Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
johnnykweker

Dimlux Of Gavita?

Recommended Posts

Mijn Gavita Pro 600 houdt er vanochtend alweer mee op, voor mij is de lol nu wel van deze lamp af. Wat is er professioneel aan die troep?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap r geen zak van... heb (ff afkloppen)nooit gedonder met lampen die t niet doen.

Enigste wat ik ooit gehad heb is n ouderwetse magneet waar de elco of starter gammel van was.

 

Oja, en 2 lampen met kromme antennedraad, maar dat was mn eigen schuld..waren geen EL bulpjes en had ze achter n evsa gezet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben naar de GS geweest omdat ik dacht dat de bulb kapot was, echter bleek dat niet het geval nadat ze 'm even in de Dimlux draaien. Vreemd genoeg brandt een gewone bulb wel in het armatuur en de Sylvania van 400v wil niet opstarten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom ik zonet op mijn locatie is die klote lamp alweer uitgegaan! Ik haal dat kreng er uit en hang er wel weer een oude vertrouwde EVSA in. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het niet aan je tijdklok liggen ? Weetniet welke je gebruikt ?

 

Maar als je zon goedkoop ding hebt zonder relais ertussen dan kunnen die pinnetjes wel eens versmelten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mag toch aannemen dat als ie 'pro' lampen heeft er ook wel een goede tijdklok heeft hangen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el cap..

 

Meestal smelten de contacten vd goedkope klokkies vast in de "aan" positie.

Is ook leuk als je ergens in week 7 van je ronde zit... ff dagje van 48 uur tussendoor.

 

@Dil... gelijk heb je, had dat grafding gelijk met n grote boog de container in gesmeten.

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had he de stekker al gecontroleerd? Ik heb een keer gehad dat de draadjes in de stekker waren los gekomen. Lamp deed het dan soms wel en soms niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het niet aan je tijdklok liggen ? Weetniet welke je gebruikt ?

 

Maar als je zon goedkoop ding hebt zonder relais ertussen dan kunnen die pinnetjes wel eens versmelten.

Nee ligt het niet aan, heb 'm ook al rechtstreeks in de stroom geprobeerd en hij start wel op maar na een tijdje gaat ie op mysterieuze wijze uit.

 

@Dil... gelijk heb je, had dat grafding gelijk met n grote boog de container in gesmeten.

Daar heb ik ook wel zin in na dit gekut maar ik doe dat nadat ik heb uitgesloten dat het aan de draad ligt. :D

 

Had he de stekker al gecontroleerd? Ik heb een keer gehad dat de draadjes in de stekker waren los gekomen. Lamp deed het dan soms wel en soms niet.

Dat ga ik uitsluiten en zo nee is het exit met die lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd genoeg brandt een gewone bulb wel in het armatuur en de Sylvania van 400v wil niet opstarten.

 

'Gewone 230V bulb'?

EVSA in noodstand en een reset nodig of nog erger kapotte omvormer 400V (weet ik veel hoe die techniek precies werkt met 230->400V)?

 

Als het aan de stekker lag had die 230V ook niet blijven branden :search:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was dat een nieuwe Dilago? Of cheapass 2e handsje? :P

Heb je de waaier soms richting lampen kap zodat die beweegt?

Zo ja zou ik bij de computer stekker eens kijken

 

Draai al 3 jaar no problemo met de zelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was een tweedehands maar als nieuw in de doos, op een andere locatie heb ik er na wat opstartproblemen een ronde probleemloos mee gedraaid. Sinds ik 'm hier heb te hangen gaat hij om de haverklap uit. De stekker heb ik ook gecontroleerd en vervangen met een nieuwe maar ook dat bood geen soelaas. Gisteren heb ik mijn oude VSA maar weer in gebruik genomen.

 

Vreemd genoeg brandt een gewone bulb wel in het armatuur en de Sylvania van 400v wil niet opstarten.

 

'Gewone 230V bulb'?

EVSA in noodstand en een reset nodig of nog erger kapotte omvormer 400V (weet ik veel hoe die techniek precies werkt met 230->400V)?

 

Als het aan de stekker lag had die 230V ook niet blijven branden :search:

De normale 230v bulb gaat ook uit na een tijdje heb ik gisteren gemerkt en het lag inderdaad niet aan de stekker. Een maat van me zal er naar kijken, misschien dat hij er uit kan komen.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het aan de stekker lag had die 230V ook niet blijven branden :search:

als de lamp het soms wel en soms niet doet, dan kan dat uiteraard ook aan de stekker liggen.

 

Ik had dat namelijk. Lamp ging niet aan. Bulb eruit en weer erin en het werkte weer. Volgende dag ging de lamp weer niet vanzelf aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de mijne ligt het helaas niet aan de stekker, iemand van de Growshop zei dat het misschien aan de stroomtoevoer ligt maar dat lijkt me sterk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is niet helemaal onmogelijk maar wel erg onwaarschijnlijk.

Kans is groter dat er n componentje op de printplaat rot is, (voedingselco?) zodra de voeding warm wordt knalt hij eruit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het ook aan de stroomtoevoer liggen als andere apparaten het wel gewoon doen? Aangezien de lamp op de andere locatie het wel deed en ik er een ronde mee gedraaid heb. Maar goed, daarvoor is hij ook eens uitgevallen waaruit ik mogelijk ten onrechte concludeerde dat de pit kapot was en er een nieuwe heb ingedraaid. Als het een zekering is o.i.d. dan denk ik dat m'n maat de lamp snel weer aan de praat heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T is niet helemaal onmogelijk dat je gavita in de war raakt van n rommelige voedingsspanning, waar je ouderwetse vsa geen last van heeft door t ontbreken van enige vorm van electronica.

 

Voedingselco's vernieuwen is een fluitje van n cent, en kost een paar euro.

Reparaties aan electronica zijn meestal niet duur door de materiaalkosten, het is meestal het arbeidsloon wat je nekt... dat zal in dit geval waarschijnlijk wel meevallen dus.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap dat het in jouw geval niet aan de stekker lag, maar het is iets om te controleren in tegenstelling tot wat lostchild aannam.

 

Qua stroom toevoer zou de inrush misschien een probleem kunnen zijn? Dan zou je stop eruit moeten slaan lijkt me.

 

Lijkt me ook stug dat het daar aan licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Scirocco, de lamp ligt as we speak bij mijn maat en ik zag hem net wegrijden dus mag ik hopen dat ie geen uurloon rekent! :D

 

@ Wietefras, het had evengoed aan de stekker kunnen liggen daarom heb ik de lamp ook getest met een goeie stekker maar helaas geen resultaat bij mij.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste vriendjes! heb mn dimlux setje weten te slijten.

Alleen komt de koper van de week met een probleem naar mij toe die ik nooit eerder heb mee gemaakt (voor de verandering :-P )

 

1 van zijn 3 lampen was uitgesprongen. achterop de ballast was het groene lampje uit en het rood lampje knippert > strobo.

Dit zou dus betekenen > short=kortsluiting.

De bedradingen zij gecontroleerd alles was in orde. En voor alle zekerheid heeft hij deze lamp er af gehaald en is verder gegaan met twee lampen.

 

Dit ging heel lang goed totdat ook de tweede lamp uit is gegaan met het zelfde signaal > short.

De tweede lamp heeft hij vervolgens vervangen met de lamp die in een eerste instantie was uitgegaan... plots deed deze lamp het ineens wel.

 

persoonlijk snap ik er helemaal niks meer van.

 

Wat zou het kunnen zijn. kort samengevat:

rood lampje > strobo

groen lampje > uit

 

Dit zou betekenen een kortsluiting.

Alle bedradingen gecheckt. alles lijkt in orde.

 

Hebben jullie nog tips voor een arme Dimlux gebruiker?

 

bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

fijn..

toch maar een dimlux gehaald omdat het zo'n gedoe is met de gavita...

kom ik thuis mist er 1 schroefje uit het ballast..

 

nou dat begint al goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek maakt ook 400v Evsa met hun eigen lamp en kappen. Dit is zowiezo de set dat ik zou kopen. Ga nu al een tijd met Lumatek 230v om, en die gaan super.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zou betekenen een kortsluiting.

Alle bedradingen gecheckt. alles lijkt in orde.

 

Hebben jullie nog tips voor een arme Dimlux gebruiker?

 

Check de stekkers, als ik een short had (bij begin gebruik) dan moest ik op de controller 1st een reset doen anders ook alles rood knipperen ook al zaten de stekkers er weer goed in.

 

@Helvetica

ik heb nog geen Lumatek 400V bij een GS op de plank gezien :search:

heb ook jaren gedraaid met de 230V versie en die dingen zijn goed maar of dat dan ook vd 400V zomaar op gaat?

andere techniek.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild

In Belgenland staan de Lumatek 400v te koop naast de Gavita sets. Dimlux en anderen heb ik nog niet gezien

Lumatek heeft toch een heel goede reputatie, en de kwaliteit ligt hoog. Het zou me dan ook verbazen dat ze niet een super setje uitbrengen.

Het grote voordeel, voor mij, is dat je de evsa gewoon buiten je tent kan laten, in tegenstelling tot Gavita waar je die met je lamp moet ophangen.

 

Heb ook gezien dat de kwaliteit van de lamp in 230v van Lumatek echt beter is dan rechtstreekse concurrenten, zelf Gavita.

 

Greetz,

H.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gavita heeft ook losse eVSA's, maar het is nou juist een groot voordeel dat die VSA dicht op de lamp zit.

 

Een 230V lamp haalt het niet bij een 400V DE lamp. Lumatek 1000W komt bijvoorbeeld op 1,798umol/s en een 1000W Gavita DE op 2100umol/s.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...