Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
quint

Beginned Basic Kweker

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

ik als net eerstejaars student ben ook begonnen met een klein opzetje om wiet te gaan kweken.

Nu heb ik alleen een probleempje met mijn lamp, en hoop dat een van jullie mij misschien kan helpen.

Een tijdje geleden heb ik deze lamp gekocht(zonder al te veel voorkennis).

http://www.kweekverl...-groei-en-bloei

 

Het probleem waar ik nu alleen mee zit, is dat toen ik de lamp binnenkreeg(beetje laat) er pas achter kwam dat deze lamp een E40 fitting heeft. Dit past dus in geen enkele fitting bij mij thuis. Nu heb ik eventueel wel een verloopfitting naar E27, maar ik weet niet of dit handig is en of dit ten koste gaat van het vermogen etc. van de lamp en ook in verband met de brandveiligheid.

Is er iemand die hier toevallig ervaring mee heeft of een tip heeft voor mij om dit probleem op te lossen.

 

Mijn vraag is dus hoe ik deze E40 lamp het beste kan installeren op een zo goedkoop mogelijke wijze(wantja, ik ben en blijf een student).

 

PS: Ik gebruik geen kweektent oid. Ik wil hem gewoon in een kleine kast opkweken.

 

GRoet,

 

quint

Edited by quint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat niet werken.

Je hebt ook een ballast nodig (een VSA of een EVSA)

Dat staat ook in de omschrijving op de site die je linkt.

 

Soms voor weinig te koop op MP.

Maar dan moet je er wel zeker van zijn dat je er een hebben die matcht met je lamp.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

even lezen in de link die je post

Deze lampen kunt u eenvoudig aansluiten met een ballast en eventueel een reflector welke u onder accessoires kunt vinden.

Fitting E40

 

kort samengevat:

Lamp

ballast

relais (of schakelkast bv davin250)

timer (zit al in bovengenoemde schakelkast)

reflector hier zit meestal al een fitting opgemonteerd (tenzij je bare bulb wilt kwekendan is het enkel nog een fitting dat je nodig hebt)

en een automatische brandblusser is ook geen overbodige luxe

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Een tijdje geleden heb ik deze lamp gekocht(zonder al te veel voorkennis)"

 

 

"installeren op een zo goedkoop mogelijke wijze"

 

 

"brandveiligheid"

 

Doe je op school ook een toets maken zonder al teveel voorkennis?

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine kast ipv tent is geen probleem. Maar ik ga er wel vanuit dat je met filter + afzuiger gaat werken? Anders kun je nl echt net zo goed niet beginnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dit allemaal gaat aansluiten thuis kun je het beste 112 even onder speeddial zetten op je telefoon, grote kans dat je het nodig gaat hebben.....

 

 

 

Weer zo'n gek die z'n bulb zo thuis ergens in een fitting wil draaien!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar krijg je geen brand van hoor Vakman, de lamp zal gewoon helemaal niet werken. ;)

 

@ Quint, als je wilt kweken zal je wat moeten investeren, anders kost het je alleen maar tijd en geld zonder dat je aan het eind van de rit wat te roken zal hebben.

 

Wil je geen kweekbenodigdheden aanschaffen dan moet je buiten je geluk zoeken maar het seizoen is alweer voorbij. Het goedkoopste binnen is je planten voor het raam zetten en bij verlichten met tl. Als je autoflowers neemt heb je geen klok nodig. Echter, als je buren hebt die ze kunnen zien valt ook die optie af en dan blijven er alleen mogelijkheden waarvoor geïnvesteerd moet worden. Dat jij student bent of brandweerman verandert daar niks aan. Reken maar dat je 500 euro kwijt bent en als je dat niet hebt dan moet je het maar lenen. Bij een goeie oogst heb je dat wel terugverdiend.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel erg weinig voorkennis idd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar krijg je geen brand van hoor Vakman, de lamp zal gewoon helemaal niet werken. ;)

 

Ik had het niet over brand Dil ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar krijg je geen brand van hoor Vakman, de lamp zal gewoon helemaal niet werken. ;)

 

Ik had het niet over brand Dil ;)

Oké, maar waarvoor moet 112 in dezen dan uitrukken? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, wat kan er zoal gebeuren als nitwits wat gaan klussen thuis???

De mogelijkheden zijn eindeloos, vraag maar na bij de E.H.B.O :lol: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol @vakman. haha. "iedere keer wanneer ik de WC doortrek slaat de kachel aan meneer". Die was echt goud !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal,

 

ik als net eerstejaars student

 

quint

 

Hey allemaal,

 

 

 

 

PS: Ik gebruik geen kweektent oid. Ik wil hem gewoon in een kleine kast opkweken.

 

GRoet,

 

quint

 

ik weet niet welke studie je volgt maar zou me niet verbazen als het iets is van neejandertalers en oude volkeren als de skieten hunnen en de stenen waar onder ze leefden want elke andere richting dan had je wel ff gegoogled .

 

en wie is hij ?

je gaat er een mannetje onder af bloeien geen mariahunana maar jij bent meer 1 van de harrieuana ? :wub:

geeft niet verders hoor .

die hebben we der wel meer bij hier .

:vape:

Edited by macerror

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, wat kan er zoal gebeuren als nitwits wat gaan klussen thuis???

De mogelijkheden zijn eindeloos, vraag maar na bij de E.H.B.O :lol: :likken:

Het enige wat ik kon bedenken is dat je brand bedoelde maar zo nee wat dan? :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

You never know @Dil , mss schiet hij uit met een schroevendraaier en loopt een slagaderlijke bloeding op ofzo :likken:

Je hebt er ook die enorm goed in hun eigen lichaam kunnen boren met een boormachine :jump:

Maar TS kan ook van het keukentrapje vallen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

You never know @Dil , mss schiet hij uit met een schroevendraaier en loopt een slagaderlijke bloeding op ofzo :likken:

Je hebt er ook die enorm goed in hun eigen lichaam kunnen boren met een boormachine :jump:

Maar TS kan ook van het keukentrapje vallen ;)

Ja hij kan ook onder een auto lopen maar desondanks dacht ik echt even dat je duidde op vuur wat kon ontstaan doordat de TS de verkeerde fitting in de lamp wou draaien. Immers, er wordt altijd gezegd dat wietkwekers vaak brand veroorzaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leen 3 maandjes maximaal bij DUO, investeer in een 6x600w hokkie met waterairco

 

daarna kun je heel je studiefinanciering afzeggen

 

scheelt je ook een flinke schuld

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...