Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik zit nu in week 8 van een speciale afghaanse... HP#13... die zou in 9 weken klaar moeten zijn... maar volgens Soma mag deze ook 10-11 weken doorgaan... omdat ze nog zoveel drinkt krijgt ze tot volgende week voeding... daarna wateren en maar zien hoe lang het gaat duren... en of ik de meeldauw onder controle weet te houden... ik heb gisteren voor het laatst gespoten met Preventief en extra bacteries van Sannie...

 

Om de suspense alvast wat op te voeren... hierbij een quote uit de cannabible... van Jason King:

 

"This strain is called hp13 or hashplant #13. The inner circle of pot snobs lucky enough to have access to it simply refer to it as "p". The pure indica strain originated in afghanistan and was surely inbred for generation by a proud family line of afghanis in some remote valley of the pakistani/afghanistan mountain range. Then in the late 70's as more and more westerners travelled the infamous hippy hashish trail, some of the magical genepool was brought to america in the form of seeds. The strain stayed in california for a while and eventually made its way to new york city of all places, where it is commonly sold for twice the price of gold ($8000 a pound and up!). Two things are notable about this strain of MJ: the flavor, and the psychological effects it has on people - not nessecessarily from smoking it. HP13 has the most complex flavor i have ever experienced and i am not limiting it to ganja. This herb tastes so incredible it could be described as erotic. New flavor's visit the taste buds minutes after the smoke is exhaled; the range of flavors is truly impressing.Skunky, garlicky, salty, spicy, hashy, and the list goes on. All it takes is one toke and most pot smokers become instant "p" heads. Many friendships have been made and lost with this strain; sometimes over and over again. I am not proud to admit that i almost lost a close friend trying to get a quarter ounce. I almost lament breaking, for the first time ever, paying more than 100 dollars for a quarter. I paid $115, which was actually considered a "bro deal,"and in all honesty, it was toatlly worth it. The ashes of this bud tatse better than the green hits of most other "kind" bud. It's so strong that many experienced smokers cant handle it, and have paranoid or nauseous reactions. A sizeable amount of this herb was prought to the cannabis cup in '94, but it was so good that certain organizers, who shall remain nameless, hoarded it and therefore never made it to the judges. This defenitly falls into the "psychlogical effects" catagory.

HP13 pros and cons: The pros, everyone wants to be your friend. The cons, all the other pot tastes like hay now."

 

Een indica ditmaal dus... toch eentje met redelijke sativainvloeden... en een fierse reputatie!... de aroma's die uit mijn hokje komen vind ik wat lijken op Jack in de bloei... leuk, in onderstaande cache link van overgrow door google staat iets over een kruising tussen HP#13 en Jack...

http://64.233.183.104/search?q=cache:6pbMN...nl&ct=clnk&cd=4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klikt goed Sativa, heel goed zelfs... Heb je ook nog pics van d'r?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maare op met n'n foto, heb je er ook nog een beetje een oogst van? De smaak is, als ik de omschrijving mag geloven, in iedergeval raak!

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo pixeljunkies! Sorry... nee... geen foto... ik heb ook ff geen mogelijkheden om eigen fotos online te plaatsen... geduld dus... ik wacht al 2 maanden... en voordat deze geoogst en gedroogd is zijn we weer minimaal 1 maand verder... dan mag de wiet nog wat curing ondergaan...

 

Het is een stekje van een oude moeder... benieuwd hoeveel van die roemruchte potentie overeind zal blijven... of er nog vigor in zit... en stuur me good vibes tegen de lurkende meeldauw...

 

Als ze goed lukt zal ik een paar pot snobs wat test materiaal gunnen...

 

Afghani Warrior, bewaar je ook wat van jou voor mij? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om jullie toch alvast een indruk te gunnen... hier een foto van HashHeaven van Soma's website... deze lijkt wel wat op HP#13...

 

hashheaven2oz.jpg

 

Deze HashHeaven zou oranje hash produceren... de ingredienten voor deze kruising zijn HP#13, Lavender en G13Haze... Soma draaide een joint met Lavender en HP#13 om mij een indruk te geven van zijn nieuwe creatie... en voor mij de eerste keer dat ik iets van HP#13 heb geproefd... de pure mix smaakte werkelijk heerlijk... en zacht...

 

http://www.somaseeds.nl/seeds/hashheaven.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zure ;)

 

Je hebt me nieuwschierig gemaakt :D ik kom van de week wel een paar picas schieten :o

En natuurlijk een lekker soortje roken :rofl

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SativaBelieva..

 

Kun jij mij misschien die url naar soma's website geven,krijg um niet te pakken hoor.. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannie is welkom!

 

Ondertussen heb ik een interessante draad met veel informatie over Afghanistan gevonden... de internationale politiek en recente geschiedenis... de invloed op de Afghaanse wietteelt... en de Pre-Sovjet genetica... op ICmag, in het Engels... vooral de info van zamalito vond ik erg leerzaam...

 

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=27439

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo pixeljunkies! Sorry... nee... geen foto... ik heb ook ff geen mogelijkheden om fotos online te plaatsen... geduld dus... ik wacht al 2 maanden... en voordat deze geoogst en gedroogd is zijn we weer minimaal 1 maand verder... dan mag de wiet nog wat curing ondergaan...

 

Het is een stekje van een oude moeder... benieuwd hoeveel van die roemruchte potentie overeind zal blijven... of er nog vigor in zit... en stuur me good vibes tegen de lurkende meeldauw...

 

Als ze goed lukt zal ik een paar pot snobs wat test materiaal gunnen...

 

Afghani Warrior, bewaar je ook wat van jou voor mij? :o

 

 

 

Beste Sativa,

 

Je kanonskogels liggen al een paar uurtjes te wachten, gesealed in een ministrijkzakje op maat gemaakt.

Zodat er geen zon, zuurstof of vocht bij kan komen.

 

Strak strakkie strak plan

 

Wordt dat allemaal op de Rotjeknor meeting uitgewisseld of gaan we versneld een minimeeting opzetten ?

 

Ik hoor het wel van je ...

 

Groet

 

TAW

 

Importeur van kanonskogels op maat ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ganjamens... ik heb de link onder de foto geplakt...

 

@AfghaniWarrior... ik weet niet van de meeting in Rotjeknor... en zal eerst mijn oogst af moeten wachten...

 

De spanning stijgt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi he die mensen die naar Pakistan en Afghanistan reizen om strains en zaadjes te zoeken.

 

Ik denk dat de Afghany die ik heb gekocht een Afghaan Skunk is van nederlandse bodem.

Ik denk dat een origineel Afghaan zaadje al lang niet meer bestaat, of in ieder geval niemand kan meer bewijzen en aantonen dat de zijne de echte is.

Ik denk dat dat onderhand voor 90% van de wietsoortjes opgaat.

 

Jammer maar waar ....

 

Dt mag de pret niet drukken, want de kanonskogels doen het nog steeds lekker.

Overigens dat harde komt ook terug in de Skunk Special, harde compacte toppen, weinig blad veel top.

Misschien dat deze 2 toch het hart vormen, zo las ik wel iets op dat forum ...

 

Quote:Speaking of Afghani in general. What is the original Californian Afghani from the late sixties? Guys who brought those seeds to California surely traveled a lot at that time all across the central Asia (probably except the Soviet Union part). And they smoked a lot. Is there a chance that "Afghani" seeds are not of Afghani origin at all?"."

 

Nou ja .... ik heb pijn in mijn arm van het computeren hasta la pasta :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een aantal zaadboeren adverteren met "Pre-Sovjet" inbred Afghani zaad... de meest beruchte zijn Petrolia Headstash / IBL (USD250 Reeferman), Deep Chunk / IBL (USD150 Tom Hill / Hill Temple Collective) en Tashkenti, ook een in-bred line... volgens mij (€95 CannaBiogen)...

 

In Afghanistan is meer nadruk op opium dan op hash komen te liggen... alleen al vanwege hogere verdiensten... ook binnen de wietteelt is de aandacht verschoven... van kwaliteit naar kwantiteit... meer hash ipv van betere hash, dus...

 

De kristallen op mijn HP#13tje lijken mij van het 'stalked' type... de kristallen van de nu gangbare AfghaniSkunk heeft veel dikkere koppen... en dikkere bolletjes betekent meer gewicht van de hash, maar zegt niets over de potentie... in het algemeen, hebben sativas meer 'stalked' trichomes en geven een meer high effect... en hebben de witte soorten, meest indicas, de korte dikke trichomes die meer stoned maken... van welke soort/merk zijn jouw Afghanis, AW?

 

Ik ben benieuwd of HP#13 net zo'n hazy high geeft als dat de aromas reeds doen vermoeden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja Sativa,

 

Wat moet ik daar nou weer op anrtwoorden.

Misschien dat een foto helpt ?

 

De Afghaantjes die ik heb komen van een GS af ..

Ik heb de zaadjes nooit gezien van deze stekken.

Noch de moeders noch de vaders ...

Het begon met 5 stekken voor een kennis, toen ik ze zag was ik al verkocht.

15 cm hog in een 9cmx9cmx9cm potje, korte internodes met donker groene bladeren, het geurtje was typsich Afghaan .... tsja moeilijk uit te leggen hoor.

Ik was onder de indruk van het kleine plantje ... zowel van haar uiterijk als haar prijs per stuk €7,50

 

Merk: Unkown

Soort: Unkown

 

Het eindproduct is eerder oranje achtig dan wit, ik oogst ook zo laat mogelijk en wil de ovulas zien zwellen.

De meeste haartjes dan zijn al bruin zeker op de onderste takken. Als ik de kristallen bekijk denk ik dat dit korte zijn, de compactheid is echt intens.

De wiet heeft als je deze voor het eerst rookt een zware karakterloose smaak waar ik persoonlijk erg aan moest wennen ( zeker na de Skunk special die erg zacht is, als ik die nu rook lijkt het wel een mild sigaretje.) De wiet smaakt me nu uitstekend maar je moet het echt zien als zware shag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AW!... Ja man, poost hier zo'n plaatje van een van die harde toppen van je!... ik denk dat ik die Pgrowshop ken... volgens mij hebben ze ook hun eigen zaadlijn... 10 zaadjes Afghaan kostte 25 gulden... in '98!

 

@Sannie?... Had jij wel eens diezelfde Afghaan buiten staan?... en heb je nog pics om hier te showen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canonballs from space ....

 

canon2qu.jpg

 

Afghany buds ....

 

canon24ah.jpg

 

Rocks from the land

 

canon32cs.jpg

 

Closer ..

 

canon47eo.jpg

 

closer ..

 

canon19zn.jpg

 

THC

 

canon57pg.jpg

 

Yep Afghany Skunk

 

canon60bj.jpg

 

Special Edition for Sativa the mighty genetic pothead !!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een aantal zaadboeren adverteren met "Pre-Sovjet" inbred Afghani zaad... de meest beruchte zijn Petrolia Headstash / IBL (USD250 Reeferman), Deep Chunk / IBL (USD150 Tom Hill / Hill Temple Collective) en Tashkenti, ook een in-bred line... volgens mij (€95 CannaBiogen)...

Van bovenstaande inteeltzaden is Tashkenti de enige die een foto kan tonen van een voor-Russische Afghaanse... kijk eens naar die kristallen... lijkt op fijn wit stuifsel?!

pttaskenti11le.jpg

http://www.cannabiogen.com/eng/tienda/semilla/taskenti.php

 

Cool! Dank je AfghaniWarrior!... zware kogels... deze close up is moordend!... heftig kristalgeweld!... zou dit een voorbeeld zijn van een Afghani van na de Russen?

canon60bj.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen statief en op superzoom mag je absoluut niet bewegen ..

 

Jammer genoeg is de flits te sterk en ga ik nu een top shot wagen met daglicht !!

 

Special Edition for Sativa the mighty genetic pothead !!

 

Daylight Pictures Extreme Closeup ...

 

day10fj.jpg

 

day25wm.jpg

 

day32yk.jpg

 

day48zt.jpg

 

 

Eat this at 6.00 am with a little stripe of oily BHO !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

god daar krijg ik toch wel geweldige trek van! :rofl

 

Toppie!! :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een mooie soort waar je ons lekker mee kan opgeilen. die tekst maakt het enkel nog mysterieuzer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Sannie?... Had jij wel eens diezelfde Afghaan buiten staan?... en heb je nog pics om hier te showen?

 

Ja klopt ik heb die afghaan toen bij de toendertijd wereldbekende posi in stekvorm gehaald.

Deze afghaan stond bekend als absolute topper,en heb deze zeker 3 jaar buiten en kleine ciclusjes binnen mee gedraaid.een echte topper,klassieker :o

Uit deze zelfde stal komt ook een hele goede shiva ;) en veeeeeeeeeelen andere mooi soortjes :rofl

 

greetz sannie

Edited by sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...