Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

5 X Santa Maria

Recommended Posts

het hokkie groter maken gaat niet lukken... dus ik moet het gewoon hier mee doen en ga wel met 2 x 600 watt draaien anders schiet het niet op :bier en als ik er nou een stuk of 20 planten inzet hoe lang moet ik dan ongeveer voorgroeien? want ik ben alleen gewent ze 3-4 weken voor te laten groeien.... ik zelf zat zo aan een weekie ofzo te denken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priester,

 

Dan is 1x 600w toch voldoende.

Heb je ook niet zoveel problemen meer met de warmte.

16 tot 20 dames in 11 ltr potjes met een dag of 10 voorgroei.

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan makkelijk 20 planten per 600 watter neerzetten.

Dan zou, mits ze goed aangeslagen zijn, 1 week 18/6 voldoende moeten zijn.

Eigenlijk is je hokkie te klein voor 2 x 600 watt, als ik jou was zou ik de volledige ruimte benutten door er zoveel als mogelijk is neer te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ silver

ik heb hier bewust voor gekozen.. daarom heb ik dus ook allemaal grotere afzuigers gehaald enzo. ik ken mensen die draain in een kast van 2.50 meter met 6 x 600 watters.. het is allemaal wel te doen hoor..

 

@stumper

ik laat ze eerst een week effe goed aanslaan/wortelen in mijn propagator :D

 

ik zie wel hoe het gaat volgende ronde, ga eerst deze afmaken en problemen die ik tegenkom laat ik dan gewoon zien :D

 

volgende ronde ook organisch voeden... maar kan er eigenlijk beetje weinig over vinden naar mijn idee..

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

priest,

 

2 lampen van 600 w voor 2 m2 = :bier

12-15 plantjes per lamp = :D

7-11 dagen 18/6 = :D

 

meer plantjes onder een lamp van 600 watt levert echt niks meer op :wOOt

Ik zou dus met jouw 2 lampen max. 30 plantjes aanhouden.

Ga je er meer neerzetten zul je ook korter moeten voorgroeien anders krijg je een veel te dik bos.

 

Suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tokkie

ik ga gewoon kijken hoeveel bakken er ongeveer mooi inpassen en vanuit daar ga ik dan experimenteren met hoeveel dagen voorgroei enzo :wOOt en hoop dan natuurlijk dat de opbrengts ook :bier gaat worden :D

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

stond ook in de planning :bier maar zit alleen met die slang op de grond... ben bang dat die straks niet meer gaat passen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cool 5 santa's... ;) .populair plantje.lol

ik zou der 2 400watters boven hangen...

of anders een hokkie van 2m bij 1m :P ,

wil je ech :bier veel van 1 plant halen , moet ze ook de ruimte hebben om tot een echt grote plant uit tegroeien..

4 weken groeien is vet, als je ze dan ook nog topt .... :smoke , op die manier zet ik der maar 1 onder een 600watter.

Ze wordt dan zow groot, dat ze al het lichtoppervlakte neemt.

 

15plant1ij.jpg

hier een blik op 1 PP(5weken 18/6), in de achtergrond zie de helft van de andere plant...ze stonden met ze 3en onder drie 600watters op 4m².

 

pK 13-14 zou ik helemaal mee oppassen...killer

 

 

 

suc6....

Share this post


Link to post
Share on other sites

he dokkie

ik deed ook altijd heel lang voorgroeien enzo.. maar wil nu gewoon effe wat sneller gaan kweken en niet te lang voorgroeien vandaar :bier

bedankt voor je reactie en zal rustig aan doen met de pk13/14 ;)

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
he dokkie

ik deed ook altijd heel lang voorgroeien enzo.. maar wil nu gewoon effe wat sneller gaan kweken en niet te lang voorgroeien vandaar ;)

bedankt voor je reactie en zal rustig aan doen met de pk13/14 :P

 

:bier

'k snap 't, werd het wachte ook zat, maar wilde absoluut niet meer dan 5 planten neerzetten, heb nu dus twee hokjes groei/bloei..

 

suc6 ......... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij effe een technische vraag voor de techneuten (ben zelf ontzettend a-technisch) ik heb een schakelbord:

Foto=LWS3VPXC.jpg

 

maar hoe moet dat nou precies allemaal aangesloten worden... want nu wil ik het dan ook helemaal precies goed hebben...

naast die soort stop zit wel een kroonsteentje weet niet precies hoe ik wat moet aansluiten...

 

hoop op reacties...

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Hey, bord van de schakelbodenkoning? Je meot de stroom bovenaan aansluiten op de zekering.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm 't kan aan mij liggen, maar ik vindt het geen netjes bord, 't is wel heel el_cheapo gemaakt... Echt lowbuget... Keramische zekeringen? Maken ze die nog?

 

Effin zorg ervoor dat dit ding niet in je hok hangt of uberhaubt in contact kan komen met hoge luchtvochtigheid.

 

 

Verder moet ik zeggen dat ik er ook weinig van kan maken, K staat waarschijnlijk voor kachel en 1 van die 2 blokken met 4 contacten zal constant zijn en de ander via een schakelklok. Kwestie van gewoon even testen met bv een burolampje ofzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@staff

ja dit is van de schakelbordenkoning....

 

op de zekering aansluiten?? ik vind het eigenlijk beetje te gek voor woorden dat er niet iets van een uitleg bij zit....

 

ding komt natuurlijk buiten het hok te hangen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, lijkt er inderdaad op alsof alles klaar is en dat er alleen nog netspanning op de zekering moet worden aangesloten. Ik ben niet bekend met de borden van de schakelkoning, maar het ziet er kant en klaar uit, behalve dan dat er niks zit aangesloten op de zekering.

 

Lijkt mij een prima bord, keramische zekering is helemaal niks mis mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Staff

Bij nader inzicht denk ik dat er iets ontbreekt, ik heb 2 zekeringen en ik moet 1 draadje op elke zekering aansluiten had ie gezegd. dus bij jou weet ik het niet aangezien er maar 1 aansluiting is.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm... misschien dat ik maar effe contact opneem met de schakelkoning... lijkt me toch wat beter want moet het wel effe allemaal zeker weten :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij een verstandige beslissing priest :smoke

Geen risico lopen met dit soort dingen.

Brand maakt meer kapot dan je lief is :bier

 

Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik zit mij zo eens af te vragen... ik zie zo hier en daar soms een soort grijs/wit achtige stof op sommige bladeren liggen..eerst dacht ik dat ineens een heel blad onder de thc haren zat... maar kon het er zo af vegen... kan dit een soort ziekte/beest zijn? (mijn muren zijn wel van gipsplaten, misschien gips?) maar dat vraag ik me af... weet iemand dit misschien?

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste priester,

 

als jij straks wat meer 7 liter potten erin wil zetten, en je zit te kloten met die dikke buis van de luchtaanvoer, misschien is het dan handig om een dubbele bodem te bouwen, met een paar gaten erin, en daar je potten op te zetten, eventueel op schoteltjes

 

succes verder met je kweek

 

 

neus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neus

hmmm een dubbele bodum dat klinkt niet verkeerd... maar hoe moet ik dat voor me zien?? hebbie iets van een foto ofzo ervan, want hoe ga ik die lucht daarlang krijgen...

 

@TAW

dus ik heb te maken met meeldauw.. heb wel zoon mooie gele plakkaat in mijn hok hangen maar heb er nog niks op zien plakken..... is het ook schadelijk dan meeldauw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sluit je slang van je inblaas zo laag mogelijk aan de buitenkant van je kast vast,timmer een paar latjes rondom aan de binnen kant binnenkant van je kast op zo'n 25 cm hoogte,plaats daarop een plaat met op de juiste plekken (rondom je potten zodat ze er niet op staan!) een aantal gaten en plaats je potten daar weer bovenop.Je filter hangt dus al bovenin las ik net,op deze manier wordt de verse lucht gelijkmatig door de gaten langs de blaadjes omhoog gezogen ;) .beter kan je het niet hebben.. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...