Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bartje

Zaad->nlx-> 3e Keer Bartje

Recommended Posts

jah die vlekjes zitten idd ook aan de onderkant niet egt gaatjes wel stippen

 

zou dat spul helpen? en waar duidt dit prob op?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijken net kleine gaatjes daar begint het mee.(aan de onderkant) kijk eff bij andere (grote) bladeren die nog geen roest hebben.daarna gaat het blad roesten uitdrogen.als het het zelfde is wat ik ook wel eens heb. komt het volgens mij door het te snel afkoelen als je lampen uitgaan.(geklapte vaatjes)een pot die wat droger staat en meer licht vangt heeft er meer last van dan eentje waar voldoende water in zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

water zit goed want dat heb ik juist opgevoerd omdat ik het idee had dat ze te weinig kregen, sinds ik dat doe gaan ze beter de lucht en + sneller toppen groeien

 

maar te snel afkoelen :verrygood als de lamp uitgaat gaat gelijk de kast dicht ( die staat open met een ventilator ervoor omdat t anders te warm word) dus hoe snel is te snel dan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet je ook je afzuiger zachter dan ? en wat is te snel je moet het zo zien als je lamp brand is stralingswarmte zeg maar 30 graden op je bovenste blad. als tie dan uitgaat en je afzuiger staat vol te draaien. en je heb ook nog eens koude lucht die je naar binnen zuigt kan het binnen 1 minuut 10/15 graden schelen. maar nogmaals ik weet niet zeker of jij het zelfde bladprobleem heb als wat ik wel eens heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit iets niet helemaal lekker . Ik denk aan een verstoorde voedingsopname en niet aan klimaat problemen . De ph en EC van je voedingswater kan dan wel kloppen ,maar dat zegt niets over de waardes in de grond helaas . Hoeveel voeding geef je nu ?

 

Je zegt dat het maar bij één plant is . dit zal ongetwijfelt een plant zijn die er anders uitziet en een afwijkend formaat heeft , of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee ze groeien allemaal normaal netjes teglijk geen achterstanden in topvorming de 2e plant krijgt het nu ook

de laatste keer heb ik geen ec gemeten in mijn gietwater ik geef

 

terra flores

terra vega

top-booster

dit is de 1e week dat ik alle volledige voedingen geef ( wat er op de fles staat heb dit langzaam opgevoerd)

tevens is dit ook de laatste week voor de vega

 

en terwijl ik dit typ gaat er zowiezo ff een lampje branden :verrygood als ik stekken gebruikte voedde ik de 1e 4 weken niks, alleen ph6,0 zou dat het ook niet kunnen zijn?

op vorgevoedde grond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga nog steeds voor roest, maarja doe ermee wat je wilt.

 

Kan je geen duidelijkere foto maken? met normaal flitslicht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, moeilijk.

Bij de eerste foto zou je zeggen roest, bij de 2e lijkt het meer op een opname probleem.

Maar moeilijk te zeggen met deze foto`s.

 

Maar als maar 1 plant het heeft, en de rest niks aan te zien is ga ik toch voor peaches en voor de roest dus.

 

Maak eens een foto met de lamp uit, kan een hoop verhelderen.

De ph van je grond is?

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kwam net thuis en zag tot me verbazing dat waar het gister bij de 2e plant kwam het nu bijna weggetrokken is :verrygood

 

als het licht uitgaat zal ik even fototje schieten

 

die voeding? kan het daar iets mee te maken hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het nog steeds roest :verrygood

 

Schimmels zijn in tegenwoordig, ik zie het wel meer. Misschien omdat er minder geventileerd wordt door de kou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je witte, gele tot bruine larven boven op je grond?

Het zou de varenrouwmuglarve kunnen zijn.

 

Veel succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is nog steeds 1 plant die het heeft en het is erger geworden heb ook het idee dat hij achter gaat lopen met de bloei

 

wat is hier aan te doen???

Share this post


Link to post
Share on other sites
er is nog steeds 1 plant die het heeft en het is erger geworden heb ook het idee dat hij achter gaat lopen met de bloei

 

wat is hier aan te doen???

 

ROEST ROEST ROEST ROEST.... duidelijk genoeg? :smoke

 

Blijven kijken helpt niet hoor bartje ;)

 

Als je er wat tegen wilt doen wacht dan niet te lang nu kunnen je toppen nog wel wat vocht hebben (ivm toprot). Als het niet al teveel is zou je het blad ook nog weg kunnen halen. Even spuiten tegen schimmels kan weinig kwaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het terugkomt even spuiten met het reeds al genoemde product, zie enkele posts geleden. Is niet zo'n duur middel hoor en bij iedere tuincentra te koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jawel, want als je straks geen (gezonde) bladeren meer overhebt kan er minder fotosynthese plaatsvinden en blijven de toppen ook kleiner

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het nou zo moeilijk om een paar posts terug te kijken? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...