Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Temperatuur

Recommended Posts

je hoeft ook geen verbrandingsverschijnselen te krijgen als je ventilatie goed is maar ik merk wel dat er boven de 34 graden(ongeveer) er een groei/bloei achterstand optreed.

Normaal bloei ik PP altijd in 8 weken af maar heb nu gewoon 1 -2 weken langer nodig!!

 

De lampen (om de beurt) uitzetten is een goeie manier om de vertraging en de kans op verbranding te verkleinen.

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hiermee ga ik mee met tokkie, en waarom volgend jaar zei je? ik zou nu zo eerst niet weten hoe ik dat voor elkaar kan krijgen... een airco is de enige optie voor mij denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek op zolder... dus de kelder is geen optie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om dit allemaal te lezen, a lot worries less!!

 

Als je een ventilator in je hok plaatst, en veel luchtcirculatie hebt, wordt de temp. dus ook lager?

tevens als je de lampen hoger hangt?

 

Wat is nou echt een soortje dat erg goed tegen de hitte kan, dat wou ik ook nog graag even weten, hij moet dus 35-40 graden aankunnen :specool

 

En een airco werkt wel erg goed, op mijn slaapkamer is het nu ongeveer 20 graden! hij haalt wel de LV ENORM! omlaag, elke 3 uur moet ik de bak eruit halen, met een inhoud van 4 liter, als ik net op die kamer heb gerookt, of geblowt is dat water ook helemaal bruin, maar onthoud wel, het zijn dikke stroomvreters, die van mij verbruikt 2 kw/u

 

aanzuigen vanaf mijn kamer is helaas geen optie, ik moet het er maar mee doen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela toppertjes.

 

zal ff terug komen op een vorige post...

 

het is me niet gelukt....alles is of gaat naar de kloten...

21000 m3 aan afzuiging en nog alles verbrand...het ruikt niet naar wiet als ik het hok binnen kom..maar naar gedroogd gras....hahahahaha...1000 sletjes naar de kloten....

 

8 weken met zulke buiten temperaturen...jee...wie had dat nou ooit verwacht in nederland.....

 

het gekke is......zo op de een op andere dag...zijn planten van de status groen....naar.....status gedroogd...bruin..droog...

 

vreemd is het natuurlijk niet....overdag buitentemp van 38 graden...s;nachts..temperturen van 28 graden/

heb het geprobeerd en heb verloren...op naar de volgende slag...

maar 1 ding weet ik wel.....ga de strijd niet weer aan.....hahahaha

 

succes allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whiz

had jij niet zoon koelkast gebruikt voor koele lucht?? ik zou hier graag eens foto's van zien als dat kon....

tja als je warme lucht aanzuigt van 38 graden dan wordt het hoe harde afzuiger je ook hebt niet kouder....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er niks te verzinnen met een airco uit een sloopauto??? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites
@whiz

had jij niet zoon koelkast gebruikt voor koele lucht?? ik zou hier graag eens foto's van zien als dat kon....

tja als je warme lucht aanzuigt van 38 graden dan wordt het hoe harde afzuiger je ook hebt niet kouder....

 

 

de priester..ik heb inderdaad eens zoiets geprobeerd...en zal je vertellen het werkte...maar was maar voor een klein hokje....4 x 400....100 sletjes....een koelkast...met een diepvries vakje...in het dekssel een gat gemaakt van 125mm.....in de deur 10 gaten geboord van 70/80 geloof ik..had niet zo;n grote gaten zaag/boor. het werkte gewoon...

 

nu kunnen de aircoos het niet eens bij benen.....2 mobiele aircoos 9000btu p/st...21000m3 ..3x 7000m3aan afzuiging...12000m3 ..2x 6000m3 aan inblaas...maar ja....

volgende keer beter...

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet iemand een soortje die erg goed tegen hitte kan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzat vanmiddag op 31 graden, nu is het 29. Kverwacht wel dat het morgen rond deze tijd minder is, lamp sprong vandaag namelijk aan om 10:00 en zou weer uitgaan om 22:00, maar laat hem nu doordraaien tot 10:00 omdat ik maar ben geswitched naar s'nachts draaien inplaats van overdag. Nu dus een beetje last van de warmte opbouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites
weet iemand een soortje die erg goed tegen hitte kan?

 

 

Cactus :rofl

 

(sorry,erg flauw)

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel oogst kan ik verwachten met de cactus :rofl :rofl

 

Ik heb wel eens gehoort dat Santa Maria erg hittebestendig is, waar?

 

LTRRR NEUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen zijn hitte bestendiger als stekken . Sannie heeft bv ook vanwege de warmte voor zaailingen gekozen omdat ze beter bestand zijn tegen hitte .

 

@whiz

had jij niet zoon koelkast gebruikt voor koele lucht?? ik zou hier graag eens foto's van zien als dat kon....

tja als je warme lucht aanzuigt van 38 graden dan wordt het hoe harde afzuiger je ook hebt niet kouder....

 

Meer ventilatie/meer wind zorgt voor meer verdamping van water door de bladeren !!

Vanuit de Natuurkunde weten we dat er voor verdamping warmte nodig is die aan de omgeving wordt onttrokken . Van meer ventilatie zal de plant zelf koeler worden !

 

 

Is er niks te verzinnen met een airco uit een sloopauto??? :rofl

 

Ow zeker wel , is geen slechte optie.

 

de priester..ik heb inderdaad eens zoiets geprobeerd...en zal je vertellen het werkte...maar was maar voor een klein hokje....4 x 400....100 sletjes....een koelkast...met een diepvries vakje...in het dekssel een gat gemaakt van 125mm.....in de deur 10 gaten geboord van 70/80 geloof ik..had niet zo;n grote gaten zaag/boor. het werkte gewoon...

 

nu kunnen de aircoos het niet eens bij benen.....2 mobiele aircoos 9000btu p/st...21000m3 ..3x 7000m3aan afzuiging...12000m3 ..2x 6000m3 aan inblaas...maar ja....

volgende keer beter...

 

succes

 

Toch erg merkwaardig dat het helemaal mis ging vind ik . Kweekte je op grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hitte golf

 

temp 22.1 inruste / overdag /licht uit :lol:

temp35.5 werkende / s,nachts /lichtaan :wOOt

 

met een lucht vochtigheid van max 44% min 24% :rofl :wOOt

 

40 sneeuwwit 10 lt op 4pitten 600 watt

nu laaste week 70 a 80 cm hoog met formaaat bierflesje op de top :)

smoke It

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou dan zal ik ook maar eff melden :)

 

k zit aan de 33c in bedrijf

k zit aan de 23c uit bedrijf

k weet dat de max idd iets te hoog is ,maar denk en zie in nu eind week 1 bloei dat de dames er niet echt last van hebben staan er netjes bij verleden week daar en tegen was de max 39c :wOOt nou heb ik vernomen dat pp al best wel goed tegen de warmte kan, dus hopen dat er geen achterstand optreed

 

grtz Blow :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

vannacht was t hier 10 graden in mn huis,bijzonder koud,

nu is t 20 graden,

een vaag temparatuurverschil......

 

zo heb je een hittegolf,

en zo lijkt t net herfst,bizar.

 

greets

lee :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja das idd :s

 

k heb drom in en uit bedrijf een verschil van 10c en dat is mooi :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg mijn temperatuur niet echt onder controle....

lampen uit vanmiddag: 19 graden

lampen aan tegen 6 uur sávonds: 31 graden

 

je ziet het als me lampen aan gaan...schiet het omhoog

afzuiger staat dag en nacht op max 2500 m3

inblazer op de helft (max is 1500 m3)

 

iemand advies ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staan de dames onder deze temperatuur dan ?

k zelf vind dat je enigsinds een beetje op het randje balanceerd :wOOt

grtz blow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom staan je afzuiger en inblaas dan dag en nacht aan als je de temp niet onder controle hebt? Als de lampen uit zijn die dingen ook gewoon uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe staan de dames onder deze temperatuur dan ?

k zelf vind dat je enigsinds een beetje op het randje balanceerd :wOOt

grtz blow

 

hoe bedoel je dat precies ?

 

en waarom zou ik de afzuiging uit doen wanneer de lampen uit gaan? het gaat mij juist om de temperatuur als de lampen aan gaan.....

 

en als im mijn afzuiging uit doen....weet je wel hoe dat gaat stinken ...heb niet 1 plantje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...