Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
supernoob

Wie Ervaring Met Ghe Duo & Omhoogstaande Bladranden

Recommended Posts

Ok, ik reageerde eigenlijk meer op wat PH repliede met de Sevia.

Nova lijn heb ik niet veel 'bio' aan kunnen ontdekken, je kunt ook peroxide erbij gebruiken.

Bij mij viel de voeding niet uit elkaar daardoor of ging de ph raar doen ofzo.

 

Elke 'bio' voeding uit een fles is bio mineraal ook al staat er BIO op en denk je dat het 100% BIO is :search:

Je kunt nu eenmaal niet op organisch nivo zomaar alles met elkaar in een fles mengen en dit goed houden op de plank al beweren sommigen van wel getuige de kreten op de verpakkingen en in de reclames.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chriet heeft hier ook met de Flora Nova een topic gedraaid op hydro.

 

Flora Nova is 100% mineraal

 

Als ik ooit hydro zou gaan zou dat ook mijn keus zijn ;)

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan thanks. Misschien dat ik het de volgende keer gebruik afhankelijk van de resultaten nu.

 

Nova ziet er nog makkelijker uit, enkel 1 flesje gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is Nova ook geschikt voor kokos en dan zonder boosters/aptus/pk/calmag etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flora Nova is 100% mineraal

 

Als ik ooit hydro zou gaan zou dat ook mijn keus zijn ;)

En zou je dan ook voor groeien, met Flora Nova Grow? Of kan je dat voor hetzelfde geld met Canna Vega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

boosters gebruik ik sowieso niet. alleen de grow en flower. planten zien er overigens stukken beter uit inmiddels. ze zijn 3x harder gegaan dan ik gewend ben. denk omdat ik sinds lange tijd weer degelijke groei voeding geef, normaal alleen a+b flores.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de klok na een etmaal 24/0 op 12/12 en geef de eerste twee weken Canna Vega A + B en in de bloei Flores. Zodra het op is probeer ik GHE Flora Nova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is Nova ook geschikt voor kokos en dan zonder boosters/aptus/pk/calmag etc?

 

Ja, als je niet stopt met de grow geven een week nadat je de klok hebt omgezet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je GHE benaderd zullen ze zeggen dat GHE NOVA zowel de GROW als de bloom BLOOM biomineraal is.

 

GHE Site: http://nl.eurohydro.com/floranova.html

 

TEXT: FloraNova betekent een belangrijke ontdekking op het gebied van de bemestingstechnologie. Zij biedt de gebruiker de kracht van een droog concentraat en het gebruiksgemak van een vloeistof. Deze unieke formulering van sterk gezuiverde mineralen en natuurlijke additieven combineert de voordelen van de hydrocultuur met die van de organische cultuur

 

Het is maar net hoe je Bio interpreteerd. Wat de uiteindelijke oorsprong van een mineraal is blijft natuurlijk wel vaag, en tot wanneer kan en mag je het Bio noemen.

 

Organisch is natuurlijke weer een ander woord, en is organisch ook Bio ??? (JA) Maar is Bio dan ook Organisch??

 

Iig hou ze groen en geniet van de hobby.

 

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt green 2day. Of het biologisch or organisch is maakt lijkt mij verder niet uit voor de nadelen met troep in je vat/pompen, stijgende PH en niet te combineren met peroxide.

 

Als ik mn potten inwater doe ik dat altijd met 35% peroxide (1-1000) ik wil natuurlijk niet dat er voedingstoffen kapot gaan. Dus ja, wat is wijsheid. Duo of Nova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat jij wiijsheid vindt, de dames proeven het verschil niet Noob :icecream:

Ik vond 1 fles wel makkelijk en ik heb alle 3 de lijnen gehad.

Stond er best sceptisch tegenover, alles uit 1 fles betekende voorheen meestal niet veel goeds (lees bijvoeden met supplementen) maar dat was met de nova nvt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja maar dat is ook echt het enige verschil wat ik hier hoor. 1 of 2 flessen maakt voor mij geen enkel verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niemand hier die ripen gebruikt ?

In week 7 gaat een kwart dosis erin week erna halve dosis en daarna kan de spoelen beginnen. Maakt toch wel een verschil uit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ripen vondt ik zonde van de planten, wel handig om achter de hand te hebben als je dialed in wilt afbloeien.

Ze gaan echt zichtbaar achteruit als je dat eenmaal gegeven hebt, is de bedoeling ook maar toch :innocent:

 

@noob

ik heb 10ml 35% op 10ltr water gebruikt met de Nova en er gebeurde..

niks

term bio doet je het bos in gaan hier

er is geen vrij bio/organisch deeltje om aan te binden vd peroxide (zeg ik het zo goed?)

chelatoren babey :wub:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe heb je ripen gebruikt dan ?

De planten die ripen kregen hadden bij mij meer geur en voelden vettiger aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verschillend gebruikt, 1x volgens schema en 1x zoals jij.

Geur was niet beter bij mij, wiet wel vettiger maar ik oogstte veel minder tov niet gebruik Ripen.

IK heb het echt ingezet als gedwongen afbloei middels en die 2e keer dat ik het deed (zoals jij) was meer om de fles zonder al teveel schade aan te richten toch leeg te krijgen, ik kan me dat resultaat niet meer herinneren wel die best wel aanwezige zwavel toen ik het volgens schema had toegepast.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob ik dacht dat juist jij altijd fan was van canna ? vanwaar dan toch de overstap ? testje of ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@supernoob ik dacht dat juist jij altijd fan was van canna ? vanwaar dan toch de overstap ? testje of ?

 

De resultaten met canna zijn zeg maar een dikke 7. Enkel krijg ik vanaf week 4/5 12-12 verkleuring in t bud blad. Enkel het kleine blad in de toppen. Zie ook roest vlekken. Hier door ook makkelijker rot. Heb alles geprobeerd maar het bleef gebeuren. Ik denk dat het simpelweg komt doordat de planten te weinig groei voeding krijgen. Met GHE duo kun je dat beter afstemmen, kon ook sneller schakelen. Maar is pas de 1e test. Ik wil het hierna nog een keer proberen en dan kan ik er meer zinnigs over zeggen.

 

Als je Canna gaat proberen zou ik je aanraden hoger in ec te blijven. Minimaal 2.0

 

Ik probeer ze zo lang mogelijk mooi groen te houden en de laatste 2 weken geef ik alleen nog kraanwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec van 2.0 met Canna??

Dan hou ik hier geen blad over hoor, max 1.4 met amn.

 

Weet niet hoe het zit als je co2 toevoegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1 bij witte soortjes hooguit Ec 1.6 met Canna en dan zijn ze diepgroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

werkt niet hier, dan krijg ik bovenstaand probleem. jullie geven waarschijnlijk groeivoeding. gaf enkel doorzichte cannen flores vanaf de start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik geef ze de eerste drie weken op 12/12 groeivoeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterk spul man dat flora nova... 1 dopje en heel mn vat staat gelijk op 1.6

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt goed! Zodra mijn Canna voorraad op is ga ik ook over op flora nova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...