Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weetikveel55

In Maisveld Planten?

Recommended Posts

Ben van plan om dit jaar plante in de mais te zetten.

maar heb gister van een persoon gehoort dat dit niet gaat en als het lukt dat de planten heel traag groeien.klopt dit.ik was van plan om in de mais een klein kuiltje te graven en daar waat potgrond in doen zo dat de planten hier in kunnen ontkiemen normaal lukt dit toch of niet?als ik plante in de mais zet moet ik dan ook nog bv een vierkante meter kleine mais plantjes killen dat mijn plante plaats hebbe of hoeft dit niet?

 

THNX

 

titel ff duidelijk gemaakt

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga dit vandejaar ook doen in maïsveld paar plantjes droppen.

Ik zou rondom mischien een paar maïsplanten weghalen maar ook niet te veel.

 

Ik zou ze er ook niet in laten ontkiemen.

Ik ga in ieder geval mijn zaadjes bij een vriend laten ontkiemen tot ze een maand zijn ofzo, en dan ga ik ze in de volle grond zetten in een maÃŽsveld.

 

Wat het probleem is hier bij maïsvelden is dat maïs al eind september/begin oktober klaar is.

En als je nu de bloeiperiode leest van een buitensoortje staat er bij dat ze al midden tot eind september klaar kunnen zijn maar denk dat er vele kunnen bevestigen dat dit in de praktijk bijna echt wel niet haalbaar is en de meeste planten toch tot eind oktober zullen moeten om deftig af te bloeien.

 

oplossing: Verduisteren de week voor augustus begint. (of vroeger)

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar het zal ook lastig zijn om planten die in een maisveld staan te verduisteren of hoe wil je dat gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar het zal ook lastig zijn om planten die in een maisveld staan te verduisteren of hoe wil je dat gaan doen

Verduisteren begin juli, midden augustus zet je ze in het veld dan is er al een 12/12 cyclus en hoef je niet meer te verduisteren...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verduisteren begin juli, midden augustus zet je ze in het veld dan is er al een 12/12 cyclus en hoef je niet meer te verduisteren...

Volgens mij gaat de zon dit jaar, laten we zeggen op 16 augustus, op om 06.26 en onder om 21.02. Da's nog altijd zo'n 14.5 uur licht of mag ik zo niet rekenen.

 

Volgens de tabel is de 12/12 cyclus in de derde week van september.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kap toch met die onzin......

 

als je een mooie zomer krijgt is de mais eerder klaar dan je planten en verdwijnen ze in de maaimachine.

terwijl je met een mooie zomer op een andere plek wel goed kan draaien.

 

twee jaar geleden prachtzomer boeren vroeg maaien en maar denken waarom hangen die mannetjes zo om m'n weiland heen :verrygood :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduisteren wordt inderdaad moeilijk maar het valt te proberen.

tot half augustus en dan gerust laten...

 

dan heeft je plant tegen eind september toch al zo'n 8 weken gebloeid.

Ik zal er inderdaad ook nog droppen op andere plaatsen.

 

Als je wilt guerillaplanten moet je vooral op veel plekjes gokken.

 

en inderdaad ik denk dat de echte 12/12 cyclus niet midden augustus valt maar ook ergens in september. maar ik denk dat als je je plant in bloei trekt tot halverwege augustus dat ie toch verder bloeit op 14 uren licht. is immers niet zo'n groot verschil meer waardoor je planten niet plots terug de bloei zal stoppen en beginnen groeien :verrygood .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan ze wel in juli verduisteren en ze zullen dan verder bloeien maar ik denk dat hij ze in het mais wil verduisteren anders kan je ze net zo goed niet in het mais zetten maar gewoon op de plaats houden waar je ze dan zou verduisteren lijkt mij en ja het is altijd uitkijken met die boeren dus ik zou ook planten op meerdere plaatsen zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. En dat een paar weken lang elke dag op precies dezelfde tijdstippen. Gaat niet echt lukken lijkt mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verduisteren begin juli, midden augustus zet je ze in het veld dan is er al een 12/12 cyclus en hoef je niet meer te verduisteren...

Volgens mij gaat de zon dit jaar, laten we zeggen op 16 augustus, op om 06.26 en onder om 21.02. Da's nog altijd zo'n 14.5 uur licht of mag ik zo niet rekenen.

 

Volgens de tabel is de 12/12 cyclus in de derde week van september.

JA , zo moet je dat inderdaad rekenen. Maar de planten schieten ook in de bloei met een donkere periode van 8 uur .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kan er wel een donkere zak overheen doen maar die kan je er niet zo ff een paar weken omheen laten zitten :verrygood en als je elke dag op het zelfde tijdstip naar de zelfde plek gaat valt een beetje op he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar de planten schieten ook in de bloei met een donkere periode van 8 uur .

:D :verrygood ?????

16/8 is toch groeien atmo.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest eskobar

hey,

 

met mais moet je opletten he, als je er teveel zet en de boer dient klacht( of iemand die ze gezien heeft) in

(ze zijn daar bang van omdat die planten van krapuul zijn in hun ogen)

 

Dan komen de blauwe en rijden ze alles af, alles word vernietigd op kosten van de eventuele kweker die ze erin geplaatst heeft.

Maar dan moeten ze wel nog weten van wie ze zijn.

 

OPLETTEN DUS ( er is mais voor consumptie en er is mais voor dieren, kies de juiste en je zal oogsten.) Mais voor dieren staat langer omdat ie moet stokdroog zijn voor ze hem gaan verhakselen om te kunnen stockeren dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...