Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Inreh

Aankoop Homebox

Recommended Posts

350 kub is overdreven veel voor zo'n kleine tent... Normaal gezien moet je hok 20 maal per uur ververst worden en daar zit je vet boven als je de totale kubieke meter van je hok vergelijkt met de capaciteit van je afzuiger...Je tentje zal wel redelijk wat in elkaar trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf geen tent maar hok. met 90x90x200 heb ik toch nog geen 2 kub x 20 (keer verversen per uur)=40 kub...of maak ik hier een beginners rekenfout?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he turtle,

 

helaas geen fotos.

 

Toen dat gebeurde bij de planten dacht ik meteen aan vinylvergiftiging! want echt binnen een paar dagen waren alle grote bladeren geel en dood. het begin met gele strepen tussen de nerven.

 

OPMERKELIJK:de planten met het mozaiekvirus hadden bijna geen dode bladeren!

(deze had ik 2 laten staan zodat ik kon leren over het virus, overigens zo min mogelijk bladcontact met de gezondere dames.)

 

ik heb toen ivm. het goede weer de planten buiten in de zon gezet en al het dode blad verwijderd.

 

het duurde even maar de planten knapte weer op. :)

 

nadat ik had gemaild naar greenline dat ik vinylvergiftiging had kreeg ik een semi-over-de-zeik bericht terug van dat het wel met meer mensen was gebeurd en met een inblaasfan opgelost zou zijn.

nou heb ik dat gedaan maar de vinylvergiftiging bleef in mijn hoofd zitten en dus heb ik de binnenkant helemaal met zw-folie bedekt (behalve het deurgedeelte). en ook heb ik de bekabeling zover mogelijk uit het hok verwijderd.

 

nu staan ze in bloei en heb ik nergens meer last van. :wacko:

 

ohyah btw ik heb een torin 250 kuub afzuiger met dito can filter, de afzuiger zelf bevind zich buiten de tent ivm gewicht.

het ding is al een x naar beneden gedonderd en dat heeft me aardig wat takken/ halve planten gekost en een hele hoop stress.

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

YEAHJ :wacko:

 

het tentje is er en hij staat, nu alleen nog even uitvogelen hoe die filter in elkaar moet en de buizen kopen en dan kan het beginnen.

 

als het goed is komen dit weekend mijn stekkies. :)

 

 

dat ding is trouwens groter dan ik dacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey michel

 

ik ben wel benieuwd naar je bevindingen hiermee, ik zit er zelf ook aan te denken om zon tent te kopen maar dan de

 

"Homebox Extra Small Grow Tent 250w Basic Setup"

 

hoeveel stroom gebruikt zon kast in totaal met je filter en je lamp enz. aan?

 

ik zat zelf eerst te denk aan een TL kweekje omdat ik het klein wou houden maar nou ik dit kastje zie is mn intresse hier wel in gestegen zeg maar :)

 

Turtle Power,

 

dus als ik het goed begrijp vatten vaak alleen de ballasten vlam?

want ik mag wel zon hokje van mn ouders maar die zijn bang dat hij vlam vat, als ik het snachts laat draaien is er denk niet zo veel aan de hand ik hang er gewoon een brand/rookmelder boven

 

mja nu zit ik ook nog met het stroom verbruik want op de groep waar ik hem op aan wil sluiten staat ook de wasmachine en de magnatron.

mja als ik hem snachts draai staan die toch ook niet aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai

 

Een 250w gebruikt waarschijnlijk zo'n 60 euro 2.5 maand, is vrij eenvoudig te berekenen, als je de prijs per kw opvraagt van je leverancier, je lichturen optelet en zo kun je exact berekenen hoeveel het je kost...

 

Zelf kopen is duurder dan kweken....

 

groets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welja dat had ik er al inberekend, een afzuiger verbruikt maar zo'n 30-50 w... Hoe groter hoe meer verbruik natuurlijk

 

En waarom zou je stankoverlast krijgen als je continue afzuigt met een koolstoffilter..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

''lekt'' deze tent geen rare geurtjes dan?...

zeer intressant.. die tent..

Share this post


Link to post
Share on other sites

bambino

 

zolang je koolstoffilter zn werk doet zal er nix mis mee zijn

 

Turtle

 

ik d8 ff dat je alleen de lamp bedoelde

 

en hoeveel watt gebruikt die hele tent dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpele optelspm dus hea.. even het vormogen van je filter bekijken op de stikker en dat optellen bij de 250 watt van de lamp, kon je zelf toch ook wel bedenken hoop ik?

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

 

maakt je tent niet vreselijk veel lawaai?

het is maar een dun soort plastic.. een houtenhokje houd meer geluid tegen denkik zo..

hmm misschien koop ik er ook zo een..

maar dan maak ik wel 2! kisten met isolatie om de af/aanzuiger..dus dubbel, als die tent niet goed het geluid issoleert...

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een tent, geen bunker :) Ik vindt het geluid best meevallen, maar ja iedereen zal een andere mening hebben over wat is veel geluid en wat niet. Net zoals jij je muziek luid zet en je buur zit te klagen dat het wat stiller moet....

 

Het maakt evenveel lawaai als een zwenkventilator, je hoort gewoon de snelstromende lucht tegen de zijkant van je afzuiger gaan....

 

Nu ja staat er één in de shop en ik moet echt al bij de tent staan en luisteren om de afzuiger te horen draaien, natuurlijk speelt er wel zachtjes muziek op de achtergrond en praten er mensen, moest het muisstil zijn dan hoor je het iets makkelijker...

 

Als je de kweektent als nachtkastje zou gebruiken zul je natuurlijk meer overlast hebben dan ergens in een kamertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

shit en het is juist de bedoeling het als nachtkastje te gebruiken meer kamers heb ik niet. :)

heb de tent staan en het is toch een stuk dikker dan je zou denken het enige waar ik me een beetje zorgen over maak zijn de naden er komt namelijk op verschillende plekken een beetje licht doorheen.

 

 

hoop dat ik snel kan beginnen zit namelijk te wachten op me stekkies :@

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no licht?

licht --> lucht--> geur...

 

dus deze tent is niet lucht dicht?

of heb je m niet goed opgezet..? padvinder... :P

je zult dan goed slapen met zo'n tent langs je bed met die geurtjes..

ik wacht nog even met de aankoop :jump: wil eerst zeker weten dat die tent licht, lucht, geur dicht is..

wel zo handig :)

 

ciao :offtopic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je niet snapt hoe een afzuiger werkt, zolang je afzuiger werkt kan er alleen maar geur via je afzuiger lopen en dus door je filter en dus geen stank... Alleen als je afzuiger afstaat kan de geur via gaatjes proberen te ontsnappen, zolang de afzuiger een sterk zuigend effect heeft zal de geur nergens naartoe kunnen dan daar....

 

Wat bedoel je met naden? De invoergaten onderin?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je niet snapt hoe een afzuiger werkt, zolang je afzuiger werkt kan er alleen maar geur via je afzuiger lopen en dus door je filter en dus geen stank

Wat bedoel je met naden? De invoergaten onderin?

 

 

Ik denk dat je niet snapt hoeveel stank een wietplant kan produceren. Ik ken een gast die zo`n growbox staan had. Hij heeft hem moeten weg doen omdat de buren bij hem informeerden over die nieuwe achterbuurman. Ze vermoeden dat hij hennep kweekte omdat ze regelmatig hennepgeur roken.

 

Die gast had deze growbox op zolder staan, maar als je de trap al op liep, rook je de planten al.

 

Ook daar stond de afzuiger 24 uur aan. Er hoeft maar een kier in je kast te zitten of je krijgt al stankoverlast.

 

Kijk, het maakt mij niet uit hoor, maar ik zou met zo`n tentje geen risico nemen. Ik kan me niet voorstellen dat je met zo`n ding niets ruikt.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb zelf geen tent maar hok. met 90x90x200 heb ik toch nog geen 2 kub x 20 (keer verversen per uur)=40 kub...of maak ik hier een beginners rekenfout?

yep, rekenfout: 2x20x60=240 kub. 40 kub per minute en 240 kub per uur.

 

grtjs m.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik denk dat je niet snapt hoe een afzuiger werkt, zolang je afzuiger werkt kan er alleen maar geur via je afzuiger lopen en dus door je filter en dus geen stank... Alleen als je afzuiger afstaat kan de geur via gaatjes proberen te ontsnappen, zolang de afzuiger een sterk zuigend effect heeft zal de geur nergens naartoe kunnen dan daar....

 

Wat bedoel je met naden? De invoergaten onderin?

 

hoe kom je daarbij.. er kan altijd wel lucht weg sijpelen en ga mij niet vertellen hoe een afzuiger werkt! :) :jump:

als een plant een paar weken in bloei staat ~'stinkt''' ( voor somige mensen) deze idd enorm!

ik begin dus duidelijk te twijfelen ogf deze tent zijn werk goed doet..lucht dicht enz... :offtopic

 

ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad haal je nu net een slecht voorbeeld aan, want een i-grow kast is zo lek als een zeef.... Niet lichtdicht en niet luchtdicht... Daarnaast zit er een immens zwakke afzuiging in.... Ik zou zo'n kast dan ook niemand aanraden... Behalve het afblussysteem is het z'n geld zeker niet waard...

 

Je kunt dus stellen dat door vrijwel geen afzuiging te hebben de geur inderdaad kan ontsnappen... Ik heb ook nooit echt gekeken naar de filter die erbij zat... (Die zal ook wel niet top zijn geweest?)... We hebben zelf zo'n kleine een tijdje gehad en die zuigt lichtjes af de warmte van de lamp aangezien die ingebouwd is bovenaan... Ik denk zelf dat die totaal tot weinig aanzuigkracht had...Wat krijg je dan? Stank gaat z'n eigen weg via spleten en loopt niet 100% via de filter...

 

Het grote verschil met een tent is dat je een aparte degelijke ventilatie koopt met een degelijke filter...Met veel zuigkracht dus weinig kans dat geur ontsnapt.. Alle lucht wordt letterlijk richting filter gezogen.Daarbij komt dat ik nog niemand over de homebox heb horen klagen op elk gebied...(behalve als je te wild bent, kun je eventueel de hoekjes breken tijdens het opbouwen maar dat's it)

 

Laten we gewoon michel z'n kweekje volgen, waneer gaat ie in actie man? Dan krijg je wat live feedback :) Heb je een camera trouwens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd zorgen voor een lichte onderdruk dan kan het ook niet stinken.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...