Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hutseflutsel

Huts - Reveg Ortega / Sts

Recommended Posts

Maar er is toch nog een lichtpuntje,

 

De femmed autoflower STB (SinTraBajo) 2x bespoten op twee zijtakken met EC 2.0, eenmaal net voor de bloei en ergens week 3 nog een keer. Dit gaf een gemixte top van vrouw en man door elkaar. Zelfbestuiving heeft niet plaats gevonden. Maar zij heeft wel haar twee weken jongere zus helemaal bestoven, vol met zaad geschoten.

 

De bloemen die over waren liggen in de vriezer (daar moet het in toch?)

 

De haze op de foto rechts, is geheel gerevegged en heeft 4 stekken geleverd. Welke van de week op 12/12 gaan. Okee plantje, die je niet meteen uit je sloffen slaat met een okee opbrengst. Prima voor overdag. Dus nog één 'okee'ronde voordat er weer naar de beste painkiller / couchlocker wordt gezocht.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker doorgaan. Stuif hoort in de vriezer thuis, maar wel gortdroog dus weet niet hoe je dat doet met Herma toppen met weinig stuifmeel. Lijkt me lastig bewaren! Hopen op een lekker haze rondje en wat primo fem zaad!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch even nog goed nieuws, STB (sin trabajo autoflower) lekker high, niet loom gaf veel dikke zaden. Reserve, backup zaad.

 

gallery_45421_19518_5469.jpg

 

gallery_45421_19518_118483.jpg

na wat handen arbeid in de pot en koelkast.

 

11st 15x11

20st 1x

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zomer  zaden getest,

kiemratio 50%,

plantmateriaal matig,

op opbouw matig

wel vrouwelijk.

 

Het is dus gelukt, met betere ouders is de moeite om te doen.

  • Like 1
  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor nu even gestopt met zelf zaden maken. Fijn om een back up te hebben . Maar ik wil/moet betrouwbare productie draaien ivm medisch verbruik. Om bijna altijd onder de 5 planten te blijven, continue te kweken met afwisseling en stabiele kwaliteit. Hele jaar door met rondes tussen de 50 en 80 dagen. Gewoon dikke 25L pot of 2x18  in 60x60 scrog DTW, ronde klaar dan meteen volgende stek a 4 weken oud er en draaien maar.

Dus ik heb een moedertje gemaakt, onderstel wortel ortega #4 hierop zijn geënt zie fotos welke onder 25-80w (dimbaar) staat mijn kleine trots/probeersel:

  • ortega #1
  • White Widow
  • CBD Auto Charlotte’s Angel #1
  • CBD Auto Charlotte’s Ange l #2

Dus wie weet als er toppertjes tussen zitten dat ik deze gebruik om een keer zaad te maken. Voor nu op zoek na kwaliteit, calyx blad ratio, stekbaarheid, groei- bloeikracht, toprot resistentie, thc cbd ratio, top dicht- hardheid. Voor nu is gebleken dat Ortega #4 elke ent heeft geaccepteerd en ondanks met slechte zorg (geen eigen hok) er toch redelijk uit ziet, maar de toppen zijn minder dan zaadje #1

Projecten nog te starten Zelf distileren.. http://www.waarwoontwillem.nl/distillator_maken.htm  , medische olie met diverse cbd:thc verhoudingen op basis van indica/sativa. Proberen een energetische en rustgevende olie maken. Groei- Bloei ruimten verplaatsen, diy lampjes voor maken etc. enz, enz,

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update, laatste entry. Vandaag tegen de moederplant  'dank je wel' gezegd. Het was leerzaam het enten en houden van een moederplant, nu kunnen wij als medisch gebruiker soortjes op voorraad hebben en naar behoefte kweken en toch de 5 planten grens niet te overschrijden.

Kosten heb ik er niet mee bespaard, eerder meer uitgegeven door meer verschillende soortjes te willen testen en bewaren. Bij kosten efficient zou ik Femmed werken 2 groei en 2 bloei systeem doen, waarbij na de oogst de groei naar bloei word verplaatst. Wordt getopt, gestekt. Stek groei enz. enz. Onder 2x 20 watt spaarlampje of led. En plaats 5 reserve van je beste pain killer.

Tip entwas is wat mij betreft een moetje. Tube is nog lang niet op.

Moeder.thumb.jpg.183a00bfb91d4594407ddae8330bdacc.jpg

R.i.p.

 

large.2019_Moeder_1_ent_doorsnee.jpg.96e066a0b0aa097e9bb08fc7e6948252.jpg

Dwars doorsnede van de ent, het bijhouden met entwas was geen overbodige luxe zie ik nu. Onderstam en bovenstam.

 

large.2019_Moeder_1_ent.jpg.570f31cf57b1ff074a9a40647c1ea377.jpg

 

 

Edited by Hutseflutsel
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...