Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hutseflutsel

Huts - Reveg Ortega / Sts

Recommended Posts

okee thanks, handmatig is dat zoiets als de (oude) bloemen die open zijn gegaan verzamelen in een ziplock zakje. Later de direct op de stamper doen bij een vrouw?

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet afsluiten in een zakje, dan trekt het vocht uit de 'bloemen' in je pollen, maar zoiets ja

 

lijken net hazelnoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik trek er een verse bloem vanaf die net niet gaat stuifen,die is witgeler dan zo'n groene bal.

Daar zit bijna rijp stuif in.

Je trekt de bananen individueel los v/d bloem met pincetje.

je pakt de banaan bij de plek waar die vastzat aan de bloem(kont)

En je duwt voorzichtig met de punt verticaal op het zilverfolie.

De lamellen worden zo open geforceerd en je ziet wat stuif op je folie.

Dan houd je hem stevig vast en trilt/tikt de overige stuif op je folie.

12 uur laten aandrogen op kamertemp. dan gebruiken of invriezen.

 

Je kan ook de bananen 1 voor 1 door je pc fannetje prakken met een pincet.

Dan slaat de stuifmeel eruit en waait gelijk uit over je planten,je maakt wel gehakte bananen maar het stuif stuift rond!

Dit lukt heel goed met een pc fannetje die over je bladerdek waait.

Gewoon de banaan bij de kont vatten en in de lengte via de achterkant v/d fan er voorzichtig tegen aanhouden tot de banaan leeg geslagen is.

Als je het goed doet blijft de banaan intact,en is de stuif eruit.

Edited by Collie Weed
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Je kan ook de bananen 1 voor 1 door je pc fannetje prakken met een pincet.

Dan slaat de stuifmeel eruit en waait gelijk uit over je planten,je maakt wel gehakte bananen maar het stuif stuift rond!

Dit lukt heel goed met een pc fannetje die over je bladerdek waait.

Gewoon de banaan bij de kont vatten en in de lengte via de achterkant v/d fan er voorzichtig tegen aanhouden tot de banaan leeg geslagen is.

Als je het goed doet blijft de banaan intact,en is de stuif eruit.

 

Wat een geweldige techniek. Ballen door de gehaktmolen :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi uitgelegd..., en praktisch en nieuwe tips. :tu

 

Dit wordt een leuk klusje, het geduld heb ik wel. En er zijn vrouwen die in hun bloei zijn (lib haze en CBD Haze), voor test zijn ze geschikt. Ze zijn 17 dagen later op 12/12 gezet en de bloeitijd is 15 - 21 dagen langer.

 

? Kan ik het stuifmeel ook (koelkast) bewaren? In bijvoorbeeld in bakpapier deze weer in een omeprazol potje? Moet daar dan wat rijst onderin voor eventueel vocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist aan de slag met de nieuwe info,

 

* verse bloem geplukt

* Collie Weed instructie gevolgd 'tikkie' hiervoor een sate prikker gebruikt boven donkere ondergrond

* stuifmeel regulier uit koelkast gepast voor vergelijking

 

Sfeer foto's (kwaliteit van beeld is helaas beperkt door materiaal)

 

Voor controle bloem reguliere stuif, achter xx stuif

gallery_45421_19276_139794.jpg

 

controle regulier stuif

gallery_45421_19276_45787.jpg

 

Vergeleken met zelf gemaakt stuif van vrouw xx

gallery_45421_19276_94928.jpg

 

Verder is het weinig, en moeilijk te verzamelen. Hieronder de opbrengst van het vrouwelijk stuif.

gallery_45421_19276_45255.jpg

 

Het tikken is echt nodig, bij laten vallen komt er niks uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt stuif in de vriezer bewaren,mits je een extra hermetisch afgesloten verpakking maakt.(3 of 4 dubbel inpakken in folie in zakje in een bakje)

Het mag niet vochtig worden of uitdrogen :whistle:

 

:wave:

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conclusie: eerst testen op een klein topje bij een stek, indien succes vol dan herhalen op een hele plant. Bij tegen vallende resultaten helpt de methode hierboven van Collie om toch iets van een resultaat te behalen. Het werkt fijn als de dames voorsprong hebben en daardoor tegelijk bloeien met de 'man'.

 

Vraag: is de plant een een über bitch? Zo'n ontzettende Fem Fatale dat ze geen stuif wil maken? Of geeft een reveg en dan STS dit soort resultaten?

 

Bedankt voor alle support en aanvullingen. Als de plant dadelijk echt in bloei gaat, waar normaal het stuif tot op de grond ligt dan gaan we aan de slag met plukken en verzamelen (banaantjes pellen). Tussen tijds zal ik bloemen pakken en die boven een top van de LiB Haze uittikken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actie:

- bloemen plukken stuk of twintig

- banaatjes pellen

 

Bloemen met een pincet van de man gehaald. Bloemen op statisch plastic gelegd (braadzak), deze zak op een zwart schotel. De banaantjes zijn geprakt, geduwd en geknakt. Het stuifmeel breekt dan vrij en een gedeelte waait dan weg, en gedeelte land op het plastic.

 

Zojuist de vruchtbaarheid getest van het stuif op de vrouwen.

 

 

 

gallery_45421_19276_27578.jpg

 

gallery_45421_19276_30458.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gedaan,wat een gepiel he Huts? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tjemig ja. Zojuist gaan zitten, met wat bloemen klaar voor de start. Diep adem gehaald, 1e poging niks, 2e poging niks. En toen bergje bloemen door de fan gegooid, weg ermee. Vandaag echt ff geen zin in gedoe :no.

 

Nog nagedacht,....zwart pijl zitten stuifmeel draden. Rode pijl bloemen zijn geplukt, deze waren nattig (?). Boven op zit bloemen, die er in mijn beleving anders uit horen te zien. Aluminium folie is eraf.

gallery_45421_19276_240639.jpg

 

De auto's zijn gekiemd...twee strijd is geboren.

gallery_45421_19276_203472.jpg

 

Even hier een aantekening voor me zelf (aanvulling van jullie altijd welkom):

Idee(?)

Man nog een week laten staan

korte (hoe lang?) droog periode

Man bloemen in zakje invriezen

Als Test vrouw zaden maakt dan eventueel er nog tijd aan spenderen.

 

Vraag(?) Wat ging fout?

Dosering, aantal spuitbeurten?

Soortje?

Reveg?

 

Wat zegt google

Share this post


Link to post
Share on other sites

actie: plant gesproeid met verhouding 1:50 (4gr op 200gr demi water/ EC 3,5) (zit nog genoeg LD in de fles) laatste beurt was +/- 14 dagen geleden.

Ik wil weten waar de grens van EC waarde ligt waarop bladschade ontstaat.

 

Morgen nog beurtje er achteraan tussen de EC 4.0 en 4.5 daarna zien we dan wel weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 ML op 1 l water is precies goed,als je een milliliter erbijgooit kun je schade krijgen.

Maar je kan ook bepaalde genen aan/uit zetten op die manier,wat soms hele ongewenste resultaten geeft in de verdere lijn.

Kan zorgen voor herma's of opgesplitste pheno's,wat zorgt voor een uniformiteit van likmevestje :lol:

 

Het is dus het beste om de juiste doses aan te houden,en tussen de spuitbeurten ongeveer 5/7 spuitvrije dagen houden.

Meestal is twee keer in twee weken genoeg,soms drie keer.

 

Ik vertel je dit omdat ik het met mijn Auto Amnesia Haze heb gehad,en die hele lijn kan ik nu wegpleuren. :whistle:

 

Dus let er een beetje op,en alvast veel geluk gewenst. :tu

Edited by Collie Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag alle losse bloemen er af gehaald, door ze los te peuteren en op een bakpapier te laten landen. Alles in een potje gedaan, en vervolgens bakpapier schoongemaakt met bankpas. Heel weinig stuif (?), op de test dame gesmeerd. Bak papier nog een keer afgeblazen en dat was het weer.

 

gallery_45421_19276_383758.jpg

 

 

De lamp is in gebruik genomen door twee nieuwe auto flowers. De plant, man staat onder een spaarlamp. Het plan is gewoon omhakken en laten drogen en dan nog een ronde bloemen verzamelen.

Vraag: kan de plant nu nog een keer worden gerevegged? en wat zou daar uitkomen? Of is het nu klaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag weer een keer zoveel mogelijk eraf "geharkt", vervolgens plant gesnoeit lange takken in de vaas gezet. Het klein spul weg gelegd om te drogen

 

Alle bloemen in klein medicijn potje gedaan met deksel er af om te drongen.

 

Hier wat foto's sorry for the bad quality :(

 

gallery_45421_19276_88833.jpg

bloem harken

 

gallery_45421_19276_147733.jpg

De vangst opgevangen bloemen,. Het residu, van het bakpapier, stuifmeel(?) met bankpas bij elkaar geveegd en op toppen gesmeerd. De hoeveelheid zit normaal in een halve bloem of minder.

 

gallery_45421_19276_58834.jpg

De test vrouwen (soort? iets met haze: critical / cbd / liberty), hier de bloemen maar gewoon in gegooid/geblazen/door de fan etc.

 

gallery_45421_19276_123247.jpg

Bestoven(?) toppen.

 

gallery_45421_19276_167957.jpg

Nieuwe 'liefde' , de freebees White Widow Auto vs Sin Tra Bajo, dit wordt de tweede test.

 

gallery_45421_19276_302747.jpg

:execute omleggen of reveg :doctor: ?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker bezig en op mijn favoriete medium!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is klaar, ik heb bij de test hazen één groen bolletje gezien dat zeker een zaadje was. Maar kreeg zo gauw verder niets gevonden. En de vraag is hoeveel zaden zal ik vinden als ik over 10/14 dagen ga knippen? Er zijn bloemen door de ventilators gegooid, bakpapier uitgeschut boven de toppen.

 

Totale fiasco = 0

10

20

30

40

of anders?

 

 

 

 

Offtopic Ff update, aantekening voor me zelf :search:

  • alle hazen zijn geoogst
  • één lekker ruikende haze is in de reveg, van 11 liter naar 8 L pot
  • de ortega in de kliko
  • wietboter gemaakt, een keer anders dan normaal. Overgoten met warme (geel van kleur) boter. 10 min laten staan, roeren. Over gieten met schoon kokend water boven zeef in pan.
  • space tapenade :punk:(gewoon bakje en schepje boter er bij :) en chocolade cake :icecream:
  • potje ♀ stuifmeel in vriezer, laatste takken in vuilnis zak te 'drogen'
  • freebee auto white widow gaat als raketje, LST ingezet
  • Sin tra Bajo loopt weekje achter maar doet nu vrolijk mee
  • 2x StB te kiemen gelegd
  • "Oma's" zak aarde cadeau gedaan voor haar 2 freebee auto WW's
  • Stek getrokken van auto WW (kans loze scheut)

Plannen:

verder met Lesbian Dream op de StB's

60x60 tentje her inrichten met LED, eb/vloed of dripstysteem, ventilatie optimaliseren, bodemverwarming? Potten/bakken medium? 2 of 4 planten etc. Na de zomer even knallen

40x40 tentje plannen maken, grow of moedertjes selectie etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmmm, wil je een keer ballen....krijg je geen ballen

Dat is ballen, ehhh balen

Share this post


Link to post
Share on other sites

:oeps femmen is en blijft onberekenbaar/lastig.

 

Volgende poging zal vast slagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...