Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
oude rocker

Dimbare Elektrische Ballast 600 Watt

Recommended Posts

zag dat je bij de dimlux 630w full spectrum DE, 2 losse 315 w lampjes hebt : O

 

prijzig lampje 670 euro. maar als maar 1 lampje draait goed te doen en leuke investering imo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder gekkigheid. De reflector reflecteert het licht dat de lamp uitstraalt. Dus als de lamp in de breedte straalt, straalt een vierkante reflector ook in de breedte. Nog los dus van het licht dat de lamp direct over je gewas uitstraalt.

 

maw: je kan de footprint van de reflector niet los van de lamp zien

Edited by cannarie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie diffusie door het materiaal niet de footprint van een rechthoek in een vierkant veranderen, nee

Share this post


Link to post
Share on other sites

door de diffusie weerkaatst de kap t licht ook naar zichzelf, zolang dit binnen de vorm van een vierkant gebeurd, kan t toch niet in een rechthoek uitkaatsen?. anders kap met lamp richting de vloer laten zakken, zie je vanzelf welke footprint deze neerzet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er te weinig verstand van, om me echt inhoudelijk te kunnen uitlaten over een footprint.

Maar op gevoel, heb ik toch echt het idee, dat een vierkante kap, in een vierkante ruimte beter is.

 

Maar kap is ook een andere vraag als dan ik hier heb willen stellen..

 

nl':

Is zo'n fancy EVSA zijn meer geld waard ja dan nee.

Want anders koop ik gewoon weer zo'n ding twv ca 150 euri

 

En tot nu toe, heb ik nog niet overtuigende argumenten gehoord om daar het dubbele aan uit te willen geven.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb persoonlijk alleen ervaring met de lummelteks, denk van andere (e)vsa's dat sun up/down interressant is als je ervan houdt, maar dan ben je wel weer aan een controller gebonden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat sun up/down is in zoverre naar mijn gevoel interessant als er sprake is van condens vorming.

Dat,,,, is maar een paar weken per jaar.

En met een beetje plannen, heb je daar dus geen last van.

 

Bovendien, moet je dan idd ook nog weer een extra controller hebben,

waardoor het al (voor mij) helemaal niet meer interessant is geloof ik.

 

Op dit moment, nijg ik idd naar een lumatech

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is net wat je zelf uit wil geven, Rocco.

 

Wat betreft hps zou ik zelf altijd voor een 400v DE lamp gaan. Als je rekent met een efficientiewinst van 10% en een levensduur van 3 jaar, valt het opeens heel erg mee met wat je extra betaalt. Ik weet niet hoeveel grammen jij in 3 jaar tijd kweekt maar als je dat x 10% doet kun je berekenen wat je ongeveer voor elke extra gram betaalt. of je er dan een controller bij neemt is een 2e.

 

Zelfde rekensommetje zou je met je ook met led en evt zo'n full spectrum ding, alleen ben je dan wellicht langer bezig om het maximale er uit te halen, omdat dit dan nieuw voor je is.

 

En je moet het wel hebben liggen natuurlijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heb ik het natuurlijk niet over de bulb, wijsneus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat betreft hps zou ik zelf altijd voor een 400v DE lamp gaan. Als je rekent met een efficientiewinst van 10% en een levensduur van 3 jaar, valt het opeens heel erg mee met wat je extra betaalt.

sorry verkeerd begrepen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

10% denk je???

Lijkt me veel.

Hoe denken andere daar over.

 

Maar gesteld dat je gelijk hebt, dan betaald het zich dus wel terug.. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap de licht is gewicht gave, maar speelt er niet zo veel meer mee? niet als dis bedoelt hoor, en ik geloof dat "de rest" bij o.r. wel snor zit, maar toch...10%? ik zou er tenzij het over een groot hok gaat, de investering niet op doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je daarmee 10% meer scoort,

dan is het wel zo terug verdient..

 

Alleen betwijfel ik, of die 10% reëel is??

 

en ik geloof dat "de rest" bij o.r. wel snor zit,

 

Heb nou niet de illusie, dat hier geen dingen fout gaan, of te verbeteren zijn hé :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen met de meeste theoretische kennis hebben over t alegemeen de meest leuke uitglijders :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee in hoeverre deze site betrouwbare info geeft, maar het lijkt iig niet van een fabrikant oid. Ze hebben het hier over 10 tot 30% hogere par output.

 

https://www.maximumyield.com/double-ended-lighting-technology-two-heads-are-better-than-one/2/1407

 

Dit is het eerste wat ik zo snel even naar boven google, maar wat ik meestal lees/hoor is in de richting van 10 tot 20%. Vandaar dat een schatting van 10% mij een veilige leek. Als mensen dit kunnen bevestigen of ontkrachten hoor ik het ook graag

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een ordinaire basic LUMii 600W Ballast Digita ECO besteld.

Zal morgen wel in huis zijn verwacht ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Lumii Digita ballast begint bij 400 watt na mijn weten, althans, de mijne begint vanaf 400 tot 660 watt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel op dat je volgens mij een 600w bulb niet verder kunt dimmen dan 400w en wil je lager kun je 400w bulb naar 250 dimmen, althans zo werkt t bij de lummeltekkies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...