Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje

Gaat Ie Weer!!

Recommended Posts

Héél goed spock :verrygood

 

Ik vind dat je een sample zou moeten krijgen als dit klaar is :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me lekker :verrygood

 

Maar ries heeft nog een sample van mij tegoed, we bewaren uiteraard wat van deze ronde dus dat komt wel goed.

 

 

Hè ries toch maar eens aan het zaad?

Gewoon lekker vers, niet 2 jaar oud... :specool

 

Succes verder.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hè ries toch maar eens aan het zaad?

Gewoon lekker vers, niet 2 jaar oud...

Gr.

Eindelijk na een zware dagforumtaak begingt het gezond verstand te gaan vallen :specool :tu

Thanks,spock en Tokkie :verrygood ,kunnen we mischien nu er eentje gaan opsteken? :( :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eentje opsteken? ben al lekker :specool van de boel die net droog is, lekker high en niet te stoned :verrygood

 

Jammer dat tokkie niet rookt, was tie misschien wat minder saai :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bedankt he :specool

 

Tokkie heeft zojuist zijn neus gepoederd en gaat zo lekker met Hanna aan de gang :verrygood

(is echt niet saai hoor :tu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf vertrouwen houden in de zaak.Maar het doet je pijn als je dat gele verdorde blad ziet.

Er zal zeker wel wat vanaf komen.Laten we dit maar als leermoment zien en straks vrolijk verder gan.

Achter in de bak staan planten die er echt beroerd aan toe zijn.Die zijn nu voor de helft verdord.

Ook het blad onderin gaat er nu aan,maar dat komt niet door dit probleem.

 

 

Wat mij ook bevreemd is de meningen over PK 13/14. Er is een wiet goeroe die beweerd dat pk13/14 een pest is voor je planten en beveeld een ander product aan.Het mag geen verrassing zijn dat het een produkt uit eigen "keuken " is.

Waar eerst lyrisch werd gedaan over het nut van PK13/14 , hebben sommigen een totale omslag gemaakt.

Alleen maar omdat deze goeroe het roept!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wie is deze goeroe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

euh,kan niet volgen,waarom zou pk 13/14 niet nuttig zijn?In de voedingslijn van Canna bv is het naast Terra Bloom een onmisbaar element,daar het daar de P K elementen gaat aanvullen in de 5e a 6e week van de bloem,gewoon omdat deze elementen dan noodzakelijk zijn,de plant heeft dan een grote behoefte aan deze elementen,pk 13/14 is :verrygood

Ook in biologische voedingen heeft men dit product,welliswaar onder een andere naam,maar het komt ook op hetzelfde neer,bij bv Biobizz is dit dan topmax,die de bloom aanvult enz...

Zou absoluut niet weten wie zulke uitspraken maakt,en ook een alternatief uit eigen huis aanbied???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar mijn idee, is PK 13/14 zeker een prima aanvulling die veel kan brengen, maar bij een overmatig gebruik zeker een killer. Veel mensen gaan er te gortig mee om wat veel problemen met zich mee kan nemen....

 

"ach een scheutje extra brengt extra dikke toppen gna gna" Niet dus!!!!

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

de eeuwige PK13/14 discussie :verrygood. De een geeft het maar een week, de ander de hele bloei, weer een ander de laatste twee weken... Er gaan de meest uiteenlopende meningen over het forum: Het zou je wiet hard laten smaken, het zou je pH heel erg omlaag brengen het zou.. tja, volgens mij is er nog steeds niks mis met de theorie erachter en ik zie vrijwel alle voedingsfabrikanten het nog steeds in hun kweekschema's hebben. Natuurlijk zijn er nieuwe inzichten wat betreft organisch kweken. Maar ik geloof er nog steeds in hoor :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
De NPK verhouding in de B'cuzz 1 comp voeding is 7-30-20.

Ligt hier niet het probleem??Daar komt dan nog pk 13/14 bovenop met de verhouding 17-18 ( vreemd trouwens!!).Dat zou betekenen dat de verhouding pk op 47-28 komt te liggen.

In de 1 comp voeding zit trouwens geen calcium toch? Toch moet het gewone kraanwater voldoende calium bevatten om de tekorten op te vangen. Of klets ik weer is uit mun nek?

 

En dit dan?

Nog geen zinnig antwoord gezien!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat Dokkie deze 1 comp voeding gebruikt en ook hij van het gebruik van PK 13/14 is afgestapt omdat het in deze combinatie een killer zou zijn :verrygood...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nooit mee gewerkt,en zal het ook nooit gaan doen,er valt namenlijk niets meer te sturen,wil je behoorlijke opbrengsten,dan moet je sturen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat dit geen superoogst word. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das mooi klote riesje, maarja we zijn wel weer wat wijzer geworden.

Helaas moest het bij jou zo gaan, Jammer gunt niemand je, maar misschien valt het nog mee.

 

Laten we het hopen

 

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar mijn idee, is PK 13/14 zeker een prima aanvulling die veel kan brengen, maar bij een overmatig gebruik zeker een killer. Veel mensen gaan er te gortig mee om wat veel problemen met zich mee kan nemen....

 

"ach een scheutje extra brengt extra dikke toppen gna gna" Niet dus!!!!

 

Grt Paffie

 

Helemaal mee eens :verrygood

 

Tot voor kort altijd pk 13/14 gebruikt (naar tevredenheid) maar moet wel zeggen dat ik Green sensation van Plagron toch beter vind.

 

Enne.... ries, misschien geen superoogst maar hoeft echt niet slecht te zijn toch?

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit effe de site van atami te bekijken, hoe kom jij aan die hoge waarden Ries? Ik ben helemaal niet zo bekend met b'cuzz maar lees bij aarde een-component dit:

 

1 Component Aarde Voeding Home > Welcome > Produkten - 1 Component Aarde Voeding

 

Professionele bio-minerale voeding zonder ballaststoffen. Stabiliseert het biologisch evenwicht in de (pot)grond. Besparing van 20 tot 40% voedingsoplossing. Bloei bevorderend.

 

Toepassing 1 Component Aarde Voeding

Speciaal voor kalkrijke gronden.

 

Dosering (1:200)

Gebruik 500 ml 1-Component Aarde voeding op 100 l gietwater. Halveer de dosering aan het begin van de cyclus. Geef één keer per week alleen gietwater zonder voeding.

 

pH tussen 5,5 - 5,8

EC tussen 1,0 - 2,5

 

NPK 1-Component voeding: 3-3-6 (w/v)

 

En bij de A-B:

 

Aarde Voeding A en B Home > Welcome > Produkten - Aarde Voeding A en B

 

Aarde Voeding A

Professionele bio-minerale voeding zonder ballaststoffen. Stabiliseert het biologisch evenwicht in de (pot)grond. Besparing van 20 tot 40% voedingsoplossing. Alleen te gebruiken in combinatie met B’cuzz Aarde-voeding B. Atami adviseert het gebruik van bio-stimulatoren voor een optimaal resultaat.

 

Toepassing Aarde Voeding A en B

De A en B concentraten mogen alleen in combinatie met water met elkaar vermengd worden.

 

Dosering

 

* Zwaar bemeste (pot)grond: dagelijks 1 tot 3 ml A + 1 tot 3 ml B per liter gietwater

* Licht bemeste (pot)grond: dagelijks 1 tot 5 ml A + 1 tot 5 ml B per liter gietwater

* pH tussen 5,5 - 5,8

* EC tussen 1,0 - 2,5

 

NPK Aardevoeding 4-0-4 (w/v)

 

Verkrijgbaar in 1, 5, 10 en 20 liter.

 

Waarschuwing

Bij kamertemperatuur bewaren. Goed schudden voor gebruik. Buiten bereik van kinderen houden.

 

Aardevoeding B

 

Professionele bio-minerale voeding zonder ballaststoffen. Stabiliseert het biologisch evenwicht in de (pot)grond. Besparing van 20 tot 40% voedingsoplossing. Alleen te gebruiken in combinatie met B’cuzz Aarde-voeding A. Atami adviseert het gebruik van bio-stimulatoren voor een optimaal resultaat.

 

Toepassing:

 

De A en B concentraten mogen alleen in combinatie met water met elkaar vermengd worden.

 

Dosering:

 

* Zwaar bemeste (pot)grond: dagelijks 1 tot 3 ml A + 1 tot 3 ml B per liter gietwater

* Licht bemeste (pot)grond: dagelijks 1 tot 5 ml A + 1 tot 5 ml B per liter gietwater

* pH tussen 5,5 - 5,8

* EC tussen 1,0 - 2,5

 

NPK Aardevoeding 1-3-5 (w/v)

 

Verder in het voedingsschema (A/B http://www.atami.com/images/Bcuzz%20Soil%20Flyer%20NL.pdf én ééncomponent http://www.atami.com/images/Bcuzz%201Compo...lyer%20NL.pdf):

 

Indien u gebruik wilt maken van PK 13-14 doseer 150 ml. op 100 ltr. in

week 5,6,7,8,9. Houdt rekening met de EC waarde van uw basisvoeding.

Indien u gebruik wilt maken van de B’cuzz Blossom Builder Tabzz verlaag dan

de dosering van de voeding tot EC 1,2-1,6 en vul deze aan met 1 à 2 Tabzz in

de laatste drie weken van de bloei voor de week van spoelen met water.

Gebruik geen PK 13-14.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_5711_1495_16622.jpg

 

Staat er toch echt op hoor :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffffff 500 ml per 100 liter wel een hoop hoor ,is een liter per week :specool ,of per x :tu

hou liever iets van meer geconcentreerde voeding,,bijv 200 ml op 100 ltr,met een groei of bloei stimulator van 1ml per liter ,maar goed ieder z,n voedingslijn toch :verrygood

 

 

maar ik gebruik ook 13-14 hoor ga ermee beginnen in de 4e week van de bloei dus nog weekje wachten,dan halve dosis erin en pompen maar ,nooit anders gedaan zonder 13-14 dus nu ook niet

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

thunder,

 

pk 13-14 = goed hoor :verrygood

 

maar............

 

iemand als jij zou toch ook eens green sensation moeten proberen. :specool

 

Wedden dat je mij dankbaar bent als je het doet? :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tokkie ik zit op bio ibo voer en dat bevalt me goed ,maar als dit eruit is wilik weleens wat proberen ,,ik zeg net al is lekker geconcentreerd en dat bevalt me wel ,ivm jerrycans slepen :verrygood ,maar ik ben voor rede vatbaar ,,nu nog ff zoeken hioer op het forum die daarmee kweekt tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel vreemd die waarden. Las nog iets anders trouwens:

Speciaal voor kalkrijke gronden.

hmm toch maar even met atami gebeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb ik dus overheen gelezen!!

Die Pk heb ik met 50 ml-75 opgebouwd naar nu 100 ml.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...