Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jupiler

Zaailingen Silver Pearl

Recommended Posts

De plantjes staan nu 15 dagen boven en ik zou willen weten of ze er goed uit zien.

 

Het zijn Silver Pearls, staan in BCuzz aardesubstraat, krijgen sinds ze boven staan wortel stimulator ( 30% v/d aanbevolen hoeveelheid) en sinds 10 dagen

1-component basis voeding ( 40%) .Beide van H&G. Ph is 6.8. Lv is 69%. Ze staan nu nog onder TL verlichting 6x36Watt, ongeveer 2 cm er boven. Er is wel veel verschil in temperatuur, ongeveer 12 graden(wordt nog aangewerkt).

 

 

http://pic4.picturetrail.com/VOL773/328802...23/86810066.jpg

 

http://pic4.picturetrail.com/VOL773/328802...23/86810101.jpg

http://pic4.picturetrail.com/VOL773/328802...23/86810121.jpg

 

Foto's zijn van 2 dagen, 11 dagen en 15 dagen.

 

Het lijkt wel of ze niet meer in de hoogte gaan maar in de breedte. Ongeveer 6 cm hoog en 16 cm breed.

 

Graag jullie commentaar. Het is mijn eerste kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Foto's zijn van 2 dagen, 11 dagen en 15 dagen.

 

Het lijkt wel of ze niet meer in de hoogte gaan maar in de breedte. Ongeveer 6 cm hoog en 16 cm breed.

Eeeeuuh, volgens mij zijn foto 2 en 3 exact hetzelfde....

 

Ze gaan perfect! Lekker laag en compact. Ze gaan straks vanzelf de lucht in. Ik zou zo zoetjes aan maar eens aan verpotten gaan denken en op 12/12 zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euhhhhhhhh ja :verrygood zal het effe editen.

 

Is aangepast Thanks

 

Ze staan vanaf het begin op 12/12. Ik wil ze eigenlijk pas verpotten als ik de vrouwtjes van de mannetjes kan onderscheiden. Het zijn er nu 29 en ik hoop 18 vrouwtjes overte houden. Eentje is overleden :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan zeker, maar ik gok een beetje, 50% kans op vrouwtjes statistisch gezien plus 15% geluk. Als het allemaal mannetjes worden gaan ze mooi de GFT in en dan opnieuw maar met meer zaadjes of 100% female.

 

Ik heb vanavond al 10 keer gekeken of ik ballen of haartjes zie, ben er gewoon :verrygood van, helaas, ik zie nog niets of het ligt aan mij( onervaren) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de omstandigheden goed zijn, mag je toch wel van minimaal 50% vrouwen uitgaan. Deze tekst komt van de site van Dutch Passion:

 

Uit eigen onderzoek en literatuur blijkt dat het ontstaan van een mannelijke of een vrouwelijke plant uit zaad, behalve van de aanleg in de geslachtschromosomen, ook afhankelijk is van diverse omgevingsfactoren (stikstofgehalte, kaliumgehalte, luchtvochtigheid, hoogte van de temperatuur. kleur van het gebruikte licht, uren licht per dag, stress). Een verhoging van het standaard-stikstofgehalte zorgt ervoor dat meer vrouwelijke planten uit zaden ontstaan. Een verhoging van het kaliumgehalte neigt naar meer mannelijke planten en omgekeerd. Een verhoogde luchtvochtigheid zorgt voor een verhoging van het aantal vrouwelijke planten uit zaad, een verlaging voor meer mannelijke planten. Een lagere temperatuur zorgt voor een groter aandeel vrouwelijke planten, een hogere temperatuur voor meer mannelijke planten. Meer blauw licht geeft meer vrouwelijke planten uit zaad, meer rood licht geeft meer mannelijke planten. Minder uren licht per dag geeft meer vrouwelijke individuen, meer uren licht per dag geeft meer mannelijke planten.

 

 

En hier kan je het verschil zien tussen mannen en vrouwen (aangezien het je eerste kweek is):

 

Sasquatch groeitips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de info Jan.

 

Ik denk dat ze nog wat te klein zijn, ik zie bij mijn plantjes nog niets verschijnen wat op jouw foto's lijkt. Ik zal over een paar dagen eens een close up nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze de breedte alleen maar ingaan is juist goed !!

 

Aan je foto's te zien moeten ze nog een stukkie verder groeien voordat je het geslacht gaat herkennen. Er moet minstens nog een verdieping bij . Ik denk dat je lage nachttemperatuur voor wat vertraging heeft gezorgt .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nacht temperatuur is nu 6 graden hoger, dus dat zou een verbetering moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, als een speer naar m'n kast gewapend met een vergrootglas, thanks Atmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow, als een speer naar m'n kast gewapend met een vergrootglas, thanks Atmo.

Waas niet bang dat je te laat zult zijn ,want je kijkt erg goed zo te horen. Komt goed ,gewoon wat geduld hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja je moet gewoon geduld hebbe elke dag een keertje kijken is goed en de mannentjes komen als eerste en zo snel zulle ze de vrouwe nie bestuiven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb weer 2 foto's genomen. Bij eentje heb ik een paar cirkels getekend, kan iemand mij vertellen wat dat zijn? (Zal wel een domme vraag zijn :verrygood )

 

Zijn 18 dagen oud.

 

 

http://pic14.picturetrail.com/VOL560/33019...77/87275419.jpg

http://pic14.picturetrail.com/VOL560/33019...77/87275378.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou mooi klote zijn want zo zijn ze bijna allemaal :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nirvana regular Silver Pearl, 30 gezaaid, 30 boven, eentje overleden :verrygood en eentje die nu stil staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie nog niks van voorbloei op de foto's(voor zover zichtbaar ) . Die sprietjes ontstaan bij zowel de mannetjes als de vrouwtjes . De voorbloei zal nu wel snel volgen, ik denk nog 2 volle dagen en nachten .

 

Ze zijn wel mooi ! met de internoden kort op elkaar . Vaak heb ik gezien dat de iets kleinere /langzaamer groeiende de vrouwtjes blijken te zijn, maar dat is misschien toeval geweest de keren dat ik dat zag.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vaak heb ik gezien dat de iets kleinere /langzaamer groeiende de vrouwtjes blijken te zijn, maar dat is misschien toeval geweest de keren dat ik dat zag.

Dit kan ik ook bevestigen uit eigen ondervinding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...