Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

riesje

Voor De Vierde Keer Maar Weer

Recommended Posts

Als je voor meerdere dage voeding maakt stijgt ook nog dagelijks je ph en moet je die weer corrigeren....Met een metertje jah

En water met rhyzo is rond de ph 10 / 11 Op een een voedingsvat van 100 liter bijsturen met 3 ml!! ph- ..........kom je al gauw op een ph waarde van 10??? :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al om,boys.Ik ga zo'n ding kopen. :verrygood

 

Maar die ph gaat toch op aarde naar beneden of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben al om,boys.Ik ga zo'n ding kopen. :verrygood

 

Maar die ph gaat toch op aarde naar beneden of niet?

EC meter is niet echt nodig, als je voedingsschema aanhoud klopt meestal wel aardig,

 

pH metertje met alles erbij kopen kallibratie vloeistoffen en bewaarvloeistof, en dan die vloeistoffen ook gebruiken ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor aarde voedingswater aanmaken tussen 6,5-7 nog geen garantie dat daarmee alle problemen zijn opgelost ... je weet nooit wat ze in die aarde gooien... overweeg eens hydro te gaan, met mapito kan je toch in grote lijnen hetzelfde kweken als met aarde ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben al om,boys.Ik ga zo'n ding kopen. :verrygood

 

Maar die ph gaat toch op aarde naar beneden of niet?

Je moet je wel realiseren dat een pH van 10 een factor 100.000 minder zuur is dan een pH van 6. Dit is me ook één keer overkomen en het is een dramatische oogst geworden. Ik schrok me kapot toen ik een kweek later m'n pH-meter voor het eerst in die rhizotonic-oplossing stopte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is krijg ik 2 metertjes .Morgen komt er iemand die die dingen over heeft ( gestopt met kweken).Kaassie voor Riesje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt er op dat de meesten uit de stress gaan komen.De nieuwe aangroei is niet meer paars van kleur. Ik heb een miniem beetje voeding meegegeven. en de boel omgezet naar 12/12.Ik denk dat de grond ook niet helemaal van jottem is.

Wachten op die metertjes en meten maar. Ik denk dat het idd gaat schelen als ik dat beter in de hand kan houden.

 

Zo zie je maar weer , jullie hebben nog nut hiero :verrygood .en mij omlullen is helemaal toppie want dat lukt bijna niemand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles ligt er uit!!!!!!!!!

Woensdag nieuwe stekken,kosteloos,en de metertjes. :verrygood

 

Ik heb 1 van de stekken die goed waren in de bak buiten neergezet.Die gaat goed zeg!!!!

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben al om,boys.Ik ga zo'n ding kopen. :verrygood

 

Maar die ph gaat toch op aarde naar beneden of niet?

Je moet je wel realiseren dat een pH van 10 een factor 100.000 minder zuur is dan een pH van 6. Dit is me ook één keer overkomen en het is een dramatische oogst geworden. Ik schrok me kapot toen ik een kweek later m'n pH-meter voor het eerst in die rhizotonic-oplossing stopte.

Bij ph 10 kun je niet van 'minder' zuur spreken , boven de ph 7 spreek je van basisch . Is toch heel wat anders .

 

Wat ik me wel afvraag is hoeveel die rhizotonic de ph in de grond beïnvloed ,want grond kan veel compenseren. Je voedings water in ieder geval tot ph 7 bijsturen.

 

Riesje : Begin eens met een voedingsarme grondmix voor je stekken . Soms zijn die all mixjes echt te heftig voor stekken namelijk .

Share this post


Link to post
Share on other sites

een PH avn 10 dat is al vrij hoog als je nagaat dat de waarden tot 14 gaan...Ja ries waarom niet gewone grond je hebt vrij veel gezeik elke keer met dit zou jammer zijn als je weer opnieuw moet gaan beginnen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je denkt toch niet dat ons Riessie zijn nieuwe allmixie nu al wegpleurt!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan dan toch het beste klein kuiltje graven en effe wat zaai en stekgrond erin flikkeren, of gewoon startblokken pakken en wat roots in flikkere...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij ph 10 kun je niet van 'minder' zuur spreken , boven de ph 7 spreek je van basisch . Is toch heel wat anders .

Ik zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven. "Basischer" vind ik nogal mongolerig klinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je denkt toch niet dat ons Riessie zijn nieuwe allmixie nu al wegpleurt!! :verrygood

Zo is dat!!!!!!!!!!!1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe stekken,wederom 80 x nlx.Kwalitatief betere moet ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met heel weinig voeding starten is erg belangrijk , je gaat een pasgeboren baby toch ook geen frietje speciaal voeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:verrygood Helemaal geen voeding zal je bedoelen . Heb eerst de aarde een paar dagen van te voren gespoeld met schoon water .Alleen met Rizo oplossing rond de kontjes water gegeven en nu maar afwachten. Aarde is best wel vochtig moek zeggen!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeft de man die mij de stekken heeft geleverd effe voor me gedaan.Hij levert mij ook de meters.De ph van de aarde was 6.5. Hij vond dat oky,jullie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heeft de man die mij de stekken heeft geleverd effe voor me gedaan.Hij levert mij ook de meters.De ph van de aarde was 6.5. Hij vond dat oky,jullie?

Ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...