Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

De zoektocht naar meer informatie over de legendarische Afghani Sativas voert naar Kafiristan... the land of the infidels (de ongelovigen, de niet-Moslims)... dit is een oude benaming van een provincie van Afghanistan in de HinduKush regio... vogens mij stamt het woord 'kief' ook van Kafiristan... de Kafirs!... wellicht is meer informatie te achterhalen via de geschriften van 2 historische figuren... Vavilov (1887-1943) en Alexander de Grote (336–323 BC)...

 

"In the late 1800's the Russian explorer Vavilov (a sort of Russian version of a combination Linnaeus and Louis & Clarke) explored Afghanistan. He noted that the afghans were cultivating sativas for hashish production and the variety of wild plants used by nomadic groups were indica. So what happened to the legendary afghan hash sativa?

...

Alexander the Great was known to supply his soldiers with copious amounts of Cannabis to make them march without feeling as much pain and under his rule the Cannabis plant thrived. Unfortunately the Kefirs are extinct today, but when Vavilov explored the region he still found traces of this ancient culture."

 

http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=25927

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja , dit ga ik ook volgen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee... toch geen draadje over genetica zonder Mad? Okee, indica's maar toch... :rofl

 

 

Gaaf soortje heb je staan SativaBelieva! Is die verwant aan de BC Hashplant toevallig? Wat me trouwens opvalt aan die Tashkenti is dat ze nog behoorlijk smalle bladvingers heeft. Het lijkt zo op het eerste gezicht niet direct op de typische héle brede wijd uitlopende vingers van wat je zou verwachten bij een Afghaan. Alhoewel ze hier ook hangen en je wel ziet dat er een soort tapsheid in zit.

 

Ik las trouwens ooit dat die Afghaanse Sativa's niet gebruikt werden voor commerciële doeleinden, maar dat de lokale bevolking daar vingerhash van maakte door de plant tussen de handpalmen te wrijven. Net zoals de methode van de Nepalezen met hun tempelhash. Ik kan me daar op zich best iets bij voorstellen, want ook die Nepalese tempelhash is altijd maar in kleine hoeveelheden beschikbaar geweest en nooit op grote schaal geproduceerd.

 

Aangezien SativaBelieva ons maar in spanning houdt door geen foto's geen posten van z'n planten gooi ik er dan maar een paar online voor een sfeerimpressie van het Afghaanse platteland. :o :o

 

Dit zijn vrij recente foto's trouwens, dus misschien staan hier wel in Nederland gekruisde soorten op... ;)

 

65hw.jpg 5770marijuana09hr.jpg

 

5771anoldshadycastle06kq.jpg 211830264mxdaxjph3cy.jpg

 

5772donkey08hv.jpg afghanistan30911023oh.jpg

 

cannabisinafgahnistan13hw.jpg cannabisinafgahnistan29ca.jpg cannabisinafgahnistan4kf.jpg

 

Edit: @de priester: rustig rustig, ik was al bezig. De galerij waar ze in stonden bleek zo goed beveiligd dat ik ze eerst even opnieuw moest uploaden naar een andere locatie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's doen het alleen niet... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deep Chunk... een Afghaanse IBL... deze foto is van een buitenteelt...

 

purple9xn.jpg

 

Nu zoek ik nog een foto van Petrolia Headstash... samen met Tashkenti zijn dit de 3 bekendste afghaanse inteeltzaden... van voor de Russen?... en of deze gelijkwaardig zijn aan de legendarische Afghaanse Hash Sativas, weet ik niet... net zo min weet ik de preciese verwantschap van mijn HP#13... ik had haar gekregen zonder iets van haar reputatie en oorsprong te weten...

 

Wat ik wel weet... zijn de sativa invloeden... herkenbaar aan de smalle blaadjes in de toppen en de trichs... kleine kopjes op lange stelten... ondertussen ontwikkeld de geur zich verder... nu ruik ik wat tonijn en knoflook... het stinkt nog niet echt, maar de geur is zo complex...

 

Sannie komt langs voor een fotoreportage, dan kan iedereen thuis meegenieten... de 9de week is begonnen, dat worden mooie plaatjes... ze lijken wat dieselig, als je diep in de toppen tuurt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afwachting van fotos van mijn eigen HashPlant... heb ik hier een foto van een buurmeisje... een landrace Pakistani...

 

paki5yc.jpg

 

http://www.bluehemp.ch/4803/105300.html

 

Ik vind haar wel schattig... en ze lijkt meer Sativa dan HashPlant van SensiSeed of hun G13 kruising, MrNice... ook andere naburige soorten als Afghani, Chitral en HinduKush zijn veelal te Indica voor mijn smaak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij de beloofde foto's van de planten van sativa believa :o

 

Foto=HIGIIVJY.jpgFoto=KZCEU48D.jpg

 

Foto=MX7ERKQD.jpgFoto=Q88G7FSY.jpg

 

Sativa;je koffie wordt iets beter met de tijd.

Ben blij dat je meer verstand van wiet hebt :rofl

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die staan er fris en fruitig bij zeg! Prachtig hoor SB! En natruulijk heeft Sannie ze waardig op de gevoelige plaat vast weten te leggen. :o

 

Enneh... je drinkt zeker zelf geen koffie SB? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een mooie kanjers sativa B.

foei om ze tijdens hun slaap zo te wekken voor fottos.

Leuke plant die hp13. Erotic high? ow das iets voor mij. :o

Kunnen we binnen twee maand hp13 en hashheaven van mij eens naast elkaar leggen.

en nu maar hopen dat die hashheaven ook erotisch is.lol.

 

groets e$ko

Share this post


Link to post
Share on other sites

aha, de foto's zijn er. knap werk, ziet er heerlijk uit. als je een voorproever nodig hebt...laat maar iets weten :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Sannie... voor je supersnelle fotoservice!... erg mooie plaatjes... dit is een van mijn lastigste grows... die meeldauw is persistent... deze dame begint nu aan haar 9de week... eerste rooktest aan het einde van deze maand... ;)

 

Inderdaad, Mad... ik drink weinig koffie... maar ik hou wel van een stevig bak... :o

 

Eskobar, je bent altijd welkom... zolang je geen erotische bijbedoelingen hebt... :D

 

Moaner, een paar topjes ruilen tegen je SourDiesel bx? :o

 

Tuinkabouter, ik weet niets over BlueHemp... maar vond het plaatje leuk... buitenplant, is nog niet binnen getest staat er bij...

 

Mono, hopelijk is ze echt zo jammie... ben benieuwd of het de reputatie waar maakt... ze is al oud... van voor 1994... kan ze nog mee in de huidige top? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

damn SB, kheb 3 planten sd liggen om te icen. komt door die fucking witte schimmel! zal wel nog eens passen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo... stammetjes zijn omgehakt en de boel hangt te drogen... een plant geknipt en de opbrengst valt tegen... ver onder de 100 gram per plant... fluffy topjes... ik weet nog niet hoe ze smaakt... maar de hash op de schaar was mooi doorschijnend oranjebruin... net olie... en het bubbelde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste indruk... van de fluffy topjes met hoge blad ratio bleef na het knippen erg weinig over... en het ziet er niet sterk uit... het aroma is moeilijk te beschrijven... maar het zachte karakter is heel speciaal... zeker omdat de wiet net droog is en dus nog niet gecured... verbazend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je klinkt niet echt optimistisch?

 

Misschien maakt de uiteindelijke smaak alles wel goed :smoke

Ik vindt het lovens-waardig dat je dit soort projecten aangaat,het is toch altijd een verassing.

En het kan meezitten en tegenvallen.

 

Respect sativa:)

 

Geluk met je nieuwe aanvoer;Foto=AJ76EKRV.jpg

 

Deze foto van je SDs vond ik nog

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de foto, deze planten staan nu alweer een weekje binnen te bloeien... een zware kluif om deze dames te temmen... vigoreuze Sour Diesel!

 

HP13 brengt niet op en ziet er niet uit... net mislukte buitenwiet... toch is de zachte smaak en de sterke narcotische high helemaal top! Misschien dat met een juiste kruising nieuw leven in deze genetica geblazen wordt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mannen!

 

Die link naar Blue Hemp: geweldig, thankx! Ik was al maanden op zoek naar een adres voor bijzondere landraces.. ik denk dat ik hier zeker kan slagen. Bovendien leuk om even naar die fotootjes van die soortjes te kijken.

 

Jullie discussieerden over pure Afghani... en of ie uitgestorven zou zijn...

 

- Zouden er niet nog botanici zijn die originele oude zaden hebben liggen in één of andere wetenschappelijke vriezer? Of hobbyisten die nog zaad bezitten, of ingevroren pollen van een echte 100% Afghani?? Op een wereldbevolking van 6 miljard mensen.... ik denk dat er nog genoeg bruikbare genen beschikbaar zijn.... ergens op deze aarbol. Jammer dat het zo lastig is om ze te vinden... Maar wat zou het toch geweldig zijn als er een 100% Afghani genenbank zou komen... waar al die genen die er nog zijn, geconserveerd zouden worden tot in de oneindigheid....

 

Er zijn trouwens genoeg voorbeelden van mensen die uit partijen zaad van soms wel 20 of 30 jaar oud nog zaden weten te kiemen. Er moet op deze wereld gewoon nog iemand zijn met een partijtje zaad wat ie ooit zelf heeft gewonnen uit pure indica's, jaren 50/60/70

 

Ik las dat ze bezig zijn om op Antarctica een gigantische diepgevroren genenbank aan te leggen waar álle soorten van de wereld in opgeslagen gaan worden. Ãlle mogelijke plantensoorten... Interessant!

 

groetjes VanManiac alias Budje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afghanen zijn niet uitgestorven... bij lange na niet! Maar de ouderwetse hashplanten wellicht wel...

 

Petrolia en Deep Chunk zijn IBL's van old skool afghanen... van voor de Russen... en de Amerikanen... omdat de opbrengsten van de oogsten aan oorlogvoering werden besteed is de aandacht van kwaliteit naar kwantiteit verschoven... door verkeerde kruisingen en selecties door niet-liefhebbers zijn is de coinnesseurskwaliteit verdwenen... hopelijk komen zaadjes van verschillende P13 kruising op de markt... mijn fantasie gaat naar de Affie IBL's Petrolia of Deep Chunk... of naar sativas als G13Haze of Sage...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat er tussen mijn Herijuana's ( 50% Petrolia Headstash) een mooie Afghani-alike pheno zit. Ik ben echt op zoek naar iets enorm krachtigs, maar tóch authentiek qua smaak en high. De Afghaan hoek bevalt me wel, ik heb van TnT een 'pure' Afghaan gerookt en die had een high die ik zoek: body high! Hij was alleen niet zo sterk, maar zeker wel de juiste high en smaak.

 

Ik denk dat Motarebel me goeie diensten gaat bewijzen...

 

check bovendien even deze Afghaan, wat vindt men hiervan? Ik heb er al lang een oogje op:

 

Klik hier voor de 100% Afghani, geleverd door Seedsman

 

gr Budniac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel benieuwd naar jouw Heri's!

 

Ik weet niets van zaden van seedsman... maar die beschrijving van hun Affie klinkt smakelijk... en de prijs is goed...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

@Vanmaniac: Een body-high, wat moet ik me daarbij voorstellen? Een high zit in je hoofd en je lijf blijft actief. Een stoned effect is juist dat zware in je lijf, maar wat voel je dan bij een body-high?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel scherp, Miss J! HP#13 zou ik omschrijven met een narcotische high... niet zo lam als totaal stoned... maar wel wat lui en gelukzalig... actief zolang je bezig blijft en doorrookt... deze wiet is ook het lekkerst aan het einde van de dag... Strawberry Cough is up high en perfekt als 1e roker op de dag... Kushage's high is meer complex en heeft ook wat stone... HP#13 is de meest stoned wiet die ik lange tijd gegroeid heb, maar toch vele male meer high dan de gemiddelde afghaan of pure indicas...

 

Ik heb al vermeld dat HP#13 wat tegenvalt qua opbrengst en looks... maar de smaak en het effect zijn zwaar verslavend... erg lekker spul!... het tintelt op je tong... de olie-achtige aanslag in je mond laat een heerlijke nasmaak achter... als je heel veel en puur rookt, krijg je een gevoel dat lijkt als je teveel sambal gehad hebt... nadat je de mond geblust hebt, hou je een licht verbrand gevoel over... klinkt vreemd, maar juist deze sensatie is verslavend en is de volgende ochtend nog aanwezig... waardoor je er weer zin in krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Thnx SB, klinkt lekker inderdaad. Het blijft verwonderlijk en fascinerend hoe veel verschillende effecten deze planten kunnen oproepen. Ik blijf duidelijk een sativa-fan, de high in al zijn faccetten blijft mij het meest aantrekken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...