Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ingoqnitosaus

5X Critical Kush Op 600Watt 120X120X200

Recommended Posts

Zolang dat je niet op 12/12 zit, ga je geen Terra Bloom geven, dan moet je Terra Grow geven. Eerst beginnen met een lichte ec van 1.1 en dan geleidelijk opvoeren naar 1.4. Kijken naar jouw planten, ze moeten een mooie groene kleur hebben, als het licht groen is, dan hebben ze voeding nodig. Als er verbrandingspuntjes zijn op het uiteinde van het blad heb je teveel voeding.

 

Een dikke stam is goed.

 

Toppen/fimmen doe je best, om alles vol te krijgen, met elke tak en zijtak. De bedoeling is dat je de zijtakken op de hoogte van de hoofdstam krijgt, zodat daarna een mooi egaal bosje krijgt bovenaan.

 

Als je op 12/12 zet, ga ik niet meer toppen, lekker hun draai laten vinden, en als de groei eruit is, ga ik de onderste takjes, enz. die onderaan zijn en geen licht hebben wegdieven, zodat alle energie gaat naar de takken dat licht krijgen.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang dat je niet op 12/12 zit, ga je geen Terra Bloom geven, dan moet je Terra Grow geven. Eerst beginnen met een lichte ec van 1.1 en dan geleidelijk opvoeren naar 1.4. Kijken naar jouw planten, ze moeten een mooie groene kleur hebben, als het licht groen is, dan hebben ze voeding nodig. Als er verbrandingspuntjes zijn op het uiteinde van het blad heb je teveel voeding.

 

Een dikke stam is goed.

 

Toppen/fimmen doe je best, om alles vol te krijgen, met elke tak en zijtak. De bedoeling is dat je de zijtakken op de hoogte van de hoofdstam krijgt, zodat daarna een mooi egaal bosje krijgt bovenaan.

 

Als je op 12/12 zet, ga ik niet meer toppen, lekker hun draai laten vinden, en als de groei eruit is, ga ik de onderste takjes, enz. die onderaan zijn en geen licht hebben wegdieven, zodat alle energie gaat naar de takken dat licht krijgen.

 

Greetz,

H.

 

Thanks voor je response ! dus dan wacht ik tot de lagere toppen hoger zijn gekomen nu ik de groei eruit heb gehaald uit de hoofdscheut en dan fim ik ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komt aardig in de buurt ja.

 

Teveel klooien aan planten die nog moeten doorgroeien na 12-12 schakelen kan soms verrassende situaties opleveren.

Heb ook wel eens een ronde afgebroken omdat ik paar dagen na 12/12 planten getopt had omdat ik bang was dat t tevol werd.

Bleek uiteindelijk dat de tent niet vol kwam, planten stonden vrijwel volledig stil..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een vluchtige tussendoor update:

 

Sinds een week omgeschakeld naar bloei, van terra grow naar terra bloom overschakeld, rustig aan aan het opvoeren van 1,1 naar 1,5 wil morgen naar 1,7 gaan voeden

en vanaf volgende week de power roots eruit en de green sensation erin.

 

Vanaf vorige week zit er flink leven in de dames, met de dag moet de lamp omhoog om de 60cm aan te houden. hopelijk stoppen ze hier snel mee haha!

 

Tussendoor ook nog wat lopen dieven van onderen om het bewateren wat aangenamer te maken, en dit waren de bladeren die amper tot geen licht konden vangen.

 

Ze beginnen al een heerlijke reuk af te geven!

 

Dag 9 Bloei

gallery_46655_19086_167838.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit!

Maar deze groeien nog wel even Door ;) adviseer veel knakken en pletten :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update

 

Dag 15 bloei

 

Er zijn mooie toppen ontstaan en de onderliggende toppen hebben een flinke inhaalslag gemaakt in het strekken

de lamp staat nu wel helemaal bovenaan.

 

Is het nog wel mogelijk om te knakken of te pletten nu die egt in bloei staat?

 

EC heb ik dus nog op 1,5 gehouden power roots gestopt en sensation gaan geven, twijfelde soms om toch te verhogen naar 1,7 maar 1x extra water geven tussendoor vonden ze al ruim voldoende, alles diep groen en gezond tot op heden

tot nu toe nog geen rare dingen gezien, de LV gaat wel naar 70% op het moment(was 4 dagen terug 40%, dit lijkt me te komen door de hogere LV. raadzaam om een lucht ontvochtiger tegen eventuele toprot te plaatsen? of komt dit niet voor in steriele ruimtes? ben daar nog niet zo in thuis.

 

Over een paar dagen zal ik wat foto's bijplaatsen :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even een paar foto's gemaakt voor de liefhebbers :) mijn eerste kweek dus alles wat vernieuwd en veranderd vind ik al mooi. :dribble:

Ben ook verbaasd van de hoeveelheid topjes die overal ontstaan ze komen van plekken en kanten en trekken zo snel naar het licht.

Alleen ben ik wel bang dat ze al 40cm onder de lamp hangen en ik niet hoger kan,

 

Zullen ze nog meer strekken nu ze gaan bloeien?

 

 

[gallery_46655_19131_501173.jpg

 

gallery_46655_19131_975894.jpg

 

gallery_46655_19131_251995.jpg

 

gallery_46655_19131_186790.jpg

 

gallery_46655_19131_232921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je de ergste strek wel gehad hebt hoor, zou me daar geen zorgen over maken.

 

Als je een keer de gelegenheid hebt, maak eens een fotootje zonder dat gele licht.

(Ff plantje uit de tent pakken, of een fotootje net voor t licht aan/uitgaat)

Dan kunnen we de planten ook eens zien zoals ze er met daglicht bijstaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer kun je ook beter een keer toppen én meer doen met knakken, zodat je probeert om een gelijk bladerdek te krijgen op dezelfde hoogte. Nu krijgen ondergelegen toppen minder licht en sommigen krijgen juist teveel, plus je hebt geen speling meer om je lamp nog verder omhoog te doen.

 

Je zou de hoogste nog wel voorzichtig kunnen knakken, ik heb doe dit zelf ook nog wel eens in week 4 bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal,

 

Al even niet een update geplaatst! komt door alle drukte in het dagelijkse leven.

Wel zijn de dames richting het einde gekomen.

 

Heb even een wijze raad nodig, heb zojuist de toppen eens goed bekeken en alles is melkachtig wit en 10 a 20% begint amberig te worden.

vanaf vandaag ga ik alleen nog water geven heb ik me ingelezen.

 

ik had hier waarschijnlijk al eerder mee moeten beginnen maar het is toch nog vrij hard gegaan, ook lees ik over methodes van droog laten staan en of 24 uur de lichten uit voor het knippen.

 

Wat raden jullie aan hoe ik te werk ga in dit stadium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet dan wel hééél snel gegaan zijn in 4 weken tijd sinds je vorige foto's, toen waren er net wat kleine topjes zichtbaar. Weet je zeker dat je amber trichomen zag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even foto's gemaakt, kan even niks aan het licht doen:)

 

maar meerendeels begint toch egt amberig te kleuren vooral van de lagere toppen.

 

gallery_46655_19086_693874.jpg

 

gallery_46655_19086_689043.jpg

 

gallery_46655_19086_684920.jpg

 

gallery_46655_19086_896593.jpg

 

gallery_46655_19086_983841.jpg

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij verward trichomen met pistels, dat zijn toch echt twee heel verschillende dingen. Die sliertjes, da's normaal dat die als eerste bruin beginnen te worden, maar dan is de plant toch echt nog niet klaar om geoogst te worden.

 

Google maar eens trichomen, die kun je alleen goed met een microscoop bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah! vandaar :) helemaal correct!

Zal gelijk eens een microscoopje optikken.

 

Wanneer zal ik stoppen met voeden?

Heb vandaag nog voeding meegegeven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogen nog wel ff..zou wel eerdaags gaan spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogen nog wel ff..zou wel eerdaags gaan spoelen.

Ben direct begonnen met spoelen.

Plantjes zien er prachtig uit, ben heel voldaan tot nu toe, alles ziet er rustig en goed herfstachtig uit.

 

Had een loop gehaald met 4x vergroting daar kon ik de trichomen niet mee zien, toch maar een 12x vergroting loop gehaald nu zie ik dat alles melkachtig is en een paar stukjes helder, maar zelfs daar twijfel ik of het milky is.

Zie nog niet veel amber, heb 1 trichoom gespot op een top die amberig is ;)

 

Hoe reageren de trichomen erop als ik ze zou omhakken en op ze kop zet? gaan ze nog iets door of stopt het proces direct?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren ben ik lekker heel de middag zorgvuldig aan het knippen geweest ! :)

even geen omkijken meer naar en maar even minimaal 2 weken laten hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie buds. maar nog niet af als ik dat zo zie. Telefoontje of camera heeft vast en zeker een fluorescent of tungsten functie. Dat scheelt al meer dan de helft met een foto maken onder een HPS lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...