Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Buyuk

120x120 GPLed - SOG, Purple &Lemon Haze

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een nieuw afzuiger en filter aangeschaft, één die ik totaal niet in gedachten had en wou zeker niet boven mijn budget gaan.

Nou, als je voor een verkoper in de shop staat kan er van alles gebeuren :)

ik heb een softbox 1000m3 gekocht van Carbon Active, de fabrikant noemt het een EC powerbox. Deze powerbox heeft een EC motor die met frequenties de motor aanstuurt met de meegeleverde controller.

Omdat het al zo duur uitkwam heb ik een goedkoper variant filter genomen namelijk de Empire light 1000.

Om het compleet te maken heb ik ook maar een sonoconnect slang gekocht en dit allemaal heeft mij in totaal €650 euro gekost :ph34r::wave:

Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen, trouwens ik heb gekozen voor 1000m3 omdat ik misschien in de toekomst kan gaan uitbreiden.

Ps: Het lijkt op een simpel pc fan van binnen :)

20180822_193916.jpg

20180822_194227.jpg

20180823_065527.jpg

Edited by Buyuk Hilmi
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

ik heb de afzuiger gecontroleerd maar kom er achter dat het overkill is voor mijn tentje, zelfs op 10%.
Bijna heel mijn tent klapte in elkaar.

Ook zijn de afmetingen van de in en uitlaat van mijn tent kleiner dan gedacht waardoor de sonoconnect niet past.
Filter zit nog netjes in de doos, en de afzuiger voor 10 minuten uit de doos gehaald.

Het enige probleem is dat de gozer van de shop zij dat de filter niet terug te retourneren was daar had ik begrip voor maar ik heb de filter niet uit de doos gehaald (werd geleverd in een verhuis doos)

Ook zij hij dat ik kon retourneren alleen wat bij hem weer zou kopen, maar op hun site lees ik dit:

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is je bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Mocht je gebruik maken van het herroepingsrecht, dan heb je, na annulering, nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via ons algemene e-mailadres

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van de retourzending terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 dagen zonder vragen terugbregen gaat over bestellingen/koop op afstand

als je hem gewoon uit de winkel hebt gepakt gaat dat weer niet op

of gewoon een hok bouwen :icecool

op 10% trekt ie toch niet meer dan 300 vierkante meter? dat moet toch makkelijk kunnen?

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hok bouwen gaat momenteel voor mij niet, ik moet het voorlopig met mijn tentje doen. 

Dat die regel voor koop op afstand is wel jammer, als hij deze box en filter niet terug accepteerd sta ik met spullen van €600 waar ik niks mee kan.

UPDATE: Eerste bloei is zichtbaar, ik las eerder al dat haze soorten behoorlijk konden doorgroeien na 12/12, maar dit is wel bizar voor mij. Ik denk dat ze dubbel zijn gegroeid na de omschakeling.

Begin volgende week ga ik dieven en krijgen de dames andere opstelling. Grote komen aan de ranten kleintjes in het midden.

20180823_070200.jpg

20180823_070240.jpg

20180823_070256.jpg

20180824_081416.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Buyuk Hilmi Huy kerel.......... als je de afzuig hoger zet(groter maakt) moet je ook meer inlaat oppervlak hebben.
Anders zuig je de stiksels uit je mylar tentje :lol::rofl

De inlaat moet 3x oppervlak hebben v/d afblaas,dus is je afzuiger 125MM? dan moet  je er 3   125MM slangen inhangen als passieve inlaat.
Je kunt ook gewoon een (oude) afzuiger op je inlaat plaatsen voor extra aanvoer van lucht,hij moet dan wel kleiner zijn dan die grote afzuiger.

 

Ze staan er wel goed bij trouwens,gaat lekker he?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit @Buyuk Hilmi!

Net wat @Collie Weed zegt kan je de oude afzuiger als inlaat gebruiken of zelf nog een paar gaten in de tent maken (LET OP: WEL LICHT DICHT).

Gr, X 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie afzuiger is dat ,hoe zit het met de herrie op volle kracht?

Sonodeck tussen je filter en afzuiger is een minder goed plan ivm geurlekken, beter een combideck pakken.

Wel handig als je gaat shoppen dat de verkoper je passend materiaal verkoopt en dat kan je hem nu ook in de schoenen schuiven met zijn retour argumentjes.

Jammer dat er nog steeds shop eigenaren zijn die zo hun handeltje drijven en jouw met de gebakken peren laten zitten.

Planten gaan goed, waarom dieven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Xaim @Buyuk Hilmi

Gewoon geitenwollen sokken op de beide uiteindes v/d inlaatbuizen stropen werkt ook wel voldoende:P
Of je oude koolfilters leeghalen en er filterwatten voor een aquarium instoppen,en die erop hangen als pre filter werkt ook.
Maar dan moet je wel aan je oppervlak denken zegmaar,dus dan moet dat 3x.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is die tent? 150x150?

Daar moet toch makkelijk een 1000m3 afzuiger in kunnen zonder actieve inblaas. Toen ik nog een 120x120 tentje had staan, had ik een 800m3 afzuiger die vaak genoeg op 100% draaide.

Heb je al je luchtinlaten wel helemaal open staan? Anders heb je ook dat klitteband flapje die je weg kan halen. Moet daar alleen geen licht op vallen natuurlijk als je lampen uit staan

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cannarie ik heb een 120x120 tentje, klitteband kan inderdaad uit maar dan valt er wel licht binnen.

ik heb gesproken met de shop eigenaar hij geeft alleen waardebon terug, na lang discuseren zijn we tot overeenkomst gekomen dat ik kan ruilen en de geld wat overblijft terug kan krijgen (klein gedeelte).

Ik wou cli-mate frequentieregelaar 7amp combineren met G-tools 800m3 2 standen, hij zij dat het niet gaat werken met een buisventilator omdat deze andere motoren heeft ?

@Collie Weed het gaat zeker lekkeren bedankt voor de info, volgende ronde wordt het nieuwe tent aanschaffen.

@Xaim Moet ik gwn met een stanley mes gaten in mijn tent maken of moet er nog wat omheen ?

@lostchild bedankt voor de info, ik moet wel aangeven dat er best veel geluid op volle kracht te horen is,maar onder de 30% is bijna niks te horen, en na 50% begint het best vervelend te worden.
Dieven ga ik doen omdat ik vaak heel veel fluf topjes krijg aan de onderkant, het is uiteindelijk veel werk en het is zonde voor de energie van de plant. de takken heel kort zijn of bijna geen licht krijgen gaan er af, dus ik ga eigenlijk heel lichtjes dieven

 

Vandaag veel hoofdpijn door de shop eigenaar, Xiam adviseert mij om G-tools buisfan 800m3 2 standen te kopen met een cli-mate frequentieregelaar.
Shopeigenaar zegt dat dat niet gaat werken, of niet te adviseren is omdat de buisfan een ander type motor heeft.

Of ik moet het ruilen voor een softbox 700m3 met cli-mate controller, maar zij hebben het alleen in amescha 12mm dikte of berken softbox terwijl greensell softbox verkoopt in 18mm dikke mdf voor zelfde prijs, maar ja ik krijg geen geld terug :rtfm:

Edited by Buyuk Hilmi

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar verder bevalt de afzuiger wel? :rolleyes: 

ALS je gaten in je tent gaat hakken, haal dan even 2 van dit soort dingen die je eerst vastzet en dan binnekant aftekenen en uitsnijden, kun je daar je slangen op aansluiten https://www.butlertechnik.com/eberspacher-heater-parts-c110/eberspacher-heater-75mm-duct-wall-pipe-connector-251226890012-p932

of

lightbox met klitteband (te haal bij de action <3 euro) plak je dan over je inlaat

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou zomaar gaten maken zou ik niet doen, net wat @HUFFnPUFF zegt 2 flenzen tegen elkaar schroeven alleen zou ik nog een ronde houte ring tussen beide doen om het steviger maken.

Gr, X 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips.

Afzuiger bevalt mij wel voor de rest wel maar ik kan geen vergelijking maken met andere afzuigers omdat ik er geen ervaring mee heb, het is wel jammer dat het gewoon een simpele behuizing is zonder isolatie van binnen, maar dat zal wel een reden hebben. 

Nadeel is wel dat er geen andere controllers op past, alleen eigen merk producten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Buyuk Hilmi said:

ik heb een 120x120 tentje

Oh haha is gewoon het eerste woord in je titel. Lijkt een stuk groter op de fotos

Een frequentieregelaar op een buisfan kan prima hoor. Heb ik ook. Geloof dat zon 2 of 3 standen ding wel minder geschikt was. Maar waarom zou je die standen willen als je een frequentieregelaar hebt? :)

Vanwaar trouwens een 7A regelaar? Mijn 2400 en nog wat m3 buisfan (dacht max 350W ofzo) functioneert prima op een 3A regelaar. Dus genoeg ruimte om te upgraden in de toekomst zou ik zeggen.

Edited by cannarie
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat er niet om dat ik die standen wil, maar omdat ik een goeie buisfan zocht kwam ik uit bij de g-tools zonder ingebouwde regelaar en dan de 2 standen buisfan. Alle andere opties zijn ook welkom.
Maar als een softbox veel stiller is ga ik voor een softbox (denk ik)

Hoeveel verschil zit er tussen:
Berken softbox mm onbekend
mdf 18 mm softbox
Amescha 12 mm softbox

Als het softbox word neem ik er één met een Torin motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit ding IS toch een "softbox" je kunt er zelfs nog wol in stoppen of een massieve box omheen bouwen, is dat ding niet stil? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik eerder al zij, na ongeveer 40% is het niet meer echt ''fluisterstil'' 
wie weet gaan de mdf softboxen met torin motor juist tegenvallen in vergelijking met de Powerbox van Carbon Active.

Ik moet het als nog veranderen omdat de 200mm sonoconnect niet past door mijn inlaat, en de filter was te groot waardoor ik alles moest gaan ''proppen''.

Eind 2019 ga ik verhuizen dan kan ik het zo gek maken als ik wil, maar nu heb ik ruimte tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de kleinere plantjes in het midden geplaats en de wat hogere aan de zijkanten.

Een heb heel voorzichtig alleen de mini takken gedievd.

Vandaag hoop ik een keuze te maken voor welke afzuiger ik ga ruilen.

 

20180825_060352.jpg

20180825_060409.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het dieven maak je...... stekjes :)

vandaag buiten op het balkon bezig geweest.

ik heb ook zitten denken om mjjn buiten plant te overpotten en te verhuizen in mijn tent.

ik heb plaats over gehouden voor de ontvochtiger, ipv de ontvochtiger kan daar de buitenplantje komen.

 

20180825_185329.jpg

20180825_185324.jpg

20180825_191507.jpg

20180825_185337.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint al wel te kort dag te worden voor stekkies buiten zonder dat ze gelijk gaan bloeien denk je niet?

En pas wel op met beestjes op de buitenplant,ook al zie je ze niet.
Preventief behandelen dus,dan kan ze prima naar binnen.;)

Hoe staat het met de afzuigerij trouwens?
Ben je een beetje geslaagd daar?

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekjes zullen heel kort buiten blijven, beetje geworteld is prima.

wat moet ik tegen de beestjes doen ? 

Afgelopen maandag heb ik gebeld om de producten te ruilen want ik kreeg geen geld terug -_- 
Nu heb ik besteld de volgende: softbox 700m3 met een torin motor + Cli-mate frequentie regelaar 3A + Rhino 800m3 Filter + 10M  Sonoconnect 160mm 

Ik zou een dag later gebeld worden, het is inmiddels donderdag en nog niks gehoord dus vandaag zelf even contact opnemen.

Trouwens wilt iemand nog een hele struik voor in de tuin :) ik krijg hart pijn als ik de schaar pak om mijn buiten plantje te vernietigen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt tegen beestjes gewoon pvp pakken van BAC en sprayen,of neem olie.
Maar je kunt ook het knoflookrecept gebruiken en preventief toepassen.

Je kunt zelfs kaneelthee maken en ze daar helemaal mee natmaken,daar branden de insecten lekker hun kont aan en je plant niet.

 

Dat klinkt goed als apparatuur,hopelijk heb je het snel binnen.:tu

 

Ja ik zou hem wel willen maar niet in de tuin.
Heb ik straks weer ratten die de boel willen jatten,het is net de ghetto hier man.:wacko:

Ik heb het ook weleens moeten doen bij een gezonde plant,is niet leuk maar soms moet het.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn genoeg opties om de beestjes de andere kant op te sturen :)

ik heb de shop vandaag gesproken, producten zijn binnen.

Zaterdag ga ik even langs om het op te halen

ik stuur je een berichtje voor de buitenplant die ik heb staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds ik voeding geef krijg ik na elke waterbeurt "dode" bladeren aan de onderste gedeelte van de planten.

Ec en ph meters zijn opnieuw gecalibreerd.

Vanaf eerste week zichtbare bloei EC 1.4 PH 6.3

 

20180901_011902.jpg

20180901_011836.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...