spray gebruiken bij de groente en fruitteelt,siergewassen,comsumptiegewassen enz,daardoor kon ik afleiden dat het gebruik op het volgende neerkomt Als de daadwerkelijke bloei is aangetreden,en je dit visueel opmerkt,dan wacht je nog drie volle weken,dan spray je de plant volledig van onder naar boven tot deze goed vochtig staat,je kan het een week later nogmaals toepassen,maar dan lichtjes benevelen...

 

Ondertussen is het knakken begonnen,sommige exemplaren waren al boven de meter hoogte uitgekomen,het is hier de laatste groeispurt,en een prima manier om ze een beetje op gelijkmatige hoogte te gaan brengen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

great, :lol:

 

maak je ook eens foto's van de geknakte exemplaren?

is atijd interessant om zien, :P

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee rataplan,

 

 

ik ben zeer benieuwd naar jouw bevinding met de Ga spray! heb je die bij No Mercy vandaan of komt jouw fles rechtstreeks uit de tuinbouw?

 

ik vind jouw planten er trouwens super uitzien! :lol: verry nice!

 

 

groet'n! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan het mis hebben, maar na wat labratoria winkels te hebben bekeken leek er mij 2 soorten Ga te zijn, Ga3 en Ga4, waar Ga3 gebruikt kan worden om "female zaden" tte krijgen en Ga4 een uitbundigere bloei, de no mercy Ga spray oa.

Nou ben ik geen scheikunde expert, dus ik kan het mis hebben, maar dat zou dan duidelijk veel verschil hebben lijkt me.

 

Verder tof topic, we blijven je volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Patpot,hier geknakte exemplaren...

 

med_gallery_5153_1885_458642.jpg

 

 

med_gallery_5153_1885_1099173.jpg

 

 

@de glazenwasser,thanks,de Ga Spray komt inderdaad van bij No Mercy.

 

@Sir_SmokeALot,inderdaad,goed opgemerkt,informatie is er hierover zat te vinden op het net,de gebruikte samenstelling laat ik in het midden,we zullen gaan bekijken of het nu werkelijk zo veel verschil gaat geven...

 

En Nog wat sfeerpics van slechts enkele dagen later...

 

tn_gallery_5153_1885_427649.jpg

 

med_gallery_5153_1885_1145911.jpg

 

 

med_gallery_5153_1885_1030532.jpg

 

med_gallery_5153_1885_65270.jpg

 

beloofd heel wat te gaan worden nog met nog een 8 tal weken voor de boeg...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

med_gallery_5153_1885_65270.jpg

 

mooie opbouw

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep :P

Maar nu nog en week of 8 zeg je, je bedoeld de zaailingen neem ik aan. Dan worden het wel langbloeiers moet ik zeggen,rond de 11 weken?

 

Ik dacht dat ze in dat andere topic van je een 9 1/2 week hadden gestaan, vind ik(persoonlijk) een mooie tijd maar wel het maximale.

Maar met nog een 8 weken gaan deze wel hèèl erg groot en dik worden.

 

Blijft mooi om te zien hoe zo`n geknakte plant zich weer hersteld :lol:

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad mooie structuur! Nice job! we hadden niet anders verwacht van je :lol:

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar nu nog en week of 8 zeg je, je bedoeld de zaailingen neem ik aan. Dan worden het wel langbloeiers moet ik zeggen,rond de 11 weken?

Ik dacht dat ze in dat andere topic van je een 9 1/2 week hadden gestaan, vind ik(persoonlijk) een mooie tijd maar wel het maximale.

Normaal gezien moeten ze klaar zijn op een 9 tot 10 weken bloei maximum,ja,toch hebben deze zaailingen in het allerbegin een stevige klap gekregen,weet je nog?Toen hondlief zowaar met mijn zaailingen aan het rondhollen was :lol: daardoor hebben ze toch wel een week achterstand opgelopen.Het blijkt nu ook dat je deze hybride gerust mag starten op 12/12 onder 600 watters,bij 400 watters is een beetje voorgroei nodig,door de overwegende sativa invloed zet de groei stevig door,na een 20 tal dagen na het omzetten van de klok op 12/12 gaan ze stevig in de bloei,en die blijft vanaf dan ononderbroken doorgaan tot het allereinde.Ik denk dan ook persoonlijk dat je deze bybride het allerbeste kan starten in een voorgroeiruimte met de klok direct op 12/12;na 3 weken ken je dan het geslacht ten allerlaatste,en dan kunnen ze in de bak waar ze aldaar dan nog een volle 9 weken zullen staan af te bloeien.Volgende keer zoek ik ergens op deze manier te gaan starten,het zijn zulke verslagen die de uiteindelijke beoordeling van deze nieuwe strain zal beinvloeden zodat eens het zaad later op de markt zal verschijnen,er een grondige analyse en beoordeling zal aan vooraf gegaan zijn,zoals het moet eigenlijk :P

 

aan alle anderen,thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ik schrok al, maar was idd ff vergeten dat ze een achterstand hadden opgelopen :lol: .Ik las dat ze op 15-04 een dag of 10 op 12/12 stonden, en een plant die meer dan 10 weken(bloei) moet valt toch af zierzo.

 

Want mochten ze ooit op de markt komen willen we ze zeker eens proberen, elke keer hetzelfde(soortje) is ook een beetje saai en leer je weinig van.

 

Je weet het, mocht je ooit eens een proefkonijn zoeken die ze op 12/12 wilt uitproberen is de wereld met internet erg klein tegenwoordig :P

 

Succes verder.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Sir_SmokeALot,de gebruikte samenstelling laat ik in het midden

 

zelf wil ik hier ter zijner tijd ook wat mee experimenteren, maar er is inderdaad, begrijpelijk, nergens nauwkeurige doseringen e.d te vinden, omdat iedereen die het met veel pijn en moeite uitgevogelt hebben dat natuurlijk niet zomaar aan de grote klok hangen (zou ik ook niet doen)

 

wel zeer interesant spul in ieder geval, ben erg benieuwd wat het bij jou doet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Want mochten ze ooit op de markt komen willen we ze zeker eens proberen, elke keer hetzelfde(soortje) is ook een beetje saai en leer je weinig van.

Je weet het, mocht je ooit eens een proefkonijn zoeken die ze op 12/12 wilt uitproberen is de wereld met internet erg klein tegenwoordig :verrygood

Dan heb ik al een beetje goed nieuws,de ouderzaden van deze strain zijn gisteren geplant,met jou er bij zit mijn proeflijstje nu vol,5 mensen krijgen ieder later elk 10 zaadjes na de kiemtesten,dit zal zo rond Augustus/September zijn,jullie horen het wel als het zo ver is :)

 

De planten zijn nu allen gestopt met groeien op 1 exemplaar na,omdat deze een beetje achterop zat in bloeiontwikkeling,het is stilletjesaan een topjeszee aan het worden,door buigen en knakken is het onderlinge hoogteverschil vrij klein,ze staan in model nu,gemiddelde hoogte is nu rond de 90 cm,met uitschieters van 1.10m,en 75 cm,Maandag zal de volgende update volgen.

 

wel zeer interesant spul in ieder geval, ben erg benieuwd wat het bij jou doet

ik ook wel eigenlijk,we zullen moeten afwachten of er ook een daadwerkelijk verschil zal gaan optreden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dan heb ik al een beetje goed nieuws,de ouderzaden van deze strain zijn gisteren geplant,met jou er bij zit mijn proeflijstje nu vol,5 mensen krijgen ieder later elk 10 zaadjes na de kiemtesten,dit zal zo rond Augustus/September zijn,jullie horen het wel als het zo ver is :verrygood

 

Dat klinkt goed, en lijkt me geweldig om de verschillen te zien bij 5 verschillende mensen met waarschijnkijk 5 verschillende opstellingen.

Augustus/september klint ook goed, dan kan ik naar deze ronde er nog 1 doen en dan onder 1lamp jouw zaailingen plaatsen.Dit uiteraard in een uitgebreid verslag..

 

We horen het tegen die tijd wel.. :)

Thnx.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Spock,hou je zeker op de hoogte :verrygood

Update vandaag:

De klok staat nu een maand op 12/12,toch kunnen we hier de bloeiweken niet gaan uit afleiden,zaailingen moeten eerst immers nog gaan groeien eer ze beginnen te bloeien,Het gaat echt prima,ze zijn nu allen uitgegroeid,en door buigen en knakken is het toch een mooi egaal veld geworden met niet veel hoogteverschillen,zoals was te verwachten gaat de topjesvorming nu zeer snel,week per week zal de aanbouw goed te merken en te vergelijken zijn,tegen het einde van de week ga ik starten bij de zaailingen met 1ml Green Sensation te gaan toedienen ,en 3ml Alga Bloom,beiden van Plagron,verder geef ik nog om de 14 dagen 1 gramm bacto per m²,en sproei ik de planten wekenlijks 1 malig met Plagron Phytamin,een bladvoeding voor de ganse cyclus.Voedingswater heeft een ph waarde van 6.0 nu,bladvoeding ook,bij staalafname in het medium bleek de ph waarde bijna overal rond de 5.9 tot 6.1 te zitten,ideaal dus.Lv waarde ligt tussen de 45 en 55% nu,temperatuur dag 30°,nacht 23°.Drinken doen ze nog steeds redenlijk veel,om de 2 dagen toch wel tussen de 10 en 15 liter per bak.

Een overzicht van de zaailingen:

med_gallery_5153_1885_1558834.jpg

 

 

 

 

Als je een plant goed bekijkt,dan kan je goed inschatten hoe deze zich verder gaat ontwikkelen wat hier weer duidenlijk te merken valt,brede basis,dan smaller naar boven met kleinere en vooral veel minder blad,als je dan bedenkt dat ze om en nabij de meter zitten...

med_gallery_5153_1885_1803793.jpg

 

 

 

 

Hier nog wat dichterbij,de eerste zaailing is de verwaarloosde Kalichakra zaailing die ouder is dan de andere zaailingen,maar zich nu wel super voelt

med_gallery_5153_1885_2906995.jpg

 

Hybride wat dichterbij,hier staan ook geknakte tussen die meerdere topjes aan het aanmaken zijn

med_gallery_5153_1885_2003629.jpg

 

med_gallery_5153_1885_949421.jpg

 

med_gallery_5153_1885_2267429.jpg

 

nog een overzicht en als laatste de stekken,deze krijgen van gisteren al de biologische bloeistimulator mee.

 

tn_gallery_5153_1885_4085820.jpg

 

med_gallery_5153_1885_3908967.jpg

 

 

 

 

Updates volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er heerlijk uit, kan ook niet anders :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet intens gelukkig zijn met zulke lekkere wijven op je kamer :wOOt

 

:verrygood :)

 

en die net iets opgekrulde karteltjes

die doen 't m

 

:smoke pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks,de wat opgekrulde karteltjes zijn afkomstig van een net wat te hoge hoktemperatuur overdag,wat ondertussen onder controle is door 1 bocht na de afzuiger recht te maken,en dit scheelt al snel 2 volle graden C°...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan

 

weet je zeker dat die omgekrulde bladranden door een te hoge temp komen ??

een tijdje terug hadden mijn planten daar ook last van , maar de temp in mijn kweek ruimte komt nooit boven de 26 graden.

 

ik dacht dus dat ze te veel voeding hadden gekregen, maar het is dus de temp die dat doet ??

 

 

Gr Zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk ben ik zeker :) ,de voorbije weken is het flink warm geweest en hoktemeratuur was moeilijk onder de 30° te houden met uitschieters tot 32°,hier moest ik dus gaan actie ondernemen en bleek makkelijk om op te kossen,gewoon 1 bochtje recht maken van de afvoer,en het probleem was opgelost.Bij vroegere kweekjes kwam de temperatuur nooit boven de 29°,en dit bij zeer warme zomers.

Voeding zal ik nimmer overdoseren,dit geeft dan in de eerste plaats verbrande bladpunten,later vergeling,verbranding en bruine dorre plekken.Medium moet nog een hele poos blijven meegaan immers :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende update.

De klok staat nu precies 35 dagen op 12/12,volgens de bloeiweken zit ik nu dus ergens in week 3 van de echte bloei,topjes beginnen nu zienderogen te zwellen,het verschil tegen 5 dagen geleden is al groot,dit gaat nu week voor week snel gaan toenemen,meer en meer zit de vorm er in hoe de planten zich gaan verder ontwikkelen,en dit overtreft mijn stoutste verwachtingen,het lijkt of ze geschapen zijn om onder 600 watters te mogen afbloeien,aan het patroon te zien zullen het wel erg dikke mainbuds gaan worden...

 

Ik ga starten deze keer met de stekken,deze zijn nu ook mooi aan het volbouwen,schat hier nog ruim 4 weken...

med_gallery_5153_1885_1305620.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_1885_217145.jpg

 

 

 

 

 

hier is dan ook alles gezegd,en dan nu het echte werk,

de hybride zaailingen...

 

Eerst wat overzichtsfoto's...

med_gallery_5153_1885_235599.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_1885_2906534.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_1885_3401860.jpg

 

 

 

 

med_gallery_5153_1885_776917.jpg

 

Meervoudig geknakte en gebogen hoofdtop

med_gallery_5153_1885_302405.jpg

 

Hier van beneden naar boven foto genomen dat mooi illustreert dat zaailingen van in dit geval 95 cm toch mooi egale buds kunnen aanmaken 1.30meter onder de lamp,en in de schaduw

med_gallery_5153_1885_170018.jpg

 

Mooi aan het verderbouwen

med_gallery_5153_1885_2919752.jpg

 

Het allermooiste exemplaar,zou een perfecte moederbasis vormen...

med_gallery_5153_1885_553543.jpg

 

En een Kalichakra zaailing die ouder is dan de hybridezaailingen...

med_gallery_5153_1885_1042407.jpg

 

 

 

deze zal 1 hoofdtop aanmaken van wel 70cm

med_gallery_5153_1885_2919752.jpg

 

Voeding bestaat nu uit 3ml Plagron Algabloom,en 1ml Green Sensation per liter water,afgezuurd op een ph waarde van 6.0,temperatuur overdag is 25°,nacht 20°,lv tussen 50 en 60%

plantjes drinken per drainageslang bij de zaailingen een 10 liter nu om de 2 dagen,de stekken 6liter

 

updates volgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hèèl mooi :nerd

 

Dat ze het beter naar hun zin hebben onder de 600 Watter mag wel blijken als ik ze vergelijk met de foto`s uit je andere topic.

Zo te zien doet de voeding het ook wel goed, zal mooi zijn als je dezelfde zaailingen ook eens laat opgroeien met de bio-bizz voeding.

Denk je dat ze het ook zo goed zouden doen met de bio-bizz, of misschien nog wel beter?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een topopbouw :nerd

Is de lv niet wat hoog in dit stadium?

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo te zien doet de voeding het ook wel goed, zal mooi zijn als je dezelfde zaailingen ook eens laat opgroeien met de bio-bizz voeding.

Denk je dat ze het ook zo goed zouden doen met de bio-bizz, of misschien nog wel beter?

ga ik later zeker eens proberen,het is op voorhand erg moeilijk in te schatten welke voeding van de twee nu het beste presteert,een vergelijkende test zal klaarheid later scheppen,ik mis wel mijn vertrouwde cocktail,kon ik zo mooi sturen ;) voor beginners is deze Plagron voeding wel ideaal,makkelijk te doseren en dosis hoeft niet vaak aangepast te worden,en dat mis ik wel een beetje,vooral de gesloten bus guano mis ik wel een beetje :nerd

 

Is de lv niet wat hoog in dit stadium?

indien de plantjes op warmere dagen meer drinken is er ook meer verdamping wat dan op zijn beurt zal zorgen voor een hogere lv waarde.Hier ligt nu op de reeds frissere regenachtige dagen mijn tollerantiegrens,gaat de lv nog gaan stijgen,dan schakel ik mijn ontvochtiger in,aangezien de topopbouw nu pas aan het doorzetten is,ligt het gevaar voor toprot nog veraf,volgende week begin ik wel te zakken,en dit week na week,voorlopig mag het dus nog wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...