Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Temperatuur

Recommended Posts

Guest Miss_J

Ach Stumper, gedeelde smart = halve smart. Ik sleep juist de emmers water de zoldertrap op voor het watergeven. Zo'n vier emmers ongeveer. En met deze temp onder de lampen hangen doen we hier ook lekker zonder textiel. We kunnen ons eigen 'soft secrets' topic gaan openen, want we zijn vast niet de enigen die op deze manier proberen om de hitte te trotseren bij de plantjes :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

gister wel een tophitte bij de moeders +-31 graden stekken bakje +-34 niet echt goed maar ze redden het nog steeds ;) :P

 

 

 

 

 

 

 

byby kc :smoke :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp snachts 28

Temp dag 32 a 34

 

LV min 35

max 55

 

Ik ondervind en merk nu ook aan de verschillen dat ik veel te weinig water geef, tot enkele dagen terug was dat zo'n 400ml om de 2 dagen (11L potten voor 3/4 gevuld). Geen wonder dat de topvorming maar niet echt op gang komt, shit happens ey. :pooh

 

Tijdens de watergift is het ook zweten hier, en dat met bloot bovenlijf, de reden daarvoor is vooral dat ik dan voel wanneer ik over wat planten leun om ergens bij te geraken.

 

grtz tjieler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij 1 hok zie ik nu toch wel wat achterstand komen ;)

Topvorming zet slecht door en wat meer geel blad.

Zal bijna zeker door de ventilatie in combinatie met de warmte komen.

Hoop dat we voorlopig het ergste gehad hebben.

Kan ik zelf ook weer wat minder gaan drinken ;)

 

Gr.Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ook ik heb het idee dat ze er toch een beetje langzamer van gaan groeien... maarja ze moeten nog wel 2 weken ofzo dus ze zullen nog wel wat aanzwellen.. zag wel vandaag op een blad ineen een soort laagje grijzig stof liggen.. (ik heb wel gipsplaten als muur en laatste tijd nog wel effe wat in geklust) dus misschien dat dat het is zit op sommige plekjes een blad ofzo..

 

zie het allemaal wel...

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp. allemaal wel onder controle max. 29.8 min. 24.7

 

Maar heben jullie ook een hogere luchtvochtigheid nu?

 

ik zit normaal (week 6 bloei) op 43 % maar nu op 58 % !!

 

 

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoge Rv kan wel kloppen. Er word natuurlijk extra veel verdampt door de dame. Ik meet het zelf niet omdat RV amper te sturen is. Ben al blij als ik alles onder de 35 graden kan houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu onder de 35 graden? :verrygood

 

Hoe hoog zat je dan vorige week?Boven de 40?

 

Je moet nu toch echt onder de 30 kunnen blijven lijkt mij anders mankeert er iets aan je capaciteit!!

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu 14-07 02:19 op precies 29 dus dat is goed te doen, maar alles draait wel maximaal. Vorige week was het te warm, en aankomend weekend zal het ook wel weer te warm worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij de echte warme dagen gewoon een lamp uitgooien scheeld al een heel hoop tis vaak toch maar een paar dagen echte hitte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood :specool

Tsssss @Vlinders: da's wel geinig om te horen. Wat voor soortje dan? En de lampen gewoon op de goede hoogte?

gebruik ook een verplaatsbare airco,werkt prima scheelt 4 tot 6 gradenen ik zet voor mijn inblaas een ventilator dat werkt ook goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

een verplaatsbare airco, tja dat zijn wel dure geintjes voor alleen een paar graden :verrygood maarja zit er wel aan te denken de volgende zomer deze te gaan gebruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er wel goed rekening mee dat een airco ook sterk ontvocht! Ik heb op overgrow ooit de volgende oplossing gezien:

 

Een bak (grote plastic bak van curver) met aam de ene smalle kant een inlaat en aan de andere de uitlaat. Deze voor de helft gevuld met water. Verspringend in de bak hangt dik filterpapier dat het water opzuigt (dus het ene papier 2/3 aan de linkerkant, het volgende papier 2/3 aan de rechterkant) zodat de lucht langs het natte filterpapier getrokken wordt. De verdamping van het water zorgde voor een temperatuurverlaging van enkele graden en zorgde tevens voor een hoge luchtvochtigheid. Kosten: pak hem beet 10-15 euri's. Best wel het proberen waard lijkt me..

 

Zo werken koelers die op waterverdamping werken allemaal overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sdag40py1.jpg

bij de echte warme dagen gewoon een lamp uitgooien scheeld al een heel hoop tis vaak toch maar een paar dagen echte hitte...

 

 

Ik gooi ook een lamp uit als het te heet word maar dan kweek ik ineens paddo's erbij :verrygood

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

paddo's , lekker spacen :verrygood

 

@ whazzup

he dat klinkt wel goed, maar zijn daar foto's van? en is wel erg lv verhogend (zit in de laatste weken)....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opvallend is altijd dat buitenplanten totaal geen last hebben van hitte op zomerse dagen zoals nu het geval is . Ook 35 graden doorstaan ze met gemak terwijl dit binnen vaak problemen geeft

Hoe kan dat ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind juist dat uit dit topic blijkt dat het ook binnen allemaal wel meevalt met de problemen door de hitte.

 

Het is alleen moeilijk te meten natuurlijk hoeveel achterstand je door de warmte oploopt.

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch heeft men vaak problemen in de zomer zoals in topics van voorgaande jaren te zien is .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Opvallend is altijd dat buitenplanten totaal geen last hebben van hitte op zomerse dagen zoals nu het geval is . Ook 35 graden doorstaan ze met gemak terwijl dit binnen vaak problemen geeft

Hoe kan dat ??

 

ik doe een gok, komt het doordat de lucht buiten continu ververst wordt, ze staan immers in de open lucht..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toch heeft men vaak problemen in de zomer zoals in topics van voorgaande jaren te zien is .

 

 

blijkbaar hebben we geleerd van de afgelopen jaren en doen we het dan nu beter :verrygood

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet wel dat ik het volgend jaar weer helemaal anders ga doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom pas volgend jaar?

 

Je weet toch wel dat het dit jaar t/m oktober zeer warm blijft? :verrygood

 

tokkie :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J
Opvallend is altijd dat buitenplanten totaal geen last hebben van hitte op zomerse dagen zoals nu het geval is . Ook 35 graden doorstaan ze met gemak terwijl dit binnen vaak problemen geeft

Hoe kan dat ??

 

Ik sluit me bij Tomas aan. De planten hebben optimale luchtverversing en kunnen vaak ook optimaal drinken in de volle grond waardoor ze voldoende kunnen zweten. Binnen is vaak luchtverversing minder goed. Hoe goed we ook proberen met inlaten, ventilatoren enz.

 

Verder gaat het hier nog steeds goed in de kast. Wel even lekker dat het hier nu maar 25 graden en bewolkt is. Even beetje pauze van de hitte. Kast vannacht op 30,5 onder de lampen, 27,5 onder het blad. Nu licht uit is het gedaald naar 28 en zal het uiteindelijk zakken naar de buitentemp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het in mn hok met lampen aan op zn warmst zo'n 38graden.

 

nu zegt iedereen dat ze een paar lampen uit doen, ik heb gewoon alle lampen aan.

ik heb een 1500m3 inblaas voor de helft aan staan en een 2500m3 afzuiger vol aan staan.

 

ik heb geen verbrandingsverschijselen of iets dergelijks door de warmte, alles ziet er normaal uit behalve dat het dan ver boven de 30 graden is met lampen aan (lampen uit 24-28).

 

is het nu beter om lampen uit te doen of gewoon doorgaan zoals ik nu doe zolang ik niets merk?

 

:verrygood :specool :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...