Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bartje

Zaad->nlx-> 3e Keer Bartje

Recommended Posts

goede middag mede kwekers

 

zoals ik beloofd had is hier mijn 3e verbeterde kweek heb net de zaden in een bakje water gedaan:), het gaat om nlx zaden ik heb er 8 ingedaan en ook 5 desert queens, wil namelijk zeker zijn van 5 schatjes derest kan ik altijd kwijt als het eventueel vrouwen zijn( dus meer als 5)

zometeen ga ik de kast op zetten met 1x 400 watt, dubbele bodem is een optie wil nog even kijken of dat wil lukken vandaag

ik heb een kast van 85x 60 wil het het liefste legaal houden dus 5 planten wat voor potten adviseren jullie mij?

ik ga weer de voorgevoedde grond van g-shop gebruiken , het is tevens mijn 1e kweek met zaad

 

als ik straks wat gevorderd ben met de kast plaats ik even wat kiekjes ;) jullie zijn niet anders gewend van mij

 

nou jongens en meisjes op een leuke foto-kweek-opbrengst dan maar en hoop weer op wat hulp en tips van jullie kant :(

 

bartje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi bart ik ben benieuwt naar je foto,s

ik ben ook een klein kweekje begonne met nlxzaden

ik maak ook een paar foto,s

groetjes jeroen

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel suc6 bartje,

 

Ze zullen je nu wel véél serieuzer nemen dan de eerste keer dus hopelijk meer opbouwende kritiek vanaf nu!

 

gr. Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga sinds ik je vorige kweek heb gezien je zeker volgen deze keer :(

 

je vorige kweek was top om te volgen bart ;)

 

ga zo door !

 

greetz thug ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjullie wel allemaal :(

 

hok schiet op ben nog even puntjes op de i aan het zetten en dan komen de foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb 10 7 liter potjes vierkant, 50 liter lite mix zit nu te twijfelen of ik 5 of 8 planten doe ik kan er 8 potjes in kwijt maar wil mischien me toren ventilator in de kast hebben( mits het nodig is voor de temperatuur

 

hokje is draaiende moeten nog wat kleine dingetjes aangepast worden maar dit is globaal het idee

even temp e.d testen.

hier wat foto's

 

:(

 

med_gallery_7350_1075_676822.jpg

 

 

med_gallery_7350_1075_131553.jpg

 

 

 

 

afzuiger en inblazer zitten links en rechts van de lamp om de lamp continu te koelen, bovenin zit een aanblazer om tog wat warmte beneden te krijgen , komt bovenin nog een kleine afzuiger met koolstoffilter.

 

temp is op de bodem nu na een kwartier nog niet hoger als 28 lv is 38

 

groeeeetttt ;)

 

 

ik twijfel ook nog of ik een laagje hydrokorrels in de bodem van de potten zal leggen en of dit zin heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

doen bartje, zorgt voor een goede afvoer van overtollig water :(

kan echt geen kwaad.. klein laagje van paar cm onderin de pot.

 

groet

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dus nu 11 zaden in de ontkiem fase waar ik er straks 5 van over wil gaan houden ( vrouwen duh)

ik heb hier geen tl tot mijn beschikking hoe doen de zaadkwekers dat om ze tog in het licht te laten staan om erachter te komen of het vrouwen zijn?

 

ik zou ze in de kast onder 400 kunnen zetten en dan de lamp heel hoog een paar uurtjes per dag, maar waar moet ik ze in zetten plastic bekertjes ofzo?

 

en is het verstandig wortel stimulator te gaan gebruiken??

 

 

bartje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan door je lamp altijd 12/12 te laten branden , en dus zonder groeiperiode te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee

 

je in en uit laat zitten echt niet goed he

 

je in laat beneden en je uit laat boven

 

voor een goeie lucht stroom

 

Mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok en dan later de zaadjes overpotten naar de 7 literpotten, en de lamp moet denk 1 meter ervanaf of meer?

 

 

ik wil ook gaan toppen is dat slim met zaad , dit wil ik doen omdat ik nu meer ruimte heb en dus helemaal gevuld wil hebben :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

morgen gaan ze de grond in :whistling witte puntjes nu zichtbaar

 

ik maak me alleen nog even druk: in de kast krijg ik het zonder toren ventilator niet koeler dan 35 gr met ventilator rond de 30, ik wil dus 5 vrouwen over houden van de 11 zaden maaaar nu kan ik met de toren ventilator maar 6 potjes kwijt ;)

 

dus nu wil ik weten of ik ze in iets anders kwijt kan iets kleiners , en zo ja hoe lang want ik moet snel weten wanneer het vrouwtjes zijn in een plastic bekertje klinkt intressant maar ga je daardoor niet de wortelgroei onwijs tegen werken ivm de ruimte?

 

ik hoop op snel duidelijk en prof antwoord, ze moeten namelijk morgen egt de kast in anders gaan ze mischien sprieten zag ik in de info staan :(

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet ze in potjes van bv een halve liter( liefst meer ) op 12/12 dan weet je na +/- 3 weken welke de mannen zijn, eerder is niet mogelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankjullie wel allemaal ;) ik ga ze maar gewoon in die 7 literpotjes zetten omdat ik even niks anders heb en ook geen vervoer :( ze moeten echt vanavond de grond in

 

ik plaats later even een fotoverslagje van het geheel ;)

 

ik zat nog even te denken ik kan ze dus niet allemaal kwijt de zaadjes:( kan ik in de 7 literpotjes geen 3 vakken maken van plastic zakjes en als ik dan weet wat het zijn ze over te potten? ik hoop op snel antwoord :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
hee

 

je in en uit laat zitten echt niet goed he

 

je in laat beneden en je uit laat boven

 

voor een goeie lucht stroom

 

Mzzl Harry

 

 

 

ZOALS IK AL ZEI DUS HE .

 

Met de groenten Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...