Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Temperatuur

Recommended Posts

afzuiger uit doen? geen optie...

 

lampen hoger hangen scheeld de helft...

 

en in de groei luchtbevochtiger (maarja heb je in de bloei weinig aan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door harder af te zuigen of voor extra luchtcirculatie (tafelfan) in je ruimte zelf door je planten heen te zorgen zal de temperatuur met de lampen aan lager worden . De eerst genoemde optie zal de LV omlaag brengen terwijl bij de laatstgenoemde optie de LV eerder hoger wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je dat precies ?

 

Nou dat t niet echt een indirekt probleem is wat betreft jouw warmte , denk als je idd

nog paar graden omhoog gaat ...dat t een probleem kan worden

 

vandaar dat ik zeg je zit op het randje :) niks noemenswaardig als je het mij vraagt

 

grtz Blow :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Nou de hitte is inmiddels ver te zoeken en schijnt ook niet meer terug te komen.

Mijn klimaatcontroler heeft geen problemen, of het zou moeten zijn dat de licht-uit temp naar 19 zakt. Maar dat vind ik nog acceptabel. Licht-aan 27 licht uit 19, kan nog toch :rofl

 

Ach kijk zelf maar:

med_gallery_5822_86_19137.jpg

 

 

Dankzij het meetproject van John Doe weet ik elk uur wat de temp doet op allerlei plaatsen :)

De blauwe lijn van de stekkenkast schommelt zo omdat je elke keer de vernevelaar aan ziet gaan, dat scheelt een halve graad. Je ziet om 22:00 uur de lampen aan gaan en de piek tegen middernacht is wanneer ik water kom geven en de deuren van de kast open gaan. Dan komt er warmere lucht van zolder binnen. De rode lijn is de temp onder het blad, en je ziet dat lampen aan of uit maar 2 graden scheelt op het moment.

 

Hier de LV

med_gallery_5822_86_34808.jpg

 

Zo kan je zien hoe de LV heen en weer gaat op een dag. Een piek is een bui, en het schommelt dus tussen de 60 en de 45. Dit is gemeten bij de luchtinlaat bij het raam.

 

Een dagje bij ons op zolder :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig !

 

Een temperatuur censor in het medium lijkt mij een interessante toevoeging . Wannee rd etemperatuur daar niet onder de 18 graden komt mag het in je hok tijdens de donkere periode zelfs erg koud zijn , maar dat is voor komende winter pas interessant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook draden die warm worden op de bodum van mijn hok gelegd, en deze verbonden aan een sensor die je in de aarde moet drukken en als het onder bijvoorbeeld de 20 graden komt dat het aanspringt.. ik wil er voor isolatie eigenlijk piepschuim ovehreen leggen... maar zal dat niet brandbaar zijn??

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker weertje he ! :rofl :lol:

@priester ik gebruik altijd lichtslang als bodem verwarming en leg ook piepschuim erop

nooit problemen mee gehad

maar zou toch een dagje proef draaien

 

 

 

 

mzzl,s kc :wOOt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey miss j mooi hoor dat je alles zo netjes in de gaten kan houden :wOOt

zeer duidelijk grafiek :) top

grtz Blow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...