Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tokkie

Temperatuur

Recommended Posts

Is t niet zo dat we t te perfect willen doen?K bedoel in marokko op een plantage wordt t toch ook wel is warmer dan 30 graden?Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?oja bij mij met lamp aan was t 34 gr lamp uit 27 gr.Gr Dennisss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stijl wrote: Kom op zeg, ff gezellig houden aub....

 

Het is hier (vrijwel) altijd gezellig! :o

 

Vind het jammer dat je stukje uit het bericht hebt gehaald.(wordt het volgens mij wat onduidelijker van!) :j

 

Hoop dat TAW zich niet aangevallen voelt,maar ja als ik dan toch op een forum kom(&reageer) & zie zulke uitspraken(egoistische, of bijv over vertimec ofzo)dan ben ik toch geneigd ff hier tegen in te gaan. :blink:

 

En dan maakt het in principe niet uit of het de TAW is of whoever. :P

 

Denk ook dat dat de uiteindelijke doelstelling van een(dit) forum is! :D: informatie delen door diverse eigenwijsheden/vergelijkingen naast elkaar neer te leggen(op volwassen manier!),met uiteindelijk een goed(liefst biologisch) resultaat? B) & als daarbij ook nog de volksgezondheid op bepaalde punten gespaard kunnen worden denk ik dat we goed bezig zijn/iets echt moois kunnen bouwen. :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn planten gewoon naar buiten geplaatst en dan na 12 uur weer in de kast gezet(donker)

Ik zie volgens mij topjes komen of mischien wil ik wel heel graag. Bij mij in de kast was het ook wel zon 40 graden.

Ik geef licht van 7 tot 7 dan werkt iedereen......(nou ja bijna) en horen mijn buren de fan niet

Morgen ga ik weer binnen licht geven :D

 

 

 

 

En stijloos is wel oke trouwens

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar kwekers bij mij uit de growshop zeggen dat warmer dan 32 graden funest is voor de oogst....of ze gaan heel raar in de breedte groeien of de toppen blijven smal.

mijn lv zit nu rond de 50 met lampen aan.

zit nu op 7 dagen groei met mijn ppjes maar de hoogste is 25cm en de laagste 12cm ....is niet zo goed toch?

verder maken ze wel mooi nieuwe bladeren aan.

heb hier gelezen dat je ze in de bloei moet zetten als ze rond de 35cm zijn.

maarjah...misschien hebben hun er wel 5 per m2.

 

ik heb 1 grote bak van 2 bij 3,5 met 96 planten.

 

dus ik heb er zo'n 14 per vierkante meter.....tot hoe hoog moet ik ze dan door laten groeien voor een mooi resultaat.

kan iemand mijn hier verder mee helpen?

 

greetz manuel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel,

 

Het ligt er maar helemaal aan hoeveel hoogte je hebt.

Hou er altijd rekening mee dat je plantjes nog zo'n 3 weken doorgroeien als je ze in de bloei zet!!

Jij zit nu op 7 dagen groei zeg je en dat met een hoogte van 12 tot 25 cm.

Dat is inderdaad wel een beetje veel verschil in hoogte ja maar,ik zou toch niet te lang meer wachten voor je ze in de bloei zet.

Ik hou zelf altijd 7-11 dagen groei aan, afhankelijk van hoe snel ze gaan.

Maar dan zit ik met pp meestal zo rond de 70 cm

Het is dus een optelsommetje:

 

25 cm pot(11liter)

70 cm plant

60 cm tussen de lamp(600 watt) en de top van de plant

25 cm voor de kap/lamp

-----

180 cm heb je dan dus minimaal nodig

 

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie tokkie...

maar het gaat mijn niet echt om de hoogte....wat mijn bak staat op de grond en mijn lampen hangen met katrollen aan de plafond dus mijn planten kunnen met gemak 1,5 meter worden.

 

ik heb mijn stekken gepot in 12 rijen van 8 stekjes.

ze staan ongeveer 25cm van elkaar af, zowel breedte als lengte.

 

mijn vraag is dan ik kan ze toch niet bv 1,5 meter hoog laten worden ivm de breedte van de plant.

 

weet je ook vanaf welke hoogte ik ze in de groei kan zetten, maar dat de planten elkaar niet gaan overlappen in de breedte??

 

ik denk dat je voor deze vraag gewon de ervaring nodig hebt, of is hier ook een rekensom toepasbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan bij (bijv) groothandel tuinbouw (goede growshop) soort vernevelaars halen! :blink: Hiermee ( & drukpompje(kan ook op waterleiding) tyleen ed erbij tuurlijk!) :P kun je goed (relatief goedkoop(werkt op water) je klimaat (in jouw geval)sturen. :D (werkt zowel temperatuurverlagend alswel luchtvochtigheidsverhogend) :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor je reactie tokkie...

maar het gaat mijn niet echt om de hoogte....wat mijn bak staat op de grond en mijn lampen hangen met katrollen aan de plafond dus mijn planten kunnen met gemak 1,5 meter worden.

 

ik heb mijn stekken gepot in 12 rijen van 8 stekjes.

ze staan ongeveer 25cm van elkaar af, zowel breedte als lengte.

 

mijn vraag is dan ik kan ze toch niet bv 1,5 meter hoog laten worden ivm de breedte van de plant.

 

weet je ook vanaf welke hoogte ik ze in de groei kan zetten, maar dat de planten elkaar niet gaan overlappen in de breedte??

 

ik denk dat je voor deze vraag gewon de ervaring nodig hebt, of is hier ook een rekensom toepasbaar?

Manuel,

 

Dit is van zoveel dingen afhankelijk.Bijv. wat voor soortje is het?ga je toppen?Ieder hok is weer anders!!

Als je te lang voorgroeit krijg je vaak van die lange slungels van meiden :D

Je vraagt bij welke hoogte je ze in de bloei moet zetten maar dat is moeilijk te zeggen.

Ik zou niet langer dan zo'n 14 dagen voorgroeien

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffffff,

 

Vandaag gelukkig weer wat koeler :D

 

Overdag lampen uit 22.6 graden

nu 2uur lampen aan 28.7 graden

 

Zien er allemaal redelijk uit,nu maar hopen dat ze niet teveel stress krijgen van de grote temp.verschillen.

http://img164.imageshack.us/img164/3563/14juni9cl.jpg

http://img164.imageshack.us/img164/9361/14juni6ac.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/9470/14juni3cp.jpg

 

vandaag 10-de dag bloei

 

//EDIT even links van die mega-foto's gemaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor die grote foto's.

Weet ook niet hoe dat nu ineens weer komt.

Heb gelukkig meer verstand van .......

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuel en sommige anderen, blijf even on-topic alsjeblieft..... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij is het nu in de groei, 29gr aan en 23gr uit met de lampen.

 

Ik zit in de groei en hoop dat het goed is. Heb vandaag ok een staande ventilator neer gezet en dat ik ook weer rustiger kwa geluid en de themp is weer lager.

gr ert :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
tokkie,

 

wat is bij jou de gemiddelde hoogte met 10 dagen groei dan?

 

 

zo'n 20-25 cm einde van de groei.

Uiteindelijk 65-70 cm hoog

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was weer hot vandaag.

 

 

overdag lampen uit 23.9 graden

nu 22.35 uur lampen aan 31.9

 

De dames vinden het best zo te zijn :D

 

Tokkie

 

zo te zijn =zo te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar gelukkig koelt het nu snel af, dus het valt redelijk te doen nu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja,maar ik denk dat het voor de buitenkwekers beter zo kan blijven of zie ik dat verkeerd?

Het lijkt mij minder lekker als de voorspelde onweersbuien komen toch?

 

 

tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat maar regenen of hitte komen..... ik heb nu over capciteit hihihihihihihignagnagna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook genoeg overcapaciteit, maar ik zuig verdomme warme lucht van buiten dus als die al bijvoorbeeld 25 graden is zuig ik dat niet echt veel cooler, dus dan is denk ik airco enige optie... of die koelkast methode... zijn daar ook foto's van eigenlijk??

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priest,

 

Waarom ga je dan niet (net als ik) s'nachts draaien?

overdag lampen uit is nu toch veel beter?

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat doe ik natuurlijk al lang tokkie , ik draai van 10 tot 10.. maar nogsteeds lastig soms.. eigenlijk wil ik het zo hebben dat als het buiten 40 graden is dat ik het dan nog tot 26 graden kan krijgen.. (tja je moet ergens van dromen he :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keep on dreaming priest :bier

Kost je waarschijnlijk meer aan energiekosten(airco) dan je hele opbrengst.

 

Ik vind dat uit dit topic blijkt dat we niet te snel zenuwachtig hoeven te worden als het eens een keertje te warm is.

Over het algemeen zijn de reacties pos. in de zin van dat de dames er weinig last van hebben toch?

 

Suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ben ik met je eens, ik zie aan mijn dames wel dat ze meer drinken maar echt dat ze er last van gehad hebben nee dat niet nee :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...