Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

Verhouding Perliet / Potgrond %

Recommended Posts

Hallo alweer,

 

Na mijn topic over hydro heb ik besloten om nog even te wachten en dan mapito te proberen.

 

Nu zit ik wel met een reusachtige zak perliet in mijn maag en die kan nu dus mooi aan mijn potgrond toevoegen.

 

Wat zijn de beste verhoudingen volgens jullie en heeft iemand een linkje met eventuele kweekverslagen?

Wat kun je verwachten van plant en top als je perliet toevoegd.

 

Heb al eerder met potgrond een leuk kweekje gedaan dus ben benieuwd.

 

Rokende groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

65/35% perliet/grond en als dat je te gortig is 50/50. Als coco mij niet bevalt doe ik weer eens een rondje op aarde met veel perliet tegen over bewatering.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT lees ik daar??? Dilago en aarde??? Ik dacht dat die optie dood en begaven was....:)

Waarom niet nu gelijk ff paar potjes zetten, doe je er ook nog ff een bubblebucket bij dan draai je ongeveer alle gangbare mediums (media?) tegelijk.

 

(Terug on topic: ik zou t perlietgehalte niet zo hoog doen denk ik, eerder 1/3e perliet en de rest aarde.

 

Ik blijf nog steeds groot fan van mijn aarde met 1/5 deel coco mix, ik gooi er meestal ook wat extra perliet bij, maar dat is vooral omdat ik geen zin heb om t perliet uit mn stekkenbakken weg te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 % meestal .

tegenwoordig 30 % coc0peat

die stofwolken uit die zakken perliet is nogal schadelijk voor de longen .

vandaar coco dat stuift niet zo .

:vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon stukje van de zak scheuren, dan onder de kraan/douche/waterslang en niets geen stof, werkt ook met de kleikorrels

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

WAT lees ik daar??? Dilago en aarde??? Ik dacht dat die optie dood en begaven was....:)

Waarom niet nu gelijk ff paar potjes zetten, doe je er ook nog ff een bubblebucket bij dan draai je ongeveer alle gangbare mediums (media?) tegelijk.

Ja het is me wat.

 

Ik weet dat je volgens sommigen hier bij een medium en een medium alleen moet blijven maar ik dacht dat ondertussen wel duidelijk was hoe ik daar over denk. :D

 

(Terug on topic: ik zou t perlietgehalte niet zo hoog doen denk ik, eerder 1/3e perliet en de rest aarde.

Doe maar wel lekker hoog, want dan verzuip je je planten ook niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100% perliet en 0% aarde hebben mijn planten als voorkeur. Met hydro voeding natuurlijk, en in potten/flessen/emmers waar de gaten niet aan de onderkant maar de zijkant zitten.

Edited by Sativied
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe dat smaakt, naar waterkers ofzo? Lol

 

Hoe was jou Panama en welke had jij? Mijnes was drama van Cannabiogen, totaal geen origineel meer maar meer een verbastering.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe dat smaakt, naar waterkers ofzo? Lol

Lol inderdaad. Alsof 'dat' smaak bepaald...

 

Ace verkoopt zowel cannabiogen soortjes als een aantal waar ze zelf langer aan gewerkt hebben. Zoals bijvoorbeeld de panama. Die is F8 of F9 nu en gelukkig niet meer als het origineel nee. Niks op aan te merken, super plant, super wiet, super smaak en geur. Is amnesia haze maar mild spul in vergelijking.

 

Nog lekkerder ruikt ze gekruist met silver haze:

 

73Lge5S.jpg

 

F8gvd1o.jpg

 

zNsuFPq.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer 30% perliet bij mengen, wil je nog 'luchtiger' meng het dan voor de rest met kokos (of het nu peat of normale is maakt niet zoveel uit).

 

Bij teveel gaat het perliet boven in de pot zitten en heb je er niet zoveel meer aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Panama van Ace is een 3 weg kruizing van 3 verschillende Panama lijnen ineen, ook dat zie je terug in jou blad structuur, heeft weinig met echte sativa te maken.

 

Als je het dan ook nog hydro cultiveert (niks mis mee) dan komt het wel erg ver van het origineel te staan, mooie cross mooie planten dat bedoel ik niet, mijn Angola is zuiver landras en op aarde zie ja dat toch meer terug simpelweg omdat ze op aarde horen.

 

Je planten zien er altijd top uit maar komt dat door de plant zelf? Perfecte hydro balans ziet er zo uit, daar gaan ze vanzelf van glimmen.

 

Welke ssh heb je de panama mee gekruist sativied?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij teveel gaat het perliet boven in de pot zitten en heb je er niet zoveel meer aan.

Bullshit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Panama van Ace is een 3 weg kruizing van 3 verschillende Panama lijnen ineen, ook dat zie je terug in jou blad structuur, heeft weinig met echte sativa te maken.

 

Als je het dan ook nog hydro cultiveert (niks mis mee) dan komt het wel erg ver van het origineel te staan, mooie cross mooie planten dat bedoel ik niet, mijn Angola is zuiver landras en op aarde zie ja dat toch meer terug simpelweg omdat ze op aarde horen.

 

Je planten zien er altijd top uit maar komt dat door de plant zelf? Perfecte hydro balans ziet er zo uit, daar gaan ze vanzelf van glimmen.

 

Welke ssh heb je de panama mee gekruist sativied?

 

Pg

Heb vrijwel altijd ook planten in aarde, net als nu. Soms organisch soms niet, soms bouwmarkt aarde. Origineel betekent niet per definitie beter, vaak in tegendeel. Ik kies mijn planten voor de eigenschappen die ze hebben, niet het label of hype origineel of misnoemer "echte sativa" (wat dan hennep is en geen drugs variant). En dat planten op aarde horen is... Ach, laat ik het zo zeggen, dat mijn planten er zo uit zien, onafhankelijk van soort en medium is omdat ik wel alle religies respecteer maar er zelf niet aan mee doe. Ok da's niet waar, ik respecteer geen enkele religie, inclusief wietkweekgeloof.

 

En silver haze, niet super silver haze.

 

PCK x SH, op aarde, ongeveer 10% perliet.

YuHnwfG.jpg

 

hw4hJiY.jpg

Edited by Sativied
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige planten!

 

Ik kijk ook alleen maar naar de eigenschappen van de strain op zich, ik vond alleen de Malawi en de Panama een beetje flauw en slap, rare bud formaties en de panama was zeker niet wat ik ooit bij El andy heb gezien en vastgehouden. De Angola daar integen is een beest.

 

Origineel was meer in de zin van op aarde of hydro lol op perliet staan ze niet vaak in de natuur lol

 

Jammer hoor man dat we niet meer te zien krijgen..., juist jou hydro gedeelte blijft mijn interesse wekken...maar ik snap het wel,

 

Appollo 13 f4 x Polar Bear aardbei is echt gekke shizzle....welke sh heb jij dan, ik heb er 1 uit '96.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties ik ga gewoon wat perliet aan mengen.

Misschien bij elke plant andere verhoudingen varierend van 10% tot 60% en kijken waar het schip strand.

 

Die tien procent ziet er het allermooist uit voor nu dankzij sativied haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...