Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

topknots

Buiten Kweek 2006 Topknots

Recommended Posts

hallo de kweek 2006 buiten is weer begonnen.

Ik kweek met jamacan pearl en heb nu z,on 18 plantjes uit zaad onder tl staan popelent om naar buiten te gaan.

Toch houd ik ze nog even bunnen tot het weer wat stabiler is.

ze komen in 23 liter potten te staan en de grond soort is plagron grow mix,genoeg voeding voor de eerste drie weken.

 

de eerste foto,s van mijn engeltjes

 

f5c78c56fac1cbe13ea7080361cbfb.jpg

 

f5c9109cbfb58d95353b1bab25f35f.jpg

 

f5c8587ad840998dadf0b5c2aff12c.jpg

 

f5c9a579d59cedbf83326afe42da83.jpg

 

ik zal deze topic elke update en hoop dat er wat reakties zullen komen.

Advies is altijd welkom.

 

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, maar een beetje vreemd dat de plant aan de rand van de TL buizen het hardst lijkt te groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi, maar een beetje vreemd dat de plant aan de rand van de TL buizen het hardst lijkt te groeien.

 

nee hoor zo vreemt is dat niet, ik heb voor gaande jaren met jamacan pearl gekweekt en er was elk jaar wel 1 of 2 bij die zo groei de.

verder hoe frapant het ook klinkt dit waren altijd mannetjes.

ik beweer overigens niet dat ik er zeker van ben maar ik zal je vertellen wat het is geworden.

 

Ook is dit zaadje eerder gezaait en daar geeft ook zijn voor sprong. :whistling

 

verder is het ook dat ik het ook wel een beetje in de hand werk door hem niet onder het licht te zetten hij groeit dan ook naar het licht toe en dat verlengt hem ook nog eens.

 

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeey topknots!

 

Die jamacan pearl van vorig jaar was zeker de moeite! Mooie toppen en echt vroeg klaar, het zal me benieuwen of deze ook zo gaan worden.. Ga je ze weer op het dak zetten??

 

Groet plantkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook hier :whistling

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook hier :whistling

 

greetz sannie

ja ik heb mijn stekkie weer gevonden <_<

ja ik zal weer van mijn dak gaan opereren hahaha :D

dit jaar heb ik alleen maar jamacan pearls en geen k2.

hoe wel k2 ook wel goed uit de bus is gekomen en met maar liefs 1200 gram droog.

Maar het is voor buiten niet echt een goede plant omdat k2 laat klaar is krijg je al gauw te maken met toprot.

Ondanks dat heb ik toch genoten

dus dit word mijn topic en zal hem voor de liefhebbers uptodate houden.

sannie en plantkas jullie ook weer sucses dit jaar dat het een vruchtbaar jaar mag wezen :smoke

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah van het dakverslag... Nu gaan er weer lampjes branden hier... Leuk man, ben benieuwd dit jaar... :whistling <_<

 

Ik ga je weer volgen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jah van het dakverslag... Nu gaan er weer lampjes branden hier... Leuk man, ben benieuwd dit jaar... :whistling <_<

 

Ik ga je weer volgen :D

thanks jij ook sucses he tot in de toppen tijd hahahahah :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Het ziet er ontzettend leuk uit, ik kan me inderdaad ook nog iets herinderen van je dak kweek. maar waar heb je de jamacan pearls zaden gehaalt?

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< zo daar zijn we weer,een paar dagen verder en het groeit als kool.

geen problemen tot nu toe.

om 7.00 uur gaan de tl verlichting aan tot 02.00 uur s,nachts.

Op de dag wissel ik elke keer 6 voor het raam om de 3 uur wisselen :smoke

water geven doe ik met een horsellock (vernevel stand) 3 maal per dag op gezette tijden.

niet te veel en niet te weinig.

Geen voeding de eerste drie weken.

 

 

ff61fde5d607e2a9237e731bf06a9f.jpg

 

ff63d1e6adcc752a0ddcd108149ad7.jpg

 

ff62a22ee4ea3312c52d5d10b2d1b5.jpg

 

ff636846c6c6015b09ba47772c103f.jpg

 

ff643748cadf468a90aea0816f916b.jpg

 

:whistling gaat lekker.

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eey ziet er zonnig uit, alweer de gamma emmers in huis gehaald? Of had je ze nog staan <_< dat kan ik me ook nog wel herinneren.. wel op HD toen dacht ik? Maarey ook dit jaar weer hopen op zulke bomen hea..komt goed volgens mij, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen we u mede delen dat het ook dit jaar weer een feest op je dak zal krijgen.. :whistling

 

Laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als alles weer zo gaat als vorig jaar, heb je een boel wiet. Deze ging toch uit zichzelf zo vroeg de bloei in? Kan me niet herrineren dat je die hebt verduisterd, of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:smoke ja net snowy das een feest hopen dat het niet verstoord word.je weet dames trekken nog al veel aandacht. :whistling nee dit jaar geen gamma ik heb er alleen maar geld bij gelegt en niks gekregen voor de relcame <_< .Maar in plaats van 20 liter ga ik naar 23 en 25 liter potten kijken of dat wat verschil maakt.

 

Het is inderdaad al lekker weer kingmokum,maar ik wacht nog even tot na ijsheilige,dan is de tempratuur een beetje stabiler en de kans op nacht vorst stukken minder aan wezig.

Het is niet zo heel erg om even te wachten, ze krijgen alles wat ze willen (aandacht)

 

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als alles weer zo gaat als vorig jaar, heb je een boel wiet. Deze ging toch uit zichzelf zo vroeg de bloei in? Kan me niet herrineren dat je die hebt verduisterd, of wel?

nee klopt helemaal Blowmonkey deze ging uit haar eigen in de bloei.

Echt een must om te zien, en nog een voor deel knippen moet wel maar je bent zo klaar.

en dat scheelt weer ben met die k2 10 dagen aan een stuk door bezig geweest elke dag een plant en dat is niet leuk meer.dus wat doe ik gewoon weer tien neer zetten hahaahahahahha <_< :smoke

ik ben 10 dagen knetter stoned geweest.(knippen zonder handschoenen) :whistling

 

groeten topknots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee weer even een update

ik heb vandaag 5 planten alvast naar buiten gezet na dat ik ze in 23 liter potten heb gestopt.

Boven op het dak waaide het behoorlijk en heb ze doormiddel van bamboe en tairipjes vast gezet (losjes).

toen flink wat water gegeven en ze verder lekker in de zon latenstaan.

zo nu is het echt begonnen.

De andere volgen maandag als het weer stabil blijft.

foto,s volgen bij de volgende update groeten topknots. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< daar zijn we weer.

ik heb er nu 10 staan en ze hebben het wel een beetje moeilijk.

Harde wind speelt hen parte.

Maar ja daar worden ze hart van zeg maar. :smoke

ik heb er even een foto van gemaakt.

 

 

1400a5e99ab901af7526ab82e7ad7f.jpg

 

Even een kort vraagje kun je de grond hergebruiken na dat je een man hebt geconstateerd

 

we zullen zien wat het word dit jaar.

groeten topknots :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit zo op een rijtje, volop zon.

Zullen goed groeien......suc6 verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je die grond wel weer kunt gebruiken alleen moet je dan wel ff het bovenste laagje van de grond afhalen zodat je zeker weet dat eventueel stuifmeel weg is,

 

zaakje staat er mooi bij :whistling

 

Roy!3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo , weer een vette dakkweek wordt dat !!

en dat al die planten maar zo worden zoals vorig jaar .

 

Ja kdenk wel dat dat geen kwaad kan om die grond opnieuw te gebruiken , wel effe de wortelkluit er zoveel mogelijk uitplukken en dan gewoon door de rest van je grond mengen , komt wel goed !!

 

succes verder, en laat dit weer zoon gaaf verslag worden zoals verleden jaar

 

mazzel

Edited by tuinkabouter

Share this post


Link to post
Share on other sites

<_< nou weer bedankt,ik heb nog 8 dames achter de hand mochten er mannetjes op duiken.

Dus vandaar die vraag.

Van deze kant uity hoop ik weer op het beste, maar gun dat jullie ook.

groeten top. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdoe het zelf ook altijd, gooi m'n grond nooit weg. Kan prima hergebruikt worden.

 

Wat voor dames heb je trouwens nog achter de hand?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kdoe het zelf ook altijd, gooi m'n grond nooit weg. Kan prima hergebruikt worden.

 

Wat voor dames heb je trouwens nog achter de hand?

ik heb de zelfde soort jamacan pearl achter de hand.

Maar omdat het nog te vroeg is voor geslachts bepaling kan ik niet zeggen of het allemaal dames zijn.

Maar ga er van uit dat ik in totaal plus/minus 8 dames overhou. :P

als ze net als vorig jaar zo snel in de bloei gaan zonder verduisteren ,dan zou het wel zo kunnen gaan dat volgend jaar dit een hele popelaire dame gaat worden.

wie weet worden ze wel gevraagt voor de playboy :specool :tu

Maar komt allemaal goed blomonkey. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede middag kom net van boven en het ziet er goed uit en lijkt er op dat ze goed aan slaan. :rofl

Een heeft echt flink op haar donder van de wind gehad en dat is een twijfel geval.

ik laat haar nog even staan kijken wat het gaat doen ,anders vervang ik haar en zet deze toegetakelde buitspel.

He ik haal af en toe voetbal en kweken door elkaar :tu

 

Maar goed ik ga deze kweek ook even wat proberen ik ga 5 toppen en 5 niet toppen.

kijken of het echt zo veel verschil uitmaakt,en dan bedoel ik het gewicht op het einden.

 

Maar eerst laat ik ze deze week nog met rust tot vrijdag dan top ik ze daar na weer week rust en dan weer toppen.zo drie keer.

 

groeten topknots :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
succes verder, en laat dit weer zoon gaaf verslag worden zoals verleden jaar

 

mazzel

 

Zou dat verslag graag willen lezen, heeft iemand daar een link van, want kan zo snel niet het verslag vinden...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...