Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

topknots

Buiten Kweek 2006 Topknots

Recommended Posts

hee ben ik weer.

het hete weer eist ook bij de planten zijn tol.

ze kunnen goed tegen hitte maar als je weet hoeveel water ze weg slobberen op een dag zit ik zo aan de tien liter. :P

maar goed dat heb ik wel voor ze over.

 

na een grondige inspectiekwam ik er achter dat er een was die getopt wat moeite had,ik keek wat beter en zag dat er een grote tak half was afgescheurd?????

hoe weet ik niet mischien een kat of iets dergelijks.

kon er voor kiezen om hem te laten zitten en op te binden maar heb gekozen voor er afte halen.

het hete weer eiste al veel van de plant en om nu die tak te laten zitten zou te veel energie kosten.

vergeet niet in de natuur gebeurd dit ook en daar is geen helpende hand.

 

verder gaat het lekker en hebben ze het naar hun zin. :smoke

tetrahydrocannabinol bedankt voor het lobbieen :) ,ik ken geen engels helaas maar heb het laten vertalen.

waarom ik nog niet op dat forum reageer is puur omdat ik gepaste afstand moet bewaren om straks een goede en overwogen beslissing te nemen.

maar wat hij sugereerd dat stadium ben ik al voor bij dit is het 4 a 5 jaar op rij dat ik stabil zaad heb.

De vraag of het een auto bloeier is of een hele vroege bloeier is nu nog de vraag.

in bij de gevallen is het interesant en speciaal.

Ze snapen er niks van voor z,on soortje gaat 7 jaar studie voor af en zelfs dan is het nog niet gelukt dus je kunt na gaan dat een boeren l als ik in een keer met z,on soortje kom toevallig. :bier.

 

verder wil ik weer iedereen bedanken die weer op mijn topic heeft gereageerd.groeten topknots ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er nog altijd erg mooi uit Topknots! Ik benijd je! :smoke

 

Verder gun ik jou het soortje wel! Mocht dit ooit doorbreken, dan zou dit soortje bekend staan als de échte Nederlandse wiet!

Misschien een tip om een zaadhandel te beginnen? :bier Ik zou dan een klant van je zijn!

 

Die van mij op het dak zuigen ook het water weg alsof er een gootje onder zit! Je snapt gewoon niet waar de liters gebleven zijn!

 

Ik kijk weer uit naar je volgende foto's van de bloeiende planten! Ik zag dat je er meer dan 5 op het dak had staan, klopt dit?

 

Zou je dan verder geen problemen kunnen krijgen met het '''blauw''?

 

Groetjes Bull!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey topknots , wou het wel vertalen hoor maar was gisteren iets te sloom op dat uur van de dag :smoke

 

Tja ik hoop dat we iemand vinden die bereid is dit te doen , mischien zelfs iemand van het forum???

 

Ik kan het mischien vragen aan de man van nederzaad maar ik betwijfel dit want heb het al eens aangekaart maar hij zweert bij zijn soortjes.(die ook wel erg lekker zijn).

 

Maar hier zijn veel mensen die toch andere mensen kennen dus dat zou wel moeten lukken .

 

die van sensi seeds hebben er blijkbaar ook niet veel zin in , en ze geloven het maar half.

 

Anyhow als ik iets vind laat ik jou wel iets weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Poging.

 

Okay, that's more interesting.

Ok da's veel intressanter.

 

Was it definitely a male JP that pollinated the f1 female(s that produced these seeds?

Was het echt een manlijke JP die een F1 vrouwtje bevruchten (die deze zaden produceert?

 

Do any males from the f2 seeds survive in this year's crop?

Zijn er mannen van de F2 zaad die dit jaar overleeft hebben?

 

It's unlikely, I know, but if topknot or someone else has an early/auto-flowering male from the same crop of

Het is niet waarschijnlijk, dat weet ik, maar als topknot(s) of iemand anders een vroeg/autobloeiende man uit deze zelfde oogst zaad heeft

 

seeds, it could prove very rewarding to pollinate parts of the most desirable early/auto-flowering females.

zou het heel winstgevend/fijne resultaten kunnen zijn/hebben om gedeelte's van de mooiste vroeg/auto bloeiende vrouw te bevruchten.

 

The f2 generation already sounds interesting, and if you or topknot can get this quality to consistently show

De f2 generatie klinkt nu al heel fijntjes, en als jij of topknot(s) deze eigenschap vele malen/ieder jaar kunnen aantonen,

 

itself in subsequent generations of seed, while maintaining the JP quality (select, select, select!), you could

in meerdere generaties van jullie zaad/soortje en de JP kwaliteit dmv selecteren hoog kunt houden

 

have a very valuable strain in your possession within a few years.

kun je idd een heel waardevol bijzonder soortje in handen hebben met een paar jaartjes.

 

To have a better chance of maintaining the desirable qualities in further generations of seed, it would be

Om een betere kans te maken op behoud van kwaliteit in de te komen generatie's, zou het

 

advantageous if you could preserve some of the f2 plants in a vegetative photoperiod.

zou het voordelen geven als je een paar planten f2 in vegatieve fase te houden.

 

 

Then it's possible to back-cross f3+ generations, if/when the desirable traits of potency flowering become

Dan wordt het mogelijk om de f3+ generatie terug te kruisen als de gewenste eigenschappen zoals potentie,

 

less prevalent in later generations of seed (which is likely).

bloei minder prevalent (moeilijk woord, weet ik niet) word in latere generatie's (wat zeer waarschijnlijk is)

 

So, if you can find a male from the crop of f2 seeds, and if you can regenerate and preserve one of the best

Dus als je een mannetje hebt in de f2 zaden, en als je een van de best bloeiende dames

 

early flowering females, you could do some very interesting work.

behoud/kruist/bevrucht zou je een leuke nieuwe strain/soort kunnen hebben.

 

 

One thing though - if these plants really are auto-flowering, as opposed to early flowering, this could be a

Maar nog een ding, als deze planten echt auto/bloei, dus geen vroege bloeier, zou dit wel eens een

 

major obstacle to preserving them in a vegetative state.

moeilijke opgave kunnen worden om hen in de vegateive fase te houden.

 

Vrije vertaling

Groentje27

 

Gaat lekker Knotsie!

Als je ff tijd hebt kijk ff in mijn topic, heb wat bladproblemen.

Groeten Groentje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry groentje ;) ik had het eigenlijk niet over dat vertalen maar ik had het over 100% uniform(en véél) zaad maken van JPtopknotsius.

 

de vertaling was al gebeurd. Wel fijn van jou , kun je je vertaalvaardigheden wat oppoetsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

even weer update plus foto,s

gaat lekker ze slurpen water maar ja wat de hek.

verder geen bijzonderheden.

veel plesier met de foto,s

 

143c95183a23dbec8f5b103998fea7.jpg

 

143ca0697c476d5c1899b265896e0c.jpg

 

143cac726fb625c3e39b7f519c1753.jpg

 

1439e1caaae618de3d2eb1a100db97.jpg

 

vriendelijke groet topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh dat ziet er nu al smakelijk uit.

FF eentje draaien.

Groeten Groentje

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) die reackties ja het gaat inderdaad lekker weer werkt goed mee.

heb even een ph meter gekocht omdat ik de planten wat lichter vond worden.

ph meter 45 euro viel nog wel mee.

ik gaf kraan water en hier is de ph 7.7, veel te hoog natuurlijk.

het ph voor wiet planten maar ook voor de tuin planten behoord 6.2 te zijn regenwater is 6.2.

dus ik heb het water afgezuurd naar 6.2 met ph min.

dat kunnen we op grond medium doen omdat de ph langzaam naar beneden word gehaalt.wat ik begrepen op hydro moet je afbouwen.

zo dus net op het dak geweest en ze staan er lekker bij verder geen echt problemen dus ben weer een tevreden mens. ;) groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie(vroege) planten! ;)

 

De ph van regenwater heeft geen vaste ph! ;) (zelfs de ec wijkt vaak af!) ;)

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

damm ik heb deze helemaal gemist ga het zeker volgen vind het zwaar vette plante

ga zo door :P ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waaw bigint al lekker te komen die bloei, is het zo'n extreem vroege bloeier? Dan neem ik hem volgendjaar ook ;) Gaat mooi daar!

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks ieder een. ;)

en zo zie je maar dat ik ook soms onzin zit uit te kramen.

sorrie,ik had info gekregen dat dat echt zo was maar ja ook mensen kunnen fouten maken. ;)

tot gauw met weer een nieuwe update. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

KWIJL aaaaah heerlijk nu al vol toppen , dat gaat lekker smaken.

 

 

Zeg die van sensi seeds willen niks met die zaden doen omdat het zogezegd illegaal is om zaden te ontwikkelen. (hahahahaha)

 

Nou dat is wel jammer .

Share this post


Link to post
Share on other sites

die komen wel via de achter deur geloof mij nou maar,en dan ben ik niet thuis. ;)

doe het lekker zelf en jullie horen het vervolg zeker ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom richt je niet een eigen seedbank op?

 

minimale investeringen (als je wat mensen kent) en zoiets kan zomaar uitlopen op een heule goeie business!

(ben zelf bezig om een t-shirt lijn op te zetten via internet...meer voor de lol, ff kijken hoe dat gaat)

 

maar je zaad verkopen via een site kost geen drol; men neme; een kvk-tje...een domeinnaam (www.topknots.nl >>topknots.nl is beschikbaar<< net gechecked!!!) ,

iemand die je kent die je site bouwt (als je dat al niet zelf kan) een rekening nummer, wat email adressen.....en thats about it!

2 keer per week je shit verzenden via postkantoor (klanten betalen kosten toch....) dus minimale investeringen, maximale resultaten....kost je alleen wat tijd om de boel te regelen...

 

waarom aan andere bedrijven verkopen als je zelf de volle mikmak in je pocket kan steken?!

 

(mag ik wel wat korting voor het aandragen van dit idee ;) )

 

 

gr jv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maison Topknots, voor al uw zadenwensen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo weer een nieuwe update.

Zogezet zo gedaan voeding aan gepast en de planten stonden aardig strak na het geven.hahahahahahah

Nu ik de juiste ph geef en de juiste verhouding voeding staan ze er goed bij.

De bladeren die waren leeggetrokken zijn geel en die vallen er zo drek weer af.

Nu ik vanmorgen keek zag ik dat de planten toch wel aan hun max voeding zaten zie foto.

 

buitenkweek200610jullietopknot.jpg

 

verder nog wat leuke foto,s

buitenkweek200610jullietopknot.jpg

 

buitenkweek200610jullietopknot1.jpg

 

buitenkweek200610jullietopknot.jpg

 

 

en ook de binnen plant gaat heel goed ,echt een genot om te zien hij zij haar laatste week alles er uit haalt.

 

 

buitenkweek200610jullietopknot1.jpg

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, god knows why, maar ze staan op hennepdesk, die laten je niet doorlinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon even met rechtermuisknop op dat kruisje klikken, naar "eigenschappen" gaan en dan het adres (URL) die er staat kopieren in je adresbalk en op enter drukken, dan is de foto zo zichtbaar ;)

 

edit: Het is in net orde gemaakt door topknots zie ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...