Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rock fever

Lucide Dromen

Recommended Posts

Heeft iemand hier al ervaringen met Lucide dromen??Dat zijn dromen waarin jeje bewust wordt dat je droomt en dus kan dromen wat je wil.

 

Enkele sites voor meer uitleg zodat ik die niet moet doen :wOOt :

Lucidity (Engels)

 

Droomik (Nederlands)

 

Nu je moet beginnen met je trainen van je dromen te herinneren,dus als je wakker wordt rustig blijven liggen en nadenken over wat je gedroomd hebt en dit dan opschrijven in een droomdagboek.

 

Ik ben er nu van 3 December mee bezig,en heb van die dag tem 6december elke dag m'n dromen al herinnert,maar vanaf gisteren en vandaag is dit niet gelukt.Maar ik blijf wel doorgaan,ik wil lucide kunnen dromen :wOOt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het ooit geprobeerd, maar ben er weer mee gestopt. (lui, vergeten...)

Probeer jezelf een aantal keer per dag af te vragen of je droomt. Antwoord niet te snel, kijk om je heen en probeer iets te LEZEN, of kijk in een spiegel. In een droom kun je niet lezen (of moeilijk, want je hersenen moeten alles zelf maken) en beelden in spiegels zijn heel raar (om dezelfde reden).

Als je jezelf dit aanwent, zul je ook in je dromen deze vraag stellen, en soms tot de conclusie komen dat je droomt! Dan droom je dus lucide en kun je je dromen sturen.

Meestal duurt het toch wel een tijd voordat dat echt lukt. (Tis mij nooit gelukt, ik werd elke keer wakker op het moment dat ik besefte dat ik droomde...)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft iemand hier al ervaringen met Lucide dromen??Dat zijn dromen waarin jeje bewust wordt dat je droomt en dus kan dromen wat je wil.

 

Enkele sites voor meer uitleg zodat ik die niet moet doen :wOOt :

Lucidity (Engels)

 

Droomik (Nederlands)

 

Nu je moet beginnen met je trainen van je dromen te herinneren,dus als je wakker wordt rustig blijven liggen en nadenken over wat je gedroomd hebt en dit dan opschrijven in een droomdagboek.

 

Ik ben er nu van 3 December mee bezig,en heb van die dag tem 6december elke dag m'n dromen al herinnert,maar vanaf gisteren en vandaag is dit niet gelukt.Maar ik blijf wel doorgaan,ik wil lucide kunnen dromen :wOOt .

 

Ik heb al lucide dromen sinds m'n 9e ongeveer.. het is een aantal jaar weggeweest maar sinds ik ben begonnen met blowen is het weer terug ;-)

Ongeveer iedere nacht heb ik wel een aantal lucide momenten, da's erg komisch en ik ga meestal een eindje vliegen oid.. Ik hoef er geen moeite voor te doen dus kan je geen advies geven over hoe je lucide kan dromen. Wat ik heb begrepen is dat je het kan leren door jezelf de gewoonte aan te leren je telkens af te vragen of je droomt of niet. Het is de bedoeling dat je je dat uiteindelijk zelfs in je droom gaat afvragen waardoor je je realiseert dat je droomt.

Waarschijnlijk is het op dat moment het meest belangrijk om rustig te blijven, je zweeft op dat moment tussen twee werelden en je word gemakkelijk de ene of de andere kant uitgetrokken (dromen/wakker).

Wanneer je rustig blijft en je af en toe weer een beetje laat wegzakken in je droom kun je langere tijd lucide blijven.. kan best intens zijn.

Success ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een schakelaar aanknipperen of het juiste uur in een droom lezen blijkt ook heel moeilijk te zijn.

 

Ik heb nog niet lucide gedroomt...maar ik heb geduld.De dromen die ik me herinner schrijf ik elke dag op.

Ook heb ik onlangs een slaapverlamming gehad wat een teken is dat ik dichtbij luciditeit kom.Al is de ervaring van een slaapverlamming zelf wel minder interessant.

 

In je slaap verlammen je spieren buiten de vitale spieren voor je ademhaling ed en je ogen,als je ogen niet bewegen wordt je wakker.Dus ik werd wakker maar kon me niet bewegen voor een aantal minuten,viel daarna terug in slaap en toen ik terug wakker werd lukte het wel.Sommige mensen nemen hier ook een kwade aanwezigheid waar,maar dat had ik persoonlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe leuk onderwerp.

 

Ik had vroeger dat veel en inderdaad omdat ik mezelf tijdens de dag meer afvroeg van droom ik? ja nee ik besef nu echt wel dat ik niet droom, blablabla zodat die vraag ook automatisch in mijn droom opkwam. (ik vraag me eigenlijk wel af waarom ik vroeger mezelf die vraag stelde maar het klopt eigenlijk wel want ik begon wat jullie hier nu lucide dromen noemt..

 

Ik werd me vooral bewust van mijn dromen als het dromen waren waarin ik zin in seks had :wOOt

Dan was die vraag daar direct van: Ben ik aan het dromen? JAAAAAAAAAAA --> neuken die handel :wOOt

Ik werd vanaf dat moment ook heel vlug wakker wat hier ook al beschreven staat en trainde er ook atuomatisch op om me zo terug wat te laten wegzakken in me'n droom en er niet aan te denken dat je weet dat je droomt maar dat ging vrij moeizaam.

 

Er wordt ook wel gezegd dat als je droomt je dingen verwerkt. Volgens mij wordt de droom dan stopgezet vanaf het moment dat je weet dat je droomt omdat hetgeen je dan droomt niet meer onbewust gebeurt maar bewust enzo zinloos is...

Edited by coolradijsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit vaak als ik vanuit een paar km hoogte ergens uitval en de grond op me af zie komen...dan weet ik dat ik neer klap, maar droom dus daarna weer verder kan gaan en niet dood ben. Raar maar waar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al jaren ervaring met dit fenomeen,en wat het leuke is ,carlos casteneda heeft er een boek overgeschreven,ook in het nederlands verkrijgbaar,

DE KUST VAN DROMEN,waarin hij les krijgt van zijn leermeester DON GUAN,een shamaan uit mexico,

goed book,ga je bijna van trippen,

soms vraag ik me af door de lucide dromen ,of het leven overdag geen droom is en de droom wereld de werkelijke wereld!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan is de droomwereld veel helderder dan de echte wereld...want ik besef wat ik nu doe en ben...In m'n dromen meestal niet. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik las net dit topic en dacht: Ik ben niet de enigste :wOOt Had er eigenlijk nooit iets over opgezocht maar af en toe heb ik dus wel eens van: Oke ik sta nu op het schoolplein.... leuk en aardig maar ik droom. Op de een of andere manier moet ik er dan uit van mijn eigen. (Ik verveel me) Hoe doe ik dat? Loop in je droom naar een muur toe en ga die kapot slaan! Gegarandeerd dat je onbewust zelf ook gaat slaan en tegen een muur ofzo aanslaat. Tada wakker. Ik vind het echt fucking irritant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's wel klote...Meestal ben je tijdens je REM-slaap verlamt en doe je dus niet veel...Waarom ga je ook zoiets saai doen als een muur kapot slaan?

 

Heb seks met Carmen Elektra,vermoord je aardsvijand,ga vliegen,of hou het filosofischer en ga op zoek in het Universum ed :wOOt .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da's wel klote...Meestal ben je tijdens je REM-slaap verlamt en doe je dus niet veel...Waarom ga je ook zoiets saai doen als een muur kapot slaan?

 

Heb seks met Carmen Elektra,vermoord je aardsvijand,ga vliegen,of hou het filosofischer en ga op zoek in het Universum ed :wOOt .

Het lijkt wel of ik in mijn dromen er niet creatief genoeg voor ben. Ik heb dan echt zoiets van: Fuck ik droom. Nouja ik sla wel een muur kapot dan ben ik wakker. :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al heel mijn leven dromen waarin ik zelf kan bepalen wat er wordt gedroomd. Als ik een nachtmerrie heb en ik ga me concentreren op iets positiefs tijdens de droom kan ik de droom vaak veranderen in een positieve droom en binnen de droom kan ik ook weer veranderen wat gaande is. :verrygood Zo kan ik ook vliegen in dromen al mijn hele leven, is wel vet :P

 

(Quote van Droomik, http://www.sb-web.nl/droomik/index.php?mod=text&text=41) :

Vaak is dit suizen dat steeds luider wordt. Vaak wordt dit gevolgd door een paar lichtflitsen,

_____

 

Deze lichtflitsen heb ik ook héél af en toe. Recent niet gehad. Maar meestal als ik ze had zag ik 1 grote lichtflits met een soort electrisch zoemend geluid (dat alleen met de flits gepaard ging) en schrok ik gelijk wakker. Nu lees ik dus dat dit te maken heeft met lucide dromen. Ik dacht dat ik epillepsie had of dat er niet iets helemaal goed was in me bovenkamer :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik droom al 12 jaar lang dezelfde droom,in volgdelen.de plaats waar ik vandaan kom is door oorlog verwoest,we wonen in kraakpanden met mensen die ik normaal niet ken,doch overleden kennissen en familie komen er wel in voor,ik heb geleerd met deze droom om te gaan,ik kan m ook sturen.inmiddels vind ik t wel een toffe droom,ik ry lekker rond in autos,heb t wel naar mn zin,ondanks de doffe ellende in de droom.ik zie t meer als een soort uitstapje,die droom.het schijnt dat veel mensen hun dromen vergeten als ze de avond ervoor geblowd hebben.ik heb daar geen last van,de meeste dromen onthoud ik wel.

Edited by lee

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik droom al 12 jaar lang dezelfde droom,in volgdelen.de plaats waar ik vandaan kom is door oorlog verwoest,we wonen in kraakpanden met mensen die ik normaal niet ken,doch overleden kennissen en familie komen er wel in voor,ik heb geleerd met deze droom om te gaan,ik kan m ook sturen.inmiddels vind ik t wel een toffe droom,ik ry lekker rond in autos,heb t wel naar mn zin,ondanks de doffe ellende in de droom.ik zie t meer als een soort uitstapje,die droom.het schijnt dat veel mensen hun dromen vergeten als ze de avond ervoor geblowd hebben.ik heb daar geen last van,de meeste dromen onthoud ik wel.

 

Lijkt me ook wel lauw zo'n droom. Alsof je in je eigen 3D spel rond loopt volgens mij :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, dan ben ik toch niet de enige die iedere nacht dezelfde droom lijkt te hebben.

Ik heb wel eens het idee dat ik de enige ben die er variatie in kan aanbrengen door de droom

te sturen wanneer ik lucide ben.

Echt heel vreemd, er is een soort stad in mijn hoofd met vele 'vaste' punten.. een park, een

winkelcentrum, en hele brede rivier met lange brug, een snelweg, en een paar extreem hoge flats/hotels.

Maar wat echt irritant is is de trein waar ik godverdegodver iedere nacht in 'wakker' lijk te worden, ik

kom er maar niet achter waar die trein heengaat...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahaha, dan ben ik toch niet de enige die iedere nacht dezelfde droom lijkt te hebben.

Ik heb wel eens het idee dat ik de enige ben die er variatie in kan aanbrengen door de droom

te sturen wanneer ik lucide ben.

Echt heel vreemd, er is een soort stad in mijn hoofd met vele 'vaste' punten.. een park, een

winkelcentrum, en hele brede rivier met lange brug, een snelweg, en een paar extreem hoge flats/hotels.

Maar wat echt irritant is is de trein waar ik godverdegodver iedere nacht in 'wakker' lijk te worden, ik

kom er maar niet achter waar die trein heengaat...

precies wat jij nu zegt zie ik ook in mn droom,een brede rivier maar dan met een haven,veel vaste punten zoals wijken en die haven,en in die rivier zwemmen karpers zo groot als meervallen....er staan altyd autos verlaten bij,ik pak altyd een bmw...met die bmw kom ik sneller vooruit,lopend lijkt langzaam te gaan net als rennen ook langzaam gaat.klinkt vaag,maar dromen zijn vaag :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, dan ben ik toch niet de enige die iedere nacht dezelfde droom lijkt te hebben.

Ik heb wel eens het idee dat ik de enige ben die er variatie in kan aanbrengen door de droom

te sturen wanneer ik lucide ben.

Echt heel vreemd, er is een soort stad in mijn hoofd met vele 'vaste' punten.. een park, een

winkelcentrum, en hele brede rivier met lange brug, een snelweg, en een paar extreem hoge flats/hotels.

Maar wat echt irritant is is de trein waar ik godverdegodver iedere nacht in 'wakker' lijk te worden, ik

kom er maar niet achter waar die trein heengaat...

precies wat jij nu zegt zie ik ook in mn droom,een brede rivier maar dan met een haven,veel vaste punten zoals wijken en die haven,en in die rivier zwemmen karpers zo groot als meervallen....er staan altyd autos verlaten bij,ik pak altyd een bmw...met die bmw kom ik sneller vooruit,lopend lijkt langzaam te gaan net als rennen ook langzaam gaat.klinkt vaag,maar dromen zijn vaag :D

 

Ik heb precies hetzelfde ;)

Die hoge flats, al die rivieren, de haven, de lange brug.. precies hetzelfde :verrygood

 

Zou wel gek zijn geweest he.. als 3 mensen in hun droom in dezelfde omgeving lopen :D . Maar nee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien lopen we met zn allen wel rond in 1 dezelfde droom als we dromen,maar waarom zie ik dan nooit kwekeryen in mn droom? :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja , dat ken ik zeker ! al vaker gehad

 

Ja precies heb ik ook een paar keer gehad! ik realiseer in me droom dat ik drooM! hahaha.. vet grapig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik ook vaak. Ik heb zelfs de truc toegepast laatst dat je tijdens een droom naar je handen moet kijken. Alles wordt dan ineens héél helder, een echte wereld. Je ziet de zon weerspiegelen in de ruiten zoals in het echt, alsof alle natuurkundige wetten ook aanwezig zijn in je droom (Je hersens zijn fucking slim :D). Al kan ik wel dingen veranderen / sturen in mijn dromen. Ik praat weleens met mensen zovan in me droom, maar ik weet toch dat ik over een tijdje wakker wordt. Das soms wel jammer, maarja. Ze zeggen dat mensen elkaar kunnen opzoeken in dromen (Levende mensen).

@lee

Ook kunnen overledenen contact zoeken via een droom, als je bijv. je opa ziet zou dat best je opa kunnen zijn. (als je daarin gelooft uiteraard)

Zo ervaar ik ook vaak pijn en andere zintuigelijke waarnemingen in mijn dromen. Ook kan ik vliegen, is wel vet :verrygood :D

 

Maar hoe zijn jullie dromen ? Zwart - Wit of met kleur, mijne zijn met kleur, maar zo heeft bijvoorbeeld mijn moeder dromen in zwart-wit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar hoe zijn jullie dromen ? Zwart - Wit of met kleur, mijne zijn met kleur, maar zo heeft bijvoorbeeld mijn moeder dromen in zwart-wit.

 

Breedbeeld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je droom sturen dat ken ik wel ik ben een echte droomer (ook op school) maar dat gebeurt meestal net als ik in slaap ben gevallen of net voor dat ik wakker word

soms droom ik heel heftig en diep dan is mijn droom zo egt dat ik bijvoorbeeld prcies weet hoe het voelt om zelf te kunnen vliegen <_< :blink: :nerd

als ik blow is mijn nacht een zwart gat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...