Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Happydude

Rookverbod In Coffee Shop ..

Recommended Posts

Tja, wat vinden jullie ??

 

 

Ik vind zelf dat het wel zou kunnen en het de wiet branche goed zou staan om een TABAKS rook verbod in de shop door te voeren ... helemaal niet roken in de shop :specool lijkt me geen optie .. wat the F*&K kom je daar dan nog doen ???

 

 

maar ja .. wat vinden jullie ??

 

hier in Alkmaar zijn we in elk geval gezegend met een shop die al een tijdje een tabaks vrij gedeelte heeft ..

 

mijn mening is tabaks wet doorvoeren ... maar een wietje moet je kunnen roken .. een ieder die in de shop komt wil immers knetter worden ... ----EDIT---- hebben we allemaal toch al genoeg :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed idee om tabak te weren uit coffeeshops? Laat die gieren dan eerst maar ff de wietprijs omlaag halen in de shop, anders zie je mij daar echt geen pure rollen hoor. Gebeurt toch niet. Laat iedereen gewoon lekker z'n jointje roken, met of zonder tabak..

Share this post


Link to post
Share on other sites

absoluut. Bovendien is er geen meerderheid in de kamer voor een verbod dus dat verhaal hebben we gelukkig politiek ook weer uit. Belachelijk. Het is gewoon (en dat geven ze nog toe ook!) een actie van CDA en de roomser-dan-de-paus gristenunie om de coffeshops uit te dunnen en minder aantrekkelijk te maken, net als die kaasschaaf methode van 250 meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het CDA en de Christenunie, wil ons cannabisgebruikers alleen voordoen alsof wij junks zijn die niet te vertrouwen zijn.

Gelukkig hebben we ook nog opposities.

Die af en toe ook een jointje nuttigen.

 

Grtz Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap de frustratie wel maar per 1 januarie mag er in de kroeg en disco niet meer gerookt worden .....

 

 

 

dan lijkt het mij een kleine stap om in de shop geen tabak meer toe te staan anders worden de shops daar later op afgerekend zo van daar rookt iereen nog ----EDIT---- tabak ook en bla bla ...

 

 

maar jah ik ben (gelukkig) eindelijk gestopt met de tabak DUS ........

 

en is de shop te duur of mag je er niet roken wat je wilt dan groei e toch zelf of koop je bij een mannetje .. bij je auto ga je naar de vakgarage voor garantie maar dat krijg je in de shop toch nooit niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind wel dat het roken van je wiet thuis veiliger is dan in de shop om dan vervolgens jezelf stoned in het verkeer te wagen. Maar een rookverbod in een winkel waar mensen komen om te roken -en iedereen weet dat er daar gerookt wordt dus komen mensen daar niet hun kopje koffie drinken- is belachelijk.

 

Wat ie nou de bedoeling van het rookvrij maken van coffeeshops? Mensen minder laten blowen? Lukt toch niet: als iemand wil blowen dan blowt hij toch wel desondanks boetes oid. Blowen is ingegeburgerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat dacht men dan van winkeleigenaren van tabakswinkels,

 

Ook zij moeten vechten voor het recht om in hun eigen winkel te mogen roken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

die lullen met hun verbod hahah ze verpesten maar de boel ik wil zien waneer dat verbod komt of nog mensen de coffeeshop binnen lopen.....mensen gaan hun eigen homebox opzetten kijken hoe snel die joden weer wat te doen heben.. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wie zijn de 'joden'? Ik dacht dat we aan dit soort aantijgingen 62 jaar geleden een eind aan hadden gemaakt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mijn Horeca opleiding heb ik een verslag moeten schrijven over het (aankomende(2011)) rookbeleid. Ik heb ook aan een aantal coffeeshop-eigenaren hun mening gevraagd, en niet iedereen wilt het rookvrij hebben.

 

Als je een lekker wietje hebt gekocht, in een relaxte shop, wil je 'm gelijk proeven, althans, ik wel. Als de coffeeshops geen vrijstelling krijgen, om een rookzone te houden, zullen vele coffeeshop-eigenaren een afhaal worden. Dit zijn meningen van ondervraagde ondernemers in deze branche.

 

Persoonlijk vind ik dat een coffeeshops een vrijstelling moeten (kunnen) krijgen, om toch een rokers gedeelte te hebben. Zowel rokers als niet-rokers moeten doen wat ze willen.

 

Tenslotte, Horeca-mensen zijn dienstverlenend, zowel naar rokers als niet-rokers...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las in de krant dat de politiek nu van plan is om het rookverbod in de horeca gewoon door te laten gaan zoals geplannt , maar dat de koffieshops een ontheffing krijgen. Logisch eigenlijk > Als je naar een Koffieshop gaat dan heb je als DOEL om te gaan roken. Maar dit was niet de argumentatie , Wat ze wel aanvoeren is dat het hele wiet-beleid dan in de soep loopt en dat is niet de bedoeling. Er zal dus zeker geen stap achteruit gezet worden, dat is duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders zorg je dat in elke shop een vereniging van rokers gebruik mag maken van deze mogelijkheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hier iets heel doms staan, ik had van horen zeggen dat ChristenUnie tegen had gestemd en dat nog uitgelegd gekregen ook,.. niet nagechecked. Errugh dom dus. Bij deze: Ik ben vandaag de ezel.

 

gallery_5721_1118_1676.jpg

 

Northern :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. laat me je even uit je droom helpen. Dit voorstel was natuurlijk net zo gek als sex in een bordeel verbieden. (bordelen is men overigens ook op tegen).

 

Het officiële gristenunie standpunt:

 

Drugs

Het Nederlandse gedoogbeleid voor softdrugs heeft tot een bizarre constructie geleid. Volgens de wet is de handel in cannabis verboden, maar ‘coffeeshops’ worden in alle openheid gedoogd, met alle gevolgen van dien (‘achterdeurprobleem’, zolderplantages, criminaliteit (in één zin genoemd - whazzup)). Inmiddels is overduidelijk dat het gedoogbeleid softdrugs niet uit de sfeer van de criminaliteit heeft kunnen halen, maar druggebruikers samen met burgers die overlast ervaren, juist in de kou heeft laten staan. De leeftijd waarop jongeren kennis maken met softdrugs is verontrustend laag: 7% van de 13-jarigen heeft softdrugs gebruikt. Het aantal cannabiscliënten in de verslavingszorg neemt toe. Bij jongeren gaat cannabisgebruik gepaard met hersenbeschadiging, agressief en delinquent gedrag en met schoolproblemen.

 

Al die jongere en oudere verslaafden hebben ouders of andere familieleden die met hen slachtoffer zijn van hun verslaving. Het gedoogbeleid ondermijnt de samenleving. Door softdrugs te gedogen maakt de overheid zich mede verantwoordelijk voor een gebruikerscultuur waarvan de zwakken in onze samenleving de dupe zijn.

 

Gebruik van harddrugs zoals heroïne en cocaïne gaat gepaard met ontluistering van de mens. De gebruiker is afhankelijk van de drugs geworden. Een overheid die niet ingrijpt, laat mensen moedwillig de vernieling ingaan. Ook veroorzaken gebruikers veel overlast. Een duidelijk afsprakenkader met gemeenten, scherpere vervolgingsrichtlijnen en intensivering van verplichtende afkickprogramma’s is geboden. Het drugsbeleid verdraagt geen ‘dubbele boodschappen’.

 

Duidelijkheid in het drugsbeleid:

 

* Een einde aan het gedogen.

De hoge THC-gehaltes in nederwiet vormen hiertoe een reden te meer. Coffeeshops en growshops worden gesloten. Voor kleinschalige (huis)teelt wordt geen uitzondering gemaakt.

* Hogere straffen voor grootschalige drugshandel.

Het overgrote deel van de georganiseerde criminaliteit in ons land bestaat immers uit (soft)drugshandel.

* Partydrugs als XTC als harddrug behandelen.

Dit betekent een consequente opsporing en vervolging van de verkoop en het bezit van XTC, in het bijzonder bij uitgaansgelegenheden en dance-festijnen.

* Richt verslavingszorg op afkicken.

Ook bij methadonprogramma’s. Het op medische indicatie verstrekken van heroïne is niet de aangewezen weg. Proefprojecten met gratis verstrekking van harddrugs zoals cocaïne en heroïne zijn onacceptabel.

* Help verslaafden aan een menswaardig bestaan.

Hoogwaardige verslavingszorg is mede gericht op arbeidsrehabilitatie en reïntegratie, evenals experimenten met meer verplichtende vormen van afkicken.

 

Gerelateerde trefwoorden:

 

* Alcoholmisbruik, Gokken, Roken

 

Wat een bull! En over de stemming in de tweede kamer:

 

Coffeeshops niet onder rookverbod

 

Donderdag 15 maart 2007 - DEN HAAG - Een meerderheid van de Tweede Kamer van PvdA, SP, VVD en GroenLinks vindt dat een eventueel rookverbod voor de horeca niet moet gelden voor coffeeshops.

 

Volgens coalitiepartij PvdA moet CDA-minister Ab Klink van Volksgezondheid de coffeeshops uit zijn plannen voor een rookverbod schrappen.

"Anders dreigt een fundamentele wijziging van het softdrugsbeleid. Mensen gaan naar coffeeshops om te roken, ofwel om te blowen. De bedoeling is juist om daarmee de overlast te beperken", aldus PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester in een eerste reactie.

Kamerlid Agnes Kant van de SP heeft al eerder een motie ingediend om de coffeeshops buiten het stappenplan te houden dat de horeca (deels) rookvrij moet maken.

"Die motie is ook aangenomen en dat stappenplan loopt nog steeds (tot 2009)", aldus Kant. Kamerlid Kees Vendrik van GroenLinks wil nu met spoed in debat met Klink. Volgens Vendrik probeert het CDA het tabaksverbod te misbruiken om van de coffeeshops af te komen en staat "het fundament van het Nederlandse softdrugsbeleid" op het spel.

"Het idee is juist dat je in coffeeshops je spul haalt en het ter plekke oprookt. Als dat niet meer kan, gaat het weer terug naar het illegale circuit. Dat is precies wat we niet willen."

De VVD is sowieso tegen het algehele rookverbod in de horeca, dat Klink binnen een jaar wil invoeren. "Maar een tabaksverbod voor een rooklokaal, zo kun je een coffeeshop toch wel noemen, is tamelijk absurd. Dat is net zoiets als een alcoholverbod voor een kroeg", aldus Edith Schippers van de VVD.

Een woordvoerder van minister Klink zegt dat de bewindspersoon zich nog niet heeft uitgesproken over de reikwijdte van een rookverbod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je voor deze nuttige info,.. waadoor ik de CU toch weer zie als hardcore fundamentalisten!!!

 

Heb zelf ook even verder gezocht,.. had ik dat maar direct gedaan, hahaha. En ik wordt er idd, niet blij van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rook al een hele tijd puur dus voor mij :specool

 

maar wil andere natuurlijk hun genot niet afpakke ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rook al een hele tijd puur dus voor mij :specool

 

maar wil andere natuurlijk hun genot niet afpakke ;)

 

 

Het gaat om een "rook" verbod, puur of niet puur. Groentjes Binky

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat inderdaad om een rookverbod, geen verdamp of cake verbod ;) :specool

De koffieshop als warme bakker :huh:

 

Na wat shopshouders te hebben geïnterviewd kwam ik tot de conclussie dat er mixed feelings zijn over dit rookverbod..

 

De 1 denkt dat het allemaal wel losloopt terwijl de ander radeloos opzoek is naar een mogelijkheid te kunnen blijven bestaan zoals ze dat nu doen.

Weer andere komen ook echt met oplossingen....

Geen 1 zei me dat de zaak zal sluiten, zelfs door draaien zonder zit gelegenheid zal de omzet niet doen dalen.

 

De werkelijke dreiging hangt boven de cafe's en de natte shops welke een flinke bar omzet hebben om te beschermen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben groot gelijk, dat roken verbieden, alcohol ook en een avond klok instellen.

Nederland communistisch schijt land. CDA CU enz allemaal aan het kruis nagelen. parasieten van de maatschappij.

Zo dat is er ook uit.

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...