Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Temperatuur

Recommended Posts

hallo tokkie ,doe ik al jaren van 10 tot 18u of zoals nu ,, in de dag is het veel te warm het is nu al 33graden c maar staan mooi :bier

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey tok...

ik zit nu met lampen aan tegen de 28graden, en heb ze op jou advies na 10 dagen in de bloei gezet.

ik snap alleen niet waardoor ik zoveel hoogte verschil heb in mijn hok.

kan dat door het warme weer opeens warmte liggen?

heb trouwens een paar foto'tjes geplaatst in mijn album hier.

behalve het verschil (achterblijvers 15cm tot uitschieters 30 cm) is het gemiddelde rond de 20-25 cm.

 

en je merkt wel dat ze dorst hebben met dit warme weer.

mijn tensio stond op 130mbar toen ik 50 liter water gaf...tensio sprong naar 70mbar.

de volgende dag stond de tensio alweer op 120mbar.

vond het iets te snel om gelijk weer water te geven dus heb ze goed beneveld, even kijken hoe het morgen is.

 

manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een onervaren kweker zal het verschil niet zo snel merken denk ik. Maar als je de cyclus al meerdere keren heb meegemaakt dan weet je wat je mist..... Ik denk dat je zeker wel gewicht gaat missen met die $#!@$@%#$~! temperaturen. Bij mij is het s,nachts 35 graden en overdag de temperatuur van buiten. Tja ik kan niet harder afzuigen ivm lawaai. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede morgen allemaal

even over die temp het kan heus geen kwaat dat een dag temp een piek heeft tussen de 32 en 35 graden zolang de lv maar goed is en dat is nog veel belangrijker de temp weer terug zakt naar 27/28 graden.met je lamp uit.

vergeet niet dat wiet over de hele wereld word gekweekt.

america ,canada, mexico, hoe heet zou het daar zijn?die mensen maken zich echt niet druk daar om.

ik denk ook wel dat het mischien zo is dat veel schommelingen in tempratuur schadelijker is dan een continu temp.

 

groeten topknots :bier of toch maar hot!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelfs vorig zomer 36 37 graden in mijn hokie gehad

en ze bleeven maar door gaan tot het eind dus ik snap

ook niet waar die mensen zig allemaal druk om maken

gewoon een beetje extra water toe voegen

 

gr mi laater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamp aan 29/30 graden

lamp uit 22/23 graden

 

Geen probleem

 

@ 40PP, planten houden er niet zo snel mee op, of het bevordelijk is voor je opbrengst is een 2de...

Het maakt namelijk wel degelijk verschil, heb ik zelf ondervonden ooit

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey tok...

ik zit nu met lampen aan tegen de 28graden, en heb ze op jou advies na 10 dagen in de bloei gezet.

ik snap alleen niet waardoor ik zoveel hoogte verschil heb in mijn hok.

kan dat door het warme weer opeens warmte liggen?

heb trouwens een paar foto'tjes geplaatst in mijn album hier.

behalve het verschil (achterblijvers 15cm tot uitschieters 30 cm) is het gemiddelde rond de 20-25 cm.

 

en je merkt wel dat ze dorst hebben met dit warme weer.

mijn tensio stond op 130mbar toen ik 50 liter water gaf...tensio sprong naar 70mbar.

de volgende dag stond de tensio alweer op 120mbar.

vond het iets te snel om gelijk weer water te geven dus heb ze goed beneveld, even kijken hoe het morgen is.

 

manuel

 

 

Manuel,

Zou heel goed kunnen komen door je ventilatie.

Met dit warme weer natuurlijk nog moeilijker om genoeg frisse wind door je hok(tussen je bladeren) te krijgen.

Toevallig viel mij gisteren op dat ik ook meer hoogteverschil heb tussen de plantjes dan normaal.

Ik wissel dan gewoon ff wat potten om en zet de hoge op de plaats waar nu een kleintje staat.

Begin vandaag aan de 3-de week bloei en ze(pp) zijn nu tussen 50 en 60 cm.

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij gaat het moeilijk tokkie,

ik heb 1 grote bak van 2 bij 3,5

 

ik begin trouwens lichtjes paarse uitslag op de stengels van de bladeren te zien, op de gehele ''stam'' is niets te zien.

is dit erg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel wrote: ik begin trouwens lichtjes paarse uitslag op de stengels van de bladeren te zien, op de gehele ''stam'' is niets te zien.

is dit erg?

 

Sommige soorten hebben die paarse tekening op de stengels van de bladeren. :bier

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope, heb dit zelf nog nooit gezien bij PP...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht lezen is ook een vak, paarse tekening op de stengels van de bladeren wat ik las was dat de bladeren paars worden... Mijn fout :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warmte zorgt er ook voor dat je medium warm wordt waardoor de planten veel snelle lengte groei vertonen ,hierdoor worden verschillen ook groter . Een stek die bv 2 dagen later aanslaat als de rest heeft gelijk veel achterstand in lengte.

 

Hittebestendigheid is per ras verschillend trouwens.

 

De temperatuur mag hoger als 30 graden zijn wanneer er voldoende luchtstroom langs je toppen plaatsvind . Dan koelt de plant zichzelf omdat hij extra water kan verdampen , in stilstaande lucht kan hij dat niet en wordt te warm .

 

Zo zie je ook dat buitenplanten zelden last hebben van hoge temperaturen , simpelweg omdat de ventilatie buiten bijna altijd veel beter is dan binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
is pp daar een soort van?

 

Ligt aan de pheno. :D Zolang je het paarse verschijnsel niet in je gewone stengels hebt is er niks aan de hand! :D

 

Kijk anders ff voor geruststelling in Sannie zijn/ of mijn topic,kun je zien dat het er bij bepaalde soorten flink uitspringt. :bier (& weet zeker dat het klimaat daar(bij de badkuip) onder controle is!) :wOOt

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zucht lezen is ook een vak, paarse tekening op de stengels van de bladeren wat ik las was dat de bladeren paars worden... Mijn fout :bier

 

 

Tja,de ouderdom komt met gebreken :D

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is ook niet over de gehele stengel, alleen aan het einde van de stengel waar het blad aan zit.

en het is maar heel iet. het is hetzelfde gebleven, dus ik ben al tevreden.

ze drinken als een gek met deze warmte.

3 uur na het water geven stond mijn tensio op 70mbar, de dag daarop rond dezelfde tijd staat hij alweer op 130mbar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel,

 

Ik heb precies hetzelfde op het ogenblik.

Ik hou het maar op een beetje stress.

De meiden doen het verder prima en groeien als kool.

 

Temp.lamp aan 28.9

lamp uit 23,4

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hitte is weer onderweg :smoke

 

Maar,voor de buitenkwekers opletten !!!!

 

DE komende nachten zijn helder en dus koud!!

Zo'n 10 graden.

 

Overdag 25-28 graden

 

Groot verschil tussen nacht en dag.

Vooral degene met kleine babys doen er goed aan om ze s'nachts binnen te zetten (als het kan dan)

 

 

Suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ziat snachts bij bloei op 40 + maar nu heb ik de afzuiger wat dichter bij de lap gehangen en houd ik de temp (nog steeds op 18uur) rond de 33. En snachts (dus bij ons overdag) rond de 25 26. Ze zijn nu aardig aan het ontwikkellen en zijn mooi geleurd.

 

Ik heb op de wand van die boeken plank steuene gemonteerd en de steen zijn daarop in hoogte te verstellen ideaal voor het verplaatsen van dingen dus wat nou eenmal onvermijdelijk is met groeiende dames.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is gewoon niet te doen met deze temperaturen.

 

3x 7000m3 afzuigers

3x 2500m3 inblaas

2x mobiele aircos

 

en nog 41graden in het hok...kan er verder niks meer van maken..

zien wel wat deze ronde gaat doen.

 

btw..dit hok draait overdag

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
dan is er dus wel wat aan te doen.........

 

de hok snachts laten draaien! :-)

 

's nachts draaien of schaf een cooltube aan :smoke

 

ciao :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens lees ff goed wat ThE WhiZ schrijft :smoke

 

Wat ie aan afblazers heeft en de inblaas. Hij is echt niet gek, en toch trekt ie het niet. Dan is er niks aan te doen lijkt mij.

 

En ja hoor cooltubes.

Op 40/50 ampen denk ik zo aan de afzuig capaciteit te zien . Dat wil ik dan wel eens zien.

 

ThE WhiZ succes

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...