Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
OGDread

Ogdread Buiten 06

Recommended Posts

4 powerplantjes, 3 onder een dakje, uit 25 liter potten, en 1 in een teil. De pot ernaast is 25 liter.

 

Alles is gebruikt allmix van minstens een jaar oud. Geplant eind juni, nu 1 1/2 mtr. Tot nu toe hemelwater. Vandaag voor het eerst voeding, pk13/14.

 

gallery_7538_393_506497.jpg

 

 

med_gallery_7538_393_62672.jpg

 

 

nu maar hopen dat het dakje ze droog houd in oktober!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit onder dat afdakje :)

Wat is dat precies voor groen zeil wat je als dak gebruikt?

 

Maar het lijkt net of je plant in de pot op je laatste foto is omgewaaid? :offtopic

 

veel geluk met de kweek! :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een prefab kasje. die ik op twee afvalhout tafeltjes heb getimmert. Normaal wastie veels te laag natuurlijk.

De wind staat altijd van het huis af, meestal staan mijn plantjes aan het eind van het seizoen 45% :)

Nooit een probleem mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit, maar staat die plant op die laatste foto nou zo scheef of zie ik niet zo goed meer. :)

 

Spock.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo scheef als de pleuris. Maar dat geeft niet. Mijn buitenplanten hebben meestal tegen oogsttijd een stengel als mijn pols, en een paar steunstokken doen wonderen tegen die tijd. Mijn beste buitenoogst ooit, was een mislukte widow/afghaan cross. Budrot. Die 6 planten stonden bijna horizontaal.

Waarom toch een beste oogst? 6 planten, 2 Kilo droog materiaal, en 10% met de ice-o-lator... das twee ons top afgaan, van eigen bodem. Is een jaartje meegegaan ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze doen het leuk, de bloei is echt van start.

gallery_7538_393_57889.jpg

 

 

 

ps, nieuwe camera! Canon Powershot S3 IS

 

 

 

//EDIT foto zichtbaar gemaakt...

 

ah! dank je wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

En of ! hier vandaag windkracht 8 op m'n planten, maar ze staan nog recht gelukkig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brrr.........krijg er de kriebels.......je durft door je plant niet te ondersteunen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna is razendsterk. Vooral als hij in de wind opgroeit word de stam erg vezelig. Die stengel houd bijna alles. De pot eronder, 100 liter ofzo, zorgt er wel voor dattie niet omvalt (bij vrienden is een 25 liter pot met plant en al omgewaait gisteren)

Laat het plantje lekker schuin staan, no worries. De schuine bovenkant produceert dan ook mooie toppen. Dit weer in week 7/8 van de bloei is minder leuk.. takken kunnen dan wel afbreken en veel wind/regen maakt de toppen niet mooier. Tegen die tijd kan hij dichter bij huis gezeult, of met een mooie nazomer (beste weer makert, ik wil graag veel zon, en hooguit klein buitje in de ochtend in oktober..) gewoon blijven staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop echt dat hij het gaat houden, dacht er ook zo over. En ondanks versterking toch knak.

 

Dit weer in week 7/8 van de bloei is minder leuk

 

Je zit toch pas net in de bloei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoop echt dat hij het gaat houden, dacht er ook zo over. En ondanks versterking toch knak.

Je zit toch pas net in de bloei ?

yeppers, weekje 2 ofzo..

Omwaaien is me echt nog nooit overkomen. Ik heb denk ik geen last van echt harde rukwinden, maar wel altijd een forse wind van het huis af als het waait, maakt niet uit wan welke kant het boven de huizen waait..

Pas in week 7/8, als de toppen echt zwaar zijn is wind belangerijk voor mij... dan kunnen de toppen de grond raken en rotten. Is ook wel es een topje afgeknakt, maar nooit de hoofdstam..

Het weer is ech wel prima..

gallery_7538_393_1653698.jpg

 

 

 

Pr0n

gallery_7538_393_633360.jpg

 

 

 

ohh yeah

gallery_7538_393_3567198.jpg

 

 

 

Wazzup weet het niet... maar hij leert me fotograferen ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aardige topjes! :wacko:

Jammer dat die van mij nog niet zo ver zijn, we hopen op goed weer. :lol:

 

bakkerr :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update.

 

Lekker weertje geweest he! Prima voor de meiden, ietsje pietsje regen, en morgen weer zon! Yooohoo! Nog 4 a 5 weken volhouden zo :lol:

gallery_7538_393_3884792.jpg

 

 

 

Nice buddie, good buddie

gallery_7538_393_2026547.jpg

 

 

 

Meneer wonder 99 mag buiten blijven, wel oppassen dattie niet me poers bezwangert..

De wonder 99 zoekt misschien een cindy 99...

gallery_7538_393_991652.jpg

 

 

 

Dit is mijn gloejenieuwe wasmasjien.. misschien wel mooier dan mijn miele!

gallery_7538_393_545399.jpg

 

 

 

Brought to you by the original..

gallery_7538_393_3598721.jpg

 

 

 

Dit zijn de ouwe zakke.. inclusief oorlogswonden en pleister.. 12 jaar trouwe dienst, en ze willen niet met pensioen.

gallery_7538_393_3951952.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...