Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bosbeest

Enorm Overgewicht

Recommended Posts

Hey mensen, ik heb 2 planten buiten staan, waarvan eentje al bijna meer dan 1 meter hoog is dan ikzelf, en ik ben 1,92m. Dus das vrij hoog, en bij die hoogte komt dus blijkbaar overgewicht, want hij hing net helemaal scheef (kom net trug van een weekje egypte) en de grootste takken hadden groeven bij de 'oksels' aan de bovenkant. nu heb ik dus de grote takken vastgemaakt aan de stam, en de hele plant weer recht gehangen door een touw te spannen tussen de plant en een omgezaagd boompje. Die takken zitten ook vast met touw. maar hoe lang gaat dat het nog houden? wanneer gaan die dingen tog een keer bloeien... iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sjah, heb precies hetzelfde probleem. Hoge bomen vangen veel wind. Gaat alleen maar erger worden in de bloei met een paar weekies, wordt je plantje nog zwaarder. Gewoon goed verankeren aan alle kanten en hopen dat ze het volhoudt, meer kan je niet echt doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nadeel van touw is dat het niet meegeeft en bij een flinke windvlaag misschien nog dieper in je stam snijdt. Ik zou liever met elastieken of de binnenband van een fiets werken zodat er nog wel wat bewegingsvrijheid is en de plant kan meegeven. Een andere optie is de ingescheurde takken te ondersteunen met stokken o.i.d. De wonden kun je eventueel afdichten met kaarsvet of wondenmiddel voor bomen zodat hier geen schimmelinfecties ontstaan.

 

Wat voor soort heb je staan? Het kan in theorie nog makkelijk een maand duren voor de plant in bloei gaat. Zo'n reus is natuurlijk lastig te verduisteren, dus ik vrees dat je moet gaan bidden voor een mooie nazomer en een droog najaar. Sterkte en hopelijk valt de schade mee... :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf gebruik ik deze uit het tuincentrum om de takken op te binden

 

greetz p

 

binddraadge0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 Meter?? Damnnn dat wil ik ook wel eens zien, kan je geen foto posten?

 

mijn schatjes zijn 2 meter hoog :rofl

 

wat voor een soort planten heb je? en heb je ze gekweekt uit zaad of stekken ?

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

@patpot, hoe dik zijn die dingen, en hoe lang?... en nog belangrijker, hoe duur? :rofl

 

hier de foto waar om gevraagd werd. Soort is onbekent voor mij, heb de zaadjes via via gekregen. Gekweekt vanuit zaad dus, heb ik nog een heleboel foto's van.

P.S. Ikzelf ben dus 1,92m dus maak je eigen conclusies maar :rofl (kheb ook ff de omtrek gemaakt in wit, voor de duidelijkheid)

groteplantpj0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

plant is zeker niet getopt of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat lijkt me van niet hij is niet echt breed..

 

Misschien was dat wel slimmer ja hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hijs niet meer zo breed omdat ik de grote takken aan de stam heb vastgebonden, anders braken die zichzelf af... neej hij is niet getopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Netjes, je had hem best kunnen toppen op 2meter. Dan had je een aardig bosje gehad.

Nu word het (knippen) snoeien met de ladder :)

 

Vind het echt jammer dat ze niet getopt is. Was een prachtzicht geweest :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppen op twee meter???? hmpf.. Op het moment dat je hem omzaagt maakt het niet meer uit of ie 1,5 of 2,5 meter is.

 

Ik denk wel dat je door een meer zonniger plek te kiezen wellicht een vollere plant had gehad. Het lijkt me dat hij wat in de schaduw staat, klopt dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb m daar geplant als plantje van nog geen meter, binnen opgekweekt uit zaad. Was er achter gekomen dat cannabis snel uitdroogd in volle zon (achter mijn raam) dus heb ik m op een plekje gezet waar van zons opkomst tot half 1 altijd de zon er vol op staat (dus niet de heetste van de dag). Vandaar die plek... de zon gaat onder -op de foto- achter de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je hem achter het raam of onder kunstlicht gekweekt? Want ze kunnen juist heel erg veel zon hebben hoor! Maar ze hebben ook heel erg veel water nodig dan. Volgende keer zou ik tóch zon nemen. Ik loop altijd met mijn planten te slepen voor zoveel mogelijk zon.. kijk eens bij topknots, op het platte dak, da's helemaal super!

 

Als het zaadje boven komt gaat het bij mij direct de zon in. Zo veel mogelijk. En hoe langer hoe liever :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal de plant zeker niet toppen, je moet ze proberen te buigen. een ring met een touw rond iedere tak en iedere dag iets strakker trekken. (scheuren de takken niet!) en kun je er nu nog een compacte plant van maken. daarna een dakje maken en zorgen dat de bladeren van de boom (zie je foto) in de herfst niet op de plant vallen. natte bladeren schimmelen en je plant wordt daar snel door aangetast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb m vanuit zaad achter een raam opgekweekt. En van dat zonlicht, ik heb 1 van de 3 plantjes die ik heb laten verloederen en verschroeien, en toen weer verder gegaan met water geven enz. Een maat van mij heeft hetzelfde gedaan (allebij deden we zonder opzet maar uit laksheid) en die plantjes zijn gemuteerd. Bijde plantjes zien er bijna hetzelfde uit als een wietplant, de stam ziet er exact hetzelfde uit, en takken en oksels, maar de bladeren zijn klein en gekruld.

 

iemand hier ooit van gehoord? ik plaats binnenkort wel een foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...