Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

priest

5 X Santa Maria

Recommended Posts

@ tokkie

 

he tokkie,ik zal eens effe zoon ding halen en kijken of het een beetje werkt :P :blink:

 

:D

 

 

En?Werkt het?

 

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee priester

 

ik bedoelde dat als je geen dikke slang door je hok heen wilt hebben,doe dan 2 kleine op 1 afzuiger dmv een t-stuk. maar ja als de inlaat lucht al te warm is.... dan zuigt het idd :blink:

 

voorde rest gaat t wel goed zie ik :D

 

succes

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Tokkie

 

Ik heb het gehaald hij maakt wel wat minder herrie maar nogsteeds wel wat... maarja gelukkig is geluid niet zoon probleem :D

 

@Pitt

dat met 2 kleine slangen is nog niet eens zoon slecht plan.. zal eens effe overnadenken hoe ik dat ga doen

 

bedankt voor de reacties :D

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Leuk veldje Priester. Dat bladverlies onder is ook warmte. Krijgen ze genoeg water om te zweten?

Ga zo door.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ miss_J

ik geef ze 1 liter op een dag ... maar naar mijn idee lusten ze soms nog wel iets meer zal eens proberen dan gewoon afgezuurd water extra te geven anders..

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priest,

Ik zou niet alleen maar (afgezuurd) water geven maar gewoon met je normale voeding.

Het verschil is anders zo groot voor je dames.ec van bijv.1.5 ineens 0.2 !!

Kan mij niet voorstellen dat ze daar blij mee zijn.

Ik ben er in ieder geval geen voorstander van.

Weet dat er mensen zijn die het wel doen(soms wel 1 x per week) maar is niet mijn ding dus.

Bovendien geven de dames het vrij snel aan als je ze teveel voeding zou geven en kan je het zonder al te veel problemen in een beginstadium nog heel goed corrigeren.

 

Tok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Priester.

 

Mooi hoor. Wat een stammen hebben ze gekregen :bier

 

Ik zou ook gewoon meer water geven maar dan ook met voeding. Anders krijg je pieken en dalen en dar zit je niet op te wachten in je aarde, dan heb je straks eeen heel leleijk geel hokkie.

 

En niet zo mooi als nu :D

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tokkie

Ik zal er eens aan denken en gewoon kijken hoe de lady's het doen :D

 

@ert

bedankt , en nee we gaan voor een mooie groene kleur , geel heb ik een hekel aan :D

 

bedankt voor de reacties jongens :wOOt

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een update van mijn kant,

was effe een anderhalve dag bij iemand anders, maar vond de laatste tijd al dat mijn bladeren iets geler werden... maar kwam thuis en ook wat gele bladeren met "roest" ... dit is duidelijk overvoeding ik heb mijn ec meter geijkt en hier klopte geen flikker meer van dus ik had steeds iets van 0.4 te veel gegeven sinds mijn laatste ijking... dus ik heb ze vanavond alleen water gegeven om te spoelen..

 

maar wat raden jullie aan?

morgen verder gaan met (wel goede ec) voeding of verder met spoelen en ga vanaf morgen ofzo beginnen met de pk/13 14

 

hoop op reacties....

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Priester,

 

Net wat Tokkie zegt halveer je voeding en kijk t ff een weekje aan.

Niet spoelen!!,de laatste keer dat ik aarde heb gespoeld kreeg ik toprot.

Ph waarde?

 

GRtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met spoelen zal priester toch gewoon bedoelen dat ie de plantjes de gebruikelijke "voedingsbeurten"geeft maar dan zonder voeding.

Dit zou dan geen extra water betekenen en derhalve zal dit niet lijden tot toprot.

Als je wel echt gaat spoelen, dus liters water erdoor heen jaagt, lijkt me niet goed.

 

S6 priester verderz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ silver

mijn ph is altijd 6.0 , maar ik zal gewoon minder voeding gaan geven en het aankijken...

 

@stumper

heb mijn nieuwe voeding al gemaakt, en heb een iets lagere ec er effe tegenaan gegooit :D

 

bedankt voor de reacties jongens

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

priest,

 

Ik zou nog ff nog geen pk 13/14 geven.

Dit jaagt je ec omhoog en ik denk dat je nu eerst ff moet aankijken hoe het gaat als je alleen maar wat minder voeding geeft.

Helaas lees ik dat je toch alleen water(zonder voeding) hebt gegeven.

Nogmaals,ik denk dat je dames niet blij zijn met zulke grote verschillen.

Advies blijft ; de helft van de voeding geven en een weekje aankijken.

 

suc6 tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
priest,

 

Ik zou nog ff nog geen pk 13/14 geven.

Dit jaagt je ec omhoog en ik denk dat je nu eerst ff moet aankijken hoe het gaat als je alleen maar wat minder voeding geeft.

Helaas lees ik dat je toch alleen water(zonder voeding) hebt gegeven.

Nogmaals,ik denk dat je dames niet blij zijn met zulke grote verschillen.

Advies blijft ; de helft van de voeding geven en een weekje aankijken.

 

suc6 tokkie

 

 

hier ben ik het voleedig mee eens

 

maar kop op het gaat tog wel goed komen daro

veel succes de priester

maar het ziet er goed uit verder

 

gr mi laaters

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie recties weer jongens :D

 

@ tokkie

ik heb klein beetje voeding en pk13/14 nu een ec van 1.4 en dat lijkt me wel effe genoeg gas terug toch? of zou ik nog lager moeten gaan? ja sorry jongens ben een beetje eigenwijs maar denk toch dat 1.4 genoeg of niet...

 

maar wil effe zeggen dat je van zulke dingen wel gewoon het meest leert enzo :D

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja natuurlijk,leren mag.

maar het is zo jammer als je alles verprutst.Alle moeite voor niks.

 

 

ec 1.4 is natuurlijk behoorlijk stukje lager maar had liever gezien dat het zonder pk 13/14 was geweest.

 

pk 13/14 is goed maar gevaarlijk spul.

Je kan er op het laatste moment je hele oogst nog mee verknallen als je te veel gebruikt.

 

we wachten het maar ff af nu.

Hou ons op de hoogte :bier

 

suc6 Tokkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tokkie

ik zal voor de zekerheid nog effe een doorgaan met gewone voeding om ze nog effe bij te laten komen, heb de voeding net aangemaakt zonder pk13/14 ... alles voor niks lijkt me niks :bier

 

bedankt voor je reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook zit ik erover na te denken om misschien over te gaan op organische(bio) voeding... canna heeft hier nu ook een lijn van toch canna.org ofzoiets... wat is het best aan te bevelen voor dit soort voeding (merk) en zijn die boosters enzo dan ook organisch? en daarmee wordt overvoeden toch ook heel moeilijk toch?

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een bio voedingslijn is overvoeden beter verdraagzamer voor de planten maar ook niet goed,Biobizz en Canna organic zijn goede bio voedingen,geloof echter nooit dat je je ph waarde niet hoeft af te stellen,zeker doen,en begin laag,bouw dit steltselmatig op en geef steeds voeding mee met het drinkwater,beter een hele week beetje voeding dan 3x veel en voor de rest water! :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan

bedankt voor je reactie, ik zal me hier eens in gaan verdiepen want volgens mij kan ik er bijna niet meer omheen :D

 

ik maar mijn booster die ik ook van canna heb (niet biologisch) lijkt me slim die daar dan ook niet bij te gebruiken.. is daar een biologische versie van dan?? en welk merk zou ik het best kunnen nemen want zit het nu toch wel zwaar te overwegen..

 

 

:bier

Edited by de priester

Share this post


Link to post
Share on other sites

persoonlijk vindt ik de organische voedingslijn van biobizz prima!Topkwaliteit voor weinig centen...Kijk Zaterdag eens naar m'n volgende update,volledig gevoed met Biobizz,Co² tabs en guano... :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

he rataplan, zie nu net dat je ook hier gepost had (had de vraag nog gesteld in jouw topic)

maar ik ga die dan zeker ook bekijken ja.. want die cijfers liegen er niet om en het is nog beter te doen qua voeding geven en smaak.... hier ga ik me effe goed in verdiepen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan ik eigenlijk zien dat ik mijn planten te weinig voeding geef?? en ga denk ik binnekort toch maar eens bio voeding halen voor volgende kweek :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

hierbij nog effe weer een vraagje...

ik wil denk ik af van mijn 5 planten kweek methode en ga gewoon mijn hok met meer planten volgooien... , mede doordat ik zit met een paar weken voorgroei enzo en dat vind ik gewoon allemaal zonde van mijn tijd/energie. Nu ga ik vierkante potten nemen om ze in te zetten.. maar hoeveel potten zal ik er neer zetten? en hoeveel liter? wel is het zo dat ik een slang over de vloer heb lopen waar ik geen potten dan kwijt kan.... maar denk dat ik daar door middel van t-splitsing gewoon 2 kleine slangen van maak ... mijn hok heeft afmeting lxbxh = 1.40mx1.00mx2.00m ik denk dat ik met meer planten gewoon betere opbrengsten ga halen dan steeds dat voorgroeien van 4 weken...

 

hoop op reacties...

 

 

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee Priester

 

Heb je dan in dat kleine hokkie 2x 600W hangen??

Dan zou t verstandig zijn om t iets groter te maken(2.00 x 1.00 Mtr)

 

 

Grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...