Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BlOw-GrOwEr

Hoeveel Opbrengst Ongeveer

Recommended Posts

Sjah, daar zit ik nu alleen een beetje mee.. M'n plantjes groeien de box uit en kben bang dat ze buiten de bloei inschieten. Kheb de lamp al op 17/7 staan inplaats van op 18/6, maar een verschil van 3 uur is toch nog steeds aardig wat.

 

 

We zitten nu op 14 uur licht per dag en volgende week al op 15.

Gaat best hard alweer maar ok jou plantjes zijn al best volwassen.

Met verse zaailingen heb je er minder last mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nee is gewoon de bedoeling om via de natuurlijk te laten groeien en bloeien <_<

 

Via de natuurlijke weg groeien en bloeien kan met Cannabis niet in nederland . Hier kweken van wiet is net zoiets als palmbomen willen kweken op hoek van holland . Van nature komt de wietplant uit veel warmere gebieden . In nederland zou wiet in het wild zichzelf dus ook nooit in stand kunnen houden.

 

Met dit in het achterhoofd zijn veel vragen over buitenkweek te beantwoorden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb ook jaren geprobeerd om er her en der wat neer te zetten en ik moet zeggen, is me nooit gelukt om er fatsoenlijk wat van te oogsten. Altijd aan het einde sept./okt. pas dikke toppen en dan ook bijna altijd schimmel en in die planten die het het beste doen en dan zijn ze in no-time weggerot, en nog niet klaar.

Ik heb er nu meestal 12, op 2 lokaties, maar dan in potten en die worden eind juli, een dag of 10 verduisterd en dan lukt het wel om er fatsoenlijk van te oogsten, maar zelfs dan is het moeilijk en 500 tot 1000 gr. per plant is leuk bedacht, maar is kilometers naast de waarheid. Verleden jaar had ik 1250 gr. van 12 planten, maar daar waren er 4 van verschimmeld, dus bleven 8 planten over. En daar ben ik tevreden mee. Maar zo maar wat in het rond zetten is heel moeilijk en, als ik zo lees hebben diegenen die over kilo praten het nog nooit geprobeerd en dat kun je beter eerst eens doen met een stuk of wat fatsoenlijke stekken en geen zaad, waarvan de helft ook nog manlijk kan zijn en buiten ontkiemen is ook al niet makkelijk, maar wel mogelijk.

In mijn foto-album staan wel foto's van verleden jaar van mijn buitenplanten, toen had ik voor het eerst een dig. camera.

Ria

 

Een kilo van één plant in de volle grond is wel mogelijk ,maar dan zal de wiet niet goed zijn afgebloeid.

Geef me een tuin en een schuur en 60 liter speciekuipen op wieletjes (zodat ik kan verduisteren) dan haal ik echt wel een halve kilo per plant. In kleine potten is dit natuurlijk niet mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het moet wel verplaatsbaar blijven

 

Zet ze in een Kliko <_<

 

Je kan natuurlijk je potten ook op hondjes zetten, dat zijn van die skatebordjes die ze in de bouw gebruiken.

Ik heb een tijdje bij een geluids verhuur bedrijf gewerkt, en daar werden ze gebruikt om boxen van 80 kilo te verplaatsen.

 

Groet NECROTH :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Via de natuurlijke weg groeien en bloeien kan met Cannabis niet in nederland . Hier kweken van wiet is net zoiets als palmbomen willen kweken op hoek van holland . Van nature komt de wietplant uit veel warmere gebieden . In nederland zou wiet in het wild zichzelf dus ook nooit in stand kunnen houden.

 

Met dit in het achterhoofd zijn veel vragen over buitenkweek te beantwoorden.

 

Wat bedoel je met 'via de natuurlijke weg'?

als je bedoelt niet verduisteren, heb je het volgens mij wel mis,

er zijn echt wel mensen die zonder verduisteren tog begin oktober klaar zijn en die dan met een beetje geluk een goede oogst hebben <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat bedoel je met 'via de natuurlijke weg'?

als je bedoelt niet verduisteren, heb je het volgens mij wel mis,

er zijn echt wel mensen die zonder verduisteren tog begin oktober klaar zijn en die dan met een beetje geluk een goede oogst hebben :whistling

 

Je kunt wel oogsten op die manier ,alleen nooit zo veel en zo goed als via de natuurlijke manier ( in het juiste klimaat). De maand oktober in Nederland geeft voor de plant onnatuurlijke omstandigheden en september ook met een beet je pech.

 

We zijn er al aan gewend dat de hier gekweekte buitenwiet van mindere kwaliteit is ,dat kan ook niet anders met zo'n ongunstig weer in het najaar . Dit betekend echter niet dat wiet buiten altijd van mindere kwaliteit hoeft te zijn . Krijg je het voor elkaar je planten in juli en augustus af te bloeien dan heb je zeker betere wiet omdat ze dan bloeien meer in het klimaat waar ze thuis horen, natuurlijker dus juist. Dit klinkt misschien tegenstrijdig omdat je de lichtcyclus kunstmatig aanpast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo,

ik zit met een dillema, heb een prachtige kas tot mijn beschikking maar twijfel nu. Ik kan de natuur haar werk laten doen in deze kas en de dames niet verduisteren. Maar heb op het forum gelezen dat de natuur haar best niet doet om een mooie natuurlijke oogst te creeren. Ga het liefst voor de mooie volle toppen.

Als verduisteren de oplossing is voor een mooie oogst, welk schema moet ik aanhouden om de PP planten in bloei te krijgen en uiteindelijk een mooie oogst.

 

MGV

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat bedoel je met schema Charley?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit was net de vraag die ik ook wou stellen!

Verduisteren, hoeveel uur daglicht en duister, en verstoor je het cyclus niet als je de plant dan weer ineens naar buiten doet als het daar langer licht is?

 

Of hou je de verduistering op 13 uur licht totdat het in augustus ook 13 uur licht buiten en dan naar buiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bedankt voor de info denk dat ik helemaal geen 11 liter potten meer ga gebruiken maar alleen metsel kuipen want 500 gram per plant zie ik wil zitten....

 

vergeet geen gaten in de onderkant van je metselbakken te boren!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit was net de vraag die ik ook wou stellen!

Verduisteren, hoeveel uur daglicht en duister, en verstoor je het cyclus niet als je de plant dan weer ineens naar buiten doet als het daar langer licht is?

 

Of hou je de verduistering op 13 uur licht totdat het in augustus ook 13 uur licht buiten en dan naar buiten?

Ja bijvoorbeeld , 14 uur licht kan vaak ook nog om ze te laten bloeien . Een uur langer in het licht als ze naar buiten gaan is trouwens ook geen ramp ,heb ik ervaren.

 

Wanneer buitenplanten ( die niet kunstmatig worden verduisterd) met de voorbloei beginnen kunnen je verduisterde planten in principe ook buiten op de natuurlijke lichtcyclus verder bloeien.

 

Het is wel altijd streven naar zo weinig mogelijk terugval in het aantal donkere uren , omdat je dan de minste kans hebt op het vormen van mannelijke bloemen tussen de vrouwelijke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken je niet rijk! Met 15 plantjes haal je tussen de 500 en 3000 gram. Maar ik vind je al een hele knappe kweker als je 100 gram droge goedgeknipte wiet per plant overhoud. Dan denk ik dus aan 1500 gram. Let er wel op met pp buiten dat je ze regelmatig controleert op schimmel. Als je dit niet krijgt kun je wel veel oogsten, want pp is wel een explosieve groeier zeg.

 

Sucses, Tyson :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had 2 jaar geleden (vorig jaar startfase mislukt, 60 kleine plantjes van 10 cm hoog doodgegaan :D )

per buitenplant netjes geknipt 120 gram (had er 10 <_< )

 

ikzelf ga dit jaar ook voor PP (100 :whistling ) met de geruillakweek en wil zo rond half-eind oktober oogsten, moet toch te doen zijn? ik verwacht ong 100 gr de plant, (ik heb zelf al zo gerekent dat ik er geen 100 stuks overhoud) maar 1 kilo voor buiten, dat is echt veel hier in nederland :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook een groot verschil tussen klonen en zaadplanten. Een zaadplant levert meestal veel meer op, en is beter bestend tegen ziekte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reken je niet rijk! Met 15 plantjes haal je tussen de 500 en 3000 gram. Maar ik vind je al een hele knappe kweker als je 100 gram droge goedgeknipte wiet per plant overhoud. Dan denk ik dus aan 1500 gram. Let er wel op met pp buiten dat je ze regelmatig controleert op schimmel. Als je dit niet krijgt kun je wel veel oogsten, want pp is wel een explosieve groeier zeg.

 

Sucses, Tyson :whistling

 

Om zekerder te zijn van een goede oogst is de verduister techniek in het leven geroepen. Je moet er alleen wel de mogelijk heden en de tijd voor hebben. Maar als je die methode goed toepast kun je (als het weer een beetje meewerkt) 200 gram van een slechts één meter hoge plant halen . Een succesvolle kweek is zoals altijd van veel faktoren afhangkelijk.

 

De ketting is zo sterk als z'n zwakste schakel . In de buitenkweek hebben we hier in Nederland altijd te maken met één hele zwakke schakel namelijk : het slechte klimaat in het najaar . de enige manier om die zeer zwakke schakel te elimineren is je planten afbloeien in de zomermaanden (juli en augustus).

 

Planten die gewoon op de natuurlijke buitenlichtcyclus worden gekweekt hebben het grootste deel van de bloei te maken met kou en vocht en zullen dus nooit tot hun recht komen , en dat vind ik jammer omdat ik graag wil zien waartoe het ras in staat is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste atmosphere/andere ervaren buitenkwekers,

ik zag een prachtige uitspraak: De ketting is zo sterk als z'n zwakste schakel . In de buitenkweek hebben we hier in Nederland altijd te maken met één hele zwakke schakel namelijk : het slechte klimaat in het najaar . de enige manier om die zeer zwakke schakel te elimineren is je planten afbloeien in de zomermaanden (juli en augustus).

 

Maar hoe kan ik ze laten afbloeien in juli en augustus, heb al verschillende sticky's gelezen maar kan helaas duidelijk antwoord vinden. Ja ik weet dat het met verduisteren te maken heeft maar nu alleen nog de juiste werkwijze. Oftewel ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt :whistling

 

MVG Charley

Share this post


Link to post
Share on other sites

De naam zegd het Charley, verduisteren: op kunstmatige wijze aan het ligt ontrekken aldus de van Dale. Door een of ander scherm o.i.i.d.r (of iets in die richting :whistling ) kun je dit op vrij simpele wijze voor elkaar krijgen. En atmos, als je vroeg begint met je kweek en zorgt dat je planten er netjes en redelijk bij staan in juni, dan kun je ze toch met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid toch best resultaat oogsten lijkt me? Afhankelijk zijn van het onstuimige hefst weer hier is idd echt absollut niets waard..

 

laters, Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren is altijd goed. Begin er dan mee op 1 juli, zo zijn ze voor het slechte weer klaar. Pas wel op dat je niet de aandacht trekt, want je moet wel vaker naar je plek(2 x per dag).In je achtertuin kan dit makkelijker.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 uur groei, en 12 uur voor de bloei is eigenlijk voor indica. Waarneer een plant gaat bloeien verschilt per soort. Ik zet mijn sativa planten bijf. op 11 licht, 13 donker. 18/6 en 12/12 werden gebruikt om indica planten binnen te kweken. De meeste mensen houden dit ook aan. Maar je ziet bijv. dat de ene plant veel sneller de eerste bloemen laat zijn als de ander. Buiten zijn de meeste planten eind sept., begin okt. klaar.

 

groet, Tyson :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tyson waarom verduister jij sativa planten voor 13 uur is dat omdat ze de neiging hebben om terug te gaan groeien?

 

danku

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom in een emmer(12L)... en niet bijvoorbeeld een speciekuip(40L)..??

 

 

hmmmmm..... 50 pp`s x500 tot 700 gram.....hmmmm 25 tot 35 kilo hhmmmm x 1000 tot 1100€

 

laat ik me zelf niet rijk rekenen, eerst de zon maar eens schijnen, dacht echt dat een buitenplant z`0n 100 tot 150 gram gaf we zien het wel in oktober. tering dat wordt trouwens veel knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm,dat wordt idd veel knipwerk.reken per kilo wiet ongeveer 8 uur knipwerk....(minimaal)

dus een paar maten die je kunnen helpen zou geen overbodige luxe zijn.

greets

lee

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja idd we zijn met 3 man ongeveer 15 uur bezig geweest over 2,5 kilo binnenwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...