Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EsmeraldaNuevacita

Thc Verslaafden

Recommended Posts

Ik vind het veel leuker om met wat vrienden buiten rond te lopen met een joint in me hand. Beter dan binnen :) Tenzij het regenachtig, koud, Nederlands weer is .... :blink:

 

Als ik loop komen de effecten veel beter tot zijn recht, vooral als je high bent :wOOt Dan voelt lopen echt zooow heerlijk, vooral als je dan nog eens een dikke blow in je hand hebt :P.

 

 

idd ik moet ook geen spiegels in de buurt zien want dan sta ik er zo een kwatier gek voor te doen <_< :nerd :nerd

Edited by woopie

Share this post


Link to post
Share on other sites
slapen doe ik tot nu toe nog steeds niet fatsoendelijk.. om de 10min wakker etc, geen pretje in ieder geval

 

ben nu in het begin van m'n 3e week bezig.. dus we zullen zien <_<

 

ik heb altijd gedacht dat iedereen bier / alcohol dronk voor de gezelligheid maar ik zou het eerder zien als een verslaving!

 

 

Ik ga ook reageren :blink:

Vertel het aan zoveel mogelijk mensen en laat je flink complimenteren!

Dat helpt echt gigantish, ook voor je zelfvertrouwen...

 

Ik heb ook een tijd veeel gedronken en echt... het is niet leuk :nerd

Snacht wakker worden met ongeloofelijke buikpijn en een droge bek, vaak miste ik hele stukken van men geheugen en je word als het een beetje meezit gigantish dik van.

Ik kan zo nog wel heel wat nadelen verzinnen, maar ik ben in die tijd er ook mee gestopt en over gestapt op joints...

Dus als je drang voelt, rook een joint ofzo maar raak geen fles meer aan! :wOOt

 

Het is makkelijker om te stoppen met wiet roken dan van drank af te komen, en voordat je (verslaafd*) aan wiet raakt moet je heel wat presteren....

 

Ik nu sinds kerst niet meer, en heeeel af en toe een pilsje op een feest, maar denk dat ik net 5biertjes heb gehad sinds kerst en ik moet er ook niets meer van hebben....

 

Ik hoop dat je het volhoud :P

 

 

 

:nerd :wOOt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb veel geblowt, maar ik kan mezelf heel goed in de controle houden, heb nu al 8 weken straight niet geblowt. (In de zomervakantie ga ik weer aan de blow en na vakantie stop ik ook weer)

Het ligt aan jezelf. Kan je het niet in de hand houden... ja dan kan je verslaafd raken.

Ik deed het eigenlijk alleen in de weekenden en misschien maar een paar keer doordeweeks geblowt. (Vakanties daargelaten)

Ben je makkelijk voor jezelf, kan je steeds meer gaan blowen en is de rem niet echt goed meer te merken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik (43) blow dagelijks, maar ga ieder jaar 6 weken op vakantie naar `t voormalig Oostblok, alwaar ik dus 6 weken niet blow, op dat aangeboden lokale blowtje na.

Ik geloof dus niet in een verslaving aan cannabis.

Ik drink wel dagelijks een paar glazen wijn, zou er meer moeite mee hebben die te laten staan (wijn = legaal en goedkoop op m`n vakantie-adres).

Ik vermoed dat een en ander leeftijdsafhankelijk is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@'suffie63'

Ik (43) blow dagelijks, maar ga ieder jaar 6 weken op vakantie naar `t voormalig Oostblok, alwaar ik dus 6 weken niet blow, op dat aangeboden lokale blowtje na.

 

Ligt het nou aan mij of ,spreek jij jezelf niet tegen nu?................

 

"Ontkennen " is typisch iets voor verslaafden ,denk ik zo.

6 weken niet blowen....."behalve die paar dan "....en

hoeveel weken zitten er in een jaar? :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu 30 (volgende week 31 ) en rook al jointjes sinds mijn 15e. Maar mijn mening is dat je er geestelijk aan gewend raakt. Ik denk niet echt verslaafd. Zowiso lichamelijk niet. Er kunnen natuurlijk altijd mensen zijn die dit wel hebben.

 

Als ik moet werken de volgende dag om 7.00 uur dan rook ik savonds geen jointje meer, maar ik heb dan toch wel het idee dat ik iets mis. Maar het is niet zo dat ik een joint MOET roken.

Maar ik mis dan wel iets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mist je "beloning". Je lichaam ervaart het als sex, of chocola. Dat is de geestelijke verslaving, en die kan heel sterk zijn. Ik vind sex ook heel verslavend.

Sigmund Freud vond, dat je je psyche niet moest proberen aan passen, dat lukt toch niet, maar er mee te leren leven... Je beloningsdrang heeft een functie, en daar maakt thc gebruik van. Lichamelijk is er weinig aan de hand, nicotine en vooral de langdurig alcohol verlaving is veel heviger, in die zin dat je compleet gek kunt worden van alcohol onthouding, delerium tremens, en dat de shakes en chagrijn de norm zijn voor tabak onthouding. Zie mensen die regelmatig weken op vakantie gaan, en blowen niet of nauwelijks missen.

De problemen met blowen komen met de 400 celcius rook in je longen, en uiteraard de tabak.

Wiet van 20 jaar geleden was soms net zo sterk als nu, maar kocht je de juiste soortjes, en had je een beetje mazzel, dan had je ook toen 20%thc. Sommige thai van vroeger was heftiger dan ik nu gemiddeld koop. Er was ook veel rotzooi allicht, maar van 5% wiet word je ook stoned, moet je alleen wat meer roken, bijvoorbeeld in de waterpijp.

Ik geloof er eigenlijk niks van dat er nu meer verslaafden zijn dan vroeger. Maar dit is het tijdperk van repressie he. Gedogen is uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ooit wel eens op tv iets gezien over dat cannabis verslavend is. Zeiden ze ook dat vaak als excuus de vakantie wordt gebruikt waar niet geblowd wordt om aan te tonen dat ze niet verslaafd zijn. Bleek wel dat iedereen die terug kwam gelijk een blow regelde... Geestelijke verslaving is ook verslaving.

 

Ik vindt het heel herkenbaar. Heb jaren achter elkaar dagelijks een gram of zo gerookt. Niet op vakantie, maar dan waren de eerste dagen echt naad. Flink zuipen wil dan helpen. Maar als ik terugkwam linea recta naar me shop. Hallo! leuke vakantie gehad?! ja hoor! doe maar een tientje hawai! lekker.

 

Rook nu heel af en toe nog wel, voornamelijk mijn eigen kweekje. Heb nog wat andere verslavingen (koffie en tabak). Gebruik af en toe ook nog wel iets anders. Maar heb gezien wat het kan doen en zover gaat het nooit komen. Ja, er zijn ook mensen die recreatief kunnen gebruiken. Kwestie van prioriteiten. Vindt je dope belangrijk of wil je ook gewoon een leven. I chose life.

 

[wijzeraad+disclaimer] Wel belangrijk om even aan te geven dat ik oud en wijs genoeg ben, jongeren raad ik AB-SO-LUUT af om te denken dat ze al sterk genoeg in hun schoenen staan om daar mee te gaan kloten. Dat heb ik fout zien gaan, en zie het nog steeds gebeuren. Heb wel eens een avondje drugsvoorlichting gegeven op een hardcore feest (standje - kunnen ze info krijgen, vragenlijstje invullen etc). Wordt je niet blij van als je ziet dat ze er geen idee van hebben wat het met je doet terwijl ze scheel van de dope proberen letters te ontrafelen tot woorden tot zinnen tot een gesprek. [/wijzeraad+disclaimer]

Share this post


Link to post
Share on other sites
@'suffie63'

Ligt het nou aan mij of ,spreek jij jezelf niet tegen nu?................

Ik heb me idd nogal ongelukkig uitgedrukt, het gaat afgelopen zomer om welgeteld 1 jointje op een ``bikershow`` en dan alleen maar omdat ze erachter waren gekomen dat ik Hollander was. Ben er niet naar op zoek gegaan, die jongens wilden me gewoon hun beste lokale wietje presenteren :smoke

Op dat moment kwam ik er wel achter dat ik thuis eigenlijk wat minder zou moeten blowen omdat ik het te vanzelfsprekend in m`n dagelijkse ritueel heb opgenomen, maar dat noem ik persoonlijk geen verslaving, meer een gewoonte.

Overigens ben ik van mening dat jongeren tot het einde van hun schooltijd erg op moeten passen met blowen, het op school o zo belangrijke kortetermijn geheugen werkt niet goed.

Het hierboven aangehaalde uitstellen is voor mij een reden binnenkort (cliché) te overwegen (dubbelop) te stoppen met blowen binnen onze landsgrenzen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.

 

Vanaf mijn 14e ben verhuisd naar een andere provincie. Moest nieuwe vrienden zoeken en ik ben de persoon die makkelijk nieuwe vrienden maakt. Op een schoolfeestje gingen dropping doen en ik ging toen met een groepje uit mijn klas mee. Zei gingen toen een dikke joint draaien en ik mocht toen ook mee smoken. Dat was geweldig. De volgende dag op school gingen we direct weer een joint roken en zo begon ik met jointjes roken. Een paar maand later kwam ik bij een hang groep terrecht (gabbers) die ook speed gebruikten. Ik wist van niets ik kende alleen wiet en witte poeder daar wist ik niets van. Totdat ik op mijn 15e verjaardag een lijntje speed cadeau kreeg. Ik vond het super. Ik had een beere conditie door de speed het leek alsof ik in de wolkjes liep en ik was de hele nacht lang superman :-). Vanaf die periode rookte ik elke dag joints en in de weekenden van vrijdag t/m zondag speed of pillen. Van 16,5 tot mijn 17e levensjaar jaar was ik een half jaartje met de speed gestopt. Toen was het alleen maar elke dag zuipen en blowen. Totdat ik een oud blow maatje weer eens tegenkwam en die wilde speed hebben. Vanaf die dag zat ik weer elk weekend aan de speed. Dat was echt een erge periode want die vriend ging toen ook in speed handelen en toen kon ik dus super goedkoop aan dat spul komen. De laatste paar maanden van mijn slechte leven kwam er ook coke in het spel. Dat was echt kickuh. Toen was het elk weekend lekker coke roken. Dat was echt verslavend.

Mijn vrienden hebben mij toen geholpen om er van af te blijven want ik bleef het maar kopen en mijn vrienden konden er wel van af blijven.

Vanaf toen ben ik in 1 keer met alles gestopt. Niet meer roken, blowen, drinken, snuiven...niets meer.

De reden waarom ik denk dat het mij is gelukt is omdat ik uit de vriendengroep ben gestapt en ik ben toen weer naar school gegaan diploma's halen en ik ben veel gaan trainen in vechtsporten.

Heel af en toe zie ik nog wel eens een oude kameraad lopen en dan maak eens even een praatje. Hun zitten nog steeds aan die rommel en zien er super slecht uit, geen ontwikkeling in te zien.

Toen ik 18 was ben ik met alles gestopt. Voordat ik mij weer goed voelde heeft ruim 4 jaar geduurt. In lichaamelijk opzicht en geestelijk.

Ik drink af en toe nog eens een biertje of een flesje wijn (1 keer per maand)met vrienden. En heel af en toe (2keer per jaar)nog eens een jointje. De reden waarom dat ik denk dat ik dat onder controle heb is omdat ik mijn sport erg belangrijk vind. Sport is mijn leven geworden. Sport is waarschijnlijk mijn nieuwe verslaving geworden maar dan wel een een stukken gezonder dan de verslavind die ik hiervoor heb gehad.

 

 

Greetz, FLappie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flappie,

 

Respect. Dat moet gezegd worden. Vind het altijd bewonderingswaardig als mensen de stap zetten om andere vrienden te gaan zoeken om zo niet bergafwaarts te gaan. Dat is namelijk nogal moeilijk, een punt zetten achter vriendschappen.

 

Wat ik me afvraag is dit; kom je hier nu omdat je kweekt blowt of voor de gezelligheid?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flappie,

 

Respect. Dat moet gezegd worden. Vind het altijd bewonderingswaardig als mensen de stap zetten om andere vrienden te gaan zoeken om zo niet bergafwaarts te gaan. Dat is namelijk nogal moeilijk, een punt zetten achter vriendschappen.

 

Wat ik me afvraag is dit; kom je hier nu omdat je kweekt blowt of voor de gezelligheid?

 

 

Zie mijn kweekverslag bij indoor kweekverslagen :smoke en natuurlijk voor de gezelligheid :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recreatief genieten is de sleutel voor het succesvol junk zijn voor de rest van je leven !!

 

Het is volle maan en hoog tijd voor een flinke dosis 500mu Lyserginezuur nr.25 !!

 

 

Hasta manana !!

 

:smoke

 

:wOOt

 

:P

 

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...