Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Inreh

Aankoop Homebox

Recommended Posts

ik ben gisteren het allergoedkoopsteadresje (<nieuwe spelling 2006) voor de home box tegengekomen, en ik ga er volgende maand 1 bestellen...

 

heb alleen geen flauw idee wat ik er allemaal nog meer bij moet halen kwa afzuiging/ filter...kom ik nog wel achter..

 

 

maar hiero ( beetje rommelige site, maar hij staat nu bij de aanbiedingen) kan je voor 170 euri zon box halen...mojje wel nog ff wat bezorgkosten lappen...maar tis goedkoper dan de rest vd shops die ze verkopen...

 

 

http://www.hydrohobby.nl/index_nl.php?id=i...a5d014626e5f66c

 

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is echt nog niet compleet hoor JV :)

Alleen de "kast" is er, maar voor de rest moet je alles zelf nog aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spijt me maar dat er kiertjes in zitten en dat het dan gaat stinken slaat nergens op.

Je hebt toch ook ventilatie gaten er in zitten, stinkt het daar dan ook?? Net wat Sannie zegd een beetje onder druk en het is opgelost.

 

Ben zelf begonnen met een keter kast (model Igrow) en daar zat gewoon een goeie buis afzuiger in met een goed filter en dan is er niks aan de hand, :)

 

gr ert

 

Ik heb net zitten kijken naar die tent/home box. En ik moet zeggen dat ik het wel had aan gedurft om dat kreng te kopen, en te proberen.

 

Waarom niet arm word je er niet van ,en de ruimte is genoeg voor mij, op dit moment. Ik heb nu wel zelf een hokkie gebouwd maar heb hier echt niet aan gedacht anders had ik het geprobeerd.

 

Wat wel een vraagje opleverd is of hij sterk genoeg is om een filter en de buis afzuiger te dragen.

Verder TOPPIE.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook nergens gezegd dattie compleet is :), maar wel dattie goedkoper is dan bij bijv alien...(die al niet eens zo duur is met die box)

als je al afzuigtoestanden /filter/lamp hebt, dan is die kast wel een ok optie denk ik. kale kast scheelt al 50 eur met die van alien....

 

alleen jammer dat je op die site geen set kan bestellen...ik heb namelijk geen idee wat ik er voor afzuiging op moet gooien....dus ben ik geneigd mn bestelling bij alien te doen (zowiezo een topshop), dan weet je tenminste dat je een redelijk op elkaar afgestemd ding krijgt...

 

maar voor diegenen die alles verder al hebben, maar wellicht toe zijn aan een nieuwe box; check de link hierboven..

 

 

grtz jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor jou.

 

En ruck 125l met standen schakelaar of zonder en een sms dimmertje kopen

Filter 75cm 12,5cm

En 1x600w inc master sonT +

16x 11l potten

4 zakken aarde

 

hoppeke en draaien die bak.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker ert, thanks man!

 

ik knal er alleen wel een 400watter in...maar das een detail!

 

bedankt voor de tip!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg alleen dat je geen goedkope chinees koopt als je een tent aanschaft, koop een tent in een goede shop en maak dat je na aankoop ondersteunt wordt.... Ze gelijken als twee druppels water op de homebox, met logo en al gekopiieerd maar zijn minder kwaliteit en de hoeken breken nogal makkelijk... Zorg dat je reserveonderdelen kunt verkrijgen ..

 

Een goede homebox zit verpakt in een stevige mooie doos en weegt 13 kg. Een chinees weegt 16 kg. T'is maar dat ge het weet... En heeft geen ritsen aan de zijkant...

 

De leute

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zit te denken over de droogvariant van deze homebox, kan ik gelijk doorgaan in mijn kweekkast :)

 

Het ziet er goed uit, deze kasten.

 

ik zou zeggen kijk is op ebay heb er zelf een kunnen bemachtigen helemaal compleet voor 275 eurie

geen reclame gewoon een tip :offtopic

 

ik zou zeggen kijk is op ebay heb er zelf een kunnen bemachtigen helemaal compleet voor 275 eurie

geen reclame gewoon een tip :jump:

 

ik bedoel dan wel de home box en niet de dry box

maar als je geluk heb heb je de tent zelf al voor 100 en han je er zelf zon droognet in filtertje er bij en hoppa :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zou zeggen kijk is op ebay heb er zelf een kunnen bemachtigen helemaal compleet voor 275 eurie

geen reclame gewoon een tip :)

ik bedoel dan wel de home box en niet de dry box

maar als je geluk heb heb je de tent zelf al voor 100 en han je er zelf zon droognet in filtertje er bij en hoppa :offtopic

 

Dus box lamp afzuig etc?

Noem is wat er bij zat etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Homebox XL Grow Tent 1.2 m x 1.2 m x 2 m

dus alleen de tent.

 

en wat nou als ik 2 lampen erin wil hangen? (1,2m² tent )

dus 1 van 600 watt en 1 van 400 watt.

heb hier nog een ruck 350m³ liggen en een slak 250m³

1.- zou ik het dan met die ruck 350m³ moeten halen?

met het oog op de winter :lol:

2.- als die tent in mijn schuur komt...?

lucht ''aanzuiging'' uit de schuur en afzuiging onder het dakje door..?

 

leafman:

 

Afzuiger: 250 Watt 400 Watt 600 Watt 750 Watt 1000watt??

Zomer : 100 kuub 400 kuub 500 kuub 600 kuub ???

Winter : 50 kuub 200 kuub 250 kuub 300 kuub ???

 

3.- heb nog een koolstoffilter van 250m², goed zat?

 

dus in het kort:

2 lampen, samen 1000 watt op 1,2 m² (tent) inlaat passief, afvoer 350m³

koolstoffilter 250m³.

invoer uit schuur zelf, afvoer onder het dak door..

 

iemand suggesties? tips?

bedankt :P :no

 

ciao :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

of zou het slimmer zijn om 1 1000 watt lampje neer te hangen?

ik neem aan dat 1 lamp van 1000 watt minder warmte oplevert dan 2 lampen, van 600 watt en 400 watt

samen ook duizend watt.

 

ook heb ik even gekeken wat de lumen aantallen zijn..

 

400 Watt -> 55000 Lumen, effectief oppervlakte 0,7 m2

600 Watt -> 98000 Lumen, effectief oppervlakte 1,2 m2

1000 Watt -> 115000 Lumen, effectief oppervlakte 1,7 m2

 

 

400 Watt + 600 Watt = 153.000 lumen

1000 watt = 115.000 lumen

 

hieruit blijkt dus dat dat 2 lampen meer lumen geven..

wat is dan verstandiger.. qua lumen/warmte verhouding? :lol:

met 2 lampen ook weer 2 vsa's extra kabels enz..

met 2 lampen zou er iets meer licht oppervlak zijn..

het is wel zo, met een 1000 watt lamp zou ik 1 cooltube kunnen gebruiken en dus kan de lamp een stuk lager hangen.. toch? ;)

bijv. zo:

Foto=AUPFSACQ.jpg

 

koolstoffilter--> ventilator--> cooltube--> ? (exit)

 

maar dan denk ik niet dat ik dat ga halen met mijn mini ruck 125l, 350m³ :no :D

zoiezo dan een afzuigertje tussen de 765 m³ - 1100 m³ ?

iemand tips of ervaring?

bedankt :whistling ciao :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P die tent van 275 is een heel ander model althans als ik het zo kan zien....

 

 

het enige nadeel wat ik nu kan vinden aan de tent is dat de naden (van boven tot onder in de hoeken) dus niet te ritsen bij de gaatje van het stiksel overal een beetje licht door laten (stukje tape er op en klaar)

 

ik heb hem nu helemaal klaar staan heb van de week de voeding gekocht kan dit er mee door?:

 

dna cel 1 + 2 + 3

ph bloei + ph groei

en pk 13-14

 

ook heb ik de goedkoopste ph en ec meter.

 

 

ALLEEN STEKKIES ZIJN ZO MOELIJK TE KRIJGEN GRRR IEMAND EEN TIP? AFHAALADRESJE OFZO :whistling

 

 

 

als de stekkies er zijn begin ik

 

 

 

HEB ER ZIN IN! :no :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem aan dat je er al mee begonnen bent? Update?

 

Deze lijkt mij wel relekst, maar las dat het op zolder niet zo handig is? Waarom is dat eigenlijk?

 

Homebox Extra Small Grow Tent 250w Basic Setup €348.50

 

 

Click Here

17.50kg

Deze kit bevat alle belangrijke onderdelen voor een eigen kweekruimte:

 

1 Inbegrepen Homebox XS Grow Tent 0.6 m x 0.6 m x 1.2 m

 

2 Inbegrepen Assimilatie Licht Systeem 250w met Philips Son-t-pia Lamp

 

De optie bestaat om i.p.v een bloeilamp, een 250 w hpi-t groeilamp te kiezen om de XS te gebruiken als voorgroeikamer of om moederplanten in te houden. Ideaal om je favoriete planten bij te houden.

 

3 Inbegrepen Ventilator Rvk 160 m3

 

4 Inbegrepen Bijhorende Koolstof Filter 100 kub

 

Deze kit bevat alle noodzakeljke elementen zoals een goede kweekruimte. Een degelijk licht systeem om je planten voor te groeien en mee af te bloeien. Een ventilator die warme en/of te vochtige lucht afzuigt en automatisch vervangt door verse co2 rijke lucht die binnenstroomt. Bijhorende koolstoffilter die ongewenste geuren verwijderd. Dit zijn de basisonderdelen waarover iedere kweker zou moeten beschikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neem aan dat je er al mee begonnen bent? Update?

 

Deze lijkt mij wel relekst, maar las dat het op zolder niet zo handig is? Waarom is dat eigenlijk?

 

'' Belangrijk is dat je deze tent dus niet op je zolder zet!!!! Zet hem ergens koel, liefst kelder of 1 ste verdieping, ''

 

op de zolder word vaak te warm in de zomer..

 

iemand nog een update van die homebox??? klink allemaal interessant...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had ze gemaild, inderdaad veels te warm op zolder in de zomer. Een tent gaat het niet worden. Met alle berichten over lage wattages hps blijft de hoop op een hokkie wel in mij koppie zitten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch altijd warm op zolder in de zomer.

Daar heeft denk ik idereen last van hier.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

kamer? :verrygood geen last van het geruis bij het slapen? of het je een villa met 35 kamers...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfew, daar heb ik niet aan gedacht. Gister had ik het er nog met een huisgenoot over. Geinspireerd door het topic op icmag over mini kweekjes met maximaal 75 watt hps, lijkt het ons wel wat om allebei een heel klein hokkie te nemen voor 1 plant. Ik dacht eraan, dat dat misschien wel met alleen computerfans geregeld kon worden en dat niet zoveel herrie zou maken. Vraag me ook af of voor een plant een koolstoffilter nodig is. Echt alleen voor eigen gebruik dus :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

max 75 gram dus of je moet heer en meester zijn dan haal je meer dan 1 gram per watt.. zoals sommige hier..

 

vergis je niet die pc fans maken ook lawaai.. wat je hoord in een pc is toch ook koeling?

dat maal x aantal fannetjes..

ik hoop dat je een vaste slapert bent :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dude..laten we even reeel blijven.

1 gram per watt ga je nooit halen met 1 plantje in mini opstelling.

Je mag in je handjes knijpen als je met 20 gram wegkomt.

 

Pc fans zijn best te doen, alleen maken ze herrie op volle toeren.

Dat kan je verminderen door er wat meer te gebruiken, en niet op 12V maar op bijv. 9V te laten draaien.

Potmetertje ertussen en je kan 'm regelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg ook maximaal... :o

idd niet op volle toeren.. vergeet de brandmelder niet he op je kamer.. :no :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat het een oude topic is maar ik wil even tip geven voor mensen die een PC Fan willen gebruiken.

 

Als je voor PC fans gaat neem gewoon Papst, het is een dure fan vergeleken met andere fans maar het is duurzaam, heeft goed luchtverplaatsing en het is een van de stilste fans.

Maar ja wat is duur in deze hobby, voor paar tientjes heb je al een Papst fan.

 

Een Papst 4412 F kost maar iets van 20 euro en heeft luchtverplaatsing van 60m3/uur en geluid op volle toeren is maar 14 á 16 dB, het is dus amper hoorbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...