Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
manuel

Onder Het Knippen Zag Ik Het Pas !

Recommended Posts

hey mede kwekers,

 

ben bezig met knippen (150 sw).....

tot mijn schrik zie ik bij enkele toppen vooral hoofdtoppen, soort spinnewebben met hele kleine beestjes.

weet niet precies wat het is....

 

maar mijn grote vraag is....

 

gewoon doorknippen of eerst bestrijden of dergelijke????

 

groetjes manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorknippen!!!

 

Niks bestrijden :verrygood

 

Gratis extra vlees :wacko:

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fotootje misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

doorknippeh en op ze kop ophangen, de spint zal omhoog kruipen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm spint das toch wel een beetje klote!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah dacht ook aan spint....

 

volgens mij is het nog niet zo heel veel....

dus ik kan gewoon doorknippen, maar als ik alles bijelkaar leg om te drogen word dan niet alles verpest ?

droog net als tok :wacko: alles verspreid over vijverfolie.

groetjes

 

 

thx voor de snelle reply :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe je goed Manuel :verrygood :specool

 

Wel goed ventileren he !!! ;)

 

 

ja

maar ff serieus...als ik de toppen knip die spint hebben, ze gaan toch niet dood

dat word dan toch erger?

ik wil mn oogst namelijk niet verneuken!

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Dokkie zegt :verrygood

 

Hang ze op, en de spint zal allemaal naar boven kruipen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

spint zal verdwijnen geleidelijk,en zich nestelen in de ruimte waar je droogt,in je afbloeiruimte is spint ook al aanwezig,dus...Maak niet de fout om terug te starten zonder je geinfecteerde ruimten te behandelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah, fijn Jan, da´s de goeie instelling man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar slaat dit op? Wiet met spint is net zo goed te roken als wiet zonder spint. Als je het wegbrengt zorg je er toch voor dat het er zo goed mogelijk uitziet? Anders hoef je het ook niet te knippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja

maar ff serieus...als ik de toppen knip die spint hebben, ze gaan toch niet dood

dat word dan toch erger?

ik wil mn oogst namelijk niet verneuken!

:verrygood

 

 

Je gaat je oogst niet verneuken :wacko:

 

En zeker niet binnen 4 dagen :specool

 

Wel ff doen wat rataplan zegt:ontsmetten(Dettol werkt hier goed bij)

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar slaat dit op? Wiet met spint is net zo goed te roken als wiet zonder spint. Als je het wegbrengt zorg je er toch voor dat het er zo goed mogelijk uitziet? Anders hoef je het ook niet te knippen.

 

Knettert alleen een beetje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dettol vermoord spint niet tokkie :wacko:

 

Lang leve de rookbommen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rookbommen hebben bij mij nog nooit spint onder controle gekregen...

 

3 verschillende geprobeerd, zwaar over gedoseerd, de rook 24/48 uur laten staan. Geen resultaat.

 

Wat bij mij wel werkt tegen spint is vertimec of massai van Bayern. Preventief dompel ik mijn stekken hier in en heb nooit meer last van spint. Ook mijn hok wel eens 'schon' gespoten hiermee tussen de oogsten door, maar als ik niet preventief behandel krijg je de spint toch weer terug.

 

Verder heeft spint geen 'interesse' in gedroogde wiet. Ze eten er dus niet meer van. Ze gaan op zoek naar nieuw voedsel, of blijven in de top. Dit zie je niet, merk je niet als je het rookt dus maak je daar geen zorgen over. Wel even de spinnenwebben er af halen. Kan op de volgende manieren:

met een tandenborstel 'rol' je ze op (er af). Of de stofzuiger tip is ook een hele goede. Dat kun je wel beter doen als je toppen nog nat zijn!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat the (PIEEEP) is er mis met afzuigen zoals de Ripper zegt. Heb je iets persoonlijk tegen de Ripper ofzo...

Tjonge jonge dat afzuigen is 1 van de meest vriendelijke manier om wat spint kwijt te raken. Zijn ook kwekers die dat doen als het spul bijv. in de laatste week bloei staat. Omdat je niet meer met rommel kunt beginnen. Ik vind de aanval zwaar onterecht. Want het is een heel passend antwoord op de vraag.

Nadeel van afzuigen is dat het best nog wel lastig is en een stofzuiger die toeren instelbaar is, is wel zo handig bij dit karweitje.

 

(zowieso handig om iemand zonder argumentatie af te maken,.. als je iets beweerd mot je ook uitleggen waarom,.. anders veel te makkelijk)

 

Het knetterd altijd nog een stukje minder dan als je al het spint en web maar laat zitten,.. is dat zo lastig te bedenken. :verrygood

 

Web kun je ook met een klein penseeltje zoveel mogelijk proberen te verwijderen.

 

Op de kop hangen te drogen, kruipt het spint omhoog,.. nadeel is dat ze tijdens die route vaak ook nog nieuw web aan maken. Voordeel is als je wederom een stofzuiger pakt dan kun je het spint afzuigen van het lijntje waaraan je takken hangen als je regelmatig cheched zie je zie wel zitten.

 

Northern :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me erbij aan: ondersteboven hangen, en idd de restjes web er met een stofzuiger tussenuit halen.

 

Verder idd je hok héél goed ontsmetten voor de volgende keren - en een kleine tip: zet gewoon preventief roofmijt uit. Beter voorkomen dan genezen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prefentief roofmijt uitzetten is een goeie optie, maar ik twijvel wel of je in zo'n kleine ruimte evenwichtig zo'n populatie in stand kan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, dat blijft op zich altijd de vraag natuurlijk, maar wij hebben het vroeger ook altijd gedaan en wij gaan het nu zeker weer doen. Niet geschoten is tenslotte altijd mis, denk ik dan maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

preventief roofmijt uitzetten is prima,zeker als je een verse start maakt,maar...Ik denk dat in zijn situatie het verstandiger is om zijn gehele ruimte eerst grondig te gaan ontsmetten,want eens de plantjes terug staan,duiken de krengen zeer snel terug op,een chemisch middel dat zeer effectief blijkt te zijn is van bayer,oorspronkelijk bedoeld voor vlooien,maar nekt spint snel en effectief,nooit gebruiken echter wanneer er plantjes staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Als je de stofzuiger gebruikt om nu van je spint af te komen, doe er dan wel ff een panty omheen

als je toppen dan kleiner zijn als je zuigmond, hou je de toppen veilig buiten je stofzuigerzak,. :verrygood

 

Voor het voorkomen van spint heb ik een tip, Knoflook.. om de pot doe je een tentje knoflook gewoon bij de aarde in, en als je hydro kweekt, zet je gewoon een paar potjes met aarde tussen je planten met daar in een tentje knoflook, afentoe water geven, en je krijgt een knoflook plant,.. die vinden de spint echt niet leuk., en zouden als het goed is niet in je hok willen zijn. ik doe het zelf al een tijdje zo,. en komt het wel eens voor dat er spint mee komt., dan kook ik gewoon wat water, knoflook er bij ui, peper en handje tabak (dit laatste zins kort, is erg giftig (geen gein)) dat laat ik dan uurtje of 4 afkoelen, en dat spuit ik dan op de planten, ze worden er niet blij van, maar de spint is weg.. de volgende dag doe ik dan wortelstimulator (10%van wat op de fles staat), en dat vermengen met heet water (soort van bladvoeding) dit spuit ik op de blaadjes dit heeft bij mij nog altijd goede resultaat gehad,

 

 

Groetjes Miss_stoned

Share this post


Link to post
Share on other sites
dettol vermoord spint niet tokkie :tu

 

Lang leve de rookbommen :verrygood

 

Mikeh,

 

rookbommen zie ik helemaal niks in :specool

 

Maar ik bedoel ook eigenlijk dat het beter is om na je oogst je hok ALTIJD te ontsmetten (met Dettol).

 

Dus gewoon preventief zoals je je stekken ook beter preventief kunt behandelen tegen spint (als je stekkenboer dat niet gedaan heeft dan he :tu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff vraagje in t verlengde van dit verhaal.

 

7e week bloei, eerste verschijnselen van spint, en wil niet chemisch behandelen.

Af laten bloeien met elke dag ff de stofzuiger erover heen, en daarna hok grondig ontsmetten.

 

kan dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...