Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Airmac

Experimentje Hydro Vs. Bio

Recommended Posts

De planten zijn nog groen zat,

daar kunnen ze nog wel even om.

Echter dat topje rot,

Die kan je in die week 10 dagen lekker belazeren,

Ook al knip je het er NU nog uit de ziekte kiemen heb je al in je hok.. :wacko:

 

Wat zegt de microscoop.??

Als je 'wat' amber ziet, zou ik ze knippen..

 

En anders toch nog een paar dagen laten staan,

Probeer je temperatuur goed te houden,

Het liefst wat dichter naar elkaar toe.

Ipv 20/28 zou ik naar de 21 misschien wel 22 gaan snachts.

Houd je plant wat droger. Ook minder water geven,

 

Al die dingetjes, die rot mogelijk maken..

 

En NEE, niet goed bedoeld goed willen inspecteren achterwege laten,

Je doet meer kwaad dan goed daar mee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dil, ik zie nog veel witte bloeiharen dus die kunnen echt nog wel even. Nu knippen is zonde....

 

@TS, Rodja heeft gelijk naar mijn mening en inderdaad, niet meer voeden, enkel afzuren voor 1 of 2 weken. Dat ligt een beetje aan de trichs..... zie je amber, omhakken.

 

Oja en probeer je LV zo laag mogelijk te houden.

Edited by CaveDave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je toprot kunnen voorkomen door wat grote bladeren weg te knippen zodat het wat beter kan 'luchten'? Of rem je daarmee de bloei teveel? Wellicht had dat gekund in de groeifase. En hou je de vochtigheid in je ruimte goed in de gaten?

 

Ik vind het super dat je dit verslag zo goed bij houdt, ik ben zelf een starter en leer een hoop van dit soort verslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan dus echt! dilago en oude rocker die samen reageren in een topic zonder elkaar uit te schelden. ik krijg er zowaar een warm gevoel van binnen van :P

 

Verder sluit ik me helemaal aan bij het verhaal van oude rocker. uiteraard wel inspecteren, maar zonder er met je klauwen aan te zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik scheld nooit hoor cannari.

 

Verder over inspecteren...

Als je je toppen niet open buigt zie je niks.

En als je ze wel open buigt, heb je kans op besmetting en je kneust toch je toppen hoe voorzichtig je ook bent.

 

Mijn advies blijft,,,,, NIET doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een zeker moment zie je wel degelijk afstervende blaadjes aan de buitenkant. Misschien in een iets later stadium, maar ook extra reden om het snel op te merken dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik met mijn grote mond ook weer. excuses airmac :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ iedereen hierboven

 

Het moge duidelijk zijn dat de toppen nog niet helemaal klaar zijn, en dus grammen worden misgelopen wanneer er wordt geoogst. Ongeveer de bovenste helft van de toppen bestaat nog volledig uit witte haren en het is gewoon zichtbaar dat er nog vlees bij komt zegmaar. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de foto waar ik mn vuist tussen 2 toppen houd.

 

Maaarrrr... de afweging is inderdaad of die rot niet stiekem overal aan het verspreiden is. Ik ben het er volledig mee eens dat rot niet te zien is zonder de top open te buigen + dat het open buigen van de toppen alleen maar helpt met verspreiden.

 

De temperatuur heb ik geen invloed meer op. De hokjes draaien om en om in een cv verwarmde kamer. Met lampen aan is het 30 graden. met lampen uit ca 20. Lv is erg laag, ca 30%.

 

Ik kan alleen in weekenden oogsten aangezien de hokjes in een bedrijfspandje van me staan. Ik neig er naar om alleen nog water te geven en dan deze zaterdag te oogsten (het linkerhok alleen).

Ik heb een stuk of 5 bladeren weggehaald die veel schade hadden van de overdosing, omdat die bladeren volgensmij gevoeliger zijn voor rot. Oh en een microscoop voor de trichs heb ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste mensen,

 

Aangezien het een doorn in mn oog is dat ik dit verlsag niet heb afgerond,, hier nog een "conclusie post".

Ik heb mezelf vaak zat geergerd aan onafgeronde topics, dus anders wordt het ook zo hypocriet he:rolleyes:

 

De test was: Links een minerale "hydro" kweek (cocos) kast, versus rechts biologische voeding op aarde. In het rechterhok (bio) is er nog onderscheid gemaakt door bij de ene kant verse opgewaardeerde aarde te gebruiken en aan de andere kant "lege aarde".

 

Wat algemene conclusies (niet alleen uit deze testkweek maar ook mn andere kweekjes);

- Een bio kweek is makkelijker groen te houden tot het einde. Opzich natuurlijk logisch door de buffer in de grond en omdat je niet hoeft af te zuren

-Hydro gaat sneller mis bij een foutje (te hoge ec / verkeerde ph= vrijwel direct zichtbaar aan je planten)

-Een biokweek produceert wiet met relatief gezien meer blad (ook dat is opzich logisch; in bio voeding zit meer stikstof wat zorgt voor bladvorming)
Vergelijk bijvoorbeeld de NPK verhoudingen van: de bekende combi van sannies buffertabs (NPK 12-8-8) + bac bloom (NPK 6-5-6) , met een standaard  minerale voeding van Canna ofzo , welke een NPK heeft van zeg 4-3-6. Relatief meer K zorgt voor compactere toppen , N zorgt voor meer blad

-Het afzuren bij hydro is (vooral bij maar een paar planten) nogal een gehannes steeds. Liever niet zegmaar

-Bij mineraal/hydro: de toevoeging van direct opneembaar Cal/Mag rond de 6e week is echt een groot verschil. Bio planten op schrale aarde vertonen rond die tijd vaak ca/mg tekorten. Goede bio voeding op rijke aarde geeft geen tekorten, maar de extra camg boost bij de minerale kant was wel duidelijk terug te zien.

 

Momenteel ben ik alweer wat rondes, hokjes en tests verder . Zal over een tijdje weer eens een kweekverslag uploaden

 

Kweekse allemaal :wave:

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...