Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

Eerste Kweek; 5 Power Plants In Scrog Onder 600 Watt

Recommended Posts

Het zou ook nog de warmtestraling van de lamp kunnen zijn die zorgt voor gekrulde blaadjes.. Al is een ec van 2.5 natuurlijk behoorlijk hoog.. Ze lijken het er iig goed op te doen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa tomas, ik denk zelf dat het de combinatie is van (iets te) hoge Ec en de stralingswarmte.. maar idd. Ec 2,6 is wel erruhg hoog! het schema dat ik gebruik gaat zelfs niet boven de 2,2 maar ik gebruikt tokkie's strategie van de grens opzoeken en dan een klein beetje terug.

 

 

grtx! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

danku, danku! :D

 

 

ze zijn echt ontiegelijk aan het stapelen nu! :bier :specool echt heel vet om dit van dichtbij te zien gebeuren! :smoke

 

hee nog ff een klein foto updateje:

 

 

met aansteker als referentie:

med_gallery_8244_1084_716016.jpg

 

med_gallery_8244_1084_43434.jpg

 

med_gallery_8244_1084_402228.jpg

 

med_gallery_8244_1084_25650.jpg

 

med_gallery_8244_1084_157369.jpg

 

 

ze lijken in het echt iets minder slank dan op de foto... :) ze zijn mss. niet super groot maar het zijn er wél heel veel! :rofl

 

close-upje:

med_gallery_8244_1084_142835.jpg

 

med_gallery_8244_1084_134899.jpg

 

 

genoeg hars iig.! :)

 

 

hee laters :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat goed he

 

hoe lang moeten ze nog denk je?

en wanneer begin je met ze alleen nog water te geven?

 

succes verder, en, binnenkort, veel knipplezier, :specool

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ paffie:

 

danke schön! :)

 

 

@ patpot:

 

mijn plan is om 7 maart te oogsten. vanaf 1 maart spoelen met alleen afgezuurd water (en enzymen? is dat goed?) en de laatste 3 dagen helemaal droog dacht ik zo... (tips hierover zijn van harte welkom!) en dan nog de laatste 2 dagen het licht uit? ghhehe ik weet eht ook nog niet precies, ik lees hier hele verschillende dingen over.. :) :specool

 

 

8 maart staan m'n nieuwe dames alweer voor de deur dus dat word lekker hectisch! :D

 

hebben jullie nog tips voor mij over het opwaarderen van mijn aarde? ik heb er hier een topicje over gemaakt. alvast bedankt!

 

 

 

groet'n :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit in ong de zelfde situatie en weet het ook niet goed

 

maar er is zo veel, vaak haaks op elkaar staande, info te vinden,

waardoor het moeilijk kiezen is.

iedere kweek is ook anders,

en iedere kweker heeft zijn manier van werken die hem het best ligt.

 

wordt dus een beetje experimenteren denk ik

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet stiekem suiker poeder er over heen gooien he! hahahahah toppie mooi wit !! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker.. :specool

wat komt er hierna in? weer pp?

't zal idd hectisch worden de laatste dagen, verkijk je ook niet op de tijd wat het knippen in beslag zal nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa, jij hebt het gezien habbie! :)

 

 

wordt idd. hectisch tomas! woensdag 7-03 knippen en de volgende dag worden mijn nieuwe dametjes alweer bezorgd! maar dat gaat allemaal lukken hoor... ben erruhg benieuwd naar het lieftallige vijftal daar het 2x kali myst, 2x SSH en 1x NyCD betreft! :specool ze staan op het moment bij de draagvader in 4 liter potjes onder TL dus ze hebben al een voorsprong als ze bij mij de kast in gaan... :D

 

 

hee later :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee thx jeroen!

 

 

dag 45 bloei

 

breaking news:

 

m'n albert heijn klavertje komt op!!! :specool :) :D

med_gallery_8244_1084_48538.jpg

 

 

ik had nog ff iets te vragen over het spoelen in de laatste week (vanaf 1 maart): moet ik dan alleen afgezuurd water geven, of elke dag water met enzymen? (die geef ik nu 1x per week.) ik ga sowiezo de bovenste 30 % afscheppen; lightmix toevoegen; en alles omscheppen met plagron bio-supermix. nog andere tips wat ik kan geven, de laaste week waardoor ik m'n grond beter kan hergebruiken / opwaarderen?

 

 

groetjuhs :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef de laatste week meestal constant enzymen mee omdat dan de oude wortels beter worden omgezet tot bruikbare voedingsstoffen.

 

Wat je eventueel nog zou toe kunnen voegen (bij je oude aarde) is Bacto Force (H&G) maar is niet noodzakelijk.

 

In ieder geval GEEN kalk toevoegen als je bio supermix gebruikt.

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tokkie:

 

ok thx man, kompt goed!

 

 

 

HELUP MIJ FF:

 

kom er net achter dat ik tot 19:30 mijn 40 watt inspectielampje aan heb laten staan. :specool de cyclus is normaal gesproken 22:00 tot 10:00. wat doe ik nu?

  • gewoon om 22:00 het licht aan alsof er niks gebeurd is?
  • lange tijd donker laten nu? hoe lang?

alvast bedankt!

 

hoi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon doorgaan! Heb ook keertje gehad.

 

EDIT: Regeneren nee, gloeilampje is ook maar 100-200 lumen schat ik zo. En, heb stekje paar dagen per ongeluk op 18/6 gehad die ging ook nog niet regenererren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon door laten gaan.

19:30 ies ook wel een beetje vroeg voor een inspectie als de lamp om 22:00 aan gaat :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee jonges!

 

 

@ speedy:

 

ok, ze gaan niet meteen regenereren oid.? :)

 

 

@ silver:

 

neenee, ik bedoel: de inspectielamp heb ik gisteravond aan gezet en vergeten uit te zetten. om 10:00 gaat dus de lamp uit, maar het inspectielampje is dus 9½ uur blijven branden nadat de lamp al uit was. ik wou net ff me plantjes aan me ouders laten zien met een zaklampje, maar kwam er dus achter dat het inspectielampje was blijven branden :specool

 

 

hoi! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ke, naja thx voor de help iig.

 

ik waag 't er maar op en laat zo gewoon de lamp aan gaan.. hopelijk hebben ze niet teveel schade opgelopen. :)

 

 

 

hoi! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok tokkie, ik heb er vertrouwen in! :specool

 

 

ff een nat vingertje gehaald:

med_gallery_8244_1084_50363.jpg

 

de toppies zijn goed stevig / hard en zitten ónder de hars! :) :D en wat een geur zeg! :)

 

overzichtje:

med_gallery_8244_1084_724029.jpg

 

 

 

hee later! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx, p!

 

 

hee ff een vraagje over overvoeding:

 

ik geef nu weer voeding met een Ec van 2,5 en ik zie de blaadjes weer een klein tikkie krullen (echt een klein beetje). moet ik nu onmiddellijk de Ec verlagen of kan dit op zich niet veel kwaad? :specool

 

 

hoi! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...