Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

5 X Santa Maria

Recommended Posts

mede kwekers,

 

hier mijn kweek over 5 santa's in 20 liter potten... ze staan nu bijna een week in een voorgroeihok en komen hier ongeveer 3-4 weken in te staan .Ik heb ze nu paar dagen geleden getopt en ze herstellen mooi .. Als ze naar het bloeihok gaan dan worden ze ook nog overgepot naar 27 liter potten.. er hangt in het voogroeihok een 600 watt lamp+cooltube en temperatuur heb ik zo constant rond de 24 graden... lv zo rond de 70%

 

foto's : http://www.mijnalbum.nl/Album=INWYGDXS

 

op en aanmerkingen hoor ik graag :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik dit niet al ergens zien staan?Kan jammer genoeg niet zeggen dat je stekken er prima uitzien,geef eens wat meer info...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb voor mijn nieuwe kweek een nieuw topic aangemaakt... ph 6.0 + enzymen , geef nog geen voeding want is voorbemeste growshop aarde voor ongeveer 3-4 weken voeding... en hoezo zien de stekken er niet goed uit ??

 

bedankt voor de reactie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
en hoezo zien de stekken er niet goed uit ??

 

Omdat je bladpunten omhoog krullen en geel/bruin zijn, je stelen heel lang zijn, je bladeren assymetrisch en onderontwikkeld zijn. Ik zie ook nog een beetje paars opkomen. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, jah je hebt helemaal gelijk Cypress Hill...

 

De vertaling hiervan is...

 

Je plantjes hebben het iets te warm, dus meer afzuigen. Hebben een klein beetje last van overvoeding.

Je bladeren hangen een beetje(ook diverse oorzaken voor), en er zit een verstoorde sapstroom aan te komen(kan veel oorzaken hebben)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

overvoeding?? ik geef ze helemaal geen voeding alleen afgezuurd water en enzymen... dat de temperatuur iets te hoog is geweest dat klopt en daar is nu een cooltube voor gekomen... en ik zie wel hoe het verder gaat ... ik laat het van me horen in ieder geval bedankt voor de reacties <_<

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een update voor zover een update ,hierbij foto's van de planten van ongeveer 2 weken geleden (nieuwe foto's probeer ik morgen te plaatsen) ben nu namelijk niet thuis en heb effe niks te doen :tu

ze staan nu in het bloeihok, ik draai nu savonds en de temp is redelijk onder controle zo... de planten zijn nu een cm of 45 en staan vanaf vandaag in de bloei dus het feest kan beginnen ze zijn nu 4 weken oud (voorgroei) en geef ze een ec van 1.3 de planten doen het goed lekker breed 2 keer getopt.. die ec is die goed of zou ik die ook kunnen verhogen.. want ga met de week denk ik gewoon 0.1 verhogen.. of zou ik deze sneller op kunnen bouwen??

 

 

p.s ze staan nu in een ander hok (betere hok naar mijn idee :specool)

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NJEXSDR4

 

en de foto's in het bloeihok komen snel....

 

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het relax aan doen met die EC +/- 0,1 tot 0,2 verhogen per week met max 2,0... Gewoon naar je planten blijven kijken en zie je een puntje iets lichter kleuren je EC teruggooien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto=NJEXSDR4.JPG

DE PRIESTER ik zou niet te snel met je ec om hoog gaan

net wat stijloos zecht elke week 0.1 ik heb de laatste keer

tot 2.0 gegaan en dat ging goed ben bij 1.0 1.1 begonnen

nou veel succes met de kweek gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de reacties :tu , ik zal rustig aan doen met de voeding en als ik kleur veranderingen ofzo zie dan zal ik gewoon weer minder voeding gaan geven.. ook heb ik nog een vraag.. ik heb mijn afzuiger helemaal tegen het plafont in de kast hangen dit zal qua zuigkracht toch niks schelen?? ben nu effe bezig mijn hele luchtstroom te optimaliseren...

 

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hier weer een update.. de planten groeien nu erg sterk nogsteeds ze zijn zoon 50 cm ongeveer en staan nu 3 dagen in de bloei... ze hebben een mooie kleur nu en het gaat naar mijn idee goed... wel vroeg ik mij nog iets af... ik heb een 1000m3 afzuiger (uitblaas) ik heb daar een filter bij maar wel met een verloopje erop... (zie foto's) ik ben nu zeer druk bezig om er maar voor te zorgen dat ik zelf met 30 graden buiten ik de boel nog koel genoeg kan krijgen (wat nu nog niet het geval is... ) ik vroeg mij af of dit ook zal schelen in kracht van afzuiging??

 

voor de personen die mijn foto's van de plantjes beter bekijken zien dat de bladeren een beetje soort gekartelt zijn, dit komt naar mijn mening door de temperatuur die er in het voorgroei hok was... ik kweekte eerder met 2 x 600 watt maar heb nu er maar 1 aangezet in verband met de (nog komende) hitte... maar 1000m3 moet genoeg zijn toch voor afzuiging van 2 600 lampen, en een 440 m3 inblaas.. ook heb ik de uitblaas slangen veranderd , het was eerst een 125 mm slang (had ik door middel van verloop gedaan) en nu is het gewoon 254 mm dus de echte ... met de inblaas heb ik alleen het probleem dat ik in een buist moet aanzuigen en die is 125 mm maar de slang + aanzuig van afuizger is 160 ik heb deze wel aan elkaar gekregen amar zal dit veel schelen in zuigkracht??

 

haha effe een lekker stukkie tekst :lol:

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KOUQRAIW

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LYAFV7AN

http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=4T4XIWZL

http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=MGXZDM6T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen aarde draad naar je kap :s

 

schaam jezelf !!!!!!!!!!

 

Hoe vaak is die filter gebruikt ???

 

en blaast je ventilator de goeie kant op :lol:

 

suc6 met je santa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventillator is een beetje kapot dus dat moet ik effe fixxen haha en die aarde ga ik ook direct effe doen...

 

bedankt iig

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een tip,verlaag je filter want deze hangt tegen het plafond,8 tot 10 cm naar beneden zal je luchtstroom verbeteren... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank u , zal ik doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij een up-date van mijn planten.. de planten groeien als kool en ik denk wel zoon 5 cm per dag zowat.. ik heb een steun netje en wil hiermee graag de planten gaan leiden/scroggen maar vraag me af of dit wel kan met zoon wit steunnetje (zoals ik bijvoorbeeld bij sannie heb gezien was dit een ander soort net)... het netje op de foto is niet goed , want had het met mijn domme kop beetje verkeerd geknipt.. de 1500m3 softbox is besteld dus dat gaat goedkomen :lol: .. temperatuur nu nog goed te doen..

 

effe een paar foto's

Foto=JJXHDY8A.jpg

Foto=3ALEA6KV.jpg

 

het enige probleem met mijn netje is die tering ventillator dus daarom is het effe gekloten met dat netje..

en ik is het nog nog aan te raden om nog wat te dieven onderaf? heb steeds wel wat weg gehaald maar het is er zo snel weer aan ...

 

hoop op reacties...

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de priester het ziet er goed uit en met die 1500 kub

kom jij de warme daagen wel door en ik draai altijd

savons van half 10 tot half 10 smorgens en je wou

nog meer dieven ik doe dat altijd 1 keer in de week

tot de groei er uit is dus tot eind week 2 bloei

gr mi laaters maar ze staan er heel mooi bij :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor je reactie 40 PP.. heb gister van de planten de onderkanten gedieft... en daar komen ook weer foto's van :P hoe ver dieven jullie eigenlijk?? ik haal de wat kleinere takkies haal ik weg, en dan van de wat grotere takken die ook onderaan zitten haal ik gewoon de blaadjes en zijtakkies eraf :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet het gewoon op gevoel doen tot waar het licht kan koomen alles

wat er onder zit knip ik altijd weg dan heb je haast geen flufie mooie

harde buds en daar doen we het alemaal voor :lol: :P :P

want licht = gewicht en waar geen licht komt komt ook geen gewicht :D

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit.lijkt wel op mijn hokkie hahah.

 

groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reacties :lol:

ik zal eens effe goed kijken hoe ik dat doe met dieven en zal er dan een foto van plaatsen :P

ook zal ik natuurlijk foto's maken van het nieuwe net/afzuiger , want dat opzetten van een net wordt nog wat haha ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mede kwekers, hierbij een update van me ladys. Vandaag een net (gaas) boven mijn planten gehangen ik wil hiermee geen scroggen, alleen ik vraag me af of ze nog veel doorgroeien... ze staan nu 1 week en 3 dagen in de bloei.. heeft dit nog zin? ik vind eigenlijk wel dat ze er gezond uitzien.. ook heb ik ze gedieft maar ben bang om te veel schade aan te brengen...

 

de foto's:

 

Foto=CBHWJMYS.jpg

Foto=SGJHRMKS.jpg

Foto=TJ3Z4EMP.jpg

 

ik heb de ventillator weggehaald.. was zoon groot ding en stond verschrikkelijk in de weg.. ik ga zoon kleine neerhangen maar moet nog effe bedenken hoe ik dat een beetje makkelijk kan doen omdat hij zwengt....

 

hoop op reacties

Edited by de priester

Share this post


Link to post
Share on other sites

je planten gaan nog even door met groeien,normaal moet het dus zeker gaan goedkomen,succes er mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt :lol: ik zal zo snel mogelijk weer met een up-date komen

deze week effe de afzuiger halen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...