Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bartje

Zaad->nlx-> 3e Keer Bartje

Recommended Posts

afzuiger en inblazer zitten links en rechts van de lamp om de lamp continu te koelen, bovenin zit een aanblazer om tog wat warmte beneden te krijgen , komt bovenin nog een kleine afzuiger met koolstoffilter.

 

temp is op de bodem nu na een kwartier nog niet hoger als 28 lv is 38

 

Raar He dat je temp niet in oorde is ?? :(

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

omgedraaid ff tjekken dankje voor de tip

iemand enig idee met die zaden wat ik vroeg ze moeten namelijk egt zo de grond in:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zet ze in potjes van bv een halve liter( liefst meer ) op 12/12 dan weet je na +/- 3 weken welke de mannen zijn, eerder is niet mogelijk .

 

 

Dit mischien??

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei heb ik geen o,5 liter potjes tot mijn beschikking :smoke iemand andere suggestie? of is dat idee van de zakjes wat? of gewoon 3 in 1 7 liter pot doen en later ompotten? of is dat teveel risico voor de worteltjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok het is gebeurt heb alle 8n de potten gevuld waarvan 1 met meerdere zaden om het ruimte gebrek op te lossen

 

men neme:

 

ontkiemt zaad

med_gallery_7350_1075_400958.jpg

 

 

hydrokorrels op de bodem

med_gallery_7350_1075_453319.jpg

 

 

wat wortelstimulator

med_gallery_7350_1075_111026.jpg

 

 

oeps daar was de vrouw nie blij mee:P

med_gallery_7350_1075_635636.jpg

 

 

en dan compleet gezaaid :smoke met condoompje je weet t maar nooit met die geile mannen

med_gallery_7350_1075_205630.jpg

 

 

en nu maar kijken wanneer ze boven komen , is het nuttig om morgen al de 400 watter erop te laten beuken?

 

 

groeeeeeeeeeee(n)t

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet gelijk , zet pas na een uur of 30 a 40 de lamp aan . Als de lamp aan is dat doorzichtige plastic over je potten heen doen om uitdroging van de bevenste laag grond te voorkomen . zodra ze boven komen plastic er weer af en vol gas licht .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan bedankt voor de tips , komen ze in het donker ook omhoog dan? want de kast is natuurlijk totaal lichtdicht

 

groetn

Share this post


Link to post
Share on other sites
komen ze in het donker ook omhoog dan? want de kast is natuurlijk totaal lichtdicht

 

ja hoor, onder de grond is het toch ook donker? Zodra je iets ziet bovenkomen, lamp aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niet gelijk , zet pas na een uur of 30 a 40 de lamp aan . Al sde lamp aan is dat doorzichtige plastic over je pottne heen doen om uitdroging van de bevenste laag grond te voorkomen . zodra ze bove komen plastic er weer af en vol gas licht .

 

word het dan niet bloedverziekend heet onder dat plastig in het potje ??

 

lijkt me aan de andere kant ook weer niet zo gezond :smoke

 

greetz thug :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk da ze met een uur of 30 wel boven de grond zijn maja das nog maar even afwachten en dan 35 cm eraf houden de lamp las ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee bartje

 

ik zal de lamp niet op 35 cm hangen maar een stuk hoger .

 

ander wordt het veel te warm onder het palstic en verbranden ze als nog .

 

De Mzzl HArry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok.. ik had gelezen dat als ze eenmaal boven de grond waren de lamp zo laag mogelijk te houden ivm het sprieten , hierdoor gaan ze de breedte goed in

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna goed ;-)

 

maar niet als de dames net boeven de grond komen .

 

eert ff laten wennen aan hun nieuwe huisje ,

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet je de lamp er meteen bovenop zetten....

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het nog even gedetailleerder toelichten . Wanneer je de zaden rechtstreeks zonder voorkiemen in de grond steekt:

 

Zet de lamp er niet dicht op wanneer er nog plastic over je potten zit ,anders wordt het te heet onder het plastic zet een 400 watter op minimaal 60 cm . Ik wacht dus niet met het licht aandoen tot er iets boven de grond komt ,maar zet de lamp na ongeveer 30 uur donker al aan , meestal zijn ze dan nog niet ontkiemd. De grond wordt door de lamp verwarmt en activeerd het kiemproces en alles verloopt gewoon sneller .

In de natuur activeerd de zon de zaadjes op de zelfde manier .

 

Maar zodra het plastic eraf gaat geef ik vol gas licht , het liefst al als ze nog niet eens rechtop staan. Dit heeft gelijk effect op de dikte van de stengel, zodat ze voortaan veel licht kunnen blijven verdragen.

 

Wanneer je wel hebt voorgekiemd zou ik de lamp gelijk aan doen boven de grond .

 

Overigens veel zaden worden wel degelijk door licht gestuurd wanneer ze in de grond zitten . Het minst geringste beetje licht kunnen sommige zaden waarnemen . Er bestaat zo'n proefje met een aardappel die in een kist ontkiemd . Binnenin de kist is loopt de weg vanaf de aardappel naar buiten als een doolhof zodat de aardappel in het 'donker' ligt . Toch vind de aardappel precies de weg naar buiten vanwege hele kleine hoeveelheden licht die er toch nog zijn (voor ons niet waarneembaar ) Het zou best eens kunnen dat cannabis zaden ook zo licht gevoelig zijn ,zodat ze ook onder de grond( niet te diep ) het licht kunnen waarnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is boven behalve 1 nlx-je :smoke nu kan het beginnen lamp op 50 cm gehangen tijdklok eraan op 12 12 en gaaaaaan:D

 

morgen en anders zaterdag even wat kiekjes van de stengeltjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de lamp er nu egt dicht opgezet de stengels gaan ineens als een raket strekken niet normaal zometeen ff wat kiekjes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee bartjuhhh

 

kijk wel ff uit met die lamp dat ze niet verbrandden

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan al 3 dagen zo temp is 27 graden :D

 

bedankt voor de tip, maar kwil ze niet te veel rekken ik vind ze al een lang dun

steeltje hebben :smoke

 

tijdklok staat op 12/12 en nu maar afwachten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke das een mooie temp :smoke

 

susces man

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...