Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje

Gaat Ie Weer!!

Recommended Posts

Riesje

 

Op de fotos afgaan is lastig ...

Bij Tara heb ik het goed kunnen zien ivm met een bezoek.

Bij jou zie ik op andere fotos eigenlijk meer gele bladeren dan roest ..

 

Geel is goed dan moet je voeren ....

 

Roest is fout dan kan ik op afstand moeilijk zeggen wat te doen.

 

Afghaan toppen worden niet groot en dik ...

 

Tomas had ook geen roest volgens mij, het lijkt een vloek maar dat is het niet.

 

Ik heb ze zelf ook staan en ze gaan fucking fantastic ...

 

Fotos zijn beschikbaar maar niet hier.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

He ries, ik had ook precies hetzelfde probleem toen. Ik denk ook dat het door de voeding kwam, ik kreeg het ook niet meer weg die gele bladeren.

 

Veel suc6 nog :verrygood

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren water met ec van 1.5 gegeven.Wel de hele mik aan boosters en bloeistims.Ook de pk is er bij gegaan. We wachten af!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

we praten zaterdag wel ries :wacko: ,maar relax he met je voeding etc,overal waar TE voorsta is niet goed behalve tequila :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ik ff zeggen dat er bij mij nu meer plantjes dit krijgen.

Water gaat er met een ph van 6.2-6.4 in .

Voeding heb ik bijgesteld naar 1.5.

Aarde was opgewaardeerd met Bactoforce.

Wormpies zwerven vrolijk rond in de potten.

 

Nu ga ik dat Canna calcium proberen te krijgen en dan ga ik daar is mee aan de gang.

Ik blijf er bij dat het vreemd is dat het hoofdzakelijk in het middelste gedeelte van de plant zit.

Zo te zien blijft er nog genoeg groen over om die fotosynthese aan de gang te houden.

Ik zal zo ff wat piccies schieten om te kijken hoe ze nu staan.Gisteren niet gekeken , was compleet gebroken na munne werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0000868cb6.jpg

 

0000869to7.jpg

 

0000872ig5.jpg

 

0000874cf8.jpg

Niet alles is kommer en kwel!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Algemene ontwikkeling... :verrygood

 

Nee hoor, ik verzamel info over 'onbekende' soorten en trek daaruit m'n eigen conclusies wanneer ik genoeg info heb. Dat de 'X' in NLX White Widow is blijkt uit verschillende bronnen. :specool

 

Je zou op zich verwachten dat de X een sativa dominante plant is omdat de NL echt een Indica is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat blad dat nu zo geel is zal nooit meer herstellen, dus nu is het een kwestie van de vergeling beperken. Hoe ? ik denk door gewoon normaal verder te kweken ,ze staan er verder ook niet slecht bij .

Indica's hebben dit ook sneller als Sativa's . Geen reden tot paniek in ieder geval .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De NPK verhouding in de B'cuzz 1 comp voeding is 7-30-20.

Ligt hier niet het probleem??Daar komt dan nog pk 13/14 bovenop met de verhouding 17-18 ( vreemd trouwens!!).Dat zou betekenen dat de verhouding pk op 47-28 komt te liggen.

In de 1 comp voeding zit trouwens geen calcium toch? Toch moet het gewone kraanwater voldoende calium bevatten om de tekorten op te vangen. Of klets ik weer is uit mun nek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk het niet ,voor de rest is het blad namelijk gewoon erg mooi . Het zijn razendsnelle bloeiers , hoe lang is jou verteld dat moeten bloeien ? en hoe lang staan ze nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren stonden ze 5 weken op 12/12. Normaliter zouden ze 8 tot 9 weken moeten staan.

Ik vind de topvorming niet helemaal toppie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

0000878yj0.jpg

 

Ik heb nu deze kalkkorreltjes. Deze wil ik gaan geven aan de planten.

Volgens mij moet je het oplossen im warm water en dan aan het voedingswater toevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er geen gebruiksaanwijziging bij?Jammer dat het geen zeewierkalk is,zit al direct Calcium in de samenstelling.opletten dat je niet te veel punten omhoog gaat,doe het langzaam aan,keer per keer,je zou eigenlijk je medium ph moeten nakijken,keer per keer,kan je deze stabiel houden boven de 6.1,dan ben je goed op weg,langzaam opbouwen tot 6.3.Duidenlijk dat het verval der moeders is aangebroken,en dan is iedere fout,hoe klein ook genoeg om dit fenomeen te krijgen,volg al een tijd verslagen van deze stekken bij verschillende kwekers,allen hebben problemen,de een in het prille begin,de andere naar het midden toe,nog een andere naar het einde toe,dan is mijn lampje beginnen te branden,heb het ook eens aan den lijve ondervonden met een overjaarse moeder lang geleden,vrijwel een identiek scenario toen,de geringste fout zag je aan de planten,precies of elke weerstand van de plant zoek was... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu 100 gram opgelost in warm water. Dit gaat in 50 liter voedingswater met een ec van 1.5 en een ph van 6.5.

Ik meet net mun ec na toevoeging van het kalkwater.......................2.7!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

is absoluut niet normaal,wat voor korrels zijn het nu?Staat er geen samenstelling op?Indien je hetopgelost hebt in bv 5 liter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal die ec wel betrouwbaar zijn denk je?? :verrygood :specool

 

Vrees van niet.

 

gr. Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meter nogmaals geijkt , en nog steeds 2.7 :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

 

je moet dat kalk er niet bij doen de verhouding is te sterk dat is niet goed voor de wortels dan krijg je verstopingen.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoel ik ook eigenlijk niet want ik ga er van uit dat iemand als jij wel weet of je meter goed is of niet :verrygood

 

Ik bedoel eigenlijk dat door die "kalkkorrels" je op de een of andere manier je ec niet betrouwbaar meer kunt meten.

 

Wat is de ec als je die hoeveelheid korrels alleen in puur water oplost?

 

Zit maar ff hardop (mee) te denken hoor en denk :tu is dat nou voor vreemds? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

en de topvorming valt wel mee, is niet slecht.

de laatste twee weken zullen ze goed dik worden.

mijn ervaring is je mag wel wat blad verwijderen zo dat ze meer licht krijgen. vooral geel blad. :verrygood

Edited by god mc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Laat ik ff zeggen dat er bij mij nu meer plantjes dit krijgen.

Ik blijf er bij dat het vreemd is dat het hoofdzakelijk in het middelste gedeelte van de plant zit.

dit is nu juist zo typerend bij een calciumprobleem,en geeft dan ook aan dat dit het probleem is,zonder twijfel, bij een tekort zullen de toppen eerder klein blijven en niet goed dicht groeien. Een sterk verminderde opbrengst is het resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij vitens.nl eens de waarden van mijn drinkwater bekeken.

Ca is 36 mg per liter .

Share this post


Link to post
Share on other sites

is met goede stekken en zaailingen zeker voldoende,met jouw drinkwater is er niets aan de hand,het zijn de STEKKEN die de problemen veroorzaken,allemaal van dezelfde moeders die al 2 jaar staat,nogmaals,bij de ene problemen in het begin,bij andere in de helft,bij nog anderen op het einde toe,een geringe Ph daling en of Ec waarde fout kan genoeg zijn om problemen te krijgen,in dit geval nogmaals een Ca probleem,daar verkleuring steeds in het midden van de plant plaatsheeft,en bij iedereen!Deze stekken zijn er zeker heel gevoelig voor...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien ligt het wel aan de moeder die al niet helemaal tof meer was/is ?

 

Mzzl.

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...