Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rataplan

Pp X Santa-maria

Recommended Posts

Verleden jaar heb ik met mijn beste vriend een outdoorprojectje op poten gezet,was in het bezit van zaad van een kameraad van uitmuntende kwaliteit Santa-Maria,uiteindelijk viel de verwachte topvorming bij de Santa's wel wat tegen,eerder ondermaats,wel prima rokertje,veel thc,goede harsvorming maar toch,in eerste instantie dacht ik deze te gaan kruisen met de genetica van sannie's jack(zoek ik alsnog in de toekomst te gaan waarmaken)

Ikzelf had nog enkele zaden PP liggen waarvan ik in het verleden wel wist dat deze zaden een prima opbrenger waren,we hebben in de achtertuin toen in volle grond,maar overdekt met een kleine serre enkele zaden pp,en enkele zaden santa maria geplant,direct viel op dat er wel na een tijd een erg potente santa-maria man,en 2 prachtige pp vrouwtjes te onderscheiden vielen,het viel op dat deze 3 planten bijna gelijkmatig opkwamen,om het verhaal kort te maken,we oogsten een dikke 200 zaden,eerder weinig,maar santa's man blijkt de PP dames niet zo makkelijk te bevruchten,de zaden waren niet donker,eerder aan de kleine kant,en grijs.

Toen ik stekken had geplant,heb ik 1 aardebak opgeoffert,en daar 50 zaden laten ontkiemen,eerst in pieterpotjes,hiervan kwamen er 32 uit,bleven er 19 vrouwtjes over,en deze hebben we gevolgd gedurende 8 weken,wat we echt niet hadden verwacht is dat deze kruising zo stabiel ging zijn,de planten hebben allen hetzelfde phenotype,en blijken heel wat te gaan opbrengen,met 8 weken bloei,1 week groei behaalden we dit resultaat,foto is vandaag genomen...

 

Foto=OOXMD3TU.jpg

het is een puur toeval dat we een kruising op poten hebben weten te zetten die zo stabiel blijkt te zijn,alle planten zonder uitzondering bouwen een grote compacte hoofdtop aan,waar bijna geen blad meer valt te bespeuren,ook de onderste buds blijken hard en compact te zijn,geurt fris,citusachtig,met trekjes in topopbouw van een Santa,maar levert in deze combinatie blijkbaar heel wat vlees op.

Deze zaden ga ik nu opnieuw gaan proberen in mijn nieuw hokje binnen 2 weken,hiervan verslag.

Hoe vinden jullie deze nieuwe kruising?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat klinkt geweldig en ziet er ook erg fraai uit :verrygood

Ga je uit deze plantjes ook wat zaden halen?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks sannie,ja,maar nu nog niet, het plan is nu om in de late lente terug een man uit deze F1 hybride een oorspronkelijke PP plant op selectie te gaan bevruchten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit man, en de plannen klinken nog beter... :verrygood

 

Ben heel benieuwd naar dat verslag...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow man wat een mooi verhaal. Ik zou dat soortje dolgraag eens proberen, tot nu toe vind ik het grote nadeel van kweken uit zaad de diversiteit onderling, een stabiel soort is natuurlijk het beste

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer in de nazomer de volgende generatie zaad nog zo stabiel blijkt te zijn als de deze,dan ben ik zeker bereid om eens via sannie bv wat freebee zaadjes te gaan uitdelen,het is namenlijk ongewoon dat een F1 hybride kruising nu net zo weinig verschil in geno en pheno verschillen blijkt te bezitten.Daarom ga ik ze nu dan ook nogmaals gaan observeren tijdens een volgende ronde,wat me nog wat tegenzit is het percentage van kiemen,daar het outdoorzaadjes betreft,heb je wel vaker dit fenomeen.

Wat zeer leuk aan deze kruising is,dat is het geringe aantal blad dat aanwezig is rond de toppen,typisch een Santa eigenschap,dus weinig knipwerk,wat ook opvalt is de snelle bloeiinzet van de Power plant,na reeds iets meer dan een week na omschakeling naar de bloei,begingt deze kruising met de eeste topjes aan te maken,dat niet meer zal ophouden.Opvallend is ook dat de plantjes mooi groen blijven tot het einde,door de sativaeigenschappen groeien ze mooi door,ook in de bloei,ben echt benieuwd naar de smaak binnenkort,laat ze nog even staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk lukt het nogmaals . Het kan zo zijn dat de f2 opeens weer niet zo stabiel is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

aardig gek voor een week groei :verrygood dacht dat het altyd zo lang duurde met zaad.ps op hoeveel m2 stonden ze en met hoeveel watt er boven want ze zien er erg vet uit

Share this post


Link to post
Share on other sites
het is namenlijk ongewoon dat een F1 hybride kruising nu net zo weinig verschil in geno en pheno verschillen blijkt te bezitten.

 

It's that magic touch.

 

:touches:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bierkrat,het is zelfs zo dat enkele vrouwtjes net boven kwamen toen de klok op 12/12 is geplaatst,hoogste plantje was amper 5 cm,net aan het vertakken,daardoor ook wat hoogteverschillen tussen deze zaailingen,hoogste plant is +- 65 cm,kleintste 45 cm,ook bij deze kleindere identieke phenoverschillen als de grotere zussen.Er staan dus 19 dames onder 2x 400 watt hps in een aardebak van 2m²,bij de nu volgende test ga ik ze wat langer laten groeien,en ze plaatsen onder 600 watters hps...

@Blowmonkey,het moet zo zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
wanneer in de nazomer de volgende generatie zaad nog zo stabiel blijkt te zijn als de deze,dan ben ik zeker bereid om eens via sannie bv wat freebee zaadjes te gaan uitdelen

 

Klinkt goed, het hoeft uiteraard niet voor niks maar hou me zeker aanbevolen.

 

Ziet er zeker goed uit :verrygood

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Klinkt goed, het hoeft uiteraard niet voor niks maar hou me zeker aanbevolen.

Gr.

Zal het in gedachte houden :verrygood

 

@Blauwezand,dat is nu net een goede Santa-Maria eigenschap,veel top,weinig blad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

De toppen doen me denken aan (ouderwetse!) skunk11/special. :( Alleen waren deze helaas wat vatbaar(door de dikte&compactheid!) voor toprot! :tu Ben benieuwd of deze toprot resi zijn! :P

 

Volgens mij kun je nog internode bloei verwachten(bollen!) & denk dat t wel s knaller kan wezen! :tu

 

kusjes fotografe

 

p.s. kan/kunnen(sommigen van) de F2 wel wat minder zijn,maar de F3/4... :specool (kun je ook gelijk selecteren op goede eigenschappen!) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij lijken de toppen in de eerste plaats op de traditionele PP toppen,maar vleziger,mooier aaneengebouwd,de kleur gaat meer naar skunk,ja,maar heeft dan weer die typische goudbruine verkleuring van de haartjes zoals dit bij Santa Maria het geval is.Een mooie hybride als je me het vraagt,daar de toppen zo dicht groeien,heb ik inderdaad wat meer schrik voor toprot,dit blijkt tot nu toe het geval niet te zijn,ruimte lv is tussen de 45 en 55%,2e internodebloei is reeds al op gang gekomen,her en der de bekende bladloze kegeltjes,ik laat ze nog wat staan,we zitten immers nog maar aan 8 bloeiweken,volgende week zal ik nog een foto posten van week 9,wat ook nog opvallend is,dat is het feit dan deze hybride dikke stengels heeft,de planten hebben geen enkele moeite om het gewicht te dragen van de harde cola's,verder selecteren zit er zeker aan te gaan komen,zulke genetica laat je niet verloren gaan,zeker niet omdat de pheno types zo stabiel blijken te zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update,ben vandaag weer wat foto's gaan shooten,zo krijg je een mooi overzicht van de potentie van deze F1 hybride,ze zijn nog aan het aanspekken,en de vergeling hier en daar is stilletjesaan aan het beginnen,planten krijgen geen voeding meer sinds Vrijdag,volgende internodebloei is aan het doorzetten :verrygood

 

Foto=CB6FEXCX.jpg

 

Foto=FJGWZKCF.jpg

 

Foto=PDPV6YYU.jpg

 

Foto=KDC7NS8G.jpg

Dit is de grootste plant die een 2 tal weken geleden geknakt is...

 

Foto=633S6YHT.jpg

 

Foto=D6YSTPSR.jpg

 

vragen,opmerkingen,hoor het wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor :tu

 

Het lijkt er idd op dat ze het naar hun zin hebben en nog een poosje door willen gaan :specool

 

Die geknakte plant, helemaal top :verrygood

 

Dat er straks maar een hoop zaad te krijgen mag zijn, mocht tie zo stabiel blijven zou het een mooie aanwinst zijn voor sannie`s Shop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rata, knap staaltje vakwerk dit! Heel erg mooi en een perfecte combinatie. :verrygood

 

Groetjes Freud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Rataplan das een mooie voor in Breeders Choice :specool

Als je beide ouders niet meer hebt zal het lastig worden om deze te stabaliseren,ieder geval een hoop werk.

Maar zo te zien is het zeker de moeite waard,potentie ten top :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja Sannie, lastig.... moeilijk.... dat zeker, maar dat maakt het voor Rata juist een uitdaging. Je kent hem toch... Als het iemand lukt is het Rata wel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat noem ik nou heerlike toppen hoop ze gauw te zien bij de Breeders Choice :specool

dan zal ik zeker een zakje of 5 nodig hebben :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb je daar stekken van gemaakt rataplan ? :tu

prachtige planten.

Neen,binnekort start de 2e ronde,dan onder 600 watt hps,toekomstgericht zal er nog heel wat gaan gebeuren,om een selectie perfect en stabiel te krijgen vergt er nog heel wat selectiewerk,resultaten zullen er ten vroegste in de herfst zijn,ondertussen afwachten...

 

dat noem ik nou heerlike toppen hoop ze gauw te zien bij de Breeders Choice :(

Komt wel,maar zal nog wat tijd vergen... :P

 

dat maakt het voor Rata juist een uitdaging. Je kent hem toch... Als het iemand lukt is het Rata wel!

bedankt voor het vertrouwen en de lovende woorden... :specool

 

Ja Rataplan das een mooie voor in Breeders Choice :tu

Als je beide ouders niet meer hebt zal het lastig worden om deze te stabaliseren,ieder geval een hoop werk.

 

greetz sannie

We gaan er zekers voor :verrygood

 

Dat er straks maar een hoop zaad te krijgen mag zijn, mocht tie zo stabiel blijven zou het een mooie aanwinst zijn voor sannie`s Shop.

Stabiel zal deze zeker te krijgen zijn,het PP zaad alleen al is nooit gehybriseerd geweest,enkel teruggekruist,levert al mooie homogene planten af,we zullen ons best doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, zo ik snap niet waarom ik nooit zulke resultaten haal.

wat voor voeding geef jij die santa's allemaal?

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fout om te denken dat mooie gezonde planten uitsluitend te verkrijgen zijn met voeding,het is het totaalplaatje dat dient in orde te zijn,medium,voeding,klimaat,ik moet wel vertellen dat al mijn huidige kweekresultaten het gevol zijn van biologisch telen,dus biologische voeding,actief bodemleven,correcte ph en ec waarden enz...Ik gebruik de voedingslijn van Biobizz met vloeibare guano er bij,met BAC en nog andere bio voedingen kan je ook zulke resultaten behalen,hetzijn dus alle schakeltjes die de ketting vormen in het kweken,en zeker niet de voeding alleen zoals jammer genoeg nog veel te veel mensen denken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...