Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Blowmonkey

Foto's Buitenkweek '05

Recommended Posts

08buiten2005.jpg

09buiten2005.jpg

 

11buiten2005.jpg

05buiten2005.jpg

03buiten2005.jpg

02buiten2005.jpg

06buiten2005.jpg

 

 

pic3: Orange Bud - (2 vrouwen tot nu toe) 9 zaden

pic4: Power Plant - (man) 1 zaadje

pic5: Purple Power - (feminised; 3 herma's tot nu toe) 7 zaden die het deden van de 10

pic6: Pure Power Plant - (2 vrouwen) 2 zaden

pic7: Bagseed - (op 12/12 gestart, getopt en weer terug de groei in gezet; 1 vrouw)

 

Binnen gestart zoals je ziet, ze zijn 3 en een halve week oud ofzo, na een weekie geworteld te hebben in cocos aarde (de purple powers tenminste) en al gebruikte (doorgespoelde) aarde van buiten (de rest van de plantjes), in 2 liter potjes gezet in een mix van cocos aarde en all-mix. Ze hebben tot nu toe alleen maar water gekregen, met een weekie ofzo naar buiten als et weer het toelaat en wat steks halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5: Purple Power (feminised; 3 herma's tot nu toe) 7 zaden die het deden van de 10

Djeez, jij ook al herma's tussen je feminised zaadjes? Waar heb je ze vandaan? Toch niet van Female Seeds via Alien hè??? Anders moeten we toch zwaar gaan twijfelen aan de kwaliteit van die zaadjes (zie ook andere topics).

 

Ga je stekken halen omdat het tegenvalt of was je dat al van plan?

 

Wat is bagseed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken was ik al een tijdje van plan eigenlijk, maar nog niet aan toe gekomen. Khad wel meer vrouwen verwacht, maar kan nu wel tenminste een beetje goede man selecteren om zaad mee te maken.

 

Die purple powers komen van alien ja, maar als ik de mannelijke bloemen weghaal zou alles goed komen. Wat uitgebreidere uitleg: http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=12321

 

;) Wat kan je der aan doen he.. Voortaan lekker aan de gang gaan met regulier zaad.

 

Wat is bagseed?

 

Zaadje wat ik uit een zakkie onbekende wiet heb gehaald. :rofl

 

Vandaag trouwens de eerste keer wat wortel stimulator meegegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog 14 vrouwen overgehouden, 2 orange budjes mis ge-identificeerd.. ;)

 

Alle planten ff overgepot naar 7 liter potten met all-mix. Bijna alle purples buiten gezet, 1 orange bud en die bagseed. Zijn onderhand al flinke plantjes geworden (tegen de 70 cm aan), ze gingen in de box een beetje teveel met elkaar concureren, buiten kunnen ze wat meer de breedte in gaan, ook al een stel getopt (1 per ongeluk ge-FIMed). Er staan er nog wel een paar in de box, die moeten nog herstellen van het late overpotten, kwam nog een zakkie grond tekort en heb die dus wat later overgepot, kan je ook wel zien aan de kleur van de bladeren en de grootte (als ik de foto's heb geplaatst dan).

 

Alle purples vertonen nu trouwens gewoon vrouwelijke voorbloei verschijnselen, op 1-tje na, die heeft nog helemaal geen geslacht getoont. Uiteindelijk heb ik bij 4 planten mannelijke voorbloei verschijnselen weggehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het maar niet opschiet met het lenen van de goede camera (sjah lol) heb ik maar weer wat foto'tjes van de planten die nu buiten staan geschoten met de crappy camera.. Het geeft wel een beetje een indruk, maar de kleuren en details zijn jammergenoeg een beetje heel vaag.

 

Anyways, als eerst 2 van de orange budjes die nu buiten staan, de kleine is rond de 55 cm de grote rond de 75-80:

buiten1.jpg

 

Alle purples op een rijtje (op 1 na, die is binnen nog aan het herstellen, net als de PPP's en 2 OB's):

buiten4.jpg

buiten10.jpg

 

En die bagseed, welke idioot veel vertakkingen heeft aangemaakt. Kan binnekort wel wat gesnoeid worden..

Img1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzal de komende dagen weer eens wat foto'tjes plaatsen (hopelijk wat mooiere). Stel planten zijn naar een vriend verhuisd en de rest staat in de achtertuin, kheb een stel stekken (WW) nog in de box staan die wsschijnlijk dit weekend met wat mooier weer hopelijk naar buiten zullen gaan, staan nu ~2 weken in de groei en ze zijn nog nooit zo mooi geweest (en dat op gewone potgrond & wat toegevoegde wormenmest zonder bij te voeden).

 

Een heel stel purples (5 van de 7) staan al een paar weken in de bloei, paar planten zijn wat gehavend door beestjes (orange buds & een purple) en de hevige regenval (verzopen ppp), wat te laat verpotte planten (bagseed en de ppp) en ik heb per ongeluk tijdens m'n plantje afbuigen de stam door midden gesplitst (de bagseed weer :D), helemaal hersteld, maar ze heeft wat groei achterstand opgelopen, nu net weer een beetje bij aan het trekken..

 

Ondanks alles heb ik zelf toch nog 2 monsters kunnen kweken, 1 purple en 1 orange bud zitten al op oog hoogte en zijn lekker breed. Dat wordt wat tijdens de bloei. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half april ofzo, de plantjes hebben ongeveer een maandje in de box onder een 400 watter gestaan, sommige een weekie of anderhalf langer vanwege het late overpotten.

 

Wat een kutweer trouwens, sjonge jonge..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik hier in het zuid-westen mazzel blijkbaar, de zon schijnt zelfs af en toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen dagen veels te koud geweest, veels te nat en veels te weining licht. Lekker voor de stekken binnen maar beetje minder voor de plantjes buiten, toch groeit het allemaal nog wel aardig, het maakt ze ook wat steviger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag maar wat foto's met m'n eigen camera gemaakt, khoop dat ik morgen wat betere pics kan neerzetten, ik krijg namelijk geen fatsoenlijke foto van de 2 grote planten die ik hier heb of van de plantjes binnen, dus je ziet voorlopig nog maar een paar plantjes van buiten (schrik niet!).

 

buiten11.jpg

buiten16.jpg

buiten20.jpg

buiten14.jpg

buiten13.jpg

 

Eerste 3 foto's zijn 3 van de purples waarvan de eerste 2 al het langst in de bloei staan, iets van 3-4 weken (de andere 3 PP's die bij een vriend staan 2-3 weken), je kan duidelijk zien dat er onderling nogal wat verschil is qua pheno's. De eerste 2 hebben duidelijk ruderalis eigenschappen vanwege het vroege bloeien, terwijl de 1 daarvan een wat langere sativa-achtige bouw heeft en de andere weer een korte gedronge indica bouw. De 3e purple die ik hier nog niet op de foto heb (edit: net nog ff een opzich wel mooi foto'tje gevonden in de cam, nu dus wel) neigt duidelijk naar de sativa kant toe vanwege haar grootte en het feit dat ze nog niet de bloei in is geschoten (wat je op deze foto niet echt duidelijk kan zien, dit is alleen de bovenkant van de plant), waar de meeste purples nu onderhand eigenlijk wel mee bezig zouden moeten zijn.

 

De vierde plant is 1 van de pure power plants, heeft aardig lang in haar 7l potje gestaan en was daarom al een beetje geel aan het trekken, net nadat ze was overgeplant is ze aardig verzopen door het klote weer en dat heeft er geen goed gedaan. Khad er maar getopt en een week later was ze weer bijgetrokken, blijft alleen echt een licht gif-groene kleur houden.

 

Laatste is de bagseed. Onderste kleine takkies weggedieft en van sommige stekken gemaakt, uiteindelijk zijn er daarvan maar 2 mooie stekken overgebleven, maar daar hebben we het nu niet over. :D Nadat haar stammetje in 2en was gesplits heeft het aardig lang geduurd voor ze hiervan was hersteld, toch heeft ze zich weer door alle ellende heen geslagen en staat ze nu een 50 liter kuipje vol te wortelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten die 3 weken geleden al in de bloei stonden?? of toonden ze toen hun geslacht d.m.v. witte haren . Dat ziet er hetzelfde uit als voorbloei maar dat is het niet . Som sverdwijnen die witte haren zelfs weer ,of er komen er geen in de nieuwste groeischeuten. De echte bloei zal bij de meeste toch pas in de tweede helft van Augustus of begin september beginnen ,of maken ze nu al echt bloemen aan?

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Planten die 3 weken geleden al in de bloei stonden??

Ik was ook nogal verbaasd. :D Komt door de ruderalis genen in de plant (of "autoflowering genes" zoals femaleseeds het uitlegde), die dingen die bloeien vanaf een bepaald aantal nodes of een bepaald aantal weken, kweet niet meer precies welke van de 2.

 

Website van femaleseeds staat trouwens dat ze half-eind september klaar zouden zijn, maar kan hier zelf natuurlijk nog niks over zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar foto's van de stekken die ik heb. Eerste 2 zijn de white widows. De derde is een stek die ik van die bagseed heb gemaakt.

Img7.jpg

Img6.jpg

Img13.jpg

 

Ze hebben op deze foto's nog mooie donkergroene bladeren, zal de komende dagen wel veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maar weer een paar kut-foto'tjes. Eerste is van een afgebonden orange bud plantje, top is er afgebeten door die vage larve van die zwarte kleine vliegdingen, ziet er een beetje lichtgroenig uit, aardig klein gebleven, maar, 1 voordeel, ze heeft tenminste geen last van de wind, lol..

 

2e en derde foto zij van de korte bossige orange bud, nog nooit een plant gezien die zoveel nare vertakkingen heeft en toch zo klein is gebleven, maar iets van 70 cm lang en 80 cm breed. Wordt lekker naar binnen gehaald binnenkort, daar wordt ze samen met een WW (of 2, als et past) en de stek van die bagseed afgebloeid. Ze hangt een beetje boel op de foto, maar dat komt door de (overtollige) regen.

 

Laatste foto is een beetje een kutfoto, maar je ziet de bak waar ik m'n 2 grootste planten in heb staan, 1 plant (de linker; orange bud) is 1.90 en de andere (purple power) is 1.70, maar die is ook nog eens getopt, vind ik zelf de mooiste plant van allemaal.

 

8df014e8.jpg

bee4e8ff.jpg

89542eec.jpg

buiten18.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is jammer dat er zo gigantisch veel regen valt. De grond wordt veel te nat. Daardoor krijg je van die slappe lichtgroene planten. Ik heb met plastic een soort tentje om m'n pot gemaakt waardoor het water er niet meer inloopt. De stam fungeert als tentstok. Ik noem het de wietwam.

 

Wietwam.JPG.xs.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is wel een risico, maar het is sowieso een experiment. Het grappige is wel dat het stuk stam dat in de tent zit wortels begint aan te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is jammer dat er zo gigantisch veel regen valt. De grond wordt veel te nat. Daardoor krijg je van die slappe lichtgroene planten.

Toch is het jammer dat die foto's zo onduidelijk zijn, sommige zien er namelijk een stuk donkerder uit dan ze er op de foto uitzien.

 

Vandaag toch maar ff 4 planten binnen gezet onder 12/12, 2 WW bagseed stekkie en de orange bud, fucking drukte in die box nu.

670e534e.jpg

d4515f8a.jpg

a4bdc408.jpg

 

Orange bud links achter, neemt bijna de hele ruimte in beslag, bagseed stekkie rechtsachter en de white widows op de voorgrond, de linker WW moet nog ff verpot worden, daarom ziet ze er iets kleiner uit dan de andere WW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Rataplan

mooi hoor,alleen mag het id niet te veel regenen,je kan zoals ik doen vroeger,je neemt een deksel van een emmer,je snijdt van in het midden 1 rechte lijn naar beneden,dan snijdt je een rond gaatje in het midden,je trekt het deksel open,en brengt het rond de stam aan,dan plooi je het deksel in de vorm van een Chinese hoed,je brengt met de perforator 2 gaatjes naast de snijlijn zodat je de vorm kunt houden met een stukje ijzerdraad,nu heb je een kap die je steeds weer kunt hergebruiken

planthoed0qn.th.jpg

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog 2 planten die bij een vriend van me staan, de bossige is een ppp en de andere een orange bud.

0be35188.jpg

1d835d50.jpg

fac4c081.jpg

 

Planten in de box beginnen al mooi toppen te vormen, de rest buiten staat een beetje stil, 1 plant (de afgebogen) begint al wat geel te trekken, maar die staat ook op het natste gedeelte van allemaal.. Alleen de bagseed groeit nog lekker door, de stekkies zien er ook mooi uit maar zal wel niet veel op gaan leveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lastig al dat water heel de tijd , in de volle grond hoeven ze tot het eind geen water meer denk ik . Op het weerbericht zie ik steeds dat ik hier in het zuidwesten mazzel heb , ook nu op dit moment schijnt de zon . De afgelopen 2 weken heeft het bijna niks geregend en de zon schijnt met regelmaat.

 

Hoe erg is het weer nou eigenlijk geweest in de rest van Nederland?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...