Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

miker

Meteropname?

Recommended Posts

krijg binnenkort zon meteropnemer langs de deur. aangezien ik zelden thuis ben zal er wel verzocht worden middels een kaartje om een afspraak te maken. als ik deze afspraak nu eens gewoon niet maak en zelf mijn meterstanden doorgeef. zou dat lukken? of moeten ze perse zelf de meterstanden komen bekijken?

heb namelijk geen zin in pottekijkers in me huis :specool

iemand ervaring hiermee? alvast bedankt.

 

ps wist niet in welk forum-gedeelte ik dit topic moest plaatsen dus probeer ik het hier maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je planten in je meterkast? met de kast geklooit? Nee, dan niet zo paranoia. Wel? ben je een sukkel

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je planten in je meterkast? met de kast geklooit? Nee, dan niet zo paranoia. Wel? ben je een sukkel

 

Groeten,

 

Ik had niet beter kunnen zeggen :specool

 

Neville

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tips neville, relax zou ik zeggen :specool

ja ik heb 10 planten in de meterkast ;) , je moet toch iets he,haha, geintje.

nee, maar mijn meterkast heeft direct zicht op me hokje/box, vandaar. die zou ik dus helemaal moeten afbreken, verplaatsen kan niet, bedekken enz ook niet. en das dan ook weer zoiets.

vraag me alleen af of ik gewoon zelf meterstanden mag doorgeven ook al komt die opnemer langs.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een afdekzijl en hang ie voor je hokje koop een emmer tex zet die voor het zijl trek wat oude kleren aan en zeg dat je zo begint met texen.. ;)

emmer tex later weer terug brengen :)

wat je ook kan doen, die afspraak niet maken.. dan maken hun een schatting van je meter.. dat kan positief maar ook negatief uitvallen en ik denk eerder negatief omdat het de overheid is wat alleen maar negatief is.. :specool

 

ciao :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als jij je hok afsluit, en geen stroom aftapt.. dan vraag ik me af of ze wel iets zullen ondernemen.. Ook al is duidelijk dat het een hokje met planten is, gewoon niks zeggen, of dat er slechts 5 in staan voor eigen gebruik? 't zal natuurlijk erg aan de omstandigheden liggen, hoe groot je kast is, maar ook zal de ene medewerker misschien iets meewerkender zijn dan de andere..

ben benieuwd hoe dit afloopt..

oh ja, weet iemand of het het opnemen van die meter eigenlijk min of meer steekproefsgewijs gaat, dat ze bepaalde straten bijvoorbeeld eens per 2 jaren controleren, en zo rouleren?

 

@bambino de energiebedrijven zijn geprivatiseerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee bambino is een kalker( schilder )

 

ja met die tex werkt het ook goed of in je badjas de deur open doen wel zorgen dat hij open staat en dat hij je Telly Savalas vol in beeld krijgt .

zwoel muziekje aan wat wierrook tegen de eventueele wiet geur ......... je kachel vol aan zodat het lekker heet in je huis is

 

en bied hem de rondleiding aan .........

 

wedde dat hij .......... ( BLIJFT ) :specool

 

 

mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha, nee afdekken gaat echt niet. overduidelijk opstakel incl. slangen/ buizen, afvoer enz enz. afbreken dus of zelf doorgeven. las net op internet na wat googlen dat ze eens in 3 jaar moeten langskomen, volgens de rechter, dus zijn ze het gewoon verplicht. maar als je niet thuis bent lijkt het me dat je het gewoon ook zelf wel mag doorgeven of ze maken een schatting. eigenlijk ook wel terecht, je moet gewoon een vrije dag nemen om die gast binnen te laten..vermoed dat genoeg mensen daar geen zin in hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

er bestaan tegewoordig ook gay meter opnemers pas maar op...

ligt aan de grote van je hok, de stank, hoeveel planten enz.

doe het nou op mijn manier dan ziet die gast niets en hoef jij je ''piepie'' niet te showen

:specool ;) :)

 

laat hun maar lekker schatten, dan is er iig niets aan de hand.. nog 2 jaar te gaan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm hier zijn ze pas geweest, voorlopig komen die lui er zowiezo dus niet meer in :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
als jij je hok afsluit, en geen stroom aftapt.. dan vraag ik me af of ze wel iets zullen ondernemen.. Ook al is duidelijk dat het een hokje met planten is, gewoon niks zeggen, of dat er slechts 5 in staan voor eigen gebruik? 't zal natuurlijk erg aan de omstandigheden liggen, hoe groot je kast is, maar ook zal de ene medewerker misschien iets meewerkender zijn dan de andere..

ben benieuwd hoe dit afloopt..

oh ja, weet iemand of het het opnemen van die meter eigenlijk min of meer steekproefsgewijs gaat, dat ze bepaalde straten bijvoorbeeld eens per 2 jaren controleren, en zo rouleren?

 

@bambino de energiebedrijven zijn geprivatiseerd

ja toch..dat is wel het domste wat je kan doen, iedereen die een vermoeden heeft is er een teveel.

laat staan eentje van de eneco zelf.

met dit soort situatie's moet je rekening houden, voor je een hok gaat bouwen.

 

kan je geen was ophangen (lakens drogen)

verzin iets....

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

maak eens een pic zodat wij de situatie kunnen inschatten :specool

was ophangen is nog beterr ;)

idd er moet over rekening mee gehouden worden, ik heb het zelf nog meegemaakt vandaag, toen ik bezig was met mn nieuwe hok..

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goeie meid is op de toekomst voorbereid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de reden verspreiding risico (ziektes), en kunnen verplaatsen van hokken door ze op wieltjes te zetten 2 kleinere hokken, zal ik zelfs tijdens renovatie de hokken uit het oog kunnen halen, en dus ook voor de meteropnemers.

 

Dat heet 3-voudig over gedacht (de 3-eenheid, waar ik als gelovig in geloof dat maakt alles kompleet, en daar bestaat alles uit, denk er maar over na, alles bestaat uit 3-en).

 

' Wie zaait zal oogsten' ((( 1) zaaien, 2)verzorgen 3) oogsten)))

Share this post


Link to post
Share on other sites
koop een afdekzijl en hang ie voor je hokje koop een emmer tex zet die voor het zijl trek wat oude kleren aan en zeg dat je zo begint met texen.. ;)

emmer tex later weer terug brengen :)

wat je ook kan doen, die afspraak niet maken.. dan maken hun een schatting van je meter.. dat kan positief maar ook negatief uitvallen en ik denk eerder negatief omdat het de overheid is wat alleen maar negatief is.. :specool

 

ciao :)

Omdat het de overheid is? :D

In welk jaar leef jij eigenlijk? Heb je wel eens gehoord van privatisering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

das leuk en aardig maar draagt niet echt bij aan dit topic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat heet 3-voudig over gedacht (de 3-eenheid, waar ik als gelovig in geloof dat maakt alles kompleet, en daar bestaat alles uit, denk er maar over na, alles bestaat uit 3-en).

Wie zaait zal oogsten' ((( 1) zaaien, 2)verzorgen 3) oogsten)))

 

1. zaaien, 2. verzorgen, 3. oogsten, 4. oproken! Dus alles bestaat toch niet uit 3-en. :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

wederom draagt het niets bij aan dit topic.. :specool

en ik denk dat je 's je ogen open moet doen (overheid)....... :blink: ;)

wat ben je nu van plan miker? laat je hun een schatting maken of heb je al iets verzonnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze je verbruik laten schaten .

is denk de beste manier ........

 

gewoon niet open doen alser iemandaan de deurstaat

en komt er een bekendevan je langs laat je die je gewoon ff opbellen als ie voor de deur staat

 

sucses man .......... en niet gaan lopen stressen dit hoord bij het spel dat kweken heet ...:specool

 

mzzl Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft de elelctriciteits maatschappij geen website ?

Ik geef m`n meterstanden meestal via internet door. Eens in de zoveel jaar komen ze langs.

Maar ik heb makkelijk praten, ik kweek (nog) niet binnen. :specool

btw: ik ga gewoon m`n rekening betalen mocht ik binnen gaan kweken :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in 7 jaar niet binnen geweest, zelf doorgegeven of er is een schatting gemaakt...

 

Overigens zijn ze hier (die meteropnemers) niet de slimste mensen, komt binnen, koppie kastje in, schrijft wat en foetsie is ie...als je een vraag aan ze stelt dan komt er een dom antwoord uit...Word hier in de volksmond gezegt dat die mensen van een sociale werkplaats zijn en een speciale cursus krijgen om die cijfertje sin te vullen :blink: (weet alleen niet of dat waar is)

 

Die schatting die ze doen, doen ze bij mij op basis wat de buren hebben ingevult (gelukkig heb ik eerlijke beschaafde buurtjes) en wat dan over is, heb ik dan verbruikt ,...maar ja, weet niet of dat in elke regio zo is en/of bij elke energiemaatschappij...die schatting reken ik zelf na , enklopt toch vrij aardig ,..kreeg vorig jaar zelfs geld terug.

 

Heb me ook eens laten vertellen door een monteur van Nuon (tevens goede vriend van mij) dat als je netjes betaalt de Nuon niet echt moeilijk doet,...geven ook alleen informatie aan de politie wanneer de politie erom vraagt ...

Dus , als je netjes je rekening betaalt en ervoor zorgt dat de buren en de smeris niets in de gaten hebben, gaat het goed :specool ( in nederland draait het toch om de poen?)

 

greetz

 

p.s ,.. voor de mensen die een hok GAAN bouwen: Houd er rekening mee dat je ook een gasmeter hebt, en die kunnen (net als bij mij) op twee verschillende plekken in je huis zitten (energiemeter en gasmeter). Dus dan kan het ook zijn dat die opnemer door je hele huis wandelt (van de ene meter naar de ander)...

Vriend van me die stopt meestal even met kweken rond december/januari en dwingt de NUON dan af om rond die periode te komen, en dat doen ze dan ook....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn ze ook laatst geweest, hij zei wel dat we meer hadden verbruikt dit jaar.. maarja mijn zonnebank staat ook bijna dag en nacht aan :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

???????

 

Zo zot. ik ga binnen kort een eigen stek kopen maar ik wist niet precies hoe de electriciteitsmaatschappij juist wist hoeveel je verbuikt had.

 

Dus voor zover ik begrijp moet je je electriciteitsverbruik zelf doorgeven en dan om de zoveel tijd komen ze zelf je verbuik controleren???

Is dit ook zo in België? :specool

Edited by wietplanter

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb binnekort een x aantal lampen erbij, dus schiet de rekening plots omhoog..

kan ik nu het beste het maandbedrag verhogen? of veranderen van electra bedrijf en gelijk een hoger maand bedrag betalen zodat het minder opvalt?

 

ciao :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...