Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BlOw-GrOwEr

Hoeveel Opbrengst Ongeveer

Recommended Posts

dat worden blaren op de vingers,en door t geestdodende effect(continu knippen,de hars van de schaartjes roken,de drank,in je vinger knippen),reken dan naast de opbrengst,ongeveer 1 man de kilo,wil je t minimaal in 18 uur klaar geknipt hebben(continu,minimaal)......vooral met buitenwiet.

dus met 10 kilo ben je met 10 man 18 uur aan t knippen.

minimaal.......

maar een biertje erbij,en gaan !!

zo doe ik t altyd,goed eten en drinken,en niet te veel van t schaartje roken!!

greets

lee

<_< :smoke :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

van het schaartje roken is idd dodelijk, daarna doe je niets meer

Share this post


Link to post
Share on other sites
En atmos, als je vroeg begint met je kweek en zorgt dat je planten er netjes en redelijk bij staan in juni, dan kun je ze toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toch best resultaat oogsten lijkt me? Afhankelijk zijn van het onstuimige hefst weer hier is idd echt absollut niets waard..

 

laters, Snowie

 

Te vroeg beginnen werkt ook weer nadelig , de mensen die deze week buiten van start zijn gegaan zijn precies op tijd gestart ,tenzij het weer opnieuw koud wordt .

 

Als de plant minder lichturen krijgt worden de bloeihormonen geactiveerd . Begin bv in d elaatste week van juni met het langer maken van de donkere periode daarvoor hoef je dus niet per see heel de nacht ee nzeil over je plant te houden . Je kunt van bv 7 uur in de avond tot 11 uur (op diezelfde avond ) verduisteren om zo de nacht te verlengen . Zo hoef je in de ochtend niets te doen .

 

mmmm,dat wordt idd veel knipwerk.reken per kilo wiet ongeveer 8 uur knipwerk....(minimaal)

dus een paar maten die je kunnen helpen zou geen overbodige luxe zijn.

greets

lee

:rofl

 

In het najaar afgebloeide planten geven trouwens ook veel meer knipwerk dan in de zomer afgebloeide planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te vroeg beginnen werkt ook weer nadelig , de mensen die deze week buiten van start zijn gegaan zijn precies op tijd gestart ,tenzij het weer opnieuw koud wordt .

 

Als de plant minder lichturen krijgt worden de bloeihormonen geactiveerd . Begin bv in d elaatste week van juni met het langer maken van de donkere periode daarvoor hoef je dus niet per see heel de nacht ee nzeil over je plant te houden . Je kunt van bv 7 uur in de avond tot 11 uur (op diezelfde avond ) verduisteren om zo de nacht te verlengen . Zo hoef je in de ochtend niets te doen .

In het najaar afgebloeide planten geven trouwens ook veel meer knipwerk dan in de zomer afgebloeide planten.

 

 

hoe lang verduister je ongeveer dat is het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Atmosphere

 

THX ik was al lang aan het zoeken naar een menselijke manier van verduisteren(de avond verlengen prachtig gewoon)

 

Dat brengt me aan het denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tetrahydrocannabinol

 

Jij gaat toch ook in de kas je plantjes verbouwen? Kan je dan niet beter een lichtdicht hok maken waar je de planten inrollen/tillen. Als vuilniszakken/landbouwzijl over je planten gaat doen kan dit schade maken aan je planten en dat is natuurlijk zonde. Hoelang ben je van plan je plantjes te laten verduisteren en laat je ze daarna gewoon weer de natuurlijke lichtcyclus volgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door al het lezen hier ben ik helemaal enthousiast geworden om er ook wat meer werk van te maken. Bij een vriend van mij in de tuin is een goede ruimte met veel zon en het lijkt ons leuk om een beetje te gaan hobbyen. Als we dit weekend stekjes halen, kunnen we die dan nog op tijd buiten zetten om begin juni te beginnen met verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan best hoor zou alleen niet al te lang wachten, had vorig jaar pas half juli stekken gehaald en had ongeveer 30 gram per plant, je kan ze ook voorgroeien onder een lamp zoals ik nu aan het doen ben.

 

maar kan iemand me wat meer vertellen over het pantje PP(red. powerplant) iemand ervaring mee etc.

 

bij d.z.t. in r. vertelden ze me datr ze nlx gekruist hadden met PP geen idee wat daar van waar is maar de stekken zien er super uit zal ff foto`s posten in de rubriek foto`s

 

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

Edited by stijlloos

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als we dit weekend stekjes halen, kunnen we die dan nog op tijd buiten zetten om begin juni te beginnen met verduisteren?

 

Dat kan zeker ,maar waarom zo vroeg al beginnen met verduisteren??

 

Het minste werk is Juli en augustus als bloeimaanden te pakken. Dan begin je een week voordat de maand Juli begint met verduisteren. Op dat moment is het buiten nog erg lang licht . Door 3 a 4 uur donker aan de natuurlijke nacht toe te voegen zal de plant zeker gaan bloeien ook al krijgen ze nog geen 12 uur donker maar bv 10 uur . Dit zal bijna altijd genoeg zijn om de transformatie van groei naar bloei in te zetten.

 

Wanneer je het verduisteren tot en met de eerste week van Augustus volhoudt is dat voldoende ,en kan de plant weer verder op de inmiddels veranderde buitenlicht cyclus. Half Augustus beginnen buitenplanten die niet zijn verduisterd zo wie zo al in de bloei te gaan .

 

Voordelen : -planten worden beter en langer belicht- de zon is immers sterker in de zomermaanden( in plaats van najaar)

- Na regen zijn je toppen weer veel sneller droog als gevolg van de hogere temperaturen.

- Je bootst het natuurlijke klimaat van de planten veel beter na ,op een punt na dan en dat is de hoeveelheid regen die in nederland in Augustus valt .

 

In Nederland is juist augustus de maand waarin gemiddeld de meeste regen valt. Dit klinkt gek maar klopt wel . De regenbuien zijn echter wel korter en heviger als in bv de najaarsmaanden.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, das een mooi antwoord! Bedankt! Beantwoord ook deels mijn vraag in mijn "eigen" topic. Ik denk trouwens wel dat ik eind juni bedoelde en niet begin juni....maar ja, zit pas net in de materie he :rofl. Wat wel een probleem gaat worden zijn periodes dat een van ons er niet is om voor de vrouwtjes te zorgen, dus daar moeten we ook nog wat op verzinnen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
mmmm,dat wordt idd veel knipwerk.reken per kilo wiet ongeveer 8 uur knipwerk....(minimaal)

dus een paar maten die je kunnen helpen zou geen overbodige luxe zijn.

greets

lee

:rofl

ja of koop een canna cutter

ahhaha

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze er 700 euro voor neer kunnen leggen,kunnen ze beter een canna cutter kopen,huren kan natuurlijk ook..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo'n idee, dat de meesten in deze topic nog niet zo vaak buiten hebben gekweekt en de diverse moeilijkheden kennen en er mee weten om te gaan. Nou in die jaren dat ik het heb gedaan is er van alles misgegaan en dat zal in de toekomst ook wel weer gebeuren want er zijn teveel dingen om op te noemen maar voordat je de weed in de zak hebt moet je ze niet verkopen, wacht eerst maar eens af, we spreken elkaar in oktober weer en dan horen we de event. resultaten.

Ik ben blij, dat ik van mijn plantjes, dit jaar, een kilootje af zou kunnen halen en meestal lukt dat wel

 

SUC51104.JPG

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

En verleden jaar had ik 1200 gr van 12 planten, maar 4 zijn er verschimmeld en nog enkele gedeeltelijk, ondanks vervroegde bloei. Ik had de pech dat het eind sept. erg nat was en vochtig weer en grote toppen en het is geschied. Maar daar waren hele bomen bij, in mijn foto-albums staan er nog wel meer, maar kilo's het ik nog nooit geoogst en dat zal bij jullie wel niet anders zijn.

 

SUC50747.JPG

 

Zulke bomen had ik er verschillende van.

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

opbrengst.. praten we overigens over nát of droog? Reken je niet te rijk wat dat betreft!

 

Mijn PP vorig jaar: 2,8 kg nat (dus geknipt, vóór het drogen). Reken dat je ongeveer 20% droog overhoudt (als je netjes droogt, ik hoor ook wel 25%). Maar een tweede mooie manier van buitenwiet "commercieel" aantrekkelijk te maken (want veel koffieshops willen niet eens buitenwiet - bovendien is het aanbod in het najaar overstelpend zoals je zult begrijpen, wat de prijs drukt) is er hash van te maken . Zie het bubbleator onderwerp hier op het forum (zoek).

 

Naast de wiet kun je van de trim en de kleine topjes perfecte hash maken. Ik heb bij elkaar nu zo'n 90 gram gehaald puur van de popcorn en de trimmings. En geen klote shit, nee, pure bubble. Dit jaar ga ik van meer wiet bubble maken. Heerlijk! Ik heb zelfs al reeds gedroogde wiet door de bubbleator gehaald. Resultaat: een vette stonede zwarte harde hash, veel harder dan van verse wiet overigens, maar errug lekker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stel je hebt met de grote bladeren weggeknipt, en de grote takken 3 kg NAT wat houd je over aaan bubble hasj als ik dit door me bubblelator gooi. want buitenwiet is toch maar moeilijk te slijten!

 

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat had ik al eens eerder beantwoord km, dat ligt helemaal aan de kwaliteit van je planten en wat je er doorheen gooit. Grote bladen = nihil opbrengst, toppen = veel opbrengst en alles wat er tussen zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat had ik al eens eerder beantwoord km, dat ligt helemaal aan de kwaliteit van je planten en wat je er doorheen gooit. Grote bladen = nihil opbrengst, toppen = veel opbrengst en alles wat er tussen zit.

 

Even een vraagje.

 

Als ik een stuk of 50 planten tussen de mais zet en die half oktober wil gaan oogsten moet ik het knippen dan doen in het maisland of is het ook mogelijk dat je de toppen eruit knipt en in een doos of zka doet en meeneemt naar een rustige plaats waar je ze dan kunt knippen?

 

Ik zie me nog geen uren aan het knippen in het maisland met alle gevolgen van dien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dacht je zelf Japie, of heb je geen mening. Als ik nou zeg in het maisland, doe je dat dan ?

 

Ria

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha zou mooi zijn. knippen in de "natuur" :o

 

Groeten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tsja, neem gelijk een generator en cannacutter mee het maisveld in ;-)

 

Sorry hoor van de domme vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...